Skocz do zawartości

<t>Czy z wlasnego doswiadczenia polecasz automata od BMW?</t>  

22 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko!

 

1. Od niedawna jezdze BMW 520iA z '92. To jest moj pierwszy automat i niebardzo wiem do czego sa biegi (2,3,4). Czym to sie rozni od D-rive?

 

2. Czy automata da sie odpalic na pych?

 

3. Jak dbac o skrzynie? Co ile czasu wymiac w niej olej? Co ile kilometrow remont? I moze jeszcze czego nie robic zeby jej nie skaszanic:)

 

4. Znalazlem opis do komputera pokladowego i chcialem sobie zmienic jezyk z niemieckiego na angielski. W opisie jest napisane, ze przelacza sie go wciskajac przez 20s przycisk Checkcontrol przy pozycji kluczyka II. Moze mi ktos powiedziec, ktory to przycisk?

 

Z gory wielkie dzieki wszystkim!

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano

Witam. Nigdy nie miałem automata w BMW, ale miałem w innym aucie. Muszę powiedzieć Ci, że jak lubisz komfort, dużo jeżdzisz w miecie (częste skrzyżowania, korki) to automat to piękna sprawa. Ale jak lubisz szybką jażde, ostre redukcje to tylko pozostaje manualna skrzynia biegów. Dużo o skrzyniach dowiesz się tutaj:

http://www.automat.pl/body/index.html

ta strona ma świetne vademecum o automatach.

 

Ad1) pozycje 2,3,4 służą do blokowania na niższych biegach np. wrzucając 3, auto nie wrzuci 4 biegu. powinieneś mieć chyba jeszcze jednąpozycję 1 lub L blokuje ona auto na pierwszym biegu. Jest to przydatne jeżeli np. jedziesz w górach i potrzebujesz dużo mocy, a możesz ją osiągnąć na wyższych obrotach.

 

Ad2) Nie nie odpalisz auta na pych. Holowanie takiego auta, także nie powinno przekraczać chyba 40km. Dłuższe holowanie może spowodować uszkodzenie skrzynie (dokładnie tarczek jak dobrze pamiętam).

 

Ad3) Zmiana oleju zalecana jest co sezon lub co 40000 km. Powinieneś wymienić razem z olejem w skrzynie filtr. Niektórzy patrzą czy olej jest czerwony (bo taki jest kolor nowego oleju) i zmieniają olej, aż zmieni on swój odcień. Ja podchodzę do tego ostrożnie, bo w silniku nie zmieniasz oleju bo jest za czarny, czy za gęsty.

A remont hmmm uwierz mi nie chcesz remontować skrzyni automatycznej. Koszty są bardzo duże (od 2500zł - 8000)

 

Ad4) Popróbuj :)

Opublikowano

Dzieki Piotrek. Stronke napewno przestudiuje. W mojej skrzyni niema ani 1 ani L jest tylko: 2,3,4,N,D,R,P no i oczywisicie przyciski S,P i ten od systemu antyzrywowego.

 

Zielony, przedewszystkim chodzi mi o skrzynie taka jak moja, ale mysle ze jesli w np twojej 730 jest dobry automat (o ile wogole jest) to w mojej tez powinien byc. Nie mowie o najnowszych automatach bo to juz wogole KOSMOS jest :)

 

Jeszcze jedno pytanko: do czego pod pedalem gazu jest przycisk? Kiedys jechalem Dodge'em Neon i tez mial takie cos. Jak sie deplo to podlogi i wcisnelo pedalem ten przycisk to samochod dostawal ogromnego kopa, ale w mojej Becie wlasciwie niema roznicy czy go wcisne czy nie.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście nie jestem za automatyczną skrzynią biegów pomimo tego że miałem auto niestety nie BMW z automatem. Zasada diałania automatu nie zmieniła sie od lat .To proste pozycja 2 masz dostepny 1i2.Pozycja3 masz123. Pozycja4 masz w posiadaniu1234 .D ZNACZY jazda wszystkie biegi dostempne oczywiście poza N[luz]R[wsteczny]iP[bieg postojowy]o przyciskach wspominać chyba nie musze

