Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mi w warsztacie (nie ASO, specjalizacja BMW, z szyldem Motul :lol: ) polecano 5W50 Mobil 1. Producent producentem, ale klasy 30 a 50 wydają się dużą różnicą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam , przyszedł czas w moim F31 330xd na wymianę oleju. Poczytałem trochę na temat Millersa i zastanawiam się nad zalaniem long life xf 5w40. Ma ktoś jakieś opinie na temat tego oleju? BMW ma nakulane obecnie 225k.
Opublikowano
Witam , przyszedł czas w moim F31 330xd na wymianę oleju. Poczytałem trochę na temat Millersa i zastanawiam się nad zalaniem long life xf 5w40. Ma ktoś jakieś opinie na temat tego oleju? BMW ma nakulane obecnie 225k.

 

Tutaj znajdziesz garść informacji o XF-ie.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/22595-millers-oils-xf-longlife-c3-5w-30-svezhee/


Olej w porządku ale dziwi mnie, że ma np. delikatnie przekroczony limit popiołu siarczanowego jak dla LL04.

Oczywiście wartość przekroczenia jest bardzo mało bo dla LL04 limit popiołów to 0,8 a w analizie XF-a wyszło 0,84

Drugą rzeczą jest rozruch w -30.

Wg normy SAE J300, którą powinien spełniać XF wartość w -30 powinna być mniejsza niż 6600 cP. W analizowanym oleju wyszło 6750 cP.


Nie wiem na ile szczegółowych informacji poszukujesz i czy takie detale Cię interesują. :wink:

To jest analiza z 2016 więc dosyć stara. Formulacja mogła się zmienić na przestrzeni 4 lat. Może jest gdzieś świeższa analiza.

Jak na olej premium oczekiwałbym, że parametry zdefiniowane w normie będą spełnione.

Millers swoje kosztuje. :wink:

Z plusów to ma bardzo wysoką lepkość w 100 st - górna granica SAE30.


Analiza została podsumowana, tu cytuję:

zwykły olej MidSaps ACEA C3 + OEM.

Plusy: dobry SHCHCH - możesz jeździć.


Minusy: właściwości niskotemperaturowe, słaby 5 W. Najprawdopodobniej z powodu podstawowych składników.

Na pewno się dobrze spisze ale w mojej ocenie to zbyt wysoka cena do tego co olej oferuje.

 

polecam EXTREME AMG VR2 5W30 GTI
To jest bardzo mocna propozycja. :wink:

Olej dostępny w polskiej dystrybucji tak naprawdę od kilku miesięcy.

Tutaj więcej szczegółów na temat bazy, zawartości % estrów i wiele, wiele więcej.

https://www.oil-club.pl/index.php?threads/extreme-lubricants-a-m-g-vr2-5w-30-gti.332/


Ja od siebie mogę polecić jeszcze abyś rozważył Amsoil.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Miłe jest to, że dzielisz się swoją analizą. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
Mogę jeszcze podzielić się spostrzeżeniami, że nie warto przepłacać za AM-L bo mroziłem 3 różne partie, zarówno z dystrybucji niemieckiej jak i PL i wszystkie mocno zgęstniały i zmętniały. Wygląda na to, że Shell tylko blenduje gotową recepturę pod LL-04 na bazie HC. Także polecam wszystkim którzy myślą nad AM-L kupienie ECT C2/C3 gdzie przynajmniej mamy pewność, że jest na bazie GTL.
Opublikowano
Mogę jeszcze podzielić się spostrzeżeniami, że nie warto przepłacać za AM-L bo mroziłem 3 różne partie, zarówno z dystrybucji niemieckiej jak i PL i wszystkie mocno zgęstniały i zmętniały. Wygląda na to, że Shell tylko blenduje gotową recepturę pod LL-04 na bazie HC. Także polecam wszystkim którzy myślą nad AM-L kupienie ECT C2/C3 gdzie przynajmniej mamy pewność, że jest na bazie GTL.

 

Masz jakies doswiadczenie miedzy shellem helixem am professional a ect 3 ?

Według składu są takie same, cenowo zwykle pare zł na l droższy professional

Na stronach shella pisze, że am professional to niby taki "premium" ect3, ale w różnych krajach różnie piszą - raz, że lepszy jest ect3 a raz ze professional.

Opublikowano

Masz jakies doswiadczenie miedzy shellem helixem am professional a ect 3 ?

Według składu są takie same, cenowo zwykle pare zł na l droższy professional

Na stronach shella pisze, że am professional to niby taki "premium" ect3, ale w różnych krajach różnie piszą - raz, że lepszy jest ect3 a raz ze professional.

