Skocz do zawartości

za duże spalanie 3.0D


pytek321

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka powiedzcie kupiłem pare dni temu x5 e53 3.0D 2006r chip przy odbiorze srednie spalanie było na poziomie 13,6l zapaliła sie rezerwa podjechałem zalałem za 100 :) czyli ok 20l przejechałem jakies 65km i wskazówka ma sie juz prawie na rezerwie a starałem sie jezdzic oszczędnie , wyzerowałem spalanie ale na początku miałem 40l po przejechaniu 60 km spalanie nie spada ponizej 20l masakra az dziwne fakt ze samo miasto prawie samo ruszanie zimny silnik plus webasto non top bo jeszcze sie nigdy silnik nie zagrzał bo takie krótkie odcinki robie ale to spalanie mnie przezraza :( liczyłem że maks w miescie 14l ale narazie wychodzi duzo więcej , jutro chcę jechać na kompa moze mi cos wiecej powie ? da sie inaczej sprwdzic spalanie na kompie ? auto kupiłem od szwagra ale on mi mówi ze nigdy takiego spalanie nie miał hmmm sam juz nie wiem , wgrywałem w między czasie j polski do navi ale to chyba nie ma nic do rzeczy raczej nic sie nie spierdzieliło z przeliczaniem hmm jeśłi coś by było nie tak raczej na kompie powinno wykazać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to zalej do pełna i po 100 km sprawdz

 

bo takie sprawdanie jak ty sprawdzasz to sobie mozna

 

poza tym jak sie jezdi 5 km do pracy dziennie

 

to sie kupuje benzyne a nie dizla

 

no ale taka glupia moda w polsce na dizle

 

a jak tobie sie nawet nie nagrzewa

i jeszcze webasto non stop go grzeje

to sie dziwisz ze ci 20 poli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u nas w kraju taka moda

 

Hehe janusz co bedziesz kupowal benzyne DYZLA SE KUP :norty: mi w tedeiku to w moescie 4.5 a na trasie 2 hehe :norty:

 

Dyzel malo paly i palywo tanie :norty:

 

No i sie okazuje nie

 

Silnik wysokoprezny:

Samochody ciezarowe, dostawcze

Maszyny rolnicze i stacjonarne

Samochody osobowe gdzie jezdzi sie w trasy lub wieksze odcinki

 

Ja sam myslalem o DYZLU

 

ale mowie kuzwa

Do roboty 20 km w jedna strone

Przez cale miasto

To sie nie kalkuluje

 

Jak bym jezdzil tak jak inni do roboty po 80 km po trasie

To ok

 

 

