Skocz do zawartości

[E90] Uszkodzony czujnik kąta skrętu.


CLumsy

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

po wpadnieciu w dziure, w mojej E91 stwierdzono pad czujnika skretu kierownicy. Obiawia sie to brakiem DSC, czujnika cisnienia w oponach i rozdzialu sily hamowania oraz nie odbija kierunkowskaz. Na poczatk uczujnik skretu raz dzialal a raz nie, teraz juz zupelnie nie dziala.

 

Ta operacja nie pomogla: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467&highlight=steering+angle+sensor. Nie ma zadnych zimnych lutow. Nie mam pojecia co sie moglo jeszcze zepsuc.

 

Pytania:

1. Czy jezli mam kierownice multifunkcyjna to musze miec pajaka dedykowanego do kierownicy multifunkcyjnej, czy podejdzie kazdy?

 

2. Czy jak nie mam tempomatu i kupie pajaka z manetka tempomatu to wystarczy go tylko zaprogramowac, czy jeszcze bedzie potrzebny jakis hardware?

 

Pzdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

po wpadnieciu w dziure, w mojej E91 stwierdzono pad czujnika skretu kierownicy. Obiawia sie to brakiem DSC, czujnika cisnienia w oponach i rozdzialu sily hamowania oraz nie odbija kierunkowskaz. Na poczatk uczujnik skretu raz dzialal a raz nie, teraz juz zupelnie nie dziala.

 

Ta operacja nie pomogla: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467&highlight=steering+angle+sensor. Nie ma zadnych zimnych lutow. Nie mam pojecia co sie moglo jeszcze zepsuc.

 

Pytania:

1. Czy jezli mam kierownice multifunkcyjna to musze miec pajaka dedykowanego do kierownicy multifunkcyjnej, czy podejdzie kazdy?

 

2. Czy jak nie mam tempomatu i kupie pajaka z manetka tempomatu to wystarczy go tylko zaprogramowac, czy jeszcze bedzie potrzebny jakis hardware?

 

Pzdr.

M.

 

Witam,mialem to samo...w aso kosztuje to ok 1700 zl.Ja kupilem na allegro np.cos takiego :http://motoallegro.pl/bmw-1-3-e90-e87-manetki-przelaczniki-tasma-pajak-i1705606498.html

wszystko gra w jak najlepszym porzadku..

ad 1. chyba tak,ale wiekszosc ma multifunkcje wiec to nie problem.

ad 2. oczywiscie, ze nie wystarczy zaprogramowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

po wpadnieciu w dziure, w mojej E91 stwierdzono pad czujnika skretu kierownicy. Obiawia sie to brakiem DSC, czujnika cisnienia w oponach i rozdzialu sily hamowania oraz nie odbija kierunkowskaz. Na poczatk uczujnik skretu raz dzialal a raz nie, teraz juz zupelnie nie dziala.

 

Ta operacja nie pomogla: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467&highlight=steering+angle+sensor. Nie ma zadnych zimnych lutow. Nie mam pojecia co sie moglo jeszcze zepsuc.

 

Pytania:

1. Czy jezli mam kierownice multifunkcyjna to musze miec pajaka dedykowanego do kierownicy multifunkcyjnej, czy podejdzie kazdy?

 

2. Czy jak nie mam tempomatu i kupie pajaka z manetka tempomatu to wystarczy go tylko zaprogramowac, czy jeszcze bedzie potrzebny jakis hardware?

 

Pzdr.

M.

 

Witam,mialem to samo...w aso kosztuje to ok 1700 zl.Ja kupilem na allegro np.cos takiego :http://motoallegro.pl/bmw-1-3-e90-e87-manetki-przelaczniki-tasma-pajak-i1705606498.html

wszystko gra w jak najlepszym porzadku..

ad 1. chyba tak,ale wiekszosc ma multifunkcje wiec to nie problem.

ad 2. oczywiscie, ze nie wystarczy zaprogramowac.

 

Ad 1. Co do samego "pająka" to trzeba tylko zwrócić uwagę na manetkę od wycieraczek: mogą być z automatyką wycieraczek lub bez i mogą być od kombi lub nie.

Ad 2. A właśnie że wystarczy "pająka" z tempomatem tylko zakodować do samochodu i już jest tempomat :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clumsy, ja własnie jestem świerzo po wymianie na takie z tempomatem.Wystarczy doprogramowac , u mnie wgrano ponoc oryginalny program do wersji z tempomatem.Koszt to 300zł za manetki z allegro ale najpierw sprawdzałem na jaki numer seryjny pasuje,400 zł netto za programowanie +150 zł za spód obudowy kierownicy z wycieciem na 3 manetkę. To gdybys się decydował na tempomat.

Jezeli nie to moge Ci odstapić mojego starego pajaka z taśmą (100% sprawne)za stówkę,bo i tak sie wala w garażu.Wersja do kombi ( z tylna wycieraczką) z multifunkcja i sensorem deszczu.nr części 61319123042.Jak jestes zainteresowany to pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, ale wg bmwfans.info - sprawdzajac po numerze czesci, twoj pajak jest do kierownicy bez multifunkcji, a ja potrzebuje z multifunkcja.

 

:roll2: Jeszcze jedno pytanie - czy jezeli nie odbijaja kierunkowskazy, to moge na 100% wykluczyc awarie czujnika ABS??? :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata później...

