Skocz do zawartości

E91 320d trzęsie po uruchomieniu po nocy


pioter33

Rekomendowane odpowiedzi

Przy temperaturach poniżej ~5 stopni, odpalam na zimnym silniku i przez 5 sekund silnik chodzi jak traktor - głośno, obroty strasznie falują. Po tych ok. 5 sekundach chodzi normalnie. Kolejne odpalenie też już ok. Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

n47

nowe świece

nowy sterownik

nowa mapa

silnik zaktualizowany

nowy czujnik temp

ciągle długo kręci i trzęsie po odpaleniu.....

 

 

Zrobiłem mały test.... wrzuciłem do zamrażarki drugi czujnik temperatury i po dwóch h podłączyłem go bez wkręcania.. Silnik odpalił moment i chwilę chodził na 1000obr

 

Jakiś pomysł ktoś ma?

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja już nie mam pomysłu na to....

Nie czytasz od początku nawet tego tematu...nie mówiąc o użyciu szukajki...

Odpal auto, odepnij wtyczkę od przepływomierza i wtedy zobacz. Jak będzie ok, to albo przepływomierz do przemycia/wymiany albo/i egr brudny/uszkodzony albo/i zasyfiony kolektor dolotowy.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik podejrzewam, że dobry, bo dzisiaj przy -6 odpalił od razu, tylko po odpaleniu kultura pracy była taka, że wstyd pod blokiem takie coś w BMW :lol: . Miałem kiedyś uwalony sterownik w E46, to wiem, że przy minusowych temperaturach ledwo co odpalał, w poniżej iluś tam już nie dało rady.

4 świece beru = 200zł. Bez tragedii. Czy bosch lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze podgrzewacz padł.

 

Mowa tutaj o podgrzewaczy przy filtrze paliwa?

Od jakiegoś czasu też przy minusowej temperaturze na chwilę szarpnie, ale zaraz jest wporządku. Świece i sterownik jest Ok.

Za to pojawił mi się błąd podgrzewacza paliwa... Może to mieć jakiś wpływ? Ktoś miał taką przygodę?;)

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do swiec spotkalem sie z opinia ze beru idzie na pierwszy montaz i one sa najlepsze.Ktos kiedys mi powiedzial,ze jezeli wsadzisz inne to moga sie szybko przepalic.Ja u siebie zmienialem rok temu na boscha mam nowy sterownik niedawno wymieniony i problemow brak.Dzisiaj -5 i bez problemu odpalil.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem żadne mechanik nie wie co to może być za przyczyna w lato auto odpala i jeździ dobrze a w zimę zaczyna sie cyrk Mianowice po zapaleniu strasznie szarpie silnikiem są takie szarpnięcia jak by nie wiem paliwa nie dostawało jednostajnie dzieje sie to tak długo do puki sie nie zagrzeje porządnie silnik czy ktoś mi może podrzucić jakiś kierunek .Pozdrawaim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi ktoś pomoże?

nowa mapa , sterownik silnika uaktualniony

nowe swiece i sterownik

nowy czujnik temp

przeplywka ok

 

wyczysc kolektor ssący, podnies wartosc czystego powietrza w Rheingold lub wylacz programowo EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja natomiast mam następujący problem wymieniłem akumulator, wszystkie świece żarowe, zterownik świec razem z przewodem zasilającym niestety przy niskich temperaturach po nocy silnik po odpaleniu trzesie sie i falują obroty tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Dzisiaj rano odpaliłem INPE i przy temperaturze -1.5 i po jakichś 2-3 minutach po odpaleniu silnika INPA pokazuje temperature silnika i cieczy chłodzącej 61, natomiast w ukrytym menu w zegarach temperatura jest niższa o ponad 20 stopni (pokazuje 39). Zauważyłem że rano gdy odpalam samochód chwilowo obroty utrzymują sie w granicach 1000 obr/min i zaraz spadają tak jak by nie było żadnego ssania (nie wiem czy cos takiego powinno byc, ale w samochodach które posiadałem wczesniej obroty po odpaleniu utrzymywały sie wyższe) i wtedy silnik zaczyna dziwnie pracować jak by nie na wszystkich cylindrach. Korekty wtrysków w INPIE na ciepłym i zimnym są w normie. Zastanawiam się czy może winny jest czujnik temperatury silnika który pokazuje wyższa temperature i świece nie grzeją oraz nie ma ssania co powoduje takie objawy, proszę o pomoc.

 

I jak problem rozwiązany u mnie jest podobnie świece sterownik wymieniony temperatura max 73 po przejechaniu 40km padnięty termostat ale wątpię by to było od tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie do końca, ostatnio wymieniałem termostat z powodu nieszczelności przy okazji wyczysciłem EGR (nie był bardzo brudny), po tym wszystkim wydaje mi się że jest trochę lepiej ale obroty cały czas falują. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Odpinałem również przepływomierz podczas odpalania i cały czas podobnie odpala, nie wiem w jaki sposób mogę go sprawdzić(po odłączeniu samochód pracuje tak samo) , a nie mam możliwości podmiany na nowy. Wydaje mi się jednak że to może być wina przepływomierza bo chyba wszystko co umiałem to sprawdziłem i wymieniłem to co miałem zepsute.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.