A nie po moescie 4 km w jedna strone i ludzie mysla ze bedzie za darmo jezdzil :mrgreen: przy takiej jezdze to i passat w tedeiku spali 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swego czasu zatankowałem moją do pełna, skasowałem kompa i jeździłem przez kilka dni odcinki po 2-3km po mieście, pokazywał średnie spalanie rzędu 28L/100, a wskazówka stanu paliwa leciała w dół w oczach i nie było to dla mnie absolutnie żadnym szokiem, także myślę że 20L w dieslu to i tak świetny wynik :lol: Do takiej jazdy kupuje się po prostu małolitrażowy pseudosamochodzik w benzynie, a nie X5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj u siebie na teście zegarów 5.0 średnie spalanie z ostatnich 50km (miasto) i jestem lekko zaskoczony - 10.9l przy raczej żwawej jeździe, z kolei z manetki BC CONST pokazywało coś koło 14l. Przejedź się kolego poza miasto na jakiś wypadzik z rodziną, akurat weekend, albo obież sobie po mieście jakieś trasy które mają światła ustawione trochę rzadziej niż co 100m, no bo tak to wygląda :mrgreen: Pojeździj sobie tak z 70km po tym mieście, jak na około, to trzeba wcześniej wstawać, ale żebyś w ogóle dał możliwość trochę zejść z tego spalania, i wtedy sobie zobacz na tym teście nr 5 ile wyszło. Masz chipa podobno to tym bardziej coś tam powinno mniej być. Ale piszesz że po kupnie średnie z BC było 13.6l czyli normalnie, mam tak samo, poprostu była jeżdżona bardziej z przeznaczeniem diesla i tu nie ma się co usterek doszukiwać tylko kwestia prawidłowej eksploatacji. Dlatego kolego przykro mi, ale jeżeli jeździsz codziennie do pracy odcinek 4km na niedogrzanym silniku, potem to samo do domu, oczywiście do tego cały czas dogrzewa Webasto, tras jest mało, a nie masz ochoty jeździć na około czy po innych odcinkach, no to poprostu nie trafiłeś z wyborem samochodu, a przynajmniej silnika, i w ten sposób tylko szybciutko zarżniesz cały silnik, który w prawidłowej eksploatacji jest pancerny i długodystansowy, ale czegoś takiego to żaden diesel nie wytrzyma, na coś takiego tylko benzyna, nie od dziś to wiadomo. A jeszcze masz 2006 no bo pewnie że najmłodsze to najlepsze :twisted: to DPF pewnie jest, nie chcę straszyć, ale to się będzie w takim trybie tak zapychać że tragedia, a wycinać nie koniecznie przez te jazdy co się dzieją o kontroli emisji, jak się z fabryką nie zgadza to nie przechodzą.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie gadki typu kup sobie beznyne możecie sobie darować , auto kupione od szwagra z pewnego zródła za bardzo dobre pieniądze ,wiem co kupiłem i o to mi chodziło , chodzi mi bardziej o komputer gdyż zmieniłem ostatnio soft na pl v32 i tu pojawia się pytanie czy jest różnica w softach v32 ? bo ja wgrałem pierwszy lepszy z chomika ,szwagier smigał na niemieckim nic nie zmieniał , ale dzis byłem na kompie zmieniłem j ang na zegarach i po wyjezdzie ładnie obliczało na bieżąco spalanie pokazywało miedzy 10,0L a 13,0L miato czyli ok ale na po czasie znowu zrobił sie zastój spalanie jeden pokazuje 17L i ledwo co sie waha a Spalanie 2 jak wyzerowałem zeszło do 20/l i ledwo sie waha hmm nie wiem o co kaman moze ten soft lipny ? nie wiem co on na kompie zrobił napewno pousuwał błędy i zmienił język na ang pod zegarami i jak wyjechałem to super pokazywało na bieżąco , przy każdym praktycznie dodaniu gazu spalanie się zmienialo a po czasie znowu lipa jezdze oszczędnie i dalej 17L , but na gazie daalej 17L hmm macie jakis sprawdzony soft do e53 3.0d moze wgram jeszcze raz ? i jeszcze jedno jak wywale navi mk4 bo tak naprawdę jej nie potrzebuje i wstawie radio 1 din to czy w zegarach ustawie czas date i skasuje np spalanie bez navi ? jest to mozliwe ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak wiesz kolego co kupiłeś, to po co ten temat, jeżeli doskonale wiesz, że to co piszesz to są efekty właśnie takiej eksploatacji diesla, normalne w tej sytuacji, efekt odwrotny od zamierzonego. Szkoda tylko samochodu bo on niczemu nie winien, a długo tak nie pożyje. Takie pomiary jakie uskuteczniasz to są o dupe potłuc bo one nic nie powiedzą, co Ci po komputerze, wszystko Ci może powiedzieć jak coś ktoś spieprzył. To trzeba obliczyć fizycznie, tankując paliwo czy spalanie i koszty rzeczywiście są za wysokie, i potem ewentualnie szukać winy i przyczyny po stronie samochodu, bawiąc się komputerem, oprogramowaniem i diagnozować. Stylu wypowiedzi nawet nie komentuję bo za wiele zrozumieć się nie da. Może tobie nie chodzi o to ile samochód rzeczywiście pali, tylko ile ekranik pokazuje. Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzenie na spalanie kompa jest bez celowe, zalej do pelna po 100km znowu do pelna i liczysz jezeli bedzie na kompie wieksze spalanie niz fizycznie to mozna w liczniku przestawic zmienna i bedzie mniej pokazywal ale musisz to najpierw policzyc, co z tego ze moje 4.4 pokazywalo 10l jak palilo 15l :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no spoko z tym spalaniem ile wleje tyle spali normalne byłem na kompie i nic niepokojącego sie nie pokazuje co do błędów silnika tylko coś z przepustnicą nie gra hmm ktoś moze coś powiedzieć ? ale czy ona ma wpływ na spalanie ? tak tylko mysle czem na początku fajnie na bieżaco pokazuje a pozniej lipa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzenie na spalanie kompa jest bez celowe, zalej do pelna po 100km znowu do pelna i liczysz jezeli bedzie na kompie wieksze spalanie niz fizycznie to mozna w liczniku przestawic zmienna i bedzie mniej pokazywal ale musisz to najpierw policzyc, co z tego ze moje 4.4 pokazywalo 10l jak palilo 15l :D