 

ps, odnośnie pałera pod pedałem

W siódemce wygląda to tak ;do 4000 spokój a dalej ..sam sobie dopowiedz

 

pozdrawiam

zielony

Edytowane przez zielony
Opublikowano
Ja tez mam zle doswiadczenia jesli chodzi o automaty. Mianowicie Ford Scorpio z '95 z silnikiem Cosworth'a. Super silnik, ale skrzynia tragiczna, strasznie sie sypala i nikt nie potrafil jej naprawic dobrze naprawic, ciagle sypaly sie biegi...... Jak narazie w o automacie BMW slyszalem same pozytywne opinie. Moj tez sie sprawoje dobrze wiec mam nadzieje, ze bedzie git.
W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
Juz wiem, ze ten przycisk pod pedalem to Kick-Down. W najblizszym czasie poeksperymentuje z tym.
W BMW Blisko Masz Wszędzie
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Moim zdaniem pytanie w ankiecie nie jest najlepsze... Bo tak jak nie mam nic przeciwko automatowi w mocnym silniku (od 2.5 litra w górę) to np. automat w 316 nie jest najlepszym pomysłem...

 

Ale generalnie automat BMW to dobra rzecz :D

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
bezapealcyjnie "tak" automat jet to piekna sprawa tak samo jak i w dislu jak i w benzynie . Posiadając duży silnik to naprawde jest super jazda :wink: Sam mam automat i już zaczynam powoli sie uczyc jazdy na nim , wbrew pozorom to nie jest takie proste.Już wiem jaka jest tak naprawde różnica miedzy "D" a "S" na D przy dodawaniu gazu automat ciągnie kazdy bieg do 3,5 tys obr.zwykle tak jest jak nie ciśniesz wiecej bo mozesz kazdy tez pociągnąć do 5,0 .Na "S" natomiast jest taka różnica że te biegi kazde idą do 5,0 obr.i do końca nie wiem ale miedzy trzy a cztery trzyma cały czas obroty wysokie zanim zmieni na wyższy.A najfajniesza Sprawa to przycisk po pedałem gazu , jak chcesz łyknąc kogoś to ciach i bieg niżej i lecisz hiiii. :shock: Oprócz plusów jest pare minusów ale tu moji przedmówcy już napisali ,pozdrawiam wszystkich automatowców :wink:
Opublikowano
Jak najbardziej polecam automata do BMW. Szybko zmienia biegi, dobrze reaguje na gwałtowne wciskanie gazu:) no i ta wygoda podróżowania (szczególnie podczas jazdy po mieście)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Umnie ten opis nie dziala.

Musi działać. Skoro w E34 525iA jest tak samo jak w E32 735 to tym bardziej u Ciebie musi być tak samo.

 

Jeśli nie możesz zmienić języka to:

1) albo masz popsutą tą funkcję

2) albo przekręcasz kluczyk w pozycję II a nie I (w poz. I nie zapalają się jeszcze kontrolki).

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Ponad 2 lata jezdze moim autkiem. To moj pierwszy automat. Jazda jest bardzo przyjemna i nie meczaca. Po 400km czuje sie jakbym dopiero wsiadl. Niektorzy chwala mnie ze jestem dobrym kierowca, bo nie szarpie he he :D.

Na poczatku bylem zdziwiony ze skrzynia tak wybiera biegi, ze silnik pracuje na nizszych obrotach niz bym odwazyl sie jeździc na manualu.

Opublikowano
Umnie ten opis nie dziala.

Musi działać. Skoro w E34 525iA jest tak samo jak w E32 735 to tym bardziej u Ciebie musi być tak samo.

 

Jeśli nie możesz zmienić języka to:

1) albo masz popsutą tą funkcję

2) albo przekręcasz kluczyk w pozycję II a nie I (w poz. I nie zapalają się jeszcze kontrolki).

 

Juz kombinowalem na wszystkie sposoby i nic. Test zegarow odpalilem wciaskajac przycisk od resetowania zegarow i przekrecajac kluczyk w pozycje I. Pozatym na tamtym opisie jest na zegarach jeszcze jeden przycisk po prawej stronie, umnie tego niema.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Juz kombinowalem na wszystkie sposoby i nic. Test zegarow odpalilem wciaskajac przycisk od resetowania zegarow i przekrecajac kluczyk w pozycje I. Pozatym na tamtym opisie jest na zegarach jeszcze jeden przycisk po prawej stronie, umnie tego niema.

