Skocz do zawartości

E91 320d trzęsie po uruchomieniu po nocy


pioter33

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może mieć ale to już musiał by ktoś się wypowiedzieć kto lepiej się zna lub miał problem z alternatorem. U mnie korekty wtrysków w inpie są dobre. Dzisiaj rano zauważyłem że zapaliła się kontrolka świec żarowych i po oddaleniu silnika było nawet całkiem znośnie, obroty już tak nie falowały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. wymienilem 6 swiec i mialem blad 2 i 3 swiecy. wie wyslalem sterownik do Rogera, zamontowalem i auto rano dalej dziwnie odpala. dzis rano przy 2 stopniach zapalila mi sie kontrolka swiec zarowych auto odpalilo od strzala tylko troche dziwnie przez chwile chodzilo. czy jak sterownik bylby uszkodzony to kontrolka swiec zapali sie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak wszystko wykluczone to zostają wtryski, w n47/57 nawet często
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód pali dobrze, jedynie po odpaleniu trzęsie się przez kilkanaście sekund i faluje obrotami. W komputerze błąd wszystkich 4 świec. Jest możliwość sprawdzenia poza warunkami warsztatowymi czy to świece czy sterownik? Kontrolka od sterownika się zapala, samochód nawet przy -5 pali od strzała (póki co w tę zime wiecej nie było). Wydaje mi się, że w takim razie to są jednak świecie. Mogę się mylić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód pali dobrze, jedynie po odpaleniu trzęsie się przez kilkanaście sekund i faluje obrotami. W komputerze błąd wszystkich 4 świec. Jest możliwość sprawdzenia poza warunkami warsztatowymi czy to świece czy sterownik? Kontrolka od sterownika się zapala, samochód nawet przy -5 pali od strzała (póki co w tę zime wiecej nie było). Wydaje mi się, że w takim razie to są jednak świecie. Mogę się mylić?

Inpa i test przekaźnika świec żarowych i bedzie jasne.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Samochód pali dobrze, jedynie po odpaleniu trzęsie się przez kilkanaście sekund i faluje obrotami. W komputerze błąd wszystkich 4 świec. Jest możliwość sprawdzenia poza warunkami warsztatowymi czy to świece czy sterownik? Kontrolka od sterownika się zapala, samochód nawet przy -5 pali od strzała (póki co w tę zime wiecej nie było). Wydaje mi się, że w takim razie to są jednak świecie. Mogę się mylić?

No i stało się. -17 i nie odpalił.

Chyba kupię sterownik w ciemno bo nie mam możliwości diagnostyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kup sterownik i główny przewód plusowy zasilający sterownik będziesz miał spokój. Cena tego przewodu w serwisie 130 zł miałem to samo kupiłem nowy sterownik i było dobrze przez chwile bo na tym plusowym kablu było złe polaczenie i występowało przegrzewanie i nadtopienie pinu . Błędów nie było żadnych ale kupiłem drugi nowy sterownik i kabel i jest super :cool2: :cool2: Wiec zrób tak jak pisze i będziesz zadowolony na pewno i borowca postawisz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód pali dobrze, jedynie po odpaleniu trzęsie się przez kilkanaście sekund i faluje obrotami. W komputerze błąd wszystkich 4 świec. Jest możliwość sprawdzenia poza warunkami warsztatowymi czy to świece czy sterownik? Kontrolka od sterownika się zapala, samochód nawet przy -5 pali od strzała (póki co w tę zime wiecej nie było). Wydaje mi się, że w takim razie to są jednak świecie. Mogę się mylić?

No i stało się. -17 i nie odpalił.

Chyba kupię sterownik w ciemno bo nie mam możliwości diagnostyki

 

Kolego nie kupuj w ciemno.. Podlacz kontrolke rownolegle do obojetnie ktorego przewodu od swiecy.. Najprosciej tak sprawdzic.. tylko nie zdejmuj fajki ze swiecy !!

 

Albo sprawdz miernikiem swiece czy jest zamkniety odbwod

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód pali dobrze, jedynie po odpaleniu trzęsie się przez kilkanaście sekund i faluje obrotami. W komputerze błąd wszystkich 4 świec. Jest możliwość sprawdzenia poza warunkami warsztatowymi czy to świece czy sterownik? Kontrolka od sterownika się zapala, samochód nawet przy -5 pali od strzała (póki co w tę zime wiecej nie było). Wydaje mi się, że w takim razie to są jednak świecie. Mogę się mylić?

Inpa i test przekaźnika świec żarowych i bedzie jasne.

Jak wykonać taki test? Udało mi się wreszcie odpalić INPĘ. Mam błąd wszystkich 4 świec.

W silniku -> Activate -> Activate 1 są opcje

glow relay on

glow relay off

O to chodzi? Sprawdzałem, ale nie wiem jak się dowiedzieć czy jest sprawny czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód pali dobrze, jedynie po odpaleniu trzęsie się przez kilkanaście sekund i faluje obrotami. W komputerze błąd wszystkich 4 świec. Jest możliwość sprawdzenia poza warunkami warsztatowymi czy to świece czy sterownik? Kontrolka od sterownika się zapala, samochód nawet przy -5 pali od strzała (póki co w tę zime wiecej nie było). Wydaje mi się, że w takim razie to są jednak świecie. Mogę się mylić?

