Skocz do zawartości

F30 mity o Xdrive


wehyr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Czemu nie chcesz x drive. Dla mnie to rewelacyjne rozwiązanie. Szczególnie teraz w zimie.
Edytowane przez wehyr
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X drive - dużo częstsze usterki, spalanie wyższe realnie o 1,5 litra... Przy boxie czy chipie dużo więcej błędów a do tego odbiera trochę mocy ( wrażenie jakby auto było wooniejsze)

 

usterki - pewnie trochę większe ryzyko bo skomplikowanie też większe, ale prawdę mówiąc nie słychać o jakiś problemach

spalanie - wyższe o maks. 0.5 litra

więcej błędów przy boxie lub chipie - masz jakieś dane?

start spod świateł w mieście - rwd nie ma szans :)

Edytowane przez ajonak
f30 320i xd automat LCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z tymi usterkami i błędami po chipie to jakieś statystyki prowadzisz ?

Jeżeli nazywać fun z jazdy ciągle migającą kontrolkę trakcji przez 2/3 roku to może i tak jest.

Paski i reszta nie ma podejścia do Xdrive który jest STAŁYM napędem.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, wiemy przecież że zrezygnowałeś z xdrive bo wolałeś ładne lampy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy silniku b48 i xie w dwóch autach jest problem przy chipie.... Pewnie z czasem to naprawia.... Zawsze mniej problemów im mniej elektroniki i dodatkowych duperelek.... A kolega z xem był już w serwisie z powodu zawodnego xa....

Jak jeździsz gdzie jest wchuj śniegu co widać w twojej galerri to kupuj xa, w Szczecinie jest to zbędne.

2/3 kontrolka? To chyba but w podłodze non stop....

Bo jakoś na suchym czy lekko mokrym trzeba do końca docisnac żeby systemy działały a i tak robią to delikatnie i neutralnie....quatroo nie ma podejścia? :D to jyz widzę klapki na oczach i tylko bmw....;)

Pasek nie ma stałego ale wolałbym i tak go z 4x4.

Doszedłem do wniosku póki człowiek młody w miarę że to auto jest jeszcze dla funu i ma dawać radość i dlatego stanęło na rwd ( jakby był inny plan to miałem dogadane a4 252 ps 4x4, tylko nie podobały mi się oprócz braku rwd startrekowe zegary)

Świadomie wolałem Ledy gdyż jeżdżę często wieczorem i robią robotę a tak jak pisałem wyżej x mi tu niepotrzebny do niczego i nie wiem może Ty masz jakąś prowizję jak osoby pracujące w bmw które każdemu wciskaja navi pro i xa.... Dzięki Bogu są jeszcze tacy ludzie jak ja i gmike którzy jednak wola rwd i nie żałują wyboru....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie chcesz x drive. Dla mnie to rewelacyjne rozwiązanie. Szczególnie teraz w zimie.

 

X drive - dużo częstsze usterki, spalanie wyższe realnie o 1,5 litra... Przy boxie czy chipie dużo więcej błędów a do tego odbiera trochę mocy ( wrażenie jakby auto było wooniejsze), poza tym zależy gdzie się mieszka.... W Szczecinie ani razu póki co x by się nie przydał....frajda z jazdy nieporównywalnie wyższa przy rwd.... Taka moja opinia....

Pozdrawiam

 

Bylem w Szczecinie na poczatku stycznia i warunki w okolicy jak na trasie do Berlina byly masakryczne. Zamkniete autostrady i objazdy lokalnymi, nieodsniezonymi drogami. Zatrzymujac sie na stacji widzialem BMW, ktore mialo problemy z niej wyjechac. Z xdrive jazda w takich warunkach nie sprawiala wiekszych problemow.

 

W 335d deficyt mocy raczej nie stanowi problemu, w przeciwienstwie do trakcji :)

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oki.... Kurcze w takim razie odstąpię leasing na swoje rwd i zamówię nowa z xem i koniecznie navi pro i jeszcze wezmę wszystkie asystenty, zapłacę z 50-70 tysi więcej a po 5 latach dostanę może z 5-10 tysi więcej od tej co teraz mam. Ale co tam to tylko z 50 tysi straty ;)

Jak panowie wszyscy jesrescie tacy zarobieni to tylko pogratulować :) każdemu tego życzę żeby mu się wiodło jak najlepiej, tym bardziej że ten czy poprzedni rząd to banda skur......

