Skocz do zawartości

320 Ci kilka pytań, problem z sondami.


wojtek78

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzeba Ci dwie, na te dwie sondy za katami, bo te przed katami są w porządku. Sądy za katami w jakiś magiczny sposób robią burdel w sterowniku i prawdopodobnie dlatego wywala nam błąd ;) mam ok 230 tys przelotu, czyli katy jak najbardziej mogły się skończyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 365
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Potrzeba Ci dwie, na te dwie sondy za katami, bo te przed katami są w porządku. Sądy za katami w jakiś magiczny sposób robią burdel w sterowniku i prawdopodobnie dlatego wywala nam błąd ;) mam ok 230 tys przelotu, czyli katy jak najbardziej mogły się skończyć.

 

W okolicach Wrocławia jest elektryk, który naprawia problem z check. Jutro będę miał nr. do niego jak coś to priv. Check może również wyskakiwać o źle zamontowanej instalacji LPG, i nie wykryjesz tego jeżeli nie znajdziesz osoby, która potrafi montować LPG w BMW, u mnie tak właśnie było, po zamontowaniu instalacji poprzedni właściciel jeździł z check, kiedy pojechał do ,,fachowców'', którzy zamontowali instalacje zwalili winę na silnik, oczywiście była to wina LPG, więcej info na priv albo GG 28855167. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy źle wyregulowany LPG io juz jest CHECK ;p ale niektózy tu nei maja LPG i check im sie pali wieć to nie to ;D Co do emulatorów u mnie sa najtańsze proste za 15 zł sztukai jest git błędów nie ma braku katów ;D

 

Ile wam inpa pokazuje napiećie za katami? Powino byc około 0,7 - 0,8 na rozgrzanym jak jest inaczej albo chodzi jak w sondach przed katami to coś bedzie z tym zwiazane wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem... ale jak mi wyskocza znow bledy to moze do tych gosci podjade i niech mi je zamatuja. Bo u mnie wszystko ok tylko wlasnie odczyt z sond za katami powoduje ze ta kontrolka wyskakiwala. ALe jak narazie po samej adaptacji przepustnicy ... rewelacja juz dawno tak fajnie nie smigalo auto SERIO zero falowani i gasniecia...
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może też dołączę się do tematu i problemu z którym zaczynam walczyć. E46 328i check zapala się po przejechaniu 40km z podpiętą przepływką, bez przepływki żadnej różnicy w jeździe i żadnego błędu ( oprócz przepływki ).

komputerem to zrobili. Mowili ze tam strasznie namieszane byly adaptacje, chyba jego numer wpisali dokladnie nie pamietam.

Rozumiem, że masz przepustnice na kablu? Czy może przepustnice sterowane linką też wymagają adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak was rozumiem. m54 maja na kablu i istnieje mozliwosc adoptowania ich kompem ? :D

czytaliscie o tych emulatorach ? jedni pisza ze to nie ma wplywu na prace silnika na spaliny, poprostu powoduje ze sinlik nie przechodzi w tryb awaryjny ( kontrolka silnika) a o to nam chodzi. Inni mowia ze nie jest to rozwiazanie bo problem pozostaje. ktos to moze lepiej wytlumaczyc?

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M54 są rpzepustnice elekotrneiczne za posrendictwem kabla i pedału elekotrnicznego z potencjometrem w M52TU są też elektroniczne ale działają inaczej jak w starych autach za posednictwem linki gazu. W M52TU adaptacja nic nie daje bo jest linka, słyszaęłm o takjiej szkole aby śrube od linki przekrecić o pół obrotu, u mnie nie ma falowań to tego nie robie ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P przekroczylem magiczna liczbe 120 km ... po ktorej normalnie auto zaczynalo szalec.. jak narazie super. Juz mnie kciuki bola. w czwartek jade w trase i wroce w niedziele dam znac jak blad nie wrocie.. znaczyc bedzie... :cool2:
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dzisiaj jadac do pracy cholerstwo wrocilo.... a dziś wyjeżdżam. w pon podjade do aso. ale chyba zainteresuje sie emjulatorami. czy przy nich jsk sondy nie beda dawac błędów to auto będzie smigac na wgranych adaptacjach? a kto ma je zalozone? ktos moze podzielić sie wrazeniami jazdy z emulatorami..
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie ciekawostka. Po zmianie oleju, czujnika poziomu oleju i przy okazji wykasowaniu błędów "check" pojawił się po przejechaniu ok 100km, a nie jak do tej pory 40km i co najciekawsze zgasł po kilku kilometrach i na razie cisza, a nie mam kabla aby sprawdzić jakie błędy siedzą w środku. Czyli może to wskazywać na odmę ( nie wymieniałem ) bo ona jako jedyna ma coś wspólnego z ciśnieniem w dolocie i olejem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dzisiaj jadac do pracy cholerstwo wrocilo.... a dziś wyjeżdżam. w pon podjade do aso. ale chyba zainteresuje sie emjulatorami. czy przy nich jsk sondy nie beda dawac błędów to auto będzie smigac na wgranych adaptacjach? a kto ma je zalozone? ktos moze podzielić sie wrazeniami jazdy z emulatorami..

