Skocz do zawartości

Wymiana silnika 528i na??? ( powod :zatarcie)


sebekbmw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Wątpię , że jest zatarty.

Miałem taki przypadek do naprawy.

 

Silnikowi nic nie było.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to jednak jest uszkodzony ale nie zatarty.

Pewnie masz pogięte korbowody.

 

NA początek bym zdjął głowicę i sprawdził czy tłoki tyle samo wychodzą do góry.

 

JA w tamtym silniku musiałem jedynie wyczyścić cały kolektor ssący oraz usunąć olej z komór spalania.

 

Dodam , że tam nie szło obrócić rozrusznikiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjeta byla skrzynia biegow, wymieniony czujnik polozenia walu oraz uszczelniacz walu nastepnie wyczyszczony olej ( chyba pokazal sie na kole zamachowym i jeszcze gdzies tam) uszkodzona rozwalona odma. Test sprezania pokazal tak jak pisalem wyzej. czyli jest szansa na odratowanie jednostki? Dodam jeszcze ze silnik kilka razy lapal temperature. Raz poszedl termostat- wymienilem, i dwa razy poszla chlodnica- wymienilem. Tak ze silnik wydaje sie byc troche przecietny. Pytanie czy jest sens w inwestowanie w niego czy lepiej poprostu wymienic go na drugi uzywany najlepiej 2.8 ewentualnie 2.5? Boje sie , ze gdy bedzie mozliwosc naprawy mojej jednostki to znowu bede mial problemy z chlodzeniem np..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniaj na drugi , tylko musisz znaleźć coś godnego uwagi . Najlepiej ,żebyś mógł się nim przejechać .

Jak już będziesz miał silnik wyjęty to porobić wszystkie uszczelki ,żeby później nie trzeba było .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wstawiony silnik w swojej becie m52b28tu zamiast m54b25 [sam goły słupek] i jestem mega zadowolony w moim przypadku była różnica niby 1km ale faktycznie różnica w jeżdzie ogromna ,spalanie o dziwo mniejsze .najlepiej poczytaj temat w którym to jest opisane .Moja rada wstawiaj drugi silnik tylko i wyłącznie 2,8 nic lepszego narazie nie wymyślono żebys nie narzekał na brak mocy.Sorki za blędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Różnica w mocy to 1 km ,ale w niutonach to już 35 nm.

Druga sprawa to charakterystyka tego motoru . Z tego co słyszałem to 2,8 jest bardziej "agresywny" .

W 2,5 moc jest przekazywana bardziej płynnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wstawiony silnik w swojej becie m52b28tu zamiast m54b25 [sam goły słupek] i jestem mega zadowolony w moim przypadku była różnica niby 1km ale faktycznie różnica w jeżdzie ogromna ,spalanie o dziwo mniejsze .najlepiej poczytaj temat w którym to jest opisane .Moja rada wstawiaj drugi silnik tylko i wyłącznie 2,8 nic lepszego narazie nie wymyślono żebys nie narzekał na brak mocy.Sorki za blędy.

 

Tak tez zrobie kolezko. Trzeba bedzie troche dluzej poszukac bo trudniej znalezc w dobrym stanie 2.8 niz 2.5, ale poczekam jak bedzie cos godnego to wstawiam znowu 2.8. Dziekoweczki za info oraz kometarz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w mocy to 1 km ,ale w niutonach to już 35 nm.

Druga sprawa to charakterystyka tego motoru . Z tego co słyszałem to 2,8 jest bardziej "agresywny" .

W 2,5 moc jest przekazywana bardziej płynnie .

 

Postanowione wstawiam drugi 2.8. Dzieki za kometarz- informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.