Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Wymieniłem ostatnio rozrząd i uczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy bo ubywa oleju. Pojechałem w trasę 2x200 km, autostrada średnio 160 km/h. Po powrocie poziom oleju wzrósł z połowy na elektronicznej miarce do max. Płynu nie ubywa, jest trochę masła (po przejechaniu 5 km już zaczyna się pojawiać) pod korkiem. Zlałem olej 0W40 (Mobil1 New Life), kolor ciemny brąz bez mlecznych śladów płynu. Wlałem spowrotem trochę mniej oleju, tak do połowy wskaźnika, pojeździłem i ponownie wzrosło do max. Odstawiłem i na razie nie jeżdżę. Panowie czy to mogą być lejące wtryskiwacze a do oleju przedostaje się benzyna przez pierścienie? Miałem check związany z katalizatorem i wlałem w lipcu do benzyny preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. Nie wiem czy to czegoś nie namieszało.

Edytowane przez Lipas
Opublikowano
Ta elektroniczna miarka nie od razu pokazuje wlasciwy stan. Zeby sie upewnić na 100% ze ci przybyło objetosci w misce olejowej, musisz zmierzyc objetosc po zlaniu oleju. Jesli fsktycznie jest wiecej niz wlales, to jest cos nie tak
Opublikowano
Odpuśćcie wskaźnik, wzrasta poziom. Zlewałem olej dwa razy, było więcej. Sprawdzam stan płynu na zimnym bo płyn osiąga temp.wrzenia i odkręcenie korka na rozgrzanym łączy się z nagłym żyganiem. Jest biały szlam pod korkiem ale w oleju go nie ma. Odma wymieniona. Po przejechaniu trasy, pojeździłem 5 km po mieście i z 2mm błota pod korkiem. Porównywałem z kolegi n46 i z drugiego n43 i tego nie było. Więc coś się tu dzieje niedobrego.
Opublikowano
Jest cos nie halo, bo odkrecenie korka na rozrzanym silniku nie powinno skutkowac tryskaniem plynu. Sprawdzales temperature roboczą plynu w ukrytym menu obc?
Opublikowano

Przecież jest na korku nawet napisane "do not open when hot". Układ jest ciśnieniowy termostat otwiera się przy 105-110 st. Jak się otworzy to płyn traci ciśnienie i gwałtownie zaczyna wrzeć.

 

Czy ktoś podpowie jak jest z wtryskiwaczami? Czy mogą lać? W tym silniku były dwa systemy wtryskowe. Jedne wtryski są brązowe a te nowsze pomarańczowe. Wyglądają tak samo, czy ktoś wie czy są zamienne?

Opublikowano
No jest napisane.Ale jak powoli odkręcisz,zejdzie ciśnienie i nie powinien się wylewać
never again N46
Opublikowano

Proszę sprawdźcie u siebie to zobaczycie że tak jest, temat schodzi na dziwny tor. BMW z silnikiem N46 ma instalację ciśnieniową. Jak jest wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia to płyn nie wrze pomimo ponad 100 st. C, czyli temp wrzenia jest w tym wypadku wyższa. Otwieramy zbiorniczek, spada ciśnienie płyn wrze, zwiększa swoją objętość i wypływa.

 

Do meritum. Pytałem o wtryski. Ktoś coś wie?

Opublikowano
Wtryski mogą lać . U mnie wtrysk na 4 cylindrze miał inną korektę do reszty . Inpa pokazywała na czerwono czwarty wtrysk . Chciałem wymienić te wtryski ale w rękę wpadł mi srodek Tunap i to wlewając do benzyny wyrównało mi korekty .
Opublikowano

Dzizas, chlopie, nic nie wrze bo po 1. jest to sprawdzone, nic mi nie wywalilo po odkreceniu korka na rozgrzanym, po drugie, sam plyn ma temp wrzenia znacznie wyższą od czystej wody, w ciśnieniu wzglednym=0.

Moze masz bardzo rozcienczony u siebie plyn, wiec jesli nie wymieniales plynu, nie mozesz byc go pewien i lepiej ogarnij temat przed zimą.