Niestety ja kupowałem auto między innymi z takim wyposażeniem i takim konfigiem żeby dawało mi radość z jazdy a poza tym żeby strata ( która jest oczywista) była jak najmniejsza tym bardziej przy moich przebiegach max 15 k rocznie....

Każdemu życzę nowej siodemy z xem czy też x6 lub innej perełki.... A póki co cieszę się ze swojej.... I tak jest świat zbudowany że im więcej opcji, tym więcej ciekawych dyskusji..... Gdyby każdy brał to samo to nie byłoby forum....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce X bo-

Tu gdzie mieszkam zimy są faktycznie słabe albo ich wcale nie ma...

Spalanie X jest faktycznie 1-1,5l większe, mam porównanie/ kolega ma 328ix

W 335i także porównywaliśmy i 2 litry więcej było.

Co dla mnie ważne- elastyczność Np 100-200km/h w X jest wyraźnie gorsza.

Ktoś tu pisał o gumowym prowadzeniu f34 w X....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z tymi usterkami i błędami po chipie to jakieś statystyki prowadzisz ?

Jeżeli nazywać fun z jazdy ciągle migającą kontrolkę trakcji przez 2/3 roku to może i tak jest.

Paski i reszta nie ma podejścia do Xdrive który jest STAŁYM napędem.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, wiemy przecież że zrezygnowałeś z xdrive bo wolałeś ładne lampy ;)

 

Przy silniku b48 i xie w dwóch autach jest problem przy chipie.... Pewnie z czasem to naprawia.... Zawsze mniej problemów im mniej elektroniki i dodatkowych duperelek.... A kolega z xem był już w serwisie z powodu zawodnego xa....

Jak jeździsz gdzie jest wchuj śniegu co widać w twojej galerri to kupuj xa, w Szczecinie jest to zbędne.

2/3 kontrolka? To chyba but w podłodze non stop....

Bo jakoś na suchym czy lekko mokrym trzeba do końca docisnac żeby systemy działały a i tak robią to delikatnie i neutralnie....quatroo nie ma podejścia? :D to jyz widzę klapki na oczach i tylko bmw....;)

Pasek nie ma stałego ale wolałbym i tak go z 4x4.

Doszedłem do wniosku póki człowiek młody w miarę że to auto jest jeszcze dla funu i ma dawać radość i dlatego stanęło na rwd ( jakby był inny plan to miałem dogadane a4 252 ps 4x4, tylko nie podobały mi się oprócz braku rwd startrekowe zegary)

Świadomie wolałem Ledy gdyż jeżdżę często wieczorem i robią robotę a tak jak pisałem wyżej x mi tu niepotrzebny do niczego i nie wiem może Ty masz jakąś prowizję jak osoby pracujące w bmw które każdemu wciskaja navi pro i xa.... Dzięki Bogu są jeszcze tacy ludzie jak ja i gmike którzy jednak wola rwd i nie żałują wyboru....

Pozdrawiam

 

Weź już skończ swoje gadki o świadomym zakupie bo do niedawna wypisywałeś na forum takie pytania że szkoda w ogóle o tym mówić. Fajnie ze X nie jest Ci potrzebny (jak i wielu osobom) ale nie musisz dorabiać bzdurnej ideologii o usterkach itp bo tylko się pogrążasz. Mówiąc o braku trakcji mam na myśli oczywiście but w podłodze, a Ty kiedy masz ten sławetny fun RWD ? Jak jeździsz na 8 biegu na eco pro? Chyba raczej nie bardzo. Mam na codzień możliwość jeździć 328i rwd a do niedawna miałem F20 rwd i wiem ze nie trzeba żadnego śniegu żeby oglądać na pierwszych trzech biegach pomarańczowa kontrolkę. I tak, dostaję prowizję od BMW i drzewka zapachowe gratis za namawianie na wszystkie opcje. Jak jeszcze trochę osób namowie to dostanę M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tymi usterkami i błędami po chipie to jakieś statystyki prowadzisz ?

Jeżeli nazywać fun z jazdy ciągle migającą kontrolkę trakcji przez 2/3 roku to może i tak jest.

