Skocz do zawartości

cajar

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O cajar

  • Urodziny 13.03.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X5 E70 3.0sd
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia cajar

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Albo przycisk, albo mechanizm. W moim przypadku winny okazał się mechanizm.
  2. Cześć, Pacjent to X5 E70 2008 3.0sd (35d). Silnik nie osiąga temperatury roboczej. Na postoju około 55 stopni, pod obciążeniem w trakcie jazdy do 70 stopni. Wymieniłem termostat na nowy oryginał BMW - brak poprawy. Odczyt temperatury z zegarów jak i z INPA - tu i tu taka sama wartość. Jakieś pomysły? :)
  3. Poszukuję listy PID, które w aplikacji Torque (Android) dadzą mi dostęp do parametrów takich jak czy EGT czy wartości doładowania. W internecie można znaleźć listę PID dla E90 335D, ale dotyczy to auta z USA, i niestety większość parametrów nie działa. Z tego co udało mi się znaleźć w sieci, różnica w PID jest pomiędzy USA, a Europą, a nie pomiędzy modelami aut. Dlatego podejrzewam, że PIDy, które działają z 335D lub 535D, będą także działać z E70 30sd lub E64 35d.
  4. cajar

    X5 e70 Holowanie

    Awaryjne odblokowanie skrzyni (pod cupholderem), a następnie holowanie przed garaż. Jednak na dłuższy dystans tylko laweta, i to taka, na której auto stoi wszystkimi 4 kołami.
  5. cajar

    co po zakupie e70 3.0d ?

    Wszystko robiłem w warsztacie, który składał mi silnik po kolizji rozrządu. Było to kilka miesięcy temu - od tego czasu przejechałem około 20tys kilometrów, i wszystko jest OK. Na pewno był wymieniany konwerter (na nowy, a nie regeneracja), jakieś tarczki, olej, coś z mechatroniką. Szczegółów już nie pamiętam - musiałbym poszukać rozpiski. Za remont zapłaciłem chyba około 10k z tego co pamiętam. Przy czym tak jak pisałem wcześniej - oprócz konwertera (który był ewidentnie do regeneracji/wymiany) skrzynia przed remontem pracowała raczej OK. Dopiero po jej rozebraniu okazało się co dokładnie jest do zrobienia. To zależy :) Jedni jeżdżą i 500k bez problemów, inni przy 100k mają już trzeci zestaw turbo i drugą skrzynię. Dopóki jest gwarancja nie ma problemów (zwykle). Po gwarancji lepiej wymienić wcześniej, niż ponosić konsekwencje zaniedbań. Mój przykład: byłem umówiony z warsztatem na wymianę rozrządu na styczeń, ale nie zdążyłem bo 3 tygodnie wcześniej łańcuch się zerwał. Dlatego remont skrzyni przeprowadziłem korzystając z okazji, że auto i tak stoi w warsztacie - nie czekałem, aż skrzynia zacznie szarpać, czy ewidentnie się psuć. Regenerację turbo też zrobiłem tylko dlatego, że zaczynało wykazywać oznaki zużycia, a nie dlatego że się popsuło. Wtryski identycznie - wrzuciłem na maszynę, dwa wyszły słabe - więc dwa wymieniłem. Ale jeszcze jedna rzecz: ja nie napisałem przecież, że to TRZEBA wymieniać. Tylko, żeby skontrolować stan, bo może okazać się konieczna wymiana/naprawa. W jednym aucie będzie OK, ale w innym stan elementu może być gorszy.
  6. Ja u siebie w 35d miałem 21 na lato i 20 na zimę. Ale obecnie szukam 19 na zimę, a moje 20 pójdą na sprzedaż.
  7. cajar

    co po zakupie e70 3.0d ?

    Mogą zdarzyć się problemy z mechanizmem sterowania hamulcem ręcznym - mi się zdarzyło, że musiałem go kiedyś ręcznie linką odblokowywać (schowek po lewej stronie bagażnika). Ale poza tym nadal działa OK. Natomiast czytałem w sieci, że zdarzały się przypadki, że zablokowanego ręcznego nie dało się odblokować awaryjnie i trzeba było ciąć linki, żeby ruszyć autem. U mnie przy około 200tys zrobiłem remont skrzyni. Wszystko było raczej OK, jedynie konwerter ewidentnie wykazywał objawy zużycia. Dla spokoju postanowiłem zrobić remont zanim się coś popsuje. Jeśli masz DPF - może się już kończyć przy 200tys. Turbosprężarki mogą wymagać regeneracji. Ale to raczej gdybanie, bo bardzo dużo zależy od tego jak auto było eksploatowane do tej pory. O rozrządzie już pisałem, ale o tym warto przypomnieć jeszcze raz - żeby Cię nie spotkało to co mnie, czyli zerwany łańcuch.
  8. Można prosić o ponowne wrzucenie obrazka? Bo niestety nie wczytuje się.
  9. cajar

    co po zakupie e70 3.0d ?

    Rozrząd obowiązkowo jeśli przebieg jest w okolicach 200 tysięcy. Klapki możliwe, że mają już luzy - wtedy albo trzeba je zaślepić albo wymienić (ale to chyba trzeba z całym kolektorem).
  10. Niestety, nie udało się rozwiązać.
  11. Tutaj napisałem co i gdzie dokodowac: viewtopic.php?f=48&t=306227
  12. Tak, w schowku prawie nic nie ma. A czy ktoś z przedliftowym e70 mógłby zrobić fotki boków otwartego schowka? Bo widzę, że po lewej stronie nie mam takich "haczyków", a po prawej są. Zastanawiam się, czy to jest ok?
  13. Do tej pory schowek (ten główny, przed pasażerem) funkcjonował poprawnie. Dziś po schowaniu do niego kilku rzeczy i zamknięciu - nagle się sam otworzył. I teraz już tak cały czas - po zamknięciu mija kilkadziesiąt sekund - i znów się otwiera. Co ciekawe - zaraz po zamknięciu nie reaguje na przycisk otwierania. Można klikać, klikać - i nic się nie dzieje. Przycisk zaczyna działać po kilkunastu sekundach, ale nawet jeśli go nie nacisnę to po kolejnych kilkudziesięciu schowek i tak się sam otworzy. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną tego problemu?
  14. Czy mogę prosić o sprawdzenie akcji dla L206808?
  15. Dodam jeszcze, że wykonałem testy za pomocą urządzenia Launch Diagun. W sterowniku silnika, mogę podejrzeć wartości parametrów - w tym przypadku interesowały mnie brake switch oraz brake test switch. Jedna z nich zmienia się, zależnie od naciśnięcia pedału hamulca. Przyjmuje wartości "not operated" oraz "operated". Ale druga z nich, zawsze wynosi "not operated" - niezależnie czy naciskam hamulec czy nie. Niestety było to kilka dni temu, i już nie pamietam, która z nich miała zawsze stałą wartość. Podejrzewam, że jeśli wsyzstko bylo by sprawne, to zawsze obie powinny wskazywać to samo. Czyli obie "operated" lub obie "not operated" - zgodnie z pozycją pedału hamulca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.