Skocz do zawartości

SAID 357

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia SAID 357

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Daj mi swój adres to podeślę Ci partiami (mam tego ok 40 mega) skany artykułów o E30, po polsku, angielsku a nawet po czesku ; ). Jakby co to po za jednym E30 V12 ; ) nie mam nic o tuningu. Dodałem dziś nowy temat "WHEELER DEALERS" – znajdziesz tam trochę ciekawych rzeczy. Co do Twojego artykułu o 318is to jak najbardziej bym go chciał (Mój adres na potrzeby tego forum to lukasz318i@gmail.com ; ) bo tego akurat nie mam. Pzdr. Łukasz
  2. Witam, Na youtube znalazłem coś ciekawego, trzy odcinki świetnego brytyjskiego programu "WHEELER DEALERS" - odcinek poświęcony renowacji wspaniałego auta BMW E30 325i ; ) http://www.youtube.com/watch?v=zLLMILcefXw&mode=related&search= part 3 http://www.youtube.com/watch?v=5gjspke_hKM&mode=related&search= part 4 http://www.youtube.com/watch?v=gl5jk1REX7s&mode=related&search= part 5 Dodatkowo: http://www.unixnerd.demon.co.uk/bmw.html - fajna szkocka strona o klasycznych BMW (moim zdaniem klasycznych tzn. E30, E32, E34 – najfajniejsze BMW:) warto przeczytać gdy nie wiesz na jaki model się zdecydować. http://www.alpinaaustralia.com.au/roadtests.htm - testy starszych modeli Alpiny. http://www.e30eta.com/ - tu znajdziecie kilka amerykańskich artykułów o modelu Eta. http://www.bmwauto.net/bmw_3_e-30.php3 - coś ciekawego o E30 po polsku. http://www.e30gronau.de/prospekte/prospekte.htm - dużo ciekawych rzeczy ale niestety po niemiecku. Na razie to tyle jak znajdę jeszcze coś ciekawego to tu wrzucę. Proponuję aby inni też podsyłali linki do artykułów o E30. Na forum widziałem kilka art. po niemiecku ale ja znam tylko angielski i francuski więc niemieckie (w sieci jest ich najwięcej i są na pewno bardzo dobre) są dla mnie zupełnie nieprzydatne .... Pozdrawiam : )
  3. W auto świecie z 2005 r. w dziale „używane” był test E30 – zatytułowano go „ jest co podziwiać” i w pełni się z tym zgadzam. W tym samym artykule znalazło się też zdanie: „auta często trafiały do młodych osób o niskim ilorazie inteligencji motoryzacyjnej’ ; ) - to też niestety jest prawdą. To jest chyba największą bolączką tych wspaniałych aut – każdy z wielu właścicieli (Polaków) dawał mu ostro w kość dorzucając jednocześnie jakieś szpetne duperele ... Ja kupowałem swoją E30 pół roku temu, szukałem modelu Touring bez żadnego tuningowych dodatków. Na początku oglądałem kilka modeli za ok 5 tysięcy ale te auta nadawały się tylko na części. Po kilku takich „oględizanch” zdecydowałem, że wydam na auto ok 10 tyś. Poszukałem na allegro najdroższych aut. Znalazłem kilka modeli za ok 11 tysięcy. Ostatecznie kupiłem 318i w Katowicach (jestem z Wawy – warto było jechać tak daleko), udało mi się stargować do 8,5 tys. Jeśli nie liczyć faceta, który sprowadził auto do Polski jestem jego drugim właścicielem ; ). Jeżdżę nim już pół roku i nic się nie psuje - jedyne jego mankamenty to odrobina rdzy na tylnej klapie i bardzo niewielkie wgniecenie na prawym błotniku. Z perspektywy moich poszukiwań jestem pewien, ze jeśli chcecie kupić dobre auto (o co niestety niezbyt łatwo jeśli chodzi o E30) od razu zapomnijcie o autach z dopiskiem „okazja” (pełno takich na allegro) bo to NA PEWNO TRUPY – to akurat odnosi się do wszystkich aut ; ), proponuję przeznaczyć na auto od 8 tyś wzwyż. Kupno taniej E30 używanej przez napalonego dzieciaka nie ma sensu. Późniejsze naprawy pochłoną więcej $$$ niż kupno zdrowego auta. Warto też dobrze poszukać zanim się kupi to auto, podaż jest naprawdę duża wiec przy odrobinie wytrwałości i szczęścia na pewno kupicie coś fajnego. Raczej nie szukajcie auta pod kątem silnika. Zwracajcie uwagę na stan auta tzn nawet zadbana 316’ka jest lepsza niż skatowana 325’ka. Najczęściej im mocniejszy silnik tym w gorszym stanie jest auto. Czterocylindrówki dają dużo mniej frajdy od R6 (jeździłem 320 i 325 - genialne silniki) ale za to kupowali je spokojni ludzie więc może będą w lepszym stanie; ) Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach, Łukasz