Paski i reszta nie ma podejścia do Xdrive który jest STAŁYM napędem.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, wiemy przecież że zrezygnowałeś z xdrive bo wolałeś ładne lampy ;)

 

Przy silniku b48 i xie w dwóch autach jest problem przy chipie.... Pewnie z czasem to naprawia.... Zawsze mniej problemów im mniej elektroniki i dodatkowych duperelek.... A kolega z xem był już w serwisie z powodu zawodnego xa....

Jak jeździsz gdzie jest wchuj śniegu co widać w twojej galerri to kupuj xa, w Szczecinie jest to zbędne.

2/3 kontrolka? To chyba but w podłodze non stop....

Bo jakoś na suchym czy lekko mokrym trzeba do końca docisnac żeby systemy działały a i tak robią to delikatnie i neutralnie....quatroo nie ma podejścia? :D to jyz widzę klapki na oczach i tylko bmw....;)

Pasek nie ma stałego ale wolałbym i tak go z 4x4.

Doszedłem do wniosku póki człowiek młody w miarę że to auto jest jeszcze dla funu i ma dawać radość i dlatego stanęło na rwd ( jakby był inny plan to miałem dogadane a4 252 ps 4x4, tylko nie podobały mi się oprócz braku rwd startrekowe zegary)

Świadomie wolałem Ledy gdyż jeżdżę często wieczorem i robią robotę a tak jak pisałem wyżej x mi tu niepotrzebny do niczego i nie wiem może Ty masz jakąś prowizję jak osoby pracujące w bmw które każdemu wciskaja navi pro i xa.... Dzięki Bogu są jeszcze tacy ludzie jak ja i gmike którzy jednak wola rwd i nie żałują wyboru....

Pozdrawiam

 

Weź już skończ swoje gadki o świadomym zakupie bo do niedawna wypisywałeś na forum takie pytania że szkoda w ogóle o tym mówić. Fajnie ze X nie jest Ci potrzebny (jak i wielu osobom) ale nie musisz dorabiać bzdurnej ideologii o usterkach itp bo tylko się pogrążasz. Mówiąc o braku trakcji mam na myśli oczywiście but w podłodze, a Ty kiedy masz ten sławetny fun RWD ? Jak jeździsz na 8 biegu na eco pro? Chyba raczej nie bardzo. Mam na codzień możliwość jeździć 328i rwd a do niedawna miałem F20 rwd i wiem ze nie trzeba żadnego śniegu żeby oglądać na pierwszych trzech biegach pomarańczowa kontrolkę. I tak, dostaję prowizję od BMW i drzewka zapachowe gratis za namawianie na wszystkie opcje. Jak jeszcze trochę osób namowie to dostanę M3.

 

 

 

Po 1 przed zakupem bmw założyłem tu konto i pisałem jak osoba która nigdy nie miała doczynienia z motoryzacja..... Siedzę w motoryzacji od lat.... Przejezdzilem kilkanaście audi z quatroooo.... Nie chciałem się wymadrzac bo bmw nie jest i nie było moim konikiem, lepiej pisać że nie ma się o niczym pojęcia i czekać na ciekawe propozycje niż jako nowy na forum ( w tamtym czasie) wymadrzac się i z góry narzucać komuś swoje plany, czy sugerować co mnie interesuje.... Jeżeli spalanie średnie 10,9 to Eco pro to Oki

Jakoś twoja średnia z twojej galerii to 9 z hakiem więc podstawówka się kłania i dodawanie....

Fajnie jak dostaniesz m3 jeszcze tylko trochę reklam x drive i będzie dobrze, będziemy mieć nowa m3 w Pl;)

Pozdrawiam

 

Ps. Ta rozmowa jest niezwiazana praktycznie z tematem i głupota jest kontynuowanie jej na ogólnym, bo zasmieca tylko i jest prawie niepolaczona z wątkiem GT ( temat x drive to inny wątek)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moja średnia to 12,5 nie wiem skąd znalazłeś to 9 :lol:

 

Eot.

 

 

Hehe piona :) nie ma co chorych dyskusji prowadzić co jest lepsze :) dla jednych x dla drugich rwd a dla trzecich passat czy Mondeo z fwd wymiata....

