Skocz do zawartości

e9x Montaż haka holowniczego. / instrukcje , problemy /


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli zdjęcie zderzaka nie jest dla Ciebie problemem i masz podstawową wiedzę jak używać miernika (żeby wpiąć się w wiązkę) to poradzisz sobie.

belkę z hakiem montujesz w miejsce starej - pasuje p&p potem tylko gniazdo haka podłączasz do instalacji samochodu. jedziesz na stacje diagnostyczna - jak wszystko ok dostajesz papierek i do urzędu po wbicie haka w dowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
jeśli zdjęcie zderzaka nie jest dla Ciebie problemem i masz podstawową wiedzę jak używać miernika (żeby wpiąć się w wiązkę) to poradzisz sobie.

belkę z hakiem montujesz w miejsce starej - pasuje p&p potem tylko gniazdo haka podłączasz do instalacji samochodu. jedziesz na stacje diagnostyczna - jak wszystko ok dostajesz papierek i do urzędu po wbicie haka w dowód

 

Dobrze jest mieć pomoc drugiej osoby przy zdejmowaniu i zakładaniu zderzaka, bo jest dość wiotki i samemu łatwo porysować. Do zdjęcia zderzaka trzeba zdjąć lampy tylne (te w błotnikach) wydaje mi się, że na forum USA jest szczegółowy opis zdjęcia zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Naprawdę ludzie potrafią zrobić takie rzeczy !? Nigdy bym nie pomyślał, że mogę kupować od kogoś uszkodzony sprzęt. Dzięki że zwróciłeś mi uwagę, jak się zastanowiłem to faktycznie, ciężko mi wymyślić inny powód dla którego ktoś sprzedawał by hak ze swojego samochodu. Tym bardziej elektryczny, którego nie dostanie się nigdzie, poza samochodami z fabrycznie montowanymi hakami, które ingerują dość mocno w elektronikę pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ostatnio myślałem o założeniu haka holowniczego - najlepiej oryginał składany elektrycznie.

Znalazłem nawet taki za nieduże pieniądze.

Nadmieniam, że mam E91 330xd m-pakiet czy da się założyć taki hak?

Czy ktoś ma może to u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych hakach jest naklejka mówiąca o homologacji itp.

 

Musisz kupić hak, a ten moduł sobie odpuść. Później musisz dokupić dobrą wiązkę z modułem (koszt około 400zł). Ja kupiłem Erich- Jaeger, ale dobra tez jest np Westfalia.

 

Montowałem taki hak 2 tygodnie . Leżał 3 lata w garażu i czekał na swój czas :wink:

Za wiązkę 13 pinową dałem (3 lata temu) około 420zł a za hak 250-300zł. Do tego trzeba dorobić instalację do "odpalania" i zamykania haka - ale to grosze (w oryginale jest druga instalacja z włącznikiem, modułem - ale ciężko jest kupić taka kompletną i jeszcze nie bardzo wiadomo jak ją założyć).

Mój hak jeszcze nie ma przeglądu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak zwalnia się i pociąga ręką aby go zablokować, tak samo w drugą stronę.

 

Napisałem ci abyś nie kupował za dodatkowe 300zł oryginalnego modułu, tylko za około 400zł bardzo solidną wiązkę z modułem (po co ci oryginalny moduł, skoro i tak musisz dokupić wiązkę).

Można wszystko zrobić tańszym kosztem, ale ja wolałem zainwestować w solidna wiązkę z własnym montażem.

 

Niedawno poprawiałem montaż haka i wiązki haka w Passacie B6, zrobionej przez specjalizujący się w tym zakład w Wolsztynie (Wielkopolskie). Gdybyś widział jak się podpięli do plusa w instalacji auta, to wolał byś poświecić trochę czasu i zrobić to wszystko sam. Dobrze że nie nastąpiło jakieś zwarcie, bo mogło by nawet się stać coś niedobrego.

Przez taką fuszerę musiałem zostawić przyczepę 100km od domu, bo instalacja haka w Passacie przestała działać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu na filmie jest zwykły zderzak a M jest osadzony dyfuzorem nizej i jesli nie bedzie zdejmowanej zaslepki na hak to sie owy nie zablokuje bo uderzy w zderzak. :norty: a czy kazdy m pakietowy zderzak w e90/91 ma zaslepke to akurat tego nie wiem w e60 nie ma.Ja mam taki i do m pakietu go nie zamontujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu na filmie jest zwykły zderzak a M jest osadzony dyfuzorem nizej i jesli nie bedzie zdejmowanej zaslepki na hak to sie owy nie zablokuje bo uderzy w zderzak. :norty: a czy kazdy m pakietowy zderzak w e90/91 ma zaslepke to akurat tego nie wiem w e60 nie ma.Ja mam taki i do m pakietu go nie zamontujesz.

Kolego jak wczesniej pisałem posiadam auto z fabrycznym m-pakietem oraz fabrycznym hakiem i nic sie nie blokuje. Mam hak, ktory się elektrycznie zwalnia (podczas rozkladania i skladania) a recznie dociąga. Ja posiadam LCI , kolega halfi pre-lci wiec temat wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzaki w E9x z m pakietem i bez niego są już przygotowane pod oryginalny elektryczny hak.

W E60/61 zawsze jest (a właściwie trzeba dokupić) zaślepka, jeśli się chce mieć hak.

 

Ja mam zwykły zderzak i nic nie musiałem przerabiać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem już jak zamontować hak, znalazłem też schematy wiązek elektrycznych dedykowanych chociażby WESTFALIA.

Czy ktoś ma może schemat zwalniania haka tak jak jest w oryginale lub własne rozwiązanie tego "przycisku".

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne zwalnianie haka ma osobną instalację i drugi moduł.

 

Zwalnianie zrobisz sam. Kupujesz przycisk - stycznik. Przy haku jest taka większa wtyczka (oraz ta mniejsza która pewnie jest do instalacji zwalniania haka i drugiego modułu. Do większej wtyczki doprowadzasz plus z akumulatora oraz masę. Na kablu plusowym podłączasz stycznik który po przyciśnięciu (przez ok 1-2 sekundy) będzie zwalniał hak w obie strony na przemian. Na kablu plusowym warto też założyć bezpiecznik.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, może któryś z kolegów ma do pogonienia HAK do e91 od 2005r.???

 

Ewentualnie proszę o rade bo na allegro jest tego mnóstwo w przedziale od 300 do 1000zł..

wszystko jakieś zamienniki ale niby z modułami i wiązkami..

zda to egzamin..?

kupował ktoś to..?

 

1)

http://allegro.pl/hak-bmw-seria-3-e91-kombi-wiazka-modul-slupsk-i5883527374.html

 

2)

http://allegro.pl/hak-holowniczy-bmw-3-e91-kombi-od-2005-modul-e20-i5318615092.html

 

3)

http://allegro.pl/auto-hak-holowniczy-modul-bmw3-e90-e91-kombi-sedan-i5697893679.html

 

Czy tylko ORYGINAŁU szukać..??

 

4)

http://allegro.pl/hak-bmw-e90-e91-wyczepiany-oryginalny-westfalia-i5928551544.html

 

 

Niby to tylko haczyk.. :roll: :roll: :roll:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.