Skocz do zawartości

Komunikat "Akumulator rozładowany, uruchom silnik"


Sweeper

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rano spotkała mnie niespodzianka, przy wyłączaniu zapłonu pokazuje mi się komunikat na żółto "Akumulator rozładowany. Uruchom Silnik".

Auto pali bez problemów, nic niepokojącego nie zauważyłem. Co najlepsze ten komunikat mam tylko jak gaszę silnik, jak zapalam auto to tego nie ma, w check control jest brak usterek. O co chodzi ;) ? zauważyłem jeszcze, że start/stop przekreślony (pewnie dlatego, że aku słaby albo tak się kompowi wydaje) oraz tutaj nie jestem pewny, ale jak otwierałem zawsze drzwi z pilota to ringi się zapalały (to chyba podchodzi pod światła powitalne, które są w ustawieniach aktywowane), a teraz się nie palą. Co dziwne, auto akurat było po trasie 150km przez 1,5h jazdy i stało jedną noc pod chmurką. Teraz wracałem znów ta sama trasa wyłączam silnik w garażu i dalej ten komunikat. Dodam jeszcze, że w ukrytym menu sprawdziłem sobie w system voltage i tam pokazuje ładowanie od 14,8-15,1V. Nie wiem czy temu można ufać czy nie lepiej miernikiem sprawdzić, podjadę gdzieś i pewnie poproszę o sprawdzenie, ale chyba alternator ok.

Możliwe jest, że w 4 letnim aucie aku pada? w e87 miałem ori jak auto 11 letnie sprzedawałem, a tutaj niespodzianka. Dodam jeszcze, że nie używam start/stop, a wcześniejszy właściciel wydaje mi się, że mógł używać, ale to chyba nie ma znaczenia. Czy ktoś z Was się spotkał z takim problemem? jestem w stanie sprawdzić faktyczny stan akumulatora inną metodą? pewnie jeszcze będę musiał pod kompa podłączyć gdzieś i zobaczyć jakie błędy są. Niedawno miałem sprawdzane przy kasowaniu błędów poduszki jak kierownicę obszywałem i było czyściutko. Może odpiąć aku na chwile i podłączyć i sprawdzić czy to pomoże?

 

Nie lubię jeździć jak jest coś niepewnego w aucie, a znając życie to nie odpali jak będzie najbardziej potrzebne albo będę daleko za miastem, zima za oknem a to też da mu w kość ;)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki komunikat pojawil sie u mnie gdy auto stalo przez cala noc na mrozie. Auto mialo wtedy dwa lata, a dzien wczesniej przejechalem 600 km. w trasie. Byl to jednorazowy komunikat, ktory wiecej nie pojawil sie. Ogolnie F30 generuje zapewne o wiele wieksze obciazenie akumulatora (elektronika, elektryczne wspomaganie, itp.) od E87, ktore weszlo do produkcji w 2004 roku. Juz od dawna konstruktorzy aut twierdza, ze siec elektryczna o napieciu 12V jest totalnie przeciazona obsluga montowanego obecnie wyposazenia.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten komunikat pojawił się kilka razy wczoraj (za każdym razem jak gasiłem auto nawet po 1,5h trasie). Dzisiaj jak otwierałem auto rano ringi się nie paliły (światła powitalne), dojechałem do pracy 7km i przy wyłączeniu samochodu komunikatu już nie było, przy otwieraniu ringi świecą :). Dodatkowo zmierzyłem napięcie na aku przed chwilą i przy wyłączonym zapłonie i jest 12,22V - więc ok. Jeszcze jutro pojadę pod kompa podpiąć i zobaczę historię ładowań akumulatora zgodnie z Waszymi sugestiami. Tak czy siak mechanik mi powiedział, że te akumulatory AGM lubią padać nawet po takim okresie jak 4 lata i usłyszałem "i tak późno", powiedział, że po prostu akumulator nie trzyma już parametrów takie jak powinien mimo (sprawdza go chyba moduł IBS), że auto pali i może pół roku jeszcze normalnie działać, a może być tak, że za 2 tygodnie nawet auta nie otworze z pilota. Ładować go prostownikiem jak jest napięcie 12,22V ? wydaje mi się, że nie... ale powiedzcie proszę co myślicie.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Byłem u swojego mechanika, podpiął się kompem tylko kurcze zapomniałem sprawdzić te 3 ostatnie ładowania :|

Był jakiś błąd, że system powyłączał część modułów ze względu na słaby akumulator. Niestety nie spisałem błędu konkretnego.

ISTA+ pokazywała na pomarańczowo ładowanie akumulatora na pasku u góry, które wynosiło 15-15,2V. Mechanik powiedział, że już alternator próbuje na maxa go ładować, aby go utrzymać przy życiu, ale tak naprawdę przy tych nowych akumulatorach AGM to loteria, może być tak, że pół roku pojeździ jeszcze a może za tydzień odmówić posłuszeństwa. Usłyszałem, też, że tego rodzaju aku teraz nie mam co doładowywać, bo on już parametrów trzymać nie będzie. Póki co komunikatu brak, że aku rozładowany, ale coś czuję, że temat wróci szczególnie, że temperatury za oknem co raz niższe. Jak komunikat się pojawi to od razu zmieniam akumulator, chcę mieć święty spokój. Oryginalny wytrzymał 4,5 roku, na naklejce na nim jest 29.04.2012.

Patrzyłem na zamienniki i koło 700-800zł takie kosztują Varty lub Bosch. Co byście wybrali z tych dwóch? ja skłaniam się ku boschowi, bo teraz na tym ori jest napisane Varta.

 

Mój ori ma numer 61 21 6 924 022, parametry to 90Ah i 900A.

