Skocz do zawartości

BMW e36 323i Odporność m52b25 na gaz


malitekoner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ! Wiem że temat mojego pytania pojawiał sie juz w wielu postach jednak mnie interesuje czas terazniejszy i przyszly, Chce się dowiedzieć jak silnik m52b25 znosi gaz? czy silnik po tej operacji zacznie "umierać" tzn brać olej, tracić moc ? jaki gaz wybrać ? Co myślicie o nowych rozwiązaniach generacyjnych gazu ?

Mam silnik w idealnym stanie, nie bierze oleju chodzi bdb i zastanawiam sie nad wlozeniem gazu gdyż moja kieszeń nie daje już rady. Daję nowy temat w tej sprawię ponieważ interesują mnie odpowiedzi ludzi którzy zetkneli się z najnowszymi generacjami gazu... Czy Dołożenie lubryfikatora coś pomoże ? Czy dzisiejsze instalacje gazowe zniszczą mój silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie BMW bardzo przyzwoicie chodzi na gazie. Gazownik musi mieć więcej niż trochę pojęcia co robić bo silniki BMW miewają dziwne myki.

W tej chwili w grę wchodzi montaż wyłącznie instalacji sekwencyjnej 4 generacji.

Jest kilka firm które produkują bardzo dobre podzespoły i całe zestawy gazowe.

Nie ma się czego bać.

 

Wszystko zależy ile chcesz przeznaczyć na montaż instalacji. Od razu mówię że za mniej niż 2500zł nie da rady założyć rozsądnej instalacji.

Dobrej klasy instalacji i montaż u dobrego gazownika to 2800-3000zł.

Takie są realia.

Nie wież w bajki, że możesz mieć dobrą instalację za 2000zł, to są bajki dla naiwnych i nieświadomych kierowców, taki lep dla frajerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak założe dobrą instalację w dobrej firmie za rozsądną cenę to silnik nie ma prawa ucierpieć ? Co myślicie o lubryfikatorze ? gaz jest suchy i to urządzenie wprowadza specjalny olej do cylindrów by je nawilżyć czy coś takiego, tak przynajmniej słyszałem.. Co myślicie ? Jaką instalacje najbardziej polecacie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnej lubryfikacji. Może to pomaga w japońcach które mają gniazda zaworowe i same zawory z plasteliny, natomiast u niemców jest to solidne i zrobione od razu mocne. Normalny gaz załóż, pamietaj że oszczędza się na tankowaniu nie na założeniu instalacji, okolice 3.5tys pozwolą ci założyć dobrą instalację.

 

Na lpg forum znajdz zakład polecany blisko twojego zamieszkania i już.

 

Od siebie polecam zwrócić uwagę instalatorowi żeby to było schludnie założone, polecam filtr fazy lotnej odstojnikowy (taka nakręcana puszka jak filtr oleju), zmiana co 10tys (filtry są mega tanie, zmiana pod domem czy blokiem trwa 10 minut i zazwyczaj kosztuje okolice 10-20zł). Sprawdź co polecają do twojego silnika i niech ci takie podzespoły założą.

 

przy m52b28 jeżdże na

sterownik Tech

reduktor KME GOLD

wtryski Hana zielone

butla w kombi wchodzi 56l (45l da się zatankowaćl) bez problemu bez klepania podłogi.

warto zwrócić uwagę żeby nie załóżyli za cienkich w środku wężyków od gazu, to nie 1.4 i jak postanowisz przy 200 zredukować na 4 i iść pełnym ogniem to żeby ci gazu nie brakło w przewodach :) chodzi i przewody od butli do parownika żeby nie miały za małej średnicy wewnętrznej.

 

Ogarnięty gazownik to wszystko za ciebie wie i to raczej zrobi i takiego szukaj. Nie wierz w jakieś ustawiania gazu po 1tys przebiegu czy jakieś korekty co roku, raz ustawiony dobrze będzie działać cały czas.

 

Warunek to sprawne auto, gazownik kumaty najpierw ci auto zdiagnozuje i jeśli coś nie halo na benzynie to nię bedzie gazować, warunek konieczny sprawne sondy lambda, najlepiej przed oddaniem wymień świece (polecam jedną elektrode i zmniejszenie przerwy na 0.7mm), obejrzeć trzeba fajki i cewki czy tam wszystko śmiga, czy nie masz wypadania zapłonu. Jeśli na benzynie choć troszke kuleje to na gazie zacznie gorzej chodzić.

 

spalanie w zależności od nogi ale r6 w e36 łyknie od 10 do nawet 18lpg jeśli po mieście bedziesz się wsciekać, niezależnie czy 2.0 czy 2.8 bo mają te same spalania (mi nie udało się jeszcze spalić wiecej jak 15l lpg). Do tego jakiś litr benzyny wiadomo bo zanim się przełączy to w zime chwile schodzi. Te silniki r6 nie grzeją się wcale szybko no ale jest sporo płynu chłodniczego do nagrzania i dlatego. Japońskie 1.8 łapało temp. 2 razy szybciej :P

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto zwrócić uwagę żeby nie załóżyli za cienkich w środku wężyków od gazu, to nie 1.4 i jak postanowisz przy 200 zredukować na 4 i iść pełnym ogniem to żeby ci gazu nie brakło w przewodach :) chodzi i przewody od butli do parownika żeby nie miały za małej średnicy wewnętrznej.

 

Jaka powinna być średnica?

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam niestety :P po prostu żeby były dobrane do silnika :) ciensze idą do małych silników, coraz grubsze do wiekszych.

 

Gazownika jak znajdziesz polecanego na lpg forum to po prostu zapłacisz i odbierzesz sprawne auto bez zgłębiania się w szczegóły :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja w swoim E36 323i mam instalację sekwencyjną STAG`a. Auto kupiłem z instalacją, przejechałem 40tyś. km bez żadnego problemu. Jedyne co robiłem przy instalacji to wymiana filtrów - TYLE. Żadnych błędów (czasem sprawdzam), bez szarpania przy przełączaniu, płynna jazda, spalanie 9,5-13L gazu/100km. Osobiście polecam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stag to tylko komputer sterujący wszystkim, najmniej ważna rzecz w instalacji bo kazdy działa dobrze. Różnice polegają na innej obsłudze, innych programach, innych kablach i to tyle. Teraz już każdy komputer ma tak rozbudowane funkcje że czy to bedzie stag, tech, kme czy jakiś brc to bez różnicy. Ważne są inne elementy plus wystrojenie tego jako całości :D
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.