Skocz do zawartości

320 Ci kilka pytań, problem z sondami.


wojtek78

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 365
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja jak dobrze pamietam to orginal siemensa kupilem za 560. na allegro. A skad wiesz ze ci padla przeplywka? jak chcesz mam jedna uzywana dobra eheh moge sprzedac jesli bys chcial :)

wez najpierw zanim ja wymienisz odepnij i pojezdzij bez...jak widac na mnie i kolegach tez mozna :D

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy mam takie ze w trasie na tempomacie (tylko w takich warunkach, zawsze przy 2490obr/min) po przejechaniu ok 50-100km mam blad 233 i 234 czyli slabe katalizatory. Swieci sie check. Wtedy spada mi spalanie ale troche szarpie na niskich obrotach, podobnie jak po odlaczeniu przpelywki. Dzis ja wyczyscielem i zobaczy czy to cos zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas to pokazuje bledy 227 i 228 za bogata mieszanke u ciebie ... za biedna... cholera wie byles juz w jakims warsztracie?

Po tych wszystkich probach u siebie moge ci zaproponowac bys usunal bledy i adaptacje jakie posiadasz. Potem odepnij przeplywke pojezdzic troche musisz zobacz czy cie sie poprawilo...

Ja dochodze do wniosku ze u mnie to beda to sterowniki silnika. Mam nowa przeplywke i po wymianie nic sie nie zmienilo praktycznie.. po odpieciu przeplywki bledow nie ma a samochod normalnie chodzi. Wymienilem duzo ..od ponad roku z tym walczylem a okazuje sie ze wszystko minelo po odpieciu przeplywki

twoje bledy oznaczaja za biedna mieszanke paliwowa a nie slabe katy tak dla usislenia sprawdz sam

http://www.my330i.com/odb2a.php

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz jakis czas sie z tym bawie, juz wszystko sprawdzalem :roll: , czyscilem adaptacje itd. Dziwne jest to ze to sie tylko dzieje na tempomacie i zawsze przy 2500obr na min i po dluzszej jezdzie. Generalnie szukam na amerykanskich stronach, czytalem juz tego linka od Ciebie wczesniej, ale gdzie indziej jest opisane to, jako zbyt mala wydajnosc katow. W INPIE tez jest napisane catalyc converter efficency too small. Na innej stronce opisany tez jest schemat na jakiej zasadzie to dziala (porownuje odczyty z sond O2 przed katem i za katem). No i doczytalem ze podobno te sondy przed katem maja max trwalosc 200kkm. Na YT sa nawet filmiki z wymiany.

No i to by sie w sumie zgadzalo. Podobno po zmianie spada spalanie o ok. 0,5 l

 

Sprawdzaliscie DISE? Wymontowanie i czy klapka lata? + Czy zasysa powietrze wokol uszczelki DISY? Mozna sprawdzic np. zaplaniczka zapaloną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez czyściłem,myślałem ze sie poprawiło,ale po jakims czasie znowu błędy,narazie jeżdżę bez przeplywki i jest bajka,żadnego bujania obrotami,gaśnięciem przy dojeżdżaniu,wywalaniem składu mieszanki i uszkodzonych lambda itg. Pięknie trzyma obroty. Sam nie wiem czy kupować przeływkę? Edytowane przez erikson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie generalnie nie bylo zadnych problemow poza tym 233, 234 ale tylko w trasie tak jak pisalem wczesniej. Obroty mi trzyma rowno, zadnego falowania itd. Ale mialem wrazenie ze auto jest zamulone. Jak na taka moc to slabo jechalo na nizszych obrotach. Gaz wydawal sie gumowy, wciskasz slabo jedzie, duzo chleje. Po wyczyszczeniu wszystkich adaptacji poprawila sie reakcja na gaz. Przed czyszczeniem przeplywki sprawdzilem tez DISE ale ta okazala sie ok.

 

