Skocz do zawartości

E61 M57N 2005r pomoc z błędami


Krzysztof_18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu błędów sczytanych INPĄ. Po automatycznym sczytaniu błędów wyskakują mi:

 

DME/DDE OKAY 2 Fehler eingetragen

4020 41

4203 48

 

Nie do końca ogarniam, ponieważ wcześniej miałem tylko błąd 4020 kupiłem zatem nowy czujnik temp. spalin przed DPF i wymieniłem go po tym zamiast zniknąć ten błąd wywaliło mi kolejny ;/ Wymieniłem element nr 1 na górnym rysunku: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NJ71-EUR-01-2005-E61-BMW-530d&diagId=18_0782 z tego co widać przed katalizatorem czujnik jest ten sam czy to może on jest walnięty ?? Czy wtedy kod błędu będzie taki sam ?? Czy kod 4203 to sterownik świec żarowych ?? Jeśli tak to czy nagle tak sam z siebie po wymianie czujnika temp. spalin mógł się spieprzyć ??

 

LM OKAY 2 Fehler eingetragen

E51D 64

E51A 64

 

W necie znalazłem informację:

BŁĄD E51D żadnej wiadomości (kąt kierownicy), odbiornik, nadajnik szl lm / DSC

BŁĄD E51A żaden komunikat (przyspieszenie kątowe), odbiornik lm, nadajnik DSC

O co z tym może chodzi ?? Gdzie szukać przyczyny ?? Jak spróbować ją naprawić ?? Czy te błędy to na pewno to co znalazłem w necie ??

 

KLIMA OKAY 1 Fehler eingetragen

9C55 61

 

Tutaj również nie ogarniam wcześniej był również błąd 9C77 teraz nagle zniknął jakim cudem ?? Czy błąd 9C55 to błąd czujnika zaparowania (takie info znalazłem gdzieś w necie) ?? Czy zabieg wymiany jest trudny bo jak domyślam się jest on ukryty gdzieś koło lusterka wstecznego w zabudowie ?? Czy błąd 9C77 mógł nagle sam zniknąć czy to tylko chwilowe i lepiej już szukać dodatkową pompę wody bo chyba od tego był ten błąd ??

 

Błędy te sczytywałem dzisiaj po przejechaniu trasy około 100km. Czujnik temp. spalin wymieniałem wczoraj tj. w sobotę. i wtedy również kasowałem błędy ale dzisiaj postanowiłem sprawdzić ponownie co się wysypię z błędów.

 

Kolejny problem po wymianie żarników przestał działać dynamic xenon (doświetlanie zakrętów). Po włączeniu przełącznika na auto dioda najpierw świeci na stałe po dłuższej chwili zaczyna mrugać. Błędów żadnych nie wyrzuca więc nie wiem co jest grane ?? Próbowałem zapodać NSCem pusty plik man jednak nic to nie dało chyba, że robiłem to źle jednak kodowanie wyskakiwało na poprawnie wykonane.

 

I ostatni problem jak na razie z jakim się borykam to brak w idrive opcji regulowania wysokości otwierania elektrycznej klapy bagażnika. Inpa nie wyrzuca żadnych błędów natomiast klapa po próbie otwierania w jakikolwiek sposób otwiera się na ok 1/3 wysokości po czym się lekko cofa i zatrzymuje. W żaden sposób nie otwiera się ma maksimum chyba, że ręką.

 

Proszę forumowiczów o pomoc w ogarnięciu tych problemów.

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarniki kupiłes chinskie czy oryginalne to może byc wina podróbek ,na maglownicy jest tez czujnik kąta skrętu sprawdz kostke przy nim może styki posniedzialy

 

Żarniki ori kupowałem :( Sprawdzę dzięki za jakąś sugestię.

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dynamic xenon rozwiązany natomiast problem czujnika nie zniknął ale to tylko i wyłącznie uszkodzonego czujnika. Dzisiaj zamieniłem miejscami czujnik leżący przed katalizatorem z tym leżącym przed dpf i zdiagnozowałem błąd 4030 czyli czujnik temp. spalin przed katalizatorem więc 100% pewność wadliwego czujnika. Pozostałe błędy nadal nie ogarniam :(
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Niestety powoli mam dość tzn. wymieniłem czujnik na nowy kolejny ori i nadal wywala mi błąd a dokładniej:

 

4030 4030 (0545) Abgastemperatursensor vor Katalysator, Signal

P0545 Abgastemperaturfühler Schaltkreis (Bank 1, Sensor 1) - niedrig

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 296736 km

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur 36.07 °C

Raildruck Ist 0.00 bar

Einspritzmenge 23.24 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 984.61 mbar

Abgastemperatur vor Partikelfilter -0.07 °C

Batteriespannung 11730.69 mV

Ansauglufttemperatur 16.99 °C

Spannung Abgastemperatursensor vor Oxidationskatalysator 4980.53 mV

Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 40 30 61 02 05 45 01 28 90 E4 00 56 00 3B 00 64

0F 48 43 E6

-------------------------------------------------------------

 

Po skasowaniu nadal błąd ale już nie zapisałem jak wyżej co dokładnie tam było :(

Co może być przyczyną takiego zachowania bo czujniki wykluczyć trzeba skoro oba były ori to na pewno oba nie były kaput :evil:

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spannung Abgastemperatursensor vor Oxidationskatalysator 4980.53 mV

Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus

Problem jest nie w czujniku, tylko instalacji. Zwarcie lub brak zasilania.

 

Również tak wywnioskowałem jednak gdzie szukać przyczyny ?? Instalacja na gołe oko wygląda OK natomiast dalsza część "okablowania" jest już nie osiągalna dla oka a wręcz ledwo dla ręki :/ Jak to tak samo z siebie po wymianie czujnika nagle instalacja poszła skoro wcześniej czujnik w tym miejscu działał. :evil: Bardzo chętnie bym to naprawił ale nie do końca wiem gdzie szukać tym bardziej, że dostępy liche :/

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Problem dynamic xenon rozwiązany natomiast problem czujnika nie zniknął ale to tylko i wyłącznie uszkodzonego czujnika. Dzisiaj zamieniłem miejscami czujnik leżący przed katalizatorem z tym leżącym przed dpf i zdiagnozowałem błąd 4030 czyli czujnik temp. spalin przed katalizatorem więc 100% pewność wadliwego czujnika. Pozostałe błędy nadal nie ogarniam :(

 

Cześć Krzysztof_18 mógł byś napisać jak poradziłeś sobie z tymi błędami od xenon dynamic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Widzę że to stary temat ale zapytam....

Mam teraz błąd ten sam 4030 (p0545)

Bardzo był bym wdzięczny za poradę gdzie ten czujnik jest dokladnie. Jestem kompletnym amatorem więc nie wiem.gdzie szukać a chce sprawdzić stan okablowania zanim kupię czujnik. Również pytanie. Przy wymianie jakie są szanse że czujnik się złamie przy odkręcaniu? I co robić jeśli tak się stanie? Nie wiem czy to.jest coś co mógłbym zrobić sam czy jednak do warsztatu jechać?


Z góry dziękuję serdecznie za wszelkie info.


Pozdrawiam

Theriion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.