Skocz do zawartości

wiązka OBD


michal91BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Związku z licznymi kradzieżami E90 w moim regionie chwiałbym przerobić/pozmieniać/utrudnić dostęp do wtyczki OBD. Mam jednak pytanie którędy biegnie wiązka, co trzeba rozebrać poklei, aby się dostać do wiązki. Chciałem zacząć od początku (od wejścia OBD) ale po 3min przestałem walczyć z plastikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana pinów niewiele Ci da. Jeden to GND drugi to 12V, trzeci i czwarty to szyna. Wystarczy miernikiem sprawdzić napięcia i od razu widać który pin jest od czego... Do tego proste urządzenie, które krzyżuje piny do docelowego interfejsu i po 30 sekundach mamy sprawnie działające gniazdo OBD2.

 

Przełóż sobie wiązkę w inne miejsce, chociaż wiedząc gdzie się wpiąć możesz sobie zrobić wejście OBD2 na poczekaniu.

 

Zrób sobie pstryczek elektryczek z odcięciem zapłonu, zainwestuj w dobre AC i śpij spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odkopię trochę wątek bo robię przymiarkę do dodatkowego zabezpieczenia.

Bawił się ktoś w przerwanie wiązki OBD? Czyli gdzieś po drodze pod maską tnę co potrzeba i montuję przełącznik? Na co dzień obd2 nie jest mi specjalnie potrzebne, a jak będzie to mogę się pofatygować pod maskę. Ma to sens?

Odcięcie zapłonu mam wrażenie, że będzie trudniej ukryć gdzieś w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć jaką, bo nie jestem złodziejem :D

Na forum najczęściej pojawia się opcja kopiowania kluczyka właśnie przez OBD2, stąd ten pomysł. Wiadomo, że jak będą zdeterminowani to i tak ukradną, ale przypadkowych amatorów powinno powstrzymać.

Znowu odcięcie zapłonu, gdzie bym nie spojrzał, to ukrycie przycisku wydaje mi się oczywiste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopię trochę wątek bo robię przymiarkę do dodatkowego zabezpieczenia.

Bawił się ktoś w przerwanie wiązki OBD? Czyli gdzieś po drodze pod maską tnę co potrzeba i montuję przełącznik? Na co dzień obd2 nie jest mi specjalnie potrzebne, a jak będzie to mogę się pofatygować pod maskę. Ma to sens?

Odcięcie zapłonu mam wrażenie, że będzie trudniej ukryć gdzieś w środku

 

Szyna CAN z OBD2 czyli pin 6 i 14 idzie bezpośrednio do JBE (czarna puszka koło bezpieczników, za schowkiem) , jest to niebieska kostka pin 17 i 33 (kabelki biało-niebieski i biało-żółty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja natomiast zostawilem ori OBD z dwoma podlaczonymi kabelkami + oraz -, tak ze po wlozeniu kabla, fejsa czy czegokolwiek wszystko sie zapala jakby dzialalo, reszte kabli komunikacyjnych wyprute z wiazki i dolozona nowa, wpleciona w ori instalacje z gniazdem OBD , ukryta daleko od wlasciwego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No co wy panowie. Przecież to informacja jak można zrobić. Aby dojść do tego gdzie idzie obd trzeba pół deski rozebrać. Tego przecież nie podałem. Nie sądzę aby na forum były osoby zainteresowane kradzieżą auta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.