 

Pan mi polecał wziąć zamienniki:

- Bosch AGM 95Ah, 850A

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0-092-s5a-130-bosch-akumulator,11-0~1092~1S5A~1130-0030-00001--0092S5A130~2BOS.aspx

 

- Varta AGM 95Ah, 850A

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/595901085e962-varta,11-595901085E962-F0026-0-0-595901085~2VAR.aspx

 

Co myślicie :) ?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogubiłem się :) sugerujesz, że taki wysokie napięcie ładowania to normalne w F30 ? i jest tak zakodowane specjalnie? bo to na pewno nie było zmieniane...więc skąd nagle by tam mogła być "ciekawa wartość"? auto mam od maja. Mechanikowi ufam, zna się na kodowaniu, robią retrofity, kodują itd. sam nawet u nich zakładałem NBT, więc to nie jest taki pierwszy z brzegu Zenek, co ma stodołę.

 

To co według Ciebie powinienem zrobić teraz :) ? jechać jeszcze raz i sprawdzić ostatnie kilka wartości ładowania? nie wiem czy nie są wykasowane teraz, bo błędy skasował z pamięci.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to chyba teraz już lepiej rozumiem, podsumowanie:

1. Napięcie ładowania w Fkach na poziomie 14,8 - 15,2 można powiedzieć, że jest w normalne, tak?

2. Ta minimalna wartość o której piszesz to jeśli jest poniżej tej wartości to objawia się to żółtą kontrolką na CIC/NBT. U mnie na navi nic się nie pojawiło ani razu, w check control też nic nie było. TYLKO przy gaszeniu auta wyskakiwało na zegarach (obok przebiegu km, mam rozszerzoną deskę rozdz.) tekstowo na żółto "akumulator rozładowany, uruchomik silnik" - i tylko w tym miejscu. Czy ten komunikat też może się wtedy pojawić jeśli aku był naładowany poniżej określonego limitu?. Komunikat był tekstowy, nie było przy tym żadnego symbolu jak to bywa zazwyczaj jak coś nawala w aucie.

 

Teraz to dałeś mi do myślenia i już wcale nie jestem pewny czy aku jest na wykończeniu czy nie ;) może po prostu trzeba jeździć i zobaczyć co się będzie działo dalej.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile lat ma Aku ? daj znać jak już będziesz wiedział o co chodzi. Kumpel z F30, który nie ma problemu z aku mówi, że ma napięcie ładowania 15,1V, więc to raczej norma i nie mówi o tym, że aku pada.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedłóg mnie przyczyny stanów jakie macie to albo słaby akumulator i warto go podładować prostownikiem żeby zobaczyć czy napięcie ładowa na aucie spadnie. Lub problem z regulatorem napięcia na alternatorze.

Tak czy inaczej najpierw bym naładował na maxa aku i obserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby był problem z regulatorem napięcia to ponoć komp by wywalał błąd, ktoś mi tak mówil, ale nie wiem czy to prawda. :)

Tak czy siak mi się wydaje, że te aku są słabe i padają po paru latach. Nie sądze, że wszyscy mamy problemy z alternatorem.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema czegoś taiego jak bład regulatora napięcia.

Tu niema co wróżyć i snuć domysły to trzeba sprawdzić i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy z nas ma opcje efficient dynamic, brake energy regeneration. System ładuje aku do pewnego poziomu a później tylko podladowuje jedynie gdy zdejmuje się nogę z gazu lub hamuje. Wydaje mi się że skutkuje to tym, że akumulator nigdy nie jest w stanie naładować się na full. Sam u siebie raz do dwóch w roku podlaczam aku pod prostownik i póki co ma 6 lat i śmiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niema czegoś taiego jak bład regulatora napięcia.

 

Pan widać niewiele rozumie w diagnostyce systemów zasilania lub po prostu nie wie, jak korzystać z tych programów, z którymi na co dzień pracuje.

 

Podstawowe funkcje generatora są realizowane nawet w przypadku przerwania komunikacji między generatorem i układem sterowania silnikiem. Na podstawie kodów błędów można określić następujące przyczyny błędu:

 

Ochrona przed przegrzaniem: alternator jest przeciążony. Gdy przeciążenie generatora jego napięcie zmniejsza się, aż do momentu, gdy generator nie ostygnie. Jest to normalny stan pracy generatorowej.

 

Usterka mechaniczna: alternator mechanicznie zablokowany. Lub błąd napędu.

 

Elektryczna błąd: uszkodzenie obwodu wzbudzenia (tranzystor, dioda), luki w cewce wzbudzenia, uszkodzony regulator.

 

Przerwanie komunikacji: usterka przewody pomiędzy sterownikiem silnika i generatora.

 

Niepoprawny typ generatora: zainstalowany niewłaściwy lub nierozwiązany generator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego póki co nic z tym nie robię i zobaczymy co będzie dalej :) rozumiem, że w programie można sprawdzić aktualny próg i to też zrobię przy następnym podłączeniu pod komputer.

A da się go zmniejszyć? na jaki byś polecał :) ?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w M3, F80 ta sama sytuacja od 3 miesiecy, tyle ze tylko wyswietla blad, a wszystko dziala jak powinno. Mialem na dniach wymieniac aku na nowy ale po przeczytaniu waszych wypowiedzi udam sie pierw do mojego majstra na komputer.

 

W M3 F80 czy M4 F82 Aku jest litowo-jonowy. Wymiana na nowy to ok. 4 - 5 tys.zł. Ten akumulator ładuje się zupełnie innym prostownikiem, np. taki http://ctek-ladowarki.pl/56-ctek-lithium-xs-.html

 

Niech ktoś ogarnięty skasuje ci błąd, bo aku na bank jest ok. Sam ma zabezpieczenia przed niewłaściwym ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.