Skocz do zawartości

Wysokie spalanie E46 320d


LUKASZdiy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No przeciez Ci napisalem, zebys zaslepil i zobaczyl.

Jak chcesz zobaczyc jego stan to najlatwiej to zrobic podpinajac pod inpe i oceniajac po ilosci powietrza z przeplywomierza.

Jak na wolnych masz tyle ile zada sterownik to dziala, jak za duzo to jest zamkniety.

 

Moze. Jak jest caly czas otwarty to moze. Ale moim daniem tylko polowicznie. Raczej wtryski juz tez swoje robia.

To takie sprzezenie zwrotne. Wtyrski troche za bardzo leja, to daje za bogata mieszanke, ktora jeszcze drugi raz trafia na tloki poprzez EGR ktory powinien byc zamkniety a nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki przypadek w samochodzie, który diagnozowałem. Zawór pomimo, że ładnie wyglądał nie zamykał się do końca. Głównym objawem było lekkie dymienie przy pełnym obciążeniu i trochę mniejsza moc na pełnym gazie. Chociaż użytkownik nawet o tym nie wiedział, dopiero poczuł jak zawór został zaślepiony.

Wytnij z jakiejś blaszki podkładkę żeby zaślepić zawór i zobaczyć jak będzie. Jeżeli problem ustąpi to znaczy, że zawór się zawiesza. Pisałem już o tym w twoim temacie, dziwie się, że tego nie zrobiłeś. Nic to nie kosztuje i zajmie kilka minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem odmę, sprawdzę z odłączeniem EGRa czy będzie lepiej bo ostatnio jest mam wrażenie ciut gorzej. Auto zrobiło trasę w weekend 1000 km i spalanie z kompa 5,5 (a propo korekty mam wprowadzoną maksymalna 1,10) a realne ok 7. Puszcza chmurę przy każdej redukcji, EGR tez chyba mam ograniczony do 40 jednostek.

Wtryski na przelewach sprawdzałem sam:

 

w tym wątku podałem co wyszło:

 

viewtopic.php?f=69&t=244274&p=1853423#p1853423

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czułem.............

Ze jest coś nie tak mechanik mówił że ma sie otwierac po dodaniu gazu

Jak można to sprawdzić czy EGR działa? i w jakiej pozycji znajduje się w aktualnym stanie

zasada dziala egr w bmw jest taka sama jak w innych markach - skoro mechanik takich rzeczy nie wie to zmien mechanika....

 

egr na wolnych jest otwarty, podczas jazdy delikatnej do około 2tys obr jest otwarty, delikatniejsze czy mocniejsze przyspieszanie egr momentalnie sie zamyka, powyzej 2tys obr jest chyba stale zamkniety nawet bez przyspieszania (juz nie pamietam ;) ale pod kompem to moment mozna ustalic)

jesli sie nie zamyka do konca lub wcale to zaburzony jest skład mieszanki, przeplywka mierzy przed turbo to nie wie ze egr dopuścił jeszcze cieple spaliny, wszystko sie kaszani, wtryski moga byc malina ale skład mieszanki jest niewłasciwy do zadanego, w uproszczeniu = czarna zasłona

 

zaslep lub odlacz egr dla testu, sprawdz połączenia wężyków podciśnienia, jesli mechanik to dureń to lepiej nie myslec co on tam z podcisnieniem nawywijał ;) duzo zepsuć nie mozna ale polak potrafi....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od odpięcia wężyka podciśnieniowego wchodzącego do egr i wkręcenia śrubki w przewód, daj znać co się zmieni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to ze mechanik mówił ze tam było coś popierdzielone i podłączone odwrotnie i że znalazł w sieci i poprzerabiał.. ja wiedziałem że EGR się zamyka ale z mechaniorem kłócił się nie będę...... on utrzymywał ze otwiera się jak damy w palnik

 

 

W które miejsce dokładnie wsadzamy 5?

Jak wnioskuję po odznaczaniu wężyka od podciśnienia EGR zostanie zamknięty?

 

Ps chciałem podziękować wszystkim za pomoc, zainteresowanie......Na wielu forach bywałem, ale nigdzie podkreślam nigdzie nie spotkałem się z taką pomocą i podejściem do początkujących noobów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj akurat będe olej wymieniał i kolejy raz oglądał koło pasowe i rolki więc też zrobię eksperyment z odpiętym wężykiem podciśnienia, zaworek właśnie ostatnio zamieniłem z rezerwowym który został mi z turbo (kupiłem tam nowego pierburga). Też dzięki za szybkie odpowiedzi - jak się człowiek "nielegalnie" pod kogoś podepnie to się czasem więcej dowie niż zakładając nowy temat (tylko nie strzelać :P) :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz, przewod podcisnienia sciagasz po prawej stronie, na tej gruszce EGR-u.

