Skocz do zawartości

BMW 2.0 170KM wtryski?


bialyD135

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od 2 lat posiadam BMW E93 z 2008r z silnikiem 2.0 170 KM N43 B20A, przebieg 119tys km

Od kilku miesięcy borykam się z problemem spadku moc i pojawiający się błędem CHECK Engine, po podłączeniu pod komputer pojawia się błąd sądy NOX, pompy wysokiego ciśnienia, pompy niskiego ciśnienia. Po wykasowaniu błędów samochód jeździ normalnie, nie odczuwam spadku mocy, ale po przejechaniu około 400 kilometrów spadek mocy i historia się powtarza pojawia się CHECK.

Może to wina wtrysków ? (na dwóch z nich są niewielkie rozbieżności w porównaniu do tego co pokazuje komputer)

Wtryski nie były wymieniane.

Czy ktoś z klubowiczów miał podobny przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, miałem identyczny problem co Ty. Strasznie długo trwało zanim doszedłem co było przyczyną. Sprawdź czy po dłuższej jeździe odkręcając korek paliwa zasysa Ci powietrze. Jeżeli tak to masz do wymiany filtr węglowy do odpowietrzania baku! to może być przyczyna niskiego ciśnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a filtr paliwa nie wysyła błędu? mi wyskoczył błąd świadczący o zapchanym filtrze, po wymianie zniknął i ciśnienie pompowanego paliwa się zwiększyło. Poza tym miałem zapchany katalizator siarką, 820. Po wypaleniu 160. Objawy tych dwóch usterek co piszesz nie powodował mi nic poza zwiększonym spalaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim silniku występuje jedynie filtr węglowy, innego filtra paliwa nie ma.

Od jakiegoś czasu zacząłem tankować bennzynę 98 i CHECK się nie pojawia, silnik bardziej dynamiczny ale nie chodzi tak jak trzeba.

Po odpaleniu rano lekko trzęsie i czuć zapach paliwa z wydechu, czyli nie dopala paliwa w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć, ja mam ten sam silnik n43, i filtr paliwa siedzie w lewym baku paliwa, w środku, jest on węglowy, może o tym samym myślimy, jest dożywotni ale można sobie go wymienić. Mówisz że czujesz z rana paliwo z wydechu, u mnie było czuć jak mi katalizator zapchał się siarką, norma 400 ja miałem 820mg. Po przekroczeniu normy silnik zaczyna więcej palić stąd zapach paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć, ja mam ten sam silnik n43, i filtr paliwa siedzie w lewym baku paliwa, w środku, jest on węglowy, może o tym samym myślimy, jest dożywotni ale można sobie go wymienić. Mówisz że czujesz z rana paliwo z wydechu, u mnie było czuć jak mi katalizator zapchał się siarką, norma 400 ja miałem 820mg. Po przekroczeniu normy silnik zaczyna więcej palić stąd zapach paliwa.

Kolego skąd wiesz że norma to 400? Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na temat tej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć, ja mam ten sam silnik n43, i filtr paliwa siedzie w lewym baku paliwa, w środku, jest on węglowy, może o tym samym myślimy, jest dożywotni ale można sobie go wymienić. Mówisz że czujesz z rana paliwo z wydechu, u mnie było czuć jak mi katalizator zapchał się siarką, norma 400 ja miałem 820mg. Po przekroczeniu normy silnik zaczyna więcej palić stąd zapach paliwa.

Kolego skąd wiesz że norma to 400? Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na temat tej wartości.

 

podłączał mi mechanik pod kompa, wyskakiwał komunikat o wysokim poziomie siarki 819mg, włączył mi procedurę wypalania, pojeździłem w trasie(ok 45 min) z obrotami powyżej 4 tyś na trójce i czwórce. Po ponownym podłączeniu pokazało 105mg, komunikatu już nie było że za dużo. Następnego dnia byłem w serwisie BMW w Londynie i serwisant wspomniał że max to 400mg, gdy przekroczy sonda NOX głupieje, mi np więcej palił i to sporo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączał mi mechanik pod kompa, wyskakiwał komunikat o wysokim poziomie siarki 819mg, włączył mi procedurę wypalania, pojeździłem w trasie(ok 45 min) z obrotami powyżej 4 tyś na trójce i czwórce. Po ponownym podłączeniu pokazało 105mg, komunikatu już nie było że za dużo. Następnego dnia byłem w serwisie BMW w Londynie i serwisant wspomniał że max to 400mg, gdy przekroczy sonda NOX głupieje, mi np więcej palił i to sporo więcej.

Dzięki Kolego. Już wiem coś więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.