Skocz do zawartości

F30, F31, F34 jaki olej do silnika


kicaj

Rekomendowane odpowiedzi

to naklejka BMW auto z florydy na jakim oleju jezdzi europa bo chcialbym dzis zamowic mowie o silniku B46 nie tych starszych.


edit: mam info z ASO mam lac 5w30 ta nalepka to z zimowego oleju do tego silnika zalecanego za wielka wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lejecie do f30 330d?

Nie znam kodu silnika przebieg 100k

Auto dopiero kopiłem nie wiem czym było wcześniej zalewane. Ile litrów oleju potrzebuje na wymianę?

Z góry dziękuje za odpowiedz

np ja polecam tę firmę

http://www.millersoils.co.uk/which-oil

i ta oliwa

http://www.millersoils.co.uk/products/xf-longlife-c3-5w30/35

chyba 6,5l potrzebujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jaki olej zalać do 320D 2013 rok 165 tyś km.

Jaki polecacie.

Jak będziesz faktycznie zainteresowany odpowiedzią to proponuję przeczytać posty w tym temacie. Mamy Ci cytować posty bo Tobie nie chce się czytać ?

Wcześniejsze Twoje posty w innym temacie mają podobny charakter https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=345365 skutkował kłódką.

Jesteś bezczelnie leniwy.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej zalać do 320D 2013 rok 165 tyś km.

Jaki polecacie.

Możesz zalać ogólnie polecany aczkolwiek nie specjalny BMW TWINPOWER TURBO LL-04 0W-30 , z tego co wiem jest to prawdopodobnie Shell ale możesz zalać coś takowego http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349. nie ma co prawda oficjalnej aprobaty bmw ale zdecydowanie ją przewyższa parametrami.

Bo np ta specyfikacja bmw ll04 jest mega śmieszna i odnosi się zarówno do silników benzynowych jak i diesel'i więc warto trochę poczytać , porównać i jeśli nie masz GW to ten Eurol jest obecnie jedną z najlepszych opcji do diesel'a, z tego co wiem już trochę użytkowników bmw się na niego skusiło .

U mnie też już baniak stroi i tylko czeka na swoją kolej, do tego warto dodać kilka produktów archoil, silnik, dpf-y, etc dostaną należytą ochronę, jak nie pasuje ci Eurol, który dodatkowo jest w mega atrakcyjnej cenie, zastanów się nad Millersem , L.M, Neste czy Valvoline.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lejecie do f30 330d?

Nie znam kodu silnika przebieg 100k

Auto dopiero kopiłem nie wiem czym było wcześniej zalewane. Ile litrów oleju potrzebuje na wymianę?

Z góry dziękuje za odpowiedz

np ja polecam tę firmę

http://www.millersoils.co.uk/which-oil

i ta oliwa

http://www.millersoils.co.uk/products/xf-longlife-c3-5w30/35

chyba 6,5l potrzebujesz

 

Dobry olej, choć nie rewelacyjny. To raczej też będzie HC jak 95% olejów dostępnych na rynku. Jedynie seria CFS z Millersa to IV i V grupa, ale to już nie tania impreza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję opinii na temat polski olejów silnikowych spełniających normę LL-04:


Specol Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 (http://www.specol.com.pl/produkt/oleje-nasze-produkty/spec-premium-c3-snsmcf-5w30/)


LOTOS Quazar SAE 5W-40 (http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11962)


Na papierze ich parametry są lepsze od produktów Motula. Zmieniam olej co 15kkm i zastanawiam się, czy nie przejść na olej polskiego producenta.


Motul X-Clean+ 5w30 - https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/55/8100_X-clean__5W-30__28GB_29.pdf?1492016013

Motul X-Clean 5w30 - https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję opinii na temat polski olejów silnikowych spełniających normę LL-04:


Specol Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 (http://www.specol.com.pl/produkt/oleje-nasze-produkty/spec-premium-c3-snsmcf-5w30/)


LOTOS Quazar SAE 5W-40 (http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11962)


Na papierze ich parametry są lepsze od produktów Motula. Zmieniam olej co 15kkm i zastanawiam się, czy nie przejść na olej polskiego producenta.


