Skocz do zawartości

[E39 530iA '01] Brak prądu


MorgothV8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem:

Wracałem samochodem z długiego weekendu, 20 km od domu taka akcja: zatrzymujemy się na chwilę na parkingu, gaszę silnik.

Mamy ruszać, przekręcam kluczyk, na chwilę pojawiają się kontrolki (jak zawsze) dosłownie na 0,5s, potem wszystkie totalnie znikają.

Rozrusznik nie kręci.

Jak włożę kluczyk i ledwo co go przekręcę widać tą kontrolkę od air-bag-u (żarzy się słabo).

Jak dam na zapłon to bardzo słabo żarzy się od oleju.

Jak chcę odpalić nic.

Zero prądu: nie ma żarówek wewnątrz, podświetlania PRND na skrzyni, podsufitki, nie da się otworzyć bagażnika - ZERO prądu.

Kolega z kablami - podłączamy się pod maską (Passat B5 1.9TDI).

Kontrolki wracają, są podsufitki, otwiera się bagażnik, podświetla się PRND.

Na próbie odpalenia tylko takie strzelanie, trykanie (chyba za słaby AKU w 1.9TDI), więc nic.

Hol i 20 km do domu na N.

Podejrzenie na alternator lub padniętą celę w AKU (BMW kupione w czerwcu, AKU nie tykany, może i 15 lat ma?).

Miałem padniętą celę w A8 i napięcie było wtedy 6V.

Wchodzę do bagażnika (dzisiaj przed chwilą) i napięcie na AKU w E39 jest 12,3V WTF?

 

Dlaczego więc nie podświetlają się kontrolki?

Jakby była padnięta cela byłoby duuuuuużo mniej.

Padnięty alternator nie przeszkadzałby podświetlić kontrolki, podsufitki, otworzyć centralkę jak AKU ma 12,3V....

Jakby był przerwany obwód np to kontrolka AIR-BAG czy ciśnienia oleju by się nawet nie żarzyła, o i w czasie jazdy na holu totalnie bez prądu kontrolka skrzyni migała (N z PRND migało).

 

Ktoś podpowie co może być?

Chciałem już przekładać AKU z Audi A8 - ale teraz nie widzę sensu: w E39 ma 12,3V w A8 ma 12,4V ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio jest sens?

Totalnie padnięty AKU mógłby wskazywać 12,3V ??

Pytam bo poprzednio jak miałem padnięty totalnie AKU to wskazywał 6,5V (w Audi A8 padła cela)

 

EDIT:

Jajca wyszyły bo....

Już wyjmowałem akumulator a tu na chwilę zapaliły się podsufitki.

Co się okazuje klema była niedokręcona po prostu LOL.

Wsio hula bez żadnych innych napraw - podokręcałem wszelkie mocowania i klemy.

Po prostu pech i tyle, do aku nie było nigdy za mojej kadencji zaglądane.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.