Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To po co piszesz o wiadrze szpachli ?
Opublikowano
a pomiar prawdę powie czy fabrycznie malowany.

Pomiar powie jaka jest grubość powłoki a nie czy była polakierowana w fabryce

 

 

...czy była malowana u Pana Janka w garażu pomiar też nie powie :cool2:

chyba powoli się zrozumiemy, na wewnętrznych elementach typu komora silnika, czy słupki widocznych po otwarciu drzwi warstwa jest zazwyczaj cieńsza o minimum 30% cała reszta powinna być do siebie zbliżona patrząc na grubość od najcieńszej do najgrubszej warstwy. Przy aucie w temacie można stwierdzić że przy masce, i drzwiach przednich prawych były przeprowadzane prace lakiernicze.

 

jeśli już się czepiać dalej to patrząc na tabele użytkownika ASC w samochodzie 3 letnim różnice wynoszą ok 0.025mm, a nie 0.103mm

w moim starym aucie lakier zewnętrzny jest bardzo zbliżony do poniższej tabelki. Różnice nie przekraczają 30mikronów

Przechwytywanie.png

 

 

Drzwi przód Prawe: 326mikr

Błotnik prawy przód: 286

maska: 346mikr

dach: 305mikr

klapa tył 268 mikr

błotnik lewy przod: 243

drzwi lewe przód: 281

drzwi lewe tył: 260

klapa bagaznika: 268

Opublikowano

No to teraz tak:

Dealer BMW który sprzedaje auto zobowiązał się do wstawienia poniższej klauzuli w umowie:

"Samochód nie nosi znamion napraw blacharsko-lakierniczych. Powłoka lakiernicza na aucie jest grubością mieszczącą się w normach wykazywanych przez BMW.Samochód najprawdopodobniej podczas kontroli jakości w fabryce został wskazany do powtórnego malowania o czym świadczą niewielkie różnice w grubości powłoki lakierniczej na elementach w samochodzie.".

dodatkowo otrzymałem informacje prosto z centrali BMW w Polsce:

"

Szanowny Panie Bartoszu,

 

Pragniemy Pana poinformować, że maksymalna grubość lakieru zgodna z normami produkcji BMW wynosi 450μm i mogą się one różnić między powierzchniami pionowymi a poziomymi.

 

Niestety nie mamy możliwości sprawdzenia procesu produkcji konkretnego pojazdu i przekazania informacji o fabrycznej grubości lakieru.

 

 

 

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt.

 

Z poważaniem,

 

Bartłomiej Nowosielski

 

 

 

CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA BMW

Tel.: 800 269 269 (800 BMW BMW)

GSM: 885 269 269 (885 BMW BMW)

e-mail: [email protected]

 

Auto jest w dobrej cenie i szczerze mówiąc mając tak wiele informacji ciężko jest mi znaleźć jakieś minusy i wady w tej sytuacji...chyba, że ktoś widzi cos więcej( bo ja już jestem mega ścisnieniowany na to auto ;) )

Opublikowano

w normalnym kraju nie byłoby to najmniejszym problemem

ale u nas jest niestety inaczej i zawsze będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś wielbłądem i że auto nie spotkało się z pociągiem...

zaczynając od oględzin do ubezpieczenia, gdzie obmierzą Ci auto i w razie szkody nie wymusisz wymiany elementu, bo wg nich auto będzie już po naprawie, a nie z fabryczną powłoką lakierniczą...

trudna decyzja...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pozostaje kupić ;) a potem tylko pamiętaj bo akurat ten temat nie jest mi obcy..... Będzie ciężko z takimi nawet opiniami sprzedać auto.... Nikt przy zdrowym rozsądku przy 7 miesiącach bez historii w praktycznie niwym aucie nie uwierzy że nic nie było robione... Niech wyjaśnia czy auto prawie nowe nagle ktoś trzymał 7 miechów w garażu? Kupuj jak musisz ;) a opiniamii nie musisz się sugerować aso to też handlarze....i wiele historii znam np z premium Selection....
male-bmw-2.png
Opublikowano

Przed kupnem swojego F34 z PS w niemczech, byłem oglądać jedno białe F34 też, bardzo ładne w Mpaku. Podobało mi się, ale wszystkie wartości 300-400mm oprócz spoilera - tam było 150!

 

Najlepsze, że wszystkie elementy równo, progi itp. itd. jakby calutki idealnie pomalowany jeszcze raz tylko spoiler wysuwany miał 150!

 

Przejechałem się wszystko niby było ok, śruby w komorze silnika itp nie ruszane.. pytałem sprzedawce (Niemiec - Turek, duży salon) skąd takie wartości, głupio tłumaczył jak do polaczka że lakier jest potrzebny i tak musi być i że umfall frei i da to na papierze.

 

Wziąłem go do dwóch innych aut na parkingu i pokazałem, że wartości są o połowę mniejsze, i że spoiler wysuwany też ma 150um. Oczywiście zaśmiał się i nic więcej nie powiedział... a ja musiałem wracać do PL po 900 km trasy i wczesniejszych zapewnieniach że wszystko jest super.

 

Temat odpuściłem, bo znajomy który kiedyś zajmował się handlem, zauwazył że podsufitka była była ruszana - jak są wloty na górze przy lusterku i lampach (tam pewnie pomiar temp środka) minimalnie materiał wchodził w otwory, MEGA detal, który bla mnie wydał się normalny - no bo jeden milimetr to nic wielkiego... ale później w KAŻDYM INNYM aucie wszystko było zawsze spasowane idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.