Dobre... :twisted:

Proponuję, żebyś przeczytał opis z tamtej strony jeszcze raz... Jest tam wyraźnie napisane (i zaznaczone na zdjęciu) że należy wcisnąć PRAWY przycisk. Jeśli go nie masz to wciskanie LEWEGO NIC NIE DA. Bo on służy do czego innego.

 

A poza tym czy gdzie wyświetla Ci się język skoro nie masz prawego przycisku? Masz Check Control a nie masz prawego przycisku :?:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Prawde mowiac to juz zglupialem :shock: Chyba faktycznie niemam wogole Check Control :?

 

Myslelem, ze prawy przycisk to jest w 7-demce (strona jest o niej) i dlatego kombinowalem z innymi przyciskami bo myslalem ze w 5-tce jest poprostu inaczej. Myslalem, ze Check Control umnie wyswietla sie na kompie kolo radia a w 7-demce jest przy zegarach. Ufff.... Dziwnie napisane, ale mam nadzieje, ze da sie zrozumiec :) Jest to dosc dziwna sprawa bo moja Beta jest Full opcja.

 

Od, ktorego roku zakladali Check Control?

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
Wygląda na to że nie masz Check Control. Jeżeli bezpośrednio pod prędkościomierzem masz licznik kilometrów ogólny i dobowy oraz wskaźnik obsług technicznych(oilservice, inspection, i lampki wskazujące ile zostało do terminu obsługi) to niestety ale fabryka nie wyposażyła twojego samochodu w Check Control. W samochodach z Check Control wskaźniki oil service i inspection znajdują się na samym dole zestawu zegarów (pod wyświetlaczem Check Control) a pomiędzy oil service i inspection są lampki wskazujące ile zostało do terminu obsługi technicznej. Na kompie koło radia można wyświetlić jedynie date, czas, śr spalanie, dystans, itp (zależy czy masz pełny komputer pokładowy czy wersję okrojoną) a nie można wyświetlić komunikatów o zużytych klockach ham., niskim poziomie płynu w zbiorniku spryskiwacza itp. To się wyświetla na zegarach na wyświetlaczu Check Control
Opublikowano

łeeee... no to nima umnie check control :cry: Ale dlaczego w tak wypasionej wersji nie zalozyli tego? :evil:

 

Jeszcze jedno pytanko: co to jest "niezależne ogrzewanie/przewietrzanie" ?

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano

Niezależne ogrzewanie działa od temperatury zewnętrznej poniżej 16 st.C, gdy kluczyk zapłonu jest wyjęty (lub w pozycji 0) albo w pozycji 1. DZięki nastawieniu godziny włączenia samochodu można rozpocząć jazdę już w ogrzanym samochodzie. Ponadto podczas chłodów łatwiej jest usunąć lód i śnieg pokrywający nadwozie. Niezależne ogrzewanie albo przewietrzanie włącza się na 30 minut.

 

Gdy temperatura zewnętrzna wynosi ponad 16st.C można do przewietrzania samochodu wykorzystać system niezależnego przewietrzania i obniżyć temeraturę we wnętrzu samochodu. Do przewietrzania wykorzystuje się dmuchawę ogrzewania albo urządzenia klimatyzacyjnego zwykłego albo automatycznego.

 

Do uruchamiania niezależnego ogrzewania/przewietrzania służy przycisk ZEIT na komputerze pokładowym. Po naciśnięciu ZEIT wyświetlane jest aktualne nastawienie niezależnego ogrzewania/przewietrzania. Można wprowadzić dwie różne godziny dla włączenia niezależnego ogrzewania/przewietrzania. Po 30min od włączenia niezależnego ogrzewania/przewietrzania ogrzewanie/przewietrzanie samo się wyłączy. Wprowadzenie godziny załączenia: przycisk ZEIT, wprowadzamy godzinę i zatwierdzamy przyciskiem S/R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.