 

Tak jak piszesz, po karcie danych technicznych wygląda na to, że oleje są do siebie bliźniaczo podobne, natomiast ECT jest oparty na lepszych bazach (źródło: analizy z rosyjskiego oil-cluba). Lepsze bazy oznaczają mniejszy syf który olej po sobie pozostawia w silniku. Jeżeli dołożymy do tego niższą cenę to wybór wydaje się oczywisty. Ja sobie jeszcze przetestuję jeden olej ale potem na 99% będę lal ECT do końca mojej przygody z tym BMW :P ciężko znaleźć coś lepszego cena/jakość

Opublikowano
Panowie skoro producent zaleca castrol to po co te boje, fakty są takie przejechane 380 000 km 15 wymian oleju castrol 5W 30 i nic sie nie dzieje oprucz sondy NOX.
Opublikowano
Obecnie oleje do BMW dostarcza SHELL. Castrol z pewnych względów nie ma najlepszej opinii . Jest wiele lepszych produktów i do tego tańszych.
Opublikowano
Boje są o to, żeby zalać coś lepszego od Castrola, w niższej cenie. To są dobre oleje, ale musisz wiedzieć, że w przypadku tej marki dużo płacisz za marketing ;)
Opublikowano
...i bardzo łatwo o podróbę

 

Stąd chyba wzięła się zła sława castrola, co chwila gdzieś ktoś podróbę sprzedaję a de facto sam olej nie jest zły.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem świeżo po chipie w 320i B48 184---->298 kucy... Ostatnio w listopadzie zmieniałem olej we własnym zakresie przy 38k km na oryginalny BMW LL04 5w30. Obecnie mam 45k za 2 miesiace wymiana w BMW z komputera w ramach pakietu serwisowego. Zaleją zapewne to samo, tj 5w30. Co polecacie? Dać im swój olej np 5w-40 czy jezdzic na tym 5w30 przez rok lub 10k i zalać cos lepszego? Docelowo planuję Millersa (za rok).


Generalnie czy 5w40 będzie odpowiednią zmianą ? Głównie jeżdzę po mieście, od czasu do czasu depne do odcięcia.


EDIT:

Co do rozważań na temat Castrola i podróbkach. Tak samo podrabainy jest Motul, którego lałem do 2.0 tdi przez 3 interwały - za każdym razem przed przekroczeniem 10k km była dolewka około 0,5 litra. Lałem Specifica - nie wiem, może nadziałem się na podróbę? Później zmieniłem na Castol Edge. - zero problemów. Auto od 140k km do 250k km jeździło na chipie - z silnikiem zero kłopotów, turbo bez regenracji, wtryski itd. JEdynie był DPF off ale to zaraz po zakupie :D Tak jak ktoś tutaj już pisał, zapach z rurexa po odpaleniu przykry, uśmiech znikał z twarzy.



Ciekawa opcja dla miłośników rozważań olejowych:

Żona ma Leona z nowym silnikiem 1.5 tsi 130 koni - (przy jezdzie eko przechodzi w tryb dwu garowy) - fajnie się jeździ, bardzo mało pali jak na benzyne - 6-7 litrow miasto przy normalnej jezdzie.

Przebieg dochodzi do 4k, więc chcę wymienić olej. W instrukcji obsługi wszystkie silniki są rozpisane, prócz tego nowego 1.5.... Piszę do ASO - otrzymuję dwa telefony - jeden gość mówi, że norma vw 502 i vw 504 jest ok. Drugi gość dzwoni po kilku godzinach i z oburzeniem mówi, że kto takich bzdur naopowiadał tylko i wyłącznie nowa norma vw 508/509 - wszystkie oleje na rynku 0W20. Próbowałem dowiedzieć się co było lane na pierwszy raz, ale słabo z odpowiedzią. Co ciekawe na stronach LM czy Castrol zaleca się 5w30 z normą vw 504... Wiadomo, że 0W20 i nowa norma jest odpowiedzią na skandal z emisją spalin, dlatego coś takiego wykombinowali. W tygodniu przedzwonię jeszcze do jednego polecanego serwisanta z ASO i dopytam czy mogę śmiało lać 5w30 vw 504. Jeśli tak to już mam postanowione : Valvoline SynPower 5w30 XL-III C3. Ktoś coś zorientowany w VAGu ?? :D

Opublikowano

co do VAG to zabacz co masz w ksiazce :)

z tego co kojarze do chyba nawet opel daje 0w20 ale tylko do aut a GPF.

Jesli nie masz GPF lej 5w30 - ja leje do 1,4 tsi po chip 214 PS/330nm i daje rade :)

Opublikowano
No właśnie napisałem, że w instrukcji nie ma jaki olej - są wszystkie inne opcje. Mam GPF i niby 508/509, ale ponoć można lać 504/507 szukam źródła aby to potwierdzić i chcę zalać 5w30...
Opublikowano

dosyć dziwne, że w książce nie podają normy. jest GPF więc byle czego zalać nie możesz.

spróbuj napisać do vw polska a nie do aso. niech podeślą rekomendacje.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Kupiłem 330i z B46. Na tą chwilę 18 tys przebiegu. Czy olej był zmieniany - wierzę, że tak, ale nie mam pewności.

Chcę coś z ll04, najlepiej 0w40. I teraz pytanie - czy to zdrowe? Nie wiem co jest zalane, najpewniej 5w30/0w30. Po spuście na pewno zostaną jakieś ilości w środku. Można bezpiecznie dolać oleju o innej lepkości?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli lepkość będzie zgodna z rekomendacją, patrz - instrukcja obsługi np. 0w40 jak najbardziej, to niema żadnego problemu. Np. bardzo dobry olej RAVENOL SSL 0W40 CleanSynto USVO z Longlife-01 dla silnika benzynowego korzystniejszy ( lepsza ochrona silnika) od Longlife-04.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.