Inpa i test przekaźnika świec żarowych i bedzie jasne.

Jak wykonać taki test? Udało mi się wreszcie odpalić INPĘ. Mam błąd wszystkich 4 świec.

W silniku -> Activate -> Activate 1 są opcje

glow relay on

glow relay off

O to chodzi? Sprawdzałem, ale nie wiem jak się dowiedzieć czy jest sprawny czy nie

Tak, o to. Wciśnij on, poczekaj kilka sek i off. Odczytaj potem błędy.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

U nie po naprawie sterownika dalej działało "w kratkę" nieraz ciężko palił nieraz palił ale rzucało silnikiem.

Podsumowując, jeśli masz sprawny sterownik i sprawne wszystkie świece i dalej jest problem powodem jest na 100% PRZEWÓD STAŁEGO PLUSA między sterownikiem a rozrusznikiem. Sam przewód miał przejście lecz wtyk nie stykał przy pinie sterownika.

 

Za 140zł dostępny w ASO - wymienić można z góry bez ściągania kolektora.

Ja walczyłem miesiąc ze swoim autem teraz -2 czy -17 pali na dotyk nic nie trzęsie - zero błędów w DDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy świece lub sterownik mogą być uszkodzone mimo braku błędów na INPIE ? W moim M47N2 regenerowałem w listopadzie sterownik świec przez Roger-Nysa, ponieważ wyskakiwał mi błąd 4 świec. Po regeneracji zniknęły błędy wszystkich świec i przy temp. poniżej zera w końcu zobaczyłem na konsoli spirale od grzania. Póki mrozów dużych nie było to było ok i palił od strzała. Teraz natomiast jakby się znów pogorszyło. Kiedy auto postoi noc na mrozie muszę sporo nakręcić rozrusznikiem zanim załapie, a kiedy już, to przez chwile telepie silnikiem. Kiedy auto pochodzi kilka minut i zgaszę to już pali "na dotyk". Załączam film nakręcony 2 dni temu kiedy auto stało 48 godzin przy ok -8 stopniach. Błędów oprócz podgrzewacza paliwa 4587 (wymienię niebawem) nie ma. Proszę i jakieś sugestie bo bardzo mnie frustruje sytuacja kiedy INPA mówi ok, a ok nie jest.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xIJACRPl0SQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobacz jak wygląda ciśnienie paliwa podczas odpalania w inpa, nagraj to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po wejściu w silnik f5 i f6 (zakładka nominal/actual)- środkowy parametr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wejściu w silnik f5 i f6 (zakładka nominal/actual)- środkowy parametr.

Dzięki bardzo. Jutro rano nagram i wrzucę filmik na forum.

 

Ciśnienie paliwa

Tak jak pisałem, wrzucam filmik z INPY przedstawiający odpalanie silnika po nocy stojącego przy -6 stopniach. Wydaje mi się, że jeszcze miesiąc temu przy takiej temperaturze odpalał lepiej... błędy na kompie to 4587 (podgrzewacz filtra paliwa)

Proszę o interpretacje wyników z inpy. Przepraszam, ale program komputerowy zrobił laga i pod koniec zepsuł się dźwięk, ale widać co ma być widać. Jeśli jeszcze coś mogę zrobić to proszę dajcie znać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QJAOzIV5l90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z paliwem nie ma problemu, więc wtryskiwacze raczej ok, trzęsienie po odpaleniu to klasyczny objaw problemu ze świecami lub sterownikiem, jego wykluczamy, bo Roger robi je dobrze i nie ma błędu. Zostają świece, może nie są spalone (brak błędu) tylko słabo już grzeją, wiesz kiedy były wymieniane?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paliwem nie ma problemu, więc wtryskiwacze raczej ok, trzęsienie po odpaleniu to klasyczny objaw problemu ze świecami lub sterownikiem, jego wykluczamy, bo Roger robi je dobrze i nie ma błędu. Zostają świece, może nie są spalone (brak błędu) tylko słabo już grzeją, wiesz kiedy były wymieniane?

 

Samochód mam nieco ponad pół roku, nie mam pojęcie co do świec... w październiku wymieniałem termostaty, oba były od nowości, więc nie zdziwiłbym się jeżeli świece też jeszcze nie wymieniane...

Myślę jeszcze o czujniku temperatury powietrza w dolocie między IC a EGR. Czy jeżeli będzie przekłamywał to to będzie miało wpływ na odpalanie ? Zrzut ekranu pokazuje prace zaraz po odpaleniu, z tym że auto odpalałem jakieś 2-3 h wcześniej na 5 min, więc to teraz może być niemiarodajne (temperatura na zewnątrz -3 stopnie).

http://i4.imgbus.com/doimg/5com5mon05d7f75.JPG

Ale sądzisz, że świece mimo, że nie wywalają błędu mogę nie mieć już swojej sprawności ? Jeszcze jakieś pomysły ?

W weekend sprawdzę testerem akumulator aby wykluczyć ten komponent jako potencjalnego winowajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.