 

bez przesady , spalanie wg kompa jest zanizane 0,5 , max 1 litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mi po skasowaniu błędów fajnie pokazywało jak pisałem wczesniej miedzy 10-13l a po czasie 17-20 to jest nie mozliwe hmm nic z autem sie nie dzieje wiec podejrzewam ze cos z softem , tylko pytnie czy to włąśnie moze byc wina softu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzenie na spalanie kompa jest bez celowe, zalej do pelna po 100km znowu do pelna i liczysz jezeli bedzie na kompie wieksze spalanie niz fizycznie to mozna w liczniku przestawic zmienna i bedzie mniej pokazywal ale musisz to najpierw policzyc, co z tego ze moje 4.4 pokazywalo 10l jak palilo 15l :D

 

bez przesady , spalanie wg kompa jest zanizane 0,5 , max 1 litr

U mnie tyle przeklamywalo z ręką na sercu ;) spalanie liczone na dystrybutorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wina softuwnawigacji musiszposzukac na jakim bedziepalil mniej tylko musisz testowac po koleiwszystkiezchomika bo roznie to jest musiszznalezc od diesla tylko ciezko trafic bo nikttego nie opisuje wrzucacja rozne i niepodaja

ty tak powaznie czy zartujesz ? nie ma ktoś sprawdzonego softa do e53 3.0D ? moze pisze głupoty ale łapie różne podpowiedzi i sklejam w całość , a ktoś powie czy jak wywale MK4 navi to bedzie z czyms problem ? bo chce wstawić nie seryjne redio ale zwykłe 1din

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda 100%

 

ja kuzwa jak kupilem mpojego tyle ze 4.4 to ponizej 33 nie moglem zejsc

 

wgralem nowy soft ktos na forum dawal wlasnie niby taki na obnizenie tylko ku rwa ruski jakis i teraz wszsytko po rusku mam :mad2: :mad2:

 

ale warto bo teraz na luzaku 23 max

 

w sumie raszjan mafia :mrgreen:

 

 

a kolega do pelna nie chce zalac i sprawdzic spalania bo wszystko wydal na auto i juz bralko i teraz skrobanie po 50 na stacji czy jak? :mrgreen: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś już kilka poważnych rad od kilku osób w tym temacie, ale wciąż upierasz się przy swoim i twierdzisz że nikt nie ma racji, więc napisałem to co chciałeś przeczytać. Gadasz od początku o sofcie, przecież to jest soft nawigacji, jak soft nawigacji może mieć coś wspólnego z obliczaniem spalania? Kupiłeś e53 tanio od szwagra, super, ale obawiam się że porwałeś się z motyką na słońce, chociażby dlatego że tankujesz auto za 100zł i liczysz że ponad dwutonowy czołg z napędem na 4 koła będzie palić w mieście jeżdżąc na drugą stronę ulicy poniżej 10L/100. Pomijając to o czym napisali wszyscy, czyli że diesel po prostu z przyczyn technicznych i z powodu jego budowy nie nadaje się do robienia odcinków 2.5km i że takie spalanie będzie raczej normalne. Jeśli mimo wszystko podejrzewasz że komp źle to oczywiste jest co należy zrobić - tankujesz do pełna, (chyba że to za duża inwestycja, to spoko) jeździsz, później znowu zalewasz do pełna, bierzesz kalkulator, excela albo kartkę papieru i liczysz realne spalanie. Jeśli realne wyjdzie 5L, a wg kompa 20 to wtedy będziesz szukać w nim przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.