Motul X-Clean+ 5w30 - https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/55/8100_X-clean__5W-30__28GB_29.pdf?1492016013

Motul X-Clean 5w30 - https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/54/8100_X-clean_5W-30__28GB_29.pdf?1492016013

 


Specol wyrobami bije Motula na łeb, z resztą nie tylko Motula. Skład tych olei jest tajemnicą firmy, ale analizy przepracowanych produktów nie pozostawiają wątpliwości- to jeden z lepszych olejów na rynku.

Co do Lotosa, podobnie jak z Castrolem- odpuść temat. Swego czasu Subaru Import Polska to rekomendował i zalecał, i...nie za ciekawie na tym wyszedł(pozacierane silniki, pozaokrąglane wałki rozrządu, etc.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję opinii na temat polski olejów silnikowych spełniających normę LL-04:


Specol Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 (http://www.specol.com.pl/produkt/oleje-nasze-produkty/spec-premium-c3-snsmcf-5w30/)


 


Specol wyrobami bije Motula na łeb, z resztą nie tylko Motula. Skład tych olei jest tajemnicą firmy, ale analizy przepracowanych produktów nie pozostawiają wątpliwości- to jeden z lepszych olejów na rynku.

Co do Lotosa, podobnie jak z Castrolem- odpuść temat. Swego czasu Subaru Import Polska to rekomendował i zalecał, i...nie za ciekawie na tym wyszedł(pozacierane silniki, pozaokrąglane wałki rozrządu, etc.)

 

Czy posiadasz jakiś link do analizy olejów Specola? W internecie jest bardzo mało informacji temat ich produktów..


No i pytanie, czy nalałbyś Specola do silnika z przebiegiem 40kkm (wymiana między przeglądami)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję opinii na temat polski olejów silnikowych spełniających normę LL-04:


Specol Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 (http://www.specol.com.pl/produkt/oleje-nasze-produkty/spec-premium-c3-snsmcf-5w30/)


 


Specol wyrobami bije Motula na łeb, z resztą nie tylko Motula. Skład tych olei jest tajemnicą firmy, ale analizy przepracowanych produktów nie pozostawiają wątpliwości- to jeden z lepszych olejów na rynku.

Co do Lotosa, podobnie jak z Castrolem- odpuść temat. Swego czasu Subaru Import Polska to rekomendował i zalecał, i...nie za ciekawie na tym wyszedł(pozacierane silniki, pozaokrąglane wałki rozrządu, etc.)

 

Czy posiadasz jakiś link do analizy olejów Specola? W internecie jest bardzo mało informacji temat ich produktów..


No i pytanie, czy nalałbyś Specola do silnika z przebiegiem 40kkm (wymiana między przeglądami)....

 


Proszę Cię bardzo.

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/7333/1QrHoR.jpg


Ze strony mojego kumpla, u którego od lat się zaopatruję w oleje.


Czy bym nalał? Powiem tak- od lat stosuję TYLKO I WYŁĄCZNIE oleje AMSoil. Natomiast porównać Specola do np. Syfrola, Motula, Shella czy choćby LM, to jak porównać M3 z 320i... I nie są to opinie kilku ludzi, a licznego grona. Niestety olej ma bardzo ciężko się przebić na rynku, wszak opakowanie byle jakie, nie kolorowe i do tego to polski wyrób. Eeeeeech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ten olej jest najbardziej odpowiedni do 320d 190Km to chyba b48

???

AMSOIL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA 100% 3,784L AEL


Te niecałe 4L to chyba będzie za mało...


Czy warto wlać ceramizer np LM Do silnika z na lotem 10kkm?



Edit

Jednak b47 a nie b48

5w30 będzie ok bo spełnia normę LL04

Tylko ile.... 5L to min.


Co z tym glutem ceramizer em.... Kiedyś to zalewalem ale do aut z nalotami 80+ i 200+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten olej jest najbardziej odpowiedni do 320d 190Km to chyba b48

???