 

kolega Wiecko ma emulatory, z tą różnicą że u niego nie ma katów. U siebie będę montował emulatory w tym tyg, trochę opóźniła mi chorobą tą robotę ;/ z tego co czytałem zmieszczą się proste, koszt jakieś 40 zł za dwa z przesyłką, więc cena okazyjna ;D

Jednak jeśli ktoś to czyta, kto siedział pod E46 z silnikami R6 i ma rozeznanie czy zmieszczą się proste emulatory, o takie http://imageshack.us/photo/my-images/839/20130222133608.jpg/ niech da znać. nie będę musiał jutro pod auto gramolić się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrocilem... w trasie auto chodzi idealnie falowanie i gasniecie ustapilo po ostatniej wizycie w ASO. Tylko ten blad wrocil, jestem jutro umowiony z aso na jutro. dam znac co dalej. Teraz bylo tak ze blad sie pokazal, po 200 km zniknal by znow powrocic po 120 km ehhh ale cale te cholerstwo co mnie denerwowalo ustalo.

Kolego daj znac co z tymi emulatorami u ciebie ok ? ja mam katy i ich usowac nie chce. a ty tez masz czy pozbywasz sie? emulatory to dla mnie ostatnia deska ratunku, pytalkem sie w aso i w takiej milej sympatycznej rozmowie dal mi do zrozumienia ze nie ma potrzeby bo to naprawia... bo wszytko naprawde idealnie chodzi

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie zastanawia jedno przy tych emulatorach. Bo one maja za zadanie oszukac ta ostatnia sonde techniczna i teraz skoro ona jest "wprowadzana w błąd" i odczyty przez to sa poprawne to czy wtedy komputer robi adaptacje czy jezdzi na tych ktore ma zrobione wczesniej. Napewno to nie usowa przyczyny tylko skutek jest taki ze nie mamy kontrolki a co za tym idzie auto nie przechodzi w tryb awaryjny ale czy adaptacje beda sie rozjezdzac???? ma ktos jakas wiedze na ten temat?
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto odebrane.... werdykt katalizatory przypchane. w aso krzycza sobie 4000 za regenrracje bede szukal czegos tańszego poza aso albo te emulatory. po prostu ich zywot dobiega konca na 1 i 3 banku. po trasie troche sie czyszcza ale trzeba wymienić. ma moze ktos kogoś z okolic wawki? znalazlem za 700 regeneracje. to chyb dobra cena. emulatory po 40 zl na razie.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak katy. Chyba coś cięzkiego im na głowę upadło żeby krzyczeć 4 kafle za takie coś. To już wolę za 200 zł wstawić rury w miejsce katów. Zysk w postaci kilku koników, tylko podobno dzwięk silnika dziwny się robi.

Czyli montujemy emulatory. Już zamówiłem, pod koniec tyg będe działał ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znac jak z emulatorami. rozmawialem dzis z facetem ktory je sprzedaje i nie ma o tym najlepszego zdania... powiedział tak " montujemy je bo rynek i ludzie tego wymagaja i chca". Mowil tez ze nie w kazdym aucie to dziala nawet moze byc roznica w tych samych modelach. Rozmawialem o strumienicach i tez mowil ze to moze roznie na silnik wplynac a napewno na to ze zniknie kontrolka nie wplynie i moze zmienic charakterystyke silnika. Mówil że najlepiej katy zamowic... i tu zaskocznie cena za sztuke w zaleznosci 300 - 700. WIEC JEST MEGA ROZNICA !!!

I standardowo zadzwonilem do swojego zaufanego mechanika... i to samo mi powiedzial o strumienicach. Potwierdzil ze najlepiej zamatowac KAta i nie kombinowac, cene ma mi potwierdzic jutro ale mowil ze zamiennik kosztuje okolo 300-500 zł.

ASO za 4200 mowilo o regeneracji w tej cenie z czesciami i robocizna ( 1 szt kata 1250,- ; robocizna 980 ,- reszta to uszczelki i sruby itp) jesli bym chcial nowego kata to cena 2400,- jak ich lubie to zdrowo przesadzili. Jako jedyni ogarneli mi falujace obroty i gasniecie silnika ale ceny maja zdrowo przegiete :D jedynie na diagnostyke chyba bede do nich smigal w przyszlosci

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że moje podejrzenia w kwestii wypalonych katów są słuszne... niestety :roll: Powiem tak Panowie, gdybym miał taki problem to najpierw próbowałbym z emulatorami. Jeśli dadzą radę to super! Problem z głowy. Jeśli nie to działamy dalej. Myślałem nad kwestią montażu katalizatorów z jakiegoś Audi V6 TDI. Nie wiem dokładnie jaki to typ katalizatora, trzeba byłoby się temu przyjrzeć i ewentualnie podjąć jakiś sensowny wybór, aby poprawić, a nie zaszkodzić silnikowi. Dlaczego grupa VAG?? Bo części do tych aut jest na pęczki w każdym mieście... ja np szukając tłumika OEM BMW do swojego 320d miałem dać 200zł za używkę w podejrzanym stanie. Na szrocie VAGów lśniący tłumik na podwójnej fajce (a'la 330d) z A4 2,5TDI zabrałem za 50zł! Dlatego odpuśćcie sobie oryginalne katy, bo tak i tak będą wypalone, a może szukać rozwiązania w podzespołach innej marki. To i tak pod autem to nie widać, a jeśli miałoby wyeliminować usterki składu mieszanki to chyba nie najgorszy pomysł. Pierwsza kwestia to typ katalizatora no i średnice wlotowe i wylotowe, aby ładnie wszystko wmontować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez myslalem zeby sprobowac, daj znac jaki u ciebie efekt po zalozeniu bedzie. nie jest to duzy koszt

emulatory spowoduja tylko to ze kontrolka sie nie zaswieci. ale jak katy beda padniete to auto z czsem bedzie zamulac. zobacze co jutro mi ci mechanicy podpowiedza i dam znac

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.