5zl wkladasz po lewej, jak EGR laczy sie z metalowa rurka idaca z silnika, tak aby odciac tym samym doplyw spalin. Oczywiscie mozesz tez dociac sobie podkladke stalowa jak masz czym i z czego, ale moim skromnym zdaniem szkoda zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze rozumiem..

 

1 Demontuje opaskę zaznaczona na rysunku

2 rozłączam przewody

3 pomiędzy wkładam 5 plnów (pytanie tylko czy musi byc jedna 5 zł czy moge dac np 10 x po 50 gr ;P)

4 zakładam ponownie opaskę

5 wypijam piwo i ciesze się zaślepionym EGRem

 

dobrze prawię ?

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bcbd33dd4b9e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pytanie tylko czy musi byc jedna 5 zł czy moge dac np 10 x po 50 gr ;P)

dziekujesz nam ze pomagamy ale po takich wypowiedziach az odechciewa sie pomagać, litosci czlowieku ile masz lat ? najlepiej rozmień 5zł po 1gr i wsyp tam, wkoncu 500jednogroszuwek to 5zł, pieniądz jest pieniądz....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega ma problem ze zrozumieniem Ironi (tym bardziej iz tekst został dodany w nawiasie co już sugeruje myśl dodaną oderwaną do kontekstu ową ironiczną mogacą byc dopełnieniem sentencji) i wychwyceniem dowcipu sytuacyjnego chociażby może nie do końca pasującym do słowa pisanego na forum....i.....pisanego w internecie.

Dodatkowo emotikonka kończąca w/w nawias winna zasugerować ową Ironie ale cóż........nie każdy musi zrozumieć ową Aronie.......oj wróć Ironię bo stwierdzisz iż znowu owocami zarzucam ;) a w mym wieku nie nazbyt to wypada!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jak miałem zepsuty elektrozawór EGR, to fura przy bucie zostawiała mega chmurę. Zaślepienie wężyka podciśnienia EGR zlikwidowało problem całkowicie, tyle że w moim aucie pojawia się CHECK ENGINE. Wymiana elektrozaworu na taki allegrowy niby oryginalny pitzburg, czy jakoś tak, za 120zł załatwiło sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za rada kolegów zdemontowałem i zaślepiłem wężyk biegnący do zaworu EGR, czuć że samochód lepiej zaczął zbierać się od dołu no i przy lżejszym wciśnięciu gazu mniej jakby dymił...jutro pojadę za żona do pracy to będę widział.

Jeżeli jutro będzie wyraźna poprawa to będę musiał zaślepić EGR i zobaczymy co będzie się działo.

Po wizycie u mechanika wymianie kolektora czyszczeniu EGRA spalanie jakby spadło ale to się okaże jak samochod pyknie z 600 km i zalejemy do pełna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem zepsuty elektrozawór EGR, to fura przy bucie zostawiała mega chmurę. Zaślepienie wężyka podciśnienia EGR zlikwidowało problem całkowicie, tyle że w moim aucie pojawia się CHECK ENGINE. Wymiana elektrozaworu na taki allegrowy niby oryginalny pitzburg, czy jakoś tak, za 120zł załatwiło sprawę.

 

Pierburg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak mechanik u którego robiłem auto i który nazywał się specem od bmw mówiąc krótko zawiódł mnie!!!!

Jego dumne obwieszczenie że naprawił i ze doprowadził do stanu używalności poprzypinał..........fuck!!!!!!!!!!!!!

Zdemontowałem tylko wężyk z EGRa samochód lepiej zaczął zbierać się od dołu i co najważniejsze NIE dymi!

Dopiero przy mocniejszym przyciśnięciu samochód puści malutki dymek.

Pytanie jest teraz co on tam namotał, nakręcił, poprzypinał, pokrosował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa nie napisałem jeszcze o spalaniu tak na wstępie wygląda na to iż za 50 zł samochód zrobił 160 km....jednak sprawdzone jest to metoda na rezerwę czyli zapalenie się lampki tankowanie 50 zł i ponowne zapalenie się rezerwy ;) po 1 zatankuje samodzik do pełna i zobaczymy co i jak!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.