No to średnia się zgadza co do stylu u mnie koło 11 bez xa u Ciebie ponad 12 z xem więc nikt w eko nie jeździ bo to jakby człowiek jechał w slow motion.....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam na codzień możliwość jeździć 328i rwd a do niedawna miałem F20 rwd i wiem ze nie trzeba żadnego śniegu żeby oglądać na pierwszych trzech biegach pomarańczowa kontrolkę.

Jeżeli to jest tylko jeden z powodów dal którego wyprałeś xdrive, to nie chciał by od Ciebie kupić samochodu.

 

Poza tym bezsensowna dyskusja. Jakby jeden rodzaj napędu dominował pod każdym względem i w każdych warunkach, to bez celowa byłaby produkcja dwóch wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam na codzień możliwość jeździć 328i rwd a do niedawna miałem F20 rwd i wiem ze nie trzeba żadnego śniegu żeby oglądać na pierwszych trzech biegach pomarańczowa kontrolkę.

Jeżeli to jest tylko jeden z powodów dal którego wyprałeś xdrive, to nie chciał by od Ciebie kupić samochodu.

 

Poza tym bezsensowna dyskusja. Jakby jeden rodzaj napędu dominował pod każdym względem i w każdych warunkach, to bez celowa byłaby produkcja dwóch wersji.

 

 

Hehe dokładnie ;) ja mam małą dzidzie więc oczywiste jest ze jeżdżę spokojnie :) ale ze głównie miasto to póki co 10,8.....

Nawet fwd ma swoje plusy.... Ale to nie wątek o napedach.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

1. Temat wydzielony

2. Temat nie jest o wyższości napędów tylko o bzdurach na temat większej awaryjności xdrive w BMW serii 3 F30 (szczególnie pisanych przez kogoś kto ma RWD)

 

Jeżeli to jest tylko jeden z powodów dal którego wyprałeś xdrive, to nie chciał by od Ciebie kupić samochodu.

 

To smutne, może przestanę używać auta zgodnie z przeznaczeniem i zamiast tego będę myślał o tym kto ode mnie je kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę te skrzynki rozdzielcze są nieudane w xDrive. U mnie padła przy 40kkm (jeszcze przed modyfikacjami). Mechanik stwierdził, że to powszechna usterka i radził częściej wymieniać olej niż przewiduje ASO.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam na codzień możliwość jeździć 328i rwd a do niedawna miałem F20 rwd i wiem ze nie trzeba żadnego śniegu żeby oglądać na pierwszych trzech biegach pomarańczowa kontrolkę.

 

Jeżeli to jest tylko jeden z powodów dal którego wyprałeś xdrive, to nie chciał by od Ciebie kupić samochodu.

 

Randall napisał(a):

To smutne, może przestanę używać auta zgodnie z przeznaczeniem i zamiast tego będę myślał o tym kto ode mnie je kupi.

Jest to przykład o bezsensowności zadawania pytania niektórych kupujących, którzy uzależniają stan zużycia w zależności od przebiegu, nie zdając sobie sprawy że, zdecydowanie większy wpływ mają warunki w jakich był eksploatowany niż sam przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale jakie warunki ? Czyli nie można przyspieszać bo się zepsuje ? Przecież nie używam procedury startowej 10 razy dziennie (ostatni raz chyba na zlocie w lipcu) ani nie ruszam z dwóch pedałów, co konkretnie masz na myśli.

 

Trochę te skrzynki rozdzielcze są nieudane w xDrive. U mnie padła przy 40kkm (jeszcze przed modyfikacjami). Mechanik stwierdził, że to powszechna usterka i radził częściej wymieniać olej niż przewiduje ASO.

 

 

No i jest jakiś konkret, jeśli ktoś jeszcze zajechał Xdrive w f30 niech pisze ze szczegółami co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się skrzynka xDrive popsuła 2 razy. Raz jak w X6 złapałem gumę i założyłem na 1 koło inną oponę, drugi raz jak w 650ix uszkodziłem półośkę od dziury. Oba przypadki z mojej winy, X6 bezawaryjnie 200tys km, 6er 90tys km na dziś dzień. Ale może to dlatego, że 3 i 4 litrowe benzyny są nie dość mocne, zapewne w takim typowym 320d obciążenia na skrzynce są duuuużo większe :D

 

Jak na mój gust, jedyną patologią w tej skrzynce jest brak "bezpiecznika" - zaczyna się przegrzewać, to system to ignoruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

Czemu nie chcesz x drive. Dla mnie to rewelacyjne rozwiązanie. Szczególnie teraz w zimie.