Po 3cie sprawdz sobie temp w ukrytym menu.

Opublikowano
A czy w tym silniku jest możliwość założenia bagnetu? Jest tam jakaś zaślepka? Bo w e46 z tym silnikiem bagnet był
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
A czy w tym silniku jest możliwość założenia bagnetu? Jest tam jakaś zaślepka? Bo w e46 z tym silnikiem bagnet był

Dobre pytanie :) .Ten elektroniczny czujnik poziomu oleju to porażka

never again N46
Opublikowano

Traxik jeżeli tak sprawdzasz poziom to sprawdzaj tak dalej. Nie zamierzam wchodzić z Tobą w polemikę. Uważam że nie masz podstawowej wiedzy, wprowadzasz zamieszanie i piszesz bezsensowne posty. Pogadaj z mechanikami od BMW, poczytaj literaturę. Płyn sprawdza się na zimnym, jest coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa. I jeżeli sprawdzasz płyn na gorącym ale nie wrzącym to może płynu nie wywali ale pomiar będzie nierzetelny.

 

Bagnet założyć można, jest króciec od odmy - spływ odseparowanego oleju do miski. Już rozważałem taką możliwość założenia bagnetu.

 

Rozebrałem przepływomierz i zobaczyłem dziwną rzecz. Nie ma w nim elektroniki. Jest tylko szklany element w stylu diody zenera czy schottkyego. Widać że tej elektroniki tam nigdy nie było. Czy ktoś wie jak to pracuje?

 

Sprawdzałem w INPA parametry pracy. Jeden cylinder ma odchylenie na minus i jedna lambda koryguje w drugą stronę niż pozostałe.

 

Później wrzucę zdjęcia.

Opublikowano

Wow, pokazales szczyt bezczelnosci. Kazdy wprawiony ci powie, ze SPRAWNY uklad nie wyrzuci plynu, gdy odkrecisz korek na goracym. Jesli jestes taki g(b)uru i zjadasz wiedzą ludzi dookola, to po co w ogole zadajesz pytanie :lol:

Nikt tu nie mowi, ze tak sie sprawdza poziom plynu, sam napisałes, ze odkrecenie korka na rozgrzanym skutkuje "RZyganiem", a nawet nie wiesz, ze tak nie jest, tylko powielasz krążący mit.

Jesli swoja wiedze zdobywasz po tym, co pisze na korku, to radzę ustosunkowac sie tez do naklejek "nie dotykac, urzadzenie elektryczne" :lol:

Z mojej strony eot, powodzenia.

Opublikowano

Zastanawiające jest skąd ty czerpiesz swoją "wiedzę". Nikt ci nie karze stosować się do ogólnie pojętych zasad. Dotykaj urządzeń elektrycznych, odkręcaj na gorąco zbiorniczek, mam to gdzieś tylko nie zachęcaj do tego innych.

 

Miałem kilka samochodów (w pełni sprawnych) w których było rzyganie na gorąco i można się nieźle poparzyć dlatego na korku jest taka uwaga. Taka uwaga jest też w instrukcji (str. 107 instrukcji e90 jako PIERWSZE ZDANIE z wykrzyknikiem w zakładce "płyn chłodniczy") - zerknij w wolnej chwili.

 

Jeżeli nie zaobserwowałeś nigdy rzygania u siebie to sprawdź jaką masz temperaturę otwarcia termostatu w obc bo niewykluczone, że otwiera się za szybko i jeździsz z niedogrzanym - chyba że termostat fabrycznie otwiera ci się nisko (w co wątpię).

 

Pytałem o wtryskiwacze i wzrost poziomu oleju. Płynu chłodniczego nie ubywa układ jest szczelny i sprawny, nawet po pałowaniu nie ma problemów. Obraziłeś się na mnie? Nie miałem tego na celu żeby kogoś obrażać.

 

Cieszę się, że skończyliśmy bo nie mam zamiaru się kłócić.

Opublikowano
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.