Skocz do zawartości

X5 E70 kontrolka od akumulatora


czarny122

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Nie koniecznie akumlator

Raczej wskazuje na słabe ładowanie , moźe być coś z alternatorem ,sprawdź napięcie ładowania w ukrytym menu .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak żółta kontrolka to pokazuje, że napięcie przy rozruchu jest granicznie niskie. Jeśli na wolnych obrotach masz ponad 14V ładowania to alternator OK. Jeśli jeździsz na krótkich (czytaj 10-15 km dziennie, czasem na kilka dni trochę dalej) to nie doładuje akumulatora. Musisz walnąć dłuższą trasę albo odładować aku prostownikiem. Jeśli po dłuższej trasie następnego dnia rano znów żóta kontrolka to i ta jeszcze nie świadczy że aku. Znów ładowanie, albo trasa i odpięcie aku na noc. Rano podpięcie i jaki efekt. Jak nie ma żółtej kontrolki to raczej aku OK tylko coś ciągnie prąd po zgaszeniu auta.

Ja ostatnio w miniaku miałem historię, że zapalił mi się akumulator. OK, jeździłem cały dzień po wawie, bez dodatkowych odbiorników (radio, grzane stołki itp), postawiłem do garażu i następnego dnia rano samochód całkowicie trup. Mówię [BAD] trzeba nowy aku a tu AGM nie jest tani. Cóż prostownik, ładowanie i 24h pod prądem. Od dwóch tygodni święty spokój, samochód pali od strzała a ładowanie na poziomie 14,5V. Nie mam pojęcia czemu przez cały dzień jazdy się nie doładował a nawet jeszcze bardziej padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak żółta kontrolka to pokazuje, że napięcie przy rozruchu jest granicznie niskie. Jeśli na wolnych obrotach masz ponad 14V ładowania to alternator OK. Jeśli jeździsz na krótkich (czytaj 10-15 km dziennie, czasem na kilka dni trochę dalej) to nie doładuje akumulatora. Musisz walnąć dłuższą trasę albo odładować aku prostownikiem. Jeśli po dłuższej trasie następnego dnia rano znów żóta kontrolka to i ta jeszcze nie świadczy że aku. Znów ładowanie, albo trasa i odpięcie aku na noc. Rano podpięcie i jaki efekt. Jak nie ma żółtej kontrolki to raczej aku OK tylko coś ciągnie prąd po zgaszeniu auta.

Ja ostatnio w miniaku miałem historię, że zapalił mi się akumulator. OK, jeździłem cały dzień po wawie, bez dodatkowych odbiorników (radio, grzane stołki itp), postawiłem do garażu i następnego dnia rano samochód całkowicie trup. Mówię [bAD] trzeba nowy aku a tu AGM nie jest tani. Cóż prostownik, ładowanie i 24h pod prądem. Od dwóch tygodni święty spokój, samochód pali od strzała a ładowanie na poziomie 14,5V. Nie mam pojęcia czemu przez cały dzień jazdy się nie doładował a nawet jeszcze bardziej padł

 

dzięki dziku za odpowiedź :)

mam dokładnie tak jak mówisz jeżdżę w sumie ostatnio małe odcinki raz na kilka dni jakiś dłuższy Ursynów czy inna Białołęka a tak do pracy zaledwie mam kilka km i w sumie nie ma gdzie się podładować akumulator. Ze dwa tygodnie temu nie odpalałem go przez 3 dni w te mrozy i na 4 dzień w ogóle nie odpalił no to do sąsiada po przewody po 20 sekundach zakręcił bez problemu i od tamtej pory 2 razy zapaliła mi się ta żółta kontrolka i nic po za tym kręci normalnie.

Myślę że to właśnie to że nie bardzo ma się kiedy podładować bo robię krótkie odcinki...

Trzeba by zorganizować jakiś prostownik i go trochę podładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam, Koledzy i Koleżanki

 

Mam podobny problem z aku. Wywala mi żółtą kontrolkę aku (podczas odpalania) + auto na podnośniku i resetuje godzinę, datę, spalanie itp... Jeżdżę tylko na krótkich dystansach, np. 3-5 km i stop, 3 km i stop itd...

Byłem dziś u elektryka i sprawdzał podłączając się pod maską i napięcie na włączonym silniku jest falujące od około 14,3V do 15Vmax. Jak uważacie aku się kończy czy może coś innego>..? |

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie jest ok.To bardziej kwestia ładowania aku

Zupełnie temat elektryki jest mi obcy, ale czy nie było by tak, że jeśli ładowanie jest słabe to po pewnym czasie albo nie odpalił bym auta po nocy, lub po prostu aku by się z prądu pozbył i koniec jazdy...

Dziwne jest to falowanie pomiędzy 14,3V a b15V. Czytam w necie i ponoć ta wartość w zasadzie powinna być stała, najlepiej na poziomie około 14,4V. Test jak pisałem robiony był na ciepłym odpalonym aucie. A elektryk podpiął się z testerem do + i masy pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z napięciem jest wszystko ok.Akumulator lepiej sprawdź .Wyciągnąć musisz

Akumulator w czasie jazdy nie padnie kolego.Zawsze jakaś jego część jest ładowana

I na wziąłbym kogoś z diagnostyką i zobaczył napięcie w czasie jazdy a nie na postoju ,bo tutaj może być problem

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, sprawdziłem ładowanie u innego elektryka i było ok. Sprawdził Aku, który jak stwierdził pod obciążeniem nie domaga. W piątek już zmieniłem, a kupiłem nieco większy 110ah i 940a. Zrobiłem na nim już około 200 km i jest ok. Ewidentnie była to wina Aku. Mam jeszcze pytanie bo słyszałem że koduje się nowy Aku. Ale jak byłem w warsztacie to gość mówił mi że nie może zmienić pojemnosci akumulatora na inny, a jedynie w programie potwierdził tak jakby wymianę na nowy. Jak to powinno wyglądać z tym kodowaniem w komputerze..?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba muszę to ogarnąć gdzie indziej, bo gość mi tylko w jakimś programie potwierdził jego wymianę. A kupiłem Aku nie AGM . Można tak jeździć z tym nie zakodowany akumulatorem ..? Bo najbliższy dobry warsztat specjalizujący się w BMW mam 100km od siebie, a jechać tylko po kodowanie Aku to mi się nie uśmiecha...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator jest w przedziale pasażerskim (jak np. e70) to zalecane jest, żeby akumulator był AGM. Ja kupiłem akumulator Bosch AGM - niestety był wyraźnie droższy niż nie-AGM, bo Bosch produkuje AGM jedynie w wersji przystosowanej do systemu start-stop - oczywiście nie ma tego systemu w e70, ale jednak wpływa to na cenę akumulatorów.

Z tego co mi wiadomo, w zależności od ustawień (ampreaż, nieAGM/AGM) sterownik ładuje akumulator innym prądem. Stąd potrzebne jest kodowanie. Żeby to zakodować, nie musisz jechać do ASO BMW - wiele zwykłych warsztatów świadczy takie usługi. Ewentualnie, może Ci to zrobić osoba/warsztat, która zajmuje się retrofittingiem (doposażaniem w nowe funkcje) BMW - dla nich kodowanie to chleb powszedni. Przy okazji można dokodować dodatkowe opcje (np. światła dzienne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.