Skocz do zawartości

320 Ci kilka pytań, problem z sondami.


wojtek78

Rekomendowane odpowiedzi

narazie błędów brak ,został mi temat gaśnięcia silnika gdy schodzi z obrotów( za szybko spadają i nie podbija na czas aby wyrównać ),np jadę ze stała prędkością(obroty ok 3000) ,wciskam sprzęgło i obroty zamiast zatrzymać sie na 700 spadają dalej i gaśnie,to samo jest jak podjeżdżam do świateł,objawy sie nasilają jak jadę rano,jak już super sie nagrzeje objawów praktycznie brak,a jak wracam po południu po robocie objawów jest mało ,albo wcale( postój ok. 7h),silnik krokowy podmieniany.

 

Mam wlasciwie mialem tak samo jak ty aczkolwiek juz naprawde bardzo rzadko a wlasciwie sa to sporadyczne przypadki. Falowanie juz ustapilo wlasciwie ... czasami tylko gasnie. Ale wczoraj po odpieciu przeplywki te objawy sie nie pojawily zobacze co dalej bedzie.

nie bede gumowych przewodow wymienial bo kazdy byl dokladnie sprawdzony i u mnie sa w bardzo dobrym stanie bez pekniec ani niczego co moglo by dawac jakies podejrzenie nawet. Tak jak mowie po wymianie przeplywki u mnie i po wykasowaniu bledow oraz adaptacji wszystko sie poprawilo. troche pojedzilem i bledy wrocily. Moim zdaniem problem wlasnie jest albo z ta wtyczka albo tam gdzie te kabelki od wtyczki przeplywki ida. Bo skoro on chodzi dobrze po wykasowaniu bledow a dopiero po jakims czasie powracaja to znaczy ze on musi zle odczytywac i tworzyc adaptacje. Przy nowej przeplywce nie uszkodzonej, ona nie moze byc zepsuta... wiec problem jest z z odczytywaniem danych... o ile po jej odpieciu bledy nie powroca

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 365
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

oj jade jade... na poczatku bylo tak nerwowo ale im dluzej jezdze tym bardziej plynnie bez falowania gasniecia... naprawde poprawa, teraz chyba stworzyl sobie adaptacje po tych km i zobaczymy co dalej. Jestem dobrej mysli b tak dobrze dawno nie bylo. Tylko o co zatem chodzi? w lutym kupilem nowke przeplywomierz siemensa tak jak mialem orginalny? ale jestesmy blisko rozwiazania problemu :D
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie panowie po myciu przepływki problem powrócił po ok 60 km. Przeczuwam że jest coś nie tak z przepływką bo, zazwyczaj błąd wywala mi przy jeździe z stałą prędkością przy prędkości obrotowej do 3tys. Pewnie przepływka podaje złe info do ECU. Po odpięciu mogę jeździć i nic się nie dzieje

 

A jak wasze obserwację i efekty walki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpieta przeplywka i narazie wszystko normalnie bez bledow. JA nie podejrzewam samej przeplywki... bo mam nowa wiec nie moze byc zepsuta. Domyslac sie mog ze to moze faktycznie chodzic o komputer a dokladniej o sterowniki. Chyba ze jest tam jeszcze jakis czujnik bo nie wiem dokad idzie ten kabel od niej.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno co zauwazylem to przy zimnym silniku( do niebieskiego pola) przy mocniejszym dodaniu gazu potrafi sie dlawic.. żabka. ale po wlaczeniu i ponownym uruchomieniu lub gdy uzyska temperature niedogodnosc znika.... i kontrolki silnika nie ma co najwazniejsze :D
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie jest podobno hehe rano na zimnym silniku jeżdze zawsze tak do ok 4 tys i w miarę delikatnie, dopóki się nie rozgrzeje. Ale w tym czasie, tak jak mówisz, mam wrażenie jakby auto delikatnie się dławiło. Po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy.

Ciekawe właśnie co z tą przepływka, bo skoro masz nową, na pewno sprawną, to niby dlaczego po jej odpięciu błąd przestaje występować ?? może gdzieś są jakieś przerwy na kablach i sterownik dostaje zły sygnał od przepływomierza ?? jeśli tak to gdzie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tu kieruje swoja uwage... wtyczka, kable ... czytalem i dawalem kiedys ten link o wadliwych sterownikach. W tym przypadku nie moze byc nic innego. I spalanie mi sporo spadlo po odpieciu przynajmniej o 1,5 l na 100 km. teraz po wawie mam 10,5 l a bywalo 11,5 -12,5 L.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wawa to strasznie korkogenne miasto. Też mam spalanie w okolicach 10-11 po mieście, w trasie schodzę spokojnie w okolicę 8 litrów, nawet mniej czasem. Może to być coś ze sterownikiem, pamiętam ten temat, wadliwe zimne luty. Wyciągałem mój sterownik i na "oko" było ok, a mówiąc szczerze jakoś zabrakło mi odwagi żeby zbliżać się do niego z lutownicą. Ale coś jest nie tak w temacie pomiaru ilości powietrza zasysanego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kiedys miałem błędy 227 i 228. Wina była w uszkodzonej rurce od odmy nr3 na schemacie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2194&hg=11&fg=15&lang=pl