Hejka

Potrzebuję pomocy od forumowicz bo już nie bardzo wiem co robić:) Sprawa głupia i z mojej winy, a wygląda tak, skrzypiała mi kierownica, było to strasznie irytujące, poczytałem na forum i do dzieła:)Uzbrojony w smart w płynie poszedłem do samochodu i psiukłem w łożysk no i niefortunnie między plastiki od czujnika kąta skrętu :duh: . To nie pomogło, kecz pomogło psiknięcie przy regulacji poziomu kierownicy. Ucieszony, że kierownica nie piszczy odpaliłem auto i radośnie skręciłem kierownicą, równie radośnie zaświeciło się na monitorku:) bład dsc, i run flatów. Zdziwiony i lekko smutny podpiąłem pokazało 5 błędów, nie pamiętam jakich. Uzbrojony w nową wiedzie, wymontowałem wszystko i wziąłem na warsztat, fakt czujnik i kółko było tłuste, rozebrałem ładnie poczyściłem alkoholem wszytko czyściutkie, podłączyłem pod samochód, dalej pokazują się błedy z dsc i run flata. Podłączyłem inpę i tu pokazuje się teraz błąd

94BB - F-CAN SZL steering angle sensor : sensor failure - LWS_VglAbwurf Error in Sub steering

D373 - F-CAN SWA-Top-Sensor - ten błąd może się pokazać ze wzgledu na to że na żywca odpiąłem kostkę.

 

Reszta działa ok, migacze(oczywiście nie odbijają) światła, automatyczne wycieraczki tempomat itd.

 

Pytanie co mogę zrobić, gdzie jeszcze mogę sprawdzić kąt skrętu kierownicy? Lub go kalibrować? Muszę jeszcze sprawdzić tego led-a kamerką z telefonu bo pewnie świeci światłem podczerwonym i będę mógł zobaczyć czy działa. Macie jakieś pomysły? Czy wymiana na inny pomoże? Mam drugie takie samo BMW. Czy trzeba coś kodować itd? Czy takim autem można jeździć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj skalibrować czujnik skrętu w tool32. Wchodzisz w swoje dsc (chyba DSC_e89) i bedziesz miał tam opcję lenkwinkel_dsc (też dokładnie nie pamietam jak sie nazywa). Skalibruj go na nowo i zobacz czy działa. Jeżeli nadal nie działa to zakoduj od nowa wyposażenie które masz w przełącznikach zespolonych i też skalibruj czujnik. Jeżeli to też nie pomoże to ja bym raczej skłaniał się ku kupnie nowych przełączników zespolonych, koszt nie jest duży (około 150-200zł)

 

Pamiętaj, że podczas kalibracji auto musi stać na równym płaskim podłożu i mieć dobrą geometrię kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mogę sprawdzić czujnik kąta skrętu??Czy coś pokazuje czy nie, bo szukałem INPI-e ale nie zauważyłem, być może przeoczyłem. Jest ktoś wstanie mniej więcej napisać dokładnie tą kalibracje lub kodowanie przełączników zespolonych.

 

Ps. Samochód wrócił do normalności. Wczoraj już go zostawiłem na noc, dziś jadąc do roboty błąd zniknął. Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Kojarzy ktoś z was może czy czujnik kąta skrętu od E90 będzie pasować do E87? Chodzi mi o sam czujnik, wiem, że manetka od wycieraczek jest inna bo ma tylna wycieraczkę ale czy po jej przełożeniu będzie to działać? No i oczywiście kodowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się z prośbą o pilną pomoc w sprawie czujnika kąta skrętu. Potrzebuję wymienić owy czujnik, gdyż mój jest uszkodzony, tylko zastanawiam się, czy mój czujnik musi mieć identyczne numery z tym, którego mam kupić.

Czy mógłby mi ktoś pomóc?

 

Jeśli znajdę na identyczną ilość pinów z takimi samymi funkcjami, ale z innymi numerami, to czy będzie pasował?

Wiem, jak wygląda cały proces wymiany, adaptacja itd., ale zastanawia mnie, czy wszystko będzie współgrało przy innych numerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pytasz o e90, to numery nie muszą się zgadzać, aczkolwiek najlepiej byłoby dobrać coś po numerach z realoem.com. U siebie zakładałem dwa różne pająki w tym jeden od e87 i obydwa działały. Zwracaj uwagę na multifunkcję i wycieraczki. Dodam tylko że pająk z automatyczną wycieraczką w e91 działa tak samo jak zwykle wycieraczki w aucie bez czujnika deszczu i to bez żadnego dodatkowego kodowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

u mnie tez padl czujnik, pytanie najwazniejsze , jezeli dobiore po nr taki sam to czy wystarczy go przelozyc i powinno smigac czy trzeba cos programowac(nie chodzi mi o programowanie funkcji)? bo jeden z mechanikow mi powiedzial ze trzeba go przeprogramowac pod moje auto - ze niby sa tam zawarte dane moje auta i ze podmianka sama nie wchodzi w gre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej masz wszystko napisane. Numery nie muszą się zgadzać ale jak chcesz to na stronie http://www.realoem.com wpisz swój numer i dostaniesz listę jakie inne numery będą pasować. Ważne jest jedynie wyposażenie auta tzn. multifunkcja, tempomat, ewentualnie automatycne wycieraczki, i tylna wycieraczka w przypadku e91.

Potrzebny jest tylko reset kąta skrętu w tool32. Nie trzeba nic programować/kodować.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.