  4. Widzę, że temat wywołał prawdziwą burzę : ) Ja mam 318i Touring z 94 r. i trochę żałuję, ze nie jest to R6. Silnik 1.8 chodzi bardzo ładnie, ma nadspodziewanie dobrą elastyczność, od 1,5 tyś obr/min do 3,5 tyś chodzi najlepiej. Spalanie nie jest zbyt korzystne, przy żwawej jeździe pali ok 11.5 litra. ale przy 320 i tak jest dobrze. Jeździłem 320 i 325 i moim zdaniem 320 nie jest najlepszym wyborem – elastyczność gorsza niż w mojej 318i (silnik dostaje dzikiego kopa dopiero ok 4,5 tyś.). Oczywiście, kultura pracy i dźwięk tego silnika jest rewelacyjny , moja 318i pod tym względem wypada kiepściutko ... Teraz jestem już pewien, ze jeśli BMW to tylko sześciocylindrowe ale raczej nie 320 ; ) lepszym wyborem będzie 325i brzmi równie dobrze jak M20, pali odrobinę więcej ale za to ma nieporównywalnie lepszą elastyczności, moc pojawia się już przy niskich obrotach, rewelacyjny silnik !! Co do zakupu E30 to rzeczywiście nie jest to łatwe zadanie, ja swojej szukałem 4 miesiące – szukałem tylko Touring’a. Niestety większość sedanów to wersje POKRAK LOOK - oszpecone przez agrotunerów, wielbicieli Stachursky’ego – przykro patrzeć na to piękne auto w takim stanie... Auta wytrzymywały bez większych problemów po 20 lat a po dotarciu nad Wisłę zamieniają się w jakieś odpustowe tostery !! Obawiam się, że za 4 tysiące ciężko będzie kupić coś w dobrym stanie. Oglądałem kilka E30-tek Touring w cenie około 5 tyś ale to były auta w stanie agonalnym. Swojego kupiłem za 8.5 tysiąca (na początku auto było wystawione za prawie 11 tysięcy ; ) jeżdżę dużo i jak na razie nic się nie psuje (jedyna rzecz to hałasująca tylnia klapa – to potrafi być wkurzjace ...). Na pewno, warto było zapłacić więcej i mieć teraz spokój. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana hamulców i to wszytko. Tak czy inaczej warto poszukać E30 to rewelacyjne autko, po za spalaniem koszty eksploatacji są ok a co najważniejsze samochód daje ogromną przyjemność z jazdy. Pozdrawiam, Łukasz
  5. Widzę, że więcej osób jest zainteresowanych tym tematem. Mam nadzieję, ze gdy kol. 130 rapid wykona taki zabieg podzieli się swoimi wrażeniami. Jeśli to działa to chyba warto wydać kilkaset złotych i mieć spokój na jakiś czas. Pozdr. Łukasz
  6. Witam, Zastanawiam się czy nie zabezpieczyć swojego Touringa środkiem antykorozyjnym RUST CHECK lub czymś w tym rodzaju. Auto nie ma prawie wcale rdzy (tylko na klapie) i chciałbym aby tak pozostało. Wiecie może jak jest ze skutecznością tego typu zabezpieczeń ? Pzdr. Łukasz
  7. rozkręciłem spód deski rozdzielczej pod kierownicą i tam wszystko jest ok- linka trzyma się rączki. Najprawdopodobniej problem tkwi pod maską. Podobno można linkę naciągnąć - wolałbym nie wymieniac jej na nową ; ) - ale do tego muszę otworzyć maskę. Pzdr, Łukasz
  8. Witam, W mojej e30 zerwała się (najprawdopodobniej) linka od pokrywy silnika - nie mogę otworzyć maski. Wiecie jak można otworzyć ja z zewnątrz ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc, Łukasz
  9. SAID 357

