Skocz do zawartości

530d klema ibs problem i wspomaganie


bolek1521

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie bardzo proszę o pomoc.

Mam do wymiany kleme minusową ibs i mam pytanie czy nr muszą być takie same czy to nie ma znaczenia? ewentualnie czy jest jakiś sposób na naprawe?

i drugie pytanie dzisiaj odłaczyłem to kleme minusową i potem ją podłączyłem następnie wymienałem klocki z przodu i po odpaleniu samochodu wyskoczyl komunikat ze jest problem ze wspomaganiem zółta kierwonica? co mogło sie stać? czy inpąda się to jakkoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wystarczy że zrobisz adaptacje człowieka obracasz kierownice w prawo i lewo do końca i chyba kuleczki trzeba zrobić samochodem. Problem mógł się pojawić przez spadek napięcia.

 

Co do klemy to poszukaj nr. Na realoem. Te same pewnie nie będą tylko nowsze wiedz i inne podejdę. Jest opcja sprawdzania wiedz wbijaj swój nr. OEM i szukaj.

 

Co do naprawy to nie wiem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz problemy w IBS to w pierwszej kolejności przy spadku napięcia pojawia się komunikat o błędzie układu kierowniczego. Wymień klemę bo jej się nie naprawia. Jak masz e60 z pierwszych roczników to jest to pierwszy najbardziej wrażliwy szczególnie na wilgoć typ klemy. Kolejne były już zmodyfikowanie ale w zależności od rocznika z którego pochodzi klema potrzebne są odpowiednie przejściówki do podłączenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam na ile te IBS'y się faktycznie psują a na ile są to jakieś problemy z adaptacją lub współpracą z DDE/DME, które to podczas instalacji, inicjalizacji nowego egzemplarza się "naprawiają" w wyniku nadpisania konfiguracji. IBS jest dosyć "prostym" urzadzeniem, mierzącym prad, napięcie i temperature, do tego pracuje w dosyć dobrych warunkach środowiskowych. Dlaczego miałby się psuć ot tak, ktoś kiedyś analizował usterki IBS?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz sobie np na bmwstore.pl i wpisz siedem ostatnich cyfr vinu. Tam ci sie otworzy wszystko co masz do swojego auta, otworz elektryke i poszukaj klemy ibs, moze tak byc ze numer bedzie inny bo czesc zostala zastapiona inna " lepsza " . Do tego kabel adaptacyjny i adapter. Dzisiaj bylem w aso i pytalem, koszt klemy 690, adapter jakies 80 i kabel cos kolo 160zl. Masakra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspomaganie uratowałem. we wtorek bede miał kleme zobacze czy po założeniu uda mi sie skasować błąd.

co do kierownicy to ani inpa ani delphi nie dały rady zrobic inicjacji czy coś takiego dopiero kts dał rade potem 3km i kontrolka zgasła kiera sie sprostowała. Pomału Bmw zaczyna działać. jeszcze tylko poduszki pod silniki i egr z klapa i spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CY klema może mieć wpływ na uciekające napięcie? Rano miałem problem z odpaleniem ( ibs odłączony) w ukrytym menu kontrolowałem napięcie, wahało się od 11,3-14,8v, przejechałem kawałek i podpiąłem ibs, zaczęło skakać nawet do 15,5v. Po godzinnej jeździe napięcie w menu pokazuje 14,7 +- 0,2v. Nie wiem czy to problem z klemą czy alternator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator napięcia Valeo prosta wymiana 3 nakrętki 7mm i mamy go na wierzchu po wcześniejszym ściągnięciu obudowy alternatora. Regulator jak się dobrze poszuka można kupić za około 160-180zł (w ASO chyba coś około 400zł). Ale jeżeli IBS jest niesprawny to wymiana samego regulatora nic nie da. Dla przykładu np. jeżeli jest ciepło temperatura otoczenia powiedzmy 25 stopni na plusie i inne zachowanie elektrolitu to sygnał jaki idzie od klemy do alternatora jest taki, że wystarczy jak alternator ładuje prąd na około 14,1-14,3V a jak temperatura zewnętrzna spada poniżej 0 stopni elektrolit zachowuje się inaczej w akumulatorze i wtedy IBS daje sygnał a alternator daje wtedy 14,8-15,0V. Jeżeli wymieni się sam regulator a klema nadal szwankuje to i tak będą problemy w prądem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.