Skocz do zawartości

335d-330d - jak szybko temp silnika osiaga 90*C?? Termostat


FIDOOO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawia mnie jak szybko powinnien sie silnik rozgrzac do okolo 90*C?

Mam wrazenie ze jakos dlugo to zajmuje.

temp zew. okolo 10*C

Odpalilem auto pojechalem do sklepu droga okolo 4km i zajelo okolo 10min w niewielkim korku i swiatla, male predkosci itp. po kolejnych 10min postoju czyli lacznie silnik zapalony okolo 20min temp okolice 80*C poczekalem jeszcze jakies 10min-15min dla testu silnik zlapal swoje okolo 90 ale wydawalo mi sie ze troche dlugo to trwalo,

Po uzyskaniu 90*C auto trzymalo temperature bardzo ladnie, podczas jazdy itp. wiec wykluczam termostaty... (zmienione 2lata temu-zakup w ASO)

Jak to wyglada w waszych 335d?? 330d??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak że do 70C temp rośnie b.szybko ,po około 2km przejechanych na obrotach 1000-1500 tyle mam

a później żeby osiągnął 90C trzeba pojechać około 1,5km na obrotach rzędu 2tys to wtedy szybko łapie 90C i już tak trzyma albo dalej na malutkich obrotach 1000-1500 to wtedy wolno się nagrzewa od 70 do 90C, dopiero po paru km łapie właściwą temperature

przejedz 1,5km na małych obrotach a potem kolejne 1,5km na 2tys obrotów mniej więcej i powinieneś mieć już wtedy 90C

termostaty też wymieniałem po zakupie, wcześniej na starych 75C nie chciał przekraczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jechałem na niskich obrotach i potem dużo postoju i myślałem ze nie doczekam się temp 90.

Wrażenie mam ze jak miałem e46 330d to się dużo szybciej nagrzewal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma bo jest w ukrytym menu

 

1.na zapalonym silniku na postoju przytrzymaj guzik około 10sekund na zegarach aż zobaczysz cyferke 01

2.wtedy klikasz tym samym guzikiem do pozycji nr 17

3.potem klikasz sume cyfr z vin np. 12

4.potem klikasz do pozycji nr 7

 

i po tych 4 krokach wyświetli ci się temperatura. Jak zgasisz silnik i zapalisz to temperatura zniknie. Jak chcesz znowu ją widzieć to powtórz kroki nr 1-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma bo jest w ukrytym menu

 

1.na zapalonym silniku na postoju przytrzymaj guzik około 10sekund na zegarach aż zobaczysz cyferke 01

2.wtedy klikasz tym samym guzikiem do pozycji nr 17 chyba pozycja 19 to jest ;)

3.potem klikasz sume cyfr z vin np. 12

4.potem klikasz do pozycji nr 7

 

i po tych 4 krokach wyświetli ci się temperatura. Jak zgasisz silnik i zapalisz to temperatura zniknie. Jak chcesz znowu ją widzieć to powtórz kroki nr 1-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wykluczam termostaty... (zmienione 2lata temu-zakup w ASO)

 

Kolego termostaty wytrzymuja tylko do okresu gwarancji.

Nie jestes pierwszym ktoremu padl po 2 latach jeden z nich.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wykluczam termostaty... (zmienione 2lata temu-zakup w ASO)

 

Kolego termostaty wytrzymuja tylko do okresu gwarancji.

Nie jestes pierwszym ktoremu padl po 2 latach jeden z nich.

 

Tylko pytanie jest dlaczego trzyma temperature?? :cool2:

Biore pod uwage ze terostat ale to ze trzyma temperature bez problemu odwodzi mnie od mysli ze padl jakis z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sa wlasnie poczatkowe objawy jak pada termostat.

Ciezko sie najpierw nagrzewa (bo juz przepuszcza..)a potem juz trzyma temperature.

:cool2: wiec dobrze by bylo znowu zalatwic sprawe z termostatami i miec spokoj na kolejne 2lata ;) ?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po prostu czy termostaty działają prawidłowo.

Odpal auto i sprawdzaj wąż za termostatem czy się nagrzewa czy nie -> w 320d termostat główny puszcza przy 88 stopniach, w 330d zapewne podobnie. Jeżeli nagrzeje się wcześniej już wiesz co i jak.

Podobnie w przypadku termostatu EGR. Choć ten można szybko wykręcić i sprawdzić czy nie przepuszcza lub sie nie zaciął -> 10 min roboty.

 

Przerabiałem ten temat w weekend - termostat EGR zacięty całkowicie, główny puszczał koło 50 stopni.

Przed wymianą ciężko osiągnąć 75 stopni. Po wymianie równe 90 na tych samych trasach.

 

Co do nagrzewania (320d ale będzie podobnie) - w mieście 5.5 km - tyle mam do pracy, część w korku, czas 15 min. nagrzał się dzisiaj do 86 stopni - rosła stabilnie

Podejrzewam ze gdyby były mniejsze korki wskoczyłby na 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dopadlem firmowe Mitschubishi L200 (pick up) silnik 2.5td i silnik osiagna temperature po niecalych 2km drogi :shock: , wczesniej auto stalo okolo 4dni nieruszane :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie po pierwsze w 330d temperatura jest wyższa niz 90 stopni (u mnie w okolicach 94-96 stopni) więc pisanie po jakim czasie silnik osiąga 90 stopni mija sie z celem bo nie jest to temperatura jego pracy. Po drugie najważniejsze by silnik łapał te temperature ( nie ważne czy po 5 czy 10 kilometrach) ale jeśli po przejechaniu 30 kilometrów temperatura jest na poziomie 75-80 stopni to padł którys termostat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po pierwsze w 330d temperatura jest wyższa niz 90 stopni (u mnie w okolicach 94-96 stopni) więc pisanie po jakim czasie silnik osiąga 90 stopni mija sie z celem bo nie jest to temperatura jego pracy.

 

tak? to bardzo dziwne bo u mnie oscyluje w okolicy 87-92..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy masz auto w garażu czy nie. Ja jak trzymam w garażu, to silnik nagrzany jest po 3-4 km spokojnej jazdy (lapie 88-90*), natomiast przy przemarźniętym samochodzie zdecydowanie mocniej dmuchają nawiewy (a praktycznie wszyscy jeżdzą z nawiewami na auto, i wtedy jak tylko silnik lapie te 50-60* dmuchawa pompuje prawie maxa powietrza do kabiny) i to znacznie opóźnia rozgrzanie się silnika, i temp 88-90 osiągnąć może dopiero i po 10 kilometrach, albo i 15.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.