 

 

Bylem w Szczecinie na poczatku stycznia i warunki w okolicy jak na trasie do Berlina byly masakryczne. Zamkniete autostrady i objazdy lokalnymi, nieodsniezonymi drogami. Zatrzymujac sie na stacji widzialem BMW, ktore mialo problemy z niej wyjechac. Z xdrive jazda w takich warunkach nie sprawiala wiekszych problemow.

 

 

 

Autostrada A11 do Berlina jest bez zarzutu, jeszcze nie miałem żadnych problemów na trasie w zimie, a jeżdżę tam regularnie od 8 lat... Gorzej było z mgłami, widoczność na 50 m :D

Ostatnio w drodze do Hannoveru była gołoledź i ślizgali się wszyscy TIRY, X i RWD, w pewnym momencie ruch stanął całkowicie, lód masakra...

 

Każdy będzie zachwalał co ma. Ten co ma 4x4 i ten co ma RWD, taka natura. Ja mam RWD (MB) i nigdy nie miałem problemów z jazdą na śniegu, a śniegu u nas w Szczecinie jak na lekarstwo :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitem jest to, że xdrive jest bezpieczniejszy od rwd... :roll:

 

Miałem X3 a teraz rwd 320d. X3 w słabych warunkach jeździłem szybciej. Bo miałem wrażenie, że skoro przy ruszaniu auto jako tako na śniegu jedzie, to podobnie będzie na zakrętach i przy hamowaniu. Ułuda bezpieczeństwa. Xdrive hamuje tak samo jak rwd. Z rwd jeżdżę ostrożniej, mam większe poczucie bezpieczeństwa.

 

BTW. Ostatni tydzień spędziłem na mazurach. Kręte wąskie dróżki pokryte śniegiem i lodem. Żadnych problemów z powodu rwd nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitem jest to, że xdrive jest bezpieczniejszy od rwd... :roll:

Ten temat już był wałkowany na forum dość mocno. Wniosek był taki, że jak jedni do końca życia będą głosować na PO, choćby nie wiem jak się zbłaźnili, tak samo niektórzy twardo piszą bzdury, jak RWD jest tak bezpieczny jak X.

 

Na suchym xDrive jest gorszy o 1-3% (droga hamowania itp). Na śliskim xDrive jest 300% lepszy. W RWD, poza M-kami, napędowe jest jedno koło. W xDrive 4. Tzn, że w zakręcie jeśli auto wpadnie w poślizg jednym tylnym kołem, RWD traci 100% napędu, xDrive traci 25%. Jak to się ma dla bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitem jest to, że xdrive jest bezpieczniejszy od rwd... :roll:

 

Tez tego do konca nie rozumiem dlaczego to jest mit..hamujesz oczywiscie tak samo ( lub odrobine gorzej z X bo nieco wieksza masa )...ale np. mozliwosc szybkiego ruszenia z podporzadkowanej ulicy w zlych warunkach, prostowanie toru jazdy na sliskim i sniegu ( przednie kola "wyciagaja" auto z zakretu ), mozliwosc efektywnego przyspieszenia w zlych warunkach i ominiecia zagrozenia...dla mnie to wszystko wplywa w mniejszym lub wiekszym stopniu na bezpieczenstwo jazdy ( i nie mowie o jezdzie ekstremalnej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi tylko o tezę, że kierowcy z xdrive mogą bardziej szaleć na drodze. I nie jestem pewien czy te 75% większej przyczepności na śniegu zrównoważy siły wynikające z wyższej prędkości.

 

To tylko taka teza do dyskusji. Wyjaśnić mogłyby to tylko statystyki wypadków z danymi na temat samochodów i sytuacji. W sensie czy więcej samochodów z xdrive ulega wypadkom licząc średnią na 100. :-)

 

Ps. Nie jestem fanatykiem ani rwd ani xdrive. Mam/miałem oba. Każdy napęd ma przewagę w specyficznej sytuacji. Xdrive może być lepszy jeżeli porównujemy te same prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.