AMSOIL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA 100% 3,784L AEL


Te niecałe 4L to chyba będzie za mało...


Czy warto wlać ceramizer np LM Do silnika z na lotem 10kkm?



Edit

Jednak b47 a nie b48

5w30 będzie ok bo spełnia normę LL04

Tylko ile.... 5L to min.


Co z tym glutem ceramizer em.... Kiedyś to zalewalem ale do aut z nalotami 80+ i 200+

 




Jasne, że będzie dobry. Choć osobiście wolę coś stricte do Diesla i zalewam 0w40 DZF. Co prawda nie ma tam "aprobaty" BMW, ale przy interwale zmiany co 10tkm zbytnio się tym nie przejmuję.

Co do ceramizerów, to lepiej sobie daruj. AMS sam w sobie posiada ogrom detergentów i dodatków, i nawet jest jak byk napisane by nic nie dodawać do ich olei. Ceramizer nic nie poprawi, pogorszyć pewnie też nie. :lol:


Co do ilości, to do mnie wchodzi galon i kwarta i jest poziom lekko ponad połowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Subarak zastanawiam się czy nie znamy się z forum subaru,szczególnie z wątku olejowego ??


Ale do meritum jak na razie z czystym sumieniem mogę polecić Eurola 0W30 który jest oparty na PAO z domieszką estrów dzieki czemu jest mniej odporny na degradacje paliwem i bardziej odporny podczas dynamicznej jazdy, jest to olej nisko popiołowy, prawie 0W40(lepkość przy 100°C 12.4 cS), długo zastanawiałem się czy ponownie lać tego ori 0W30(Shell ? ), ale po wgłębnej analizie postawiłem na Eurola właśnie.

Generalnie nie posiada on oficjalnej aprobaty więc w aucie na GW opcją jest tylko wymiana we "własnym" zakresie ale oliwa pod każdym względem przekracza normy producenta dodatkami itp, do tego cena jest dosyć przystępna jak na tej klasy olej, dodatkowo leję do niego witaminkę Archoila AR9100- która doczyszcza i zmniejsza tarcie.

A do paliwa Archoila AR 6900 która pomaga dpf-om wtryskom i pompie( 1ml na 1l paliwa), dodatkowym plusem jest że dzięki AR6900 nie musimy martwić się o lanie lepszego diesel-a gdyż dodatki które zawiera podwyższają liczbę/wartość cetanową paliwa http://sklep.archoil.pl/?product=archoil-ar6900-d-max-advanced-fuel-synthesis-pd-cr-diesel.

Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z ceramizerem, zastosowanie takiego pakietu zapewni ci dobrą ochronę,czyszczenie silnika i podzespołów.

 

Co z tym glutem ceramizer em.... Kiedyś to zalewalem ale do aut z nalotami 80+ i 200+

 

Przed wymianą dolej do oleju płukankę Archoila AR2300 i pojeździj na tym ok 3tyś km, powinna trochę pomóc

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
@Subarak zastanawiam się czy nie znamy się z forum subaru,szczególnie z wątku olejowego ??


Ale do meritum jak na razie z czystym sumieniem mogę polecić Eurola 0W30 który jest oparty na PAO z domieszką estrów dzieki czemu jest mniej odporny na degradacje paliwem i bardziej odporny podczas dynamicznej jazdy, jest to olej nisko popiołowy, prawie 0W40(lepkość przy 100°C 12.4 cS), długo zastanawiałem się czy ponownie lać tego ori 0W30(Shell ? ), ale po wgłębnej analizie postawiłem na Eurola właśnie.

Generalnie nie posiada on oficjalnej aprobaty więc w aucie na GW opcją jest tylko wymiana we "własnym" zakresie ale oliwa pod każdym względem przekracza normy producenta dodatkami itp, do tego cena jest dosyć przystępna jak na tej klasy olej, dodatkowo leję do niego witaminkę Archoila AR9100- która doczyszcza i zmniejsza tarcie.