    Zakup e30

    Zgadzam się z przedmówcą : ) przód jest jakiś lewy, tam nie powinno być rdzy jeśli auto nie było uderzone. Ja bym go nie brał. Myślę, ze za 6000 pln możesz mieć coś ładniejszego, tzn. starszy rocznik ale nie „bity” bo ten wygląda mi na uderzone auto. Zanim kupiłem swojego Touringa długo się rozglądałem i mogę spokojnie powiedzieć, ze auto z 93-94 r. w dobrym stanie nie będzie tańsze niż 7,5 – 8 tyś. więc proponuje kupić starszy rocznik ale w pewnym stanie. Myślę, że lepiej kupić coś mocniejszego niż 316i, minimum to 318i. Pzdr.
  10. SAID 357

    Zakup e30

    Witam, Moim zdaniem wytarta kierownica i drążek zmiany biegów mogą wskazywać na duży przebieg auta ale nie możesz dyskwalifikować go tylko z tego powodu – u mnie akurat jest podobnie z kierownicą i gałką biegów ale mimo tego auto jest w naprawdę dobrym stanie. Co do wytartych siedzeń to chyba większość kilkunastoletnich BMW ma z tym problem (nie widziałem jeszcze żadnego aby nie miał ich przetartych). Ludzie na forum na pewno powiedzą Ci wiele na ten temat – to dobre źródło informacji ale przed zakupem radziłbym pojechać do jakiejś stacji diagnostycznej/ warsztatu (wyspecjalizowanego w BMW) – zapłacisz ze 200 – 300 pln ale zrobią Ci kompleksowe badanie i wtedy będziesz miał pewność – moim zdaniem takie badanie to podstawa !! Wydając tyle kasy na auto nie ma co oszczędzać na badaniu. Ja za swój samochodzik zapłaciłem 8300 pln (utargowałem z 10 500 pln ; ) i jestem z niego bardzo zadowolony. Podeślij jakieś zdjęcia tego auta ! PS. A co z klapą bagażnika, nie ma na niej rdzy ? To chyba przypadłość modelu Touring ; )
  11. SAID 357

    Zakup e30

    Witam, Oto moje autko :) %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img166.imageshack.us/img166/484/1000007gw2.jpg http://img183.imageshack.us/img183/8075/1000015ls0.jpg Pozdrawiam, Łukasz
  12. Witam, Kupując e30 miałem podobny dylemat jak Patryk tzn. 4 czy 6 cylindrów (325i). Zależało mi na e30 Touring z ostatniego roku produkcji w jak najlepszym stanie i bez żadnych pseudotuningowych dodatków – czyli autko w stanie takim w jakim wyjechało z fabryki. Okazało się, że z tego rocznika znalezienie 325i graniczy z cudem (o ile wiem do samego końca produkowali e30 Touring w wersjach 316, 318 i 325i). Udało mi się znaleźć 318i Touring z 94 r. za 10.500 pln – samochód wyglądał super, po zbiciu ceny do 8500 pln kupiłem ten samochodzik. Jestem miło zaskoczony silnikiem 1.8 auto naprawdę ładnie się zbiera od samego dołu na (na 3 biegu przyspiesz już od 1500 obr/min), na tle innych autek jest naprawdę żwawy. Jeżdżę nim już 3 miesiące i jednak brak mi tych dodatkowych 2 cylindrów ; ) jeżdżę dosyć spokojnie i nie chodzi mi tu o brak mocy (chociaż dodatkowe 50-60 KM by się przydało;) , modele 6 cylindrowe niesamowicie brzmią i ich kultura pracy jest rewelacyjna ale o tym wie każdy posiadacz R6 ; ). Tak więc Patryku, jeśli nie zależy Ci na 6 cylindrach i niesamowitej kulturze pracy kupuj 318 i - prowadzi się tak samo dobrze a może i lepiej (ze względu na niższą masę) niż modele R6 a wyraźnie mniej pali. Poza tym gdy kupisz jakiś ładny model ze słabszym silnikiem np 1.6 jest duża szansa, że nie jeździł nim żaden młodociany miłośnik tuningu (ich interesują tylko 320/325) – takie autko będzie w lepszym stanie technicznym a zawsze możesz wstawić tam mocniejszy silnik. Koszt takiego swap’u na silnik 318 is wynosi ok 2700 pln (silnik + robocizna) – dowiadywałem się o to w jednym z warszawskich serwisów gorąco polecanym na forum – może niedługo zrobię sobie taki przeszczep ; ) a oto mój samochodzik: http://img183.imageshack.us/img183/8075/1000015ls0.jpg Ok pozdrawiam, Łukasz
  13. SAID 357

    Zakup e30

    Kupiłem już tę 318 Touring, super autko, ma 12 lat a wszystko dziala !! ; ) Mam w nim śliczne felgi BBS ale jakaś swołocz zwinęła mi dekielki ze znaczkiem BMW ... Całość wyglada bardzo ładnie - to chyba najładniejsze e30 Touring w Polsce ;)) Pzdr, Łukasz
  14. SAID 357

    kupno BMW e30

    Witam, Wczoraj kupiłem 318 touring z 94 r. Przyjechałem nim z Katowic do Warszawy więc już jako tako poznałem możłiwości tego silnika i muszę przyznać, że mimo 113 KM autko już od 2000 obr. zbiera się bardzo sprawnie i naprawdę ładnie przyśpiesza do ok 5500 obr. Na "katowickiej" nieżle zbierał się od 100 km/h do 170 km/h - elastyczność zaskakująco dobra. Tego samego dnia jeżdziłem 320 touring i jego silnik mnie trochę rozczarował do ok 4000 obr. autko zupełnie nie przyśpiesza !!! po przekroczeniu tej granicy dostaje ogromnego kopa i doskonale wkręca się na obroty aż do 6000 obr. (wydająć z siebie piękny bulgot R6) ale nie jest to zbyt użyteczny zakres obrotów. No i podobno pali 13 litrow w mieście ... zdecydowanie wolę swoją 318. Wydaję mi się, że silnik 1.6 będzie zbyt słaby do tego autka, pali prawie tyle samo co 1.8 a jednak ma dużo mniej pary . Tak więc polecam 1.8 ; )
  15. SAID 357

    Zakup e30

    O ile pamiętam sedan był produkowany tylko do 91 r. ale Touring 316/318 NAPEWNO do lutego 94 r. :wink: Pozdrawiam, Łukasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.