Spalanie w Wawie w centrum mialem min. 12,5 a normalnie ok 13-15. Wymontowalem przeplywke i na poczatku wyczyscilem wd40, a potem spirytusem spryskalem, zeby wyplukac wd40 i jeszcze patyczkami do uszu zmoczonymi w spirytusie delikatnie przetarlem te blaszki w obudowie. Do tego srubokretem troche podskrobalem zlacza w kostkach zeby byl lepszy kontakt. No i efekt jest taki, ze nie przekraczam 12,3l/100km spalania w miescie. Nawet na mega krotkich trasach. Jesli chodzi o reakcje na gaz to jest troszke lepiej, zwawiej i widac na ekonomizerze ze juz tak paliwa nie przelewa. Musze jeszcze zrobic testy przyspieszenia. Bo wczesniej mi wychodzilo 0-100km/h - 8,7s. Teraz powinno byc lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile przejechales od wyczyszczenia? jesli kasowales bledy i odaptacje to musisz poiczekac mninimum 120-150 km az sobie now stworzy. daj znac co dalej u ciebie bedzie. Ja tez bez przeplywki smigam i jest bajka. w trasie ok 8l w miescie ok 11,5 l cykl mieszany ... dzis mi pokazywal 10,5 l... 800 km przejechane pol na pol miasto trasa
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie mialem 7,9-8,3 zaladowany klima (predkosc 90-110). Ale w miescie byla masakra, 13 to bylo minimum normalnie to bylo 14-15. Przejechalem ok. 70-90km od kasowania. ale mam caly czas ponizej 13 (12,2-12,4), a to jest cud w porownaniu do tego co bylo. A jak go przegonilem to smrod z katow poszedl straszny. Teraz czekam na trase zeby zobaczyc, czy tez spadnie i czy znowu wyskoczy 233 i 234.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znów podłączyłem przeplywke,pojawia sie tylko 228 i jest falowanie na wolnych obrotach( muszę przegazowac aby sie ustabilizowały),po adaptacji skladu mieszanki długoterminowej widzę ze jest różnica miedzy bankami i pewnie dlatego tak sie dzieje,bo na drugim banku ta korekta wciąż szaleje z + na -
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po podlaczeni odrazu jest 227 czyli pierwszy bank. :) narazie odpiecie przeplyki to u mnie dziala, ale zrobic trzeba bo musi tempomat wrocic :)

kolego Yyveel to za wczesnie by u ciebie powiedziec czy jest dobrze jak wszystko pokasowales i przejechales 90 km to samochod jeszcze nie stworzyl sobie nowych adaptacji, nie chce krakac ale jak przejedziesz 110 - 180 km i jak stworzy sobie nowe adaptacjie a blad nie powroci bedziesz mogl sie cieszyc. Smrod miales bo byla zla korekta mieszanki tez tak mialem.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to jest jednak troche inna sprawa, bo jak jezdzilem w miescie to nawet po 1000km+ bledu nie bylo, na autostradzie przy predkosciach powyzej 120km\h tez nie, wystarczy ze rusze w spokojna trase z tempomatem i po kilkudziesieci km mam 233 i 234. :duh: U Ciebie widac ze spalanie jest super. Czytalem tez sporo o waxzych bledach ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi co go powoduje. Pisza zeby sprawdzic dolot, dise, przplywka nowa lub po czyszczeniu, i sondy. I jeszcze sprawdzic odme. Przeplywka musi byc ory. Tak samo sondy albo ory albo dedykowany Bosch, nie mozna brac zamiennikow ani sond uniwersalnych. I tyle jesli po tych zabiegach wyskakuja bledy to ciezka sprawa.

 

 

Przykladowe rozwiazania dla bledow 227 i 228 jakie znalazlem na innych forach:

 

- brak uszczelki pomiedzy przepsutnica a DSC

- uszkodzony przewod powrotny od odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie spalanie jest super po odpieciu przeplywki, jak byly bledy ( wchodzil w tryb awaryjny - przez co wiecej palil i smierdzialo z wydechu) wtedy spalanie bylo na poziomie w miescie 13,5l - 15, w trasie 9,5 l a mieszany to jakies 11,5 -12. to ogromna roznica. takie spalanie mam po odpieciu przeplywki to o czym piszesz juz dawano wielokrotnie sprawdzone. dziwi mnie tylko czemu mimo iz kiedys zwracalem uwage na to ze to moga byc sterowniki mechanicy za to nie chcieli sie wziac by sprawdzic. bede mial chwile to dam to do zrobienia w koncu. narazie sie tym nie przejmuje juz
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie przeływomierza powoduje, że sterownik ustala skład mieszanki na podstawi kąta wychylenia przepustnicy. Jeżeli dolot jest nieszczelny to po odpięciu przepływki błąd pozostanie. Może to też oznaczać uszkodzenie samych sond lambda. Ja przekopałem cały dolot 3 razy, od uszczelek przy głowicy po każdą gumkę, fakt znalazłem nieszczelność na kolanku do silnika krokowego, ale naprawa tego i tak nic nie dała. Dopiero po odpięciu przepływomierza jest efekt w postaci braku błędu sond. Czyli albo sterownik, albo wiązka silnika...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jakie powinny być prawidłowe wskazania przepływomierz np na luzie?

 

jest to wykres o nazwie total air consumption hlm w programie inpa

 

Podłączałem dzisija cztery e46 328i (M52TUB28)

Wyniki

 

1. 9 kg/h nieraz jest błąd 227 i 228

2. 10 kg/h nieraz jest 228

3. 15 kg/h nie ma błedu

4. 17kg/h (lecz silnik nie był nagrzany) nie ma błedu

 

Reszta silników nagrzana

 

Jakie powinny być optymalne wskazania w tej zakładce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.