A do paliwa Archoila AR 6900 która pomaga dpf-om wtryskom i pompie( 1ml na 1l paliwa), dodatkowym plusem jest że dzięki AR6900 nie musimy martwić się o lanie lepszego diesel-a gdyż dodatki które zawiera podwyższają liczbę/wartość cetanową paliwa http://sklep.archoil.pl/?product=archoil-ar6900-d-max-advanced-fuel-synthesis-pd-cr-diesel.

Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z ceramizerem, zastosowanie takiego pakietu zapewni ci dobrą ochronę,czyszczenie silnika i podzespołów.

 

Co z tym glutem ceramizer em.... Kiedyś to zalewalem ale do aut z nalotami 80+ i 200+

 

Przed wymianą dolej do oleju płukankę Archoila AR2300 i pojeździj na tym ok 3tyś km, powinna trochę pomóc

 


No na forum SIP-u spędziłem kilka fajnych lat, więc napewno się znamy.


Zmień eurol-a na DZF-a. Odpadnie Ci dodawanie 9100. 6900 też testowałem i faktycznie super jest ten koncentrat. Miałem wrażenie, że jest szybsza reakcja na dodanie gazu. Niestety cena robi też spustoszenie w portfelu... Ostatnio stosuję taki oto specyfik od K2 i mam wrażenie, że jest podobnie

https://k2.com.pl/produkty/k2-diesel-50-ml

Jako ciekawostkę zaznaczę, że oleje AMS-a z serii Diesel, to pierwsze oleje, które otrzymały specyfkację API CK-4/SN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam



Fabrycznie silnik BMW F31 320xd jest zalewany olejem SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30 ????


W jakich pojemnościach jest rozlewany ten olej w polsce? 1l i 4l ?

Na forum przeczytałem ze tylko w 1l. ? A inter cars ma 4l. to juz jest inny olej ? podróbka czy co? bo juz nie wiem sam???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chcialbym wymienic olej. I teraz pytanie, jaki olej jest dedykowany/najlepszy do F30 330i? 0W30? 5W30? Czy jeszcze jakis inny?


Dziekuje


F30 330i 252 konne, rok 2017, xDrive, przebieg 18 tys km.

Ja leje 5w30 taki zalecili w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewam valvoline synpower raz na 10kkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chcialbym wymienic olej. I teraz pytanie, jaki olej jest dedykowany/najlepszy do F30 330i? 0W30? 5W30? Czy jeszcze jakis inny?


Dziekuje

 

Nie wiem jakie normy stoją w książce ale jeśli zalecana jest tylko norma bmw longlife 04 to poszedłbym w stronę 5W40, choć osobiście pewnie wybrałbym 0W30, najpewniej coś z ofert Millersa, Ravenola, L.M ,Neste, Eurola, Valvo lub Motula, z ostatnimi dwoma trzeba uważać i zwracać uwagę na sprawdzone źródło.

I nie chodzi tu nawet o podróby(choć to też), tylko o to że w zależności od lokalizacji zdarza się że ten sam olej może się różnić składem chemicznym a nieświadomy hurtownik sprzedaje olej którego skład nie do końca jest zgodny z naszą kartą charakterystyki.

Natomiast gdy w Twoim silniku istnieje oficjalna możliwość zastąpienia normy ll04 normą bmw ll01 to bez dwóch zdań brałbym jakiś olej 0W40, który zapewni ci lepszą ochronę silnika od startu do nawet mocniejszej jazdy, z racji przystosowania do pracy w większej rozpiętości temperaturowej jest bardziej dopakowany w wszelkiego rodzaju dodatki, już nawet nie wspominam o lepszym smarowaniu od startu. Jest zwykle ciut droższy ale jeśli w cywilnej jeździe chcesz mieć jeden z lepszych olejów to zwykle 0W40 jest najlepszym wyborem, a producenci podobnie jak powyżej.

Tak na marginesie nie mogę się nadziwić kiedy widzę gdy bmw obejmuje tymi samymi normami, a więc zaleca te same oleje do silników benzynowych i wysokoprężnych .

p44ahXld_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.