 

Odma byla cala wymieniana...a po wymianie 2 razy sprawdzana :D

 

u mnie tez chodzi ze zle sa odczytywane pomiary... teraz pytanie dlaczego... szukamy dalej ale jest juz blisko. szczerze to moge nawet i bez tej przeplywki jezdzic dalej jak bedzie tak dobrze. Teraz jade na tydzien na urlop ... jesli nadal bedzie dobrze to po co to ruszac hehh

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dolot przejrzany 4 razy aż tu nagle po odpięci przepływki problem zniknął. Kolega z forum doradził mi jeszcze programowanie komputera od nowa, może to pomóc, no i oczywiście sprawdzenie tych nieszczęsnych lutów.

Parafrazując słowa brata, jeśli po odpięci przepływki auto lepiej jeździ, to znaczy że od początku przepływka była zbędna ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiete slowa ... jest to dodatkowe urzadzenie... bez ktorego i tak auto jezdzi normalnie :D. Daj znac jak cos bedziesz jeszcze ogarnial Jestes z wawy ? gdzie jezdzisz do warsztatu? moze kiedys w realu sie spotkamy i pogadamy '?
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy tez mam problem z tymi sondami i chcialem zrobic tak jak piszecie odpiac przeplywke i pojezdzic ale niestety po odpieciu wyskakuje mi blad skrzyni i strasznie szarpie wiec jezdzic sie nie da ;/ mam skrzynie automatyczna silnik 2.8 jest jakis inny sposob zeby sprawdzic przeplywke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie jakoś nie chce mi się już przy tym grzebać ;) straciłem wene i postanowiłem pocieszyć się trochę autem a nie co chwilę grzebać pod maską ;) nie jestem z wawy, mam tam rodzinę i czasami bywam u nich. A do warsztatu też nigdzie nie jeżdżę, większość napraw i kombinacji wykonuje sam. Trochę ze względów finansowych, ale bardziej dlatego, że od dziecka lubię grzebać w motorach i autach. Przy każdego rodzaju naprawach, dużo pomaga mi forum :)

 

Kolego Kamis, przepływkę możesz sprawdzić INPA. Możesz też kupić w jakimś sklepie spray do czyszczenia przepływomierzy i oczyścić go. To podobno czasem pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy tez mam problem z tymi sondami i chcialem zrobic tak jak piszecie odpiac przeplywke i pojezdzic ale niestety po odpieciu wyskakuje mi blad skrzyni i strasznie szarpie wiec jezdzic sie nie da ;/ mam skrzynie automatyczna silnik 2.8 jest jakis inny sposob zeby sprawdzic przeplywke?

 

po odpieciu wyskakuje ci blad skrzyni ? o masz.. a jakie konkretnie bledy masz?

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie jakoś nie chce mi się już przy tym grzebać ;) straciłem wene i postanowiłem pocieszyć się trochę autem a nie co chwilę grzebać pod maską ;) nie jestem z wawy, mam tam rodzinę i czasami bywam u nich. A do warsztatu też nigdzie nie jeżdżę, większość napraw i kombinacji wykonuje sam. Trochę ze względów finansowych, ale bardziej dlatego, że od dziecka lubię grzebać w motorach i autach. Przy każdego rodzaju naprawach, dużo pomaga mi forum :)

 

nie ja tak troche amatorsko i z zainteresownaia sam pewne rzeczy robie sam... ale przy wiekszych naprawach daje do warsztatu. Tez wkoncu chce sie nim nacieszyc... nareszcie chodzi jak trzeba wiec jak znajde chwile to wroce do tej przeplywki, teraz chce zrobic amorki i mysle o zakonserwowaniu blachy i poprawkach lakierniczych wkoncu auto ma swoje latka a chce troche nim jeszcze pojezdzic.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po trasie rewelacja... Trasa 180 km, średnia prędkość wg kompa 90,1 km ( po trasie między 90 a 140 ) średnie spalanie 7,9 L poezja bez przeplywki spala mi 1,6 L mniej po trasie, chyba czas poprostu wypieprzyc to ustrojstwo po cholere ono tam jest w takim razie :D bede zdawal dalej relacje
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wrocilem... moje obserwacje:

1. auto pracuje idealnie, jedynie jak jest zimny silnik to potrafi (choc nie zawsze ) troche zadlawic sie

2. kontrolka nie wraca jedyny blad to brak przeplywki !!!

3. spalanie w trasie okolo 8 l, cykl mieszany 9,8 l

4. zdarzylo mi sie jadac na ekspresowce ze przy 180 km auto nie chcialo dalej przyspieszac hmm

teraz pytanie co to moze byc ?wystarczylo odpiac przeplywke. przypomne ze nowa i bledy 227 i 228 nie wracaja. NIe ma tych wszystkich falowan obrotow, gasnieciaq silnika itp. ... ma ktos jakis pomys?

CHyba to chodzi o sterowniki silnika bo co innego moze byc.

jeden minus z odpietya przeplywko nie dziala tempomat :( lubie tego uzywac w trasie.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.