Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od 2 lat posiadam BMW E93 z 2008r z silnikiem 2.0 170 KM N43 B20A, przebieg 119tys km

Od kilku miesięcy borykam się z problemem spadku moc i pojawiający się błędem CHECK Engine, po podłączeniu pod komputer pojawia się błąd sądy NOX, pompy wysokiego ciśnienia, pompy niskiego ciśnienia. Po wykasowaniu błędów samochód jeździ normalnie, nie odczuwam spadku mocy, ale po przejechaniu około 400 kilometrów spadek mocy i historia się powtarza pojawia się CHECK.

Może to wina wtrysków ? (na dwóch z nich są niewielkie rozbieżności w porównaniu do tego co pokazuje komputer)

Wtryski nie były wymieniane.

Czy ktoś z klubowiczów miał podobny przypadek ?

Opublikowano
Katalizator miałem zapchany, ale został już wypalony i wartość to o ile dobrze pamiętam to około 5~10 mg
Opublikowano
Udało się mi odkryć że podczas jazdy z podpiętym komputerem występują krótkotrwałe spadki ciśnienia paliwa przy dynamicznej jeździe, szczególnie odczuwalne poniżej 2tys. obrotów.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, miałem identyczny problem co Ty. Strasznie długo trwało zanim doszedłem co było przyczyną. Sprawdź czy po dłuższej jeździe odkręcając korek paliwa zasysa Ci powietrze. Jeżeli tak to masz do wymiany filtr węglowy do odpowietrzania baku! to może być przyczyna niskiego ciśnienia.
Opublikowano
a filtr paliwa nie wysyła błędu? mi wyskoczył błąd świadczący o zapchanym filtrze, po wymianie zniknął i ciśnienie pompowanego paliwa się zwiększyło. Poza tym miałem zapchany katalizator siarką, 820. Po wypaleniu 160. Objawy tych dwóch usterek co piszesz nie powodował mi nic poza zwiększonym spalaniem.
Opublikowano
Nie wiem czy sie dobrze rozumiemy, ja pisalem o weglowym filtrze powietrza, a nie filtrze paliwa. Watpie aby filtr powietrza byl w jakikolwiek sposob oczujnikowany.
Opublikowano

W moim silniku występuje jedynie filtr węglowy, innego filtra paliwa nie ma.

Od jakiegoś czasu zacząłem tankować bennzynę 98 i CHECK się nie pojawia, silnik bardziej dynamiczny ale nie chodzi tak jak trzeba.

Po odpaleniu rano lekko trzęsie i czuć zapach paliwa z wydechu, czyli nie dopala paliwa w całości.

Opublikowano
musisz mieć, ja mam ten sam silnik n43, i filtr paliwa siedzie w lewym baku paliwa, w środku, jest on węglowy, może o tym samym myślimy, jest dożywotni ale można sobie go wymienić. Mówisz że czujesz z rana paliwo z wydechu, u mnie było czuć jak mi katalizator zapchał się siarką, norma 400 ja miałem 820mg. Po przekroczeniu normy silnik zaczyna więcej palić stąd zapach paliwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten model silnika wyraźnie lubi ciepło. Jeśli trzęsie się na zimno to obstawiam lejące wtryskiwacze.
Opublikowano
musisz mieć, ja mam ten sam silnik n43, i filtr paliwa siedzie w lewym baku paliwa, w środku, jest on węglowy, może o tym samym myślimy, jest dożywotni ale można sobie go wymienić. Mówisz że czujesz z rana paliwo z wydechu, u mnie było czuć jak mi katalizator zapchał się siarką, norma 400 ja miałem 820mg. Po przekroczeniu normy silnik zaczyna więcej palić stąd zapach paliwa.

Kolego skąd wiesz że norma to 400? Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na temat tej wartości.

Opublikowano

Witam jestem tu nowy mam problem z uruchomieniem auta rano gdy temperatura spadnie poniżej 0. Jak jest ciepły pali od kopa.

Rozrusznik kręci, podejrzewam układ paliwowy. Silnik N43B20A 143KM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z WAS wymieniał wtryski w tym silniku 2.0 bęzyna 170 KM N43 b20 a ?

 

Ja wymieniałem, co prawda w wersji 143KM, ale wtryski i problemy identyczne.

Opublikowano
musisz mieć, ja mam ten sam silnik n43, i filtr paliwa siedzie w lewym baku paliwa, w środku, jest on węglowy, może o tym samym myślimy, jest dożywotni ale można sobie go wymienić. Mówisz że czujesz z rana paliwo z wydechu, u mnie było czuć jak mi katalizator zapchał się siarką, norma 400 ja miałem 820mg. Po przekroczeniu normy silnik zaczyna więcej palić stąd zapach paliwa.

Kolego skąd wiesz że norma to 400? Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na temat tej wartości.

 

podłączał mi mechanik pod kompa, wyskakiwał komunikat o wysokim poziomie siarki 819mg, włączył mi procedurę wypalania, pojeździłem w trasie(ok 45 min) z obrotami powyżej 4 tyś na trójce i czwórce. Po ponownym podłączeniu pokazało 105mg, komunikatu już nie było że za dużo. Następnego dnia byłem w serwisie BMW w Londynie i serwisant wspomniał że max to 400mg, gdy przekroczy sonda NOX głupieje, mi np więcej palił i to sporo więcej.

Opublikowano

podłączał mi mechanik pod kompa, wyskakiwał komunikat o wysokim poziomie siarki 819mg, włączył mi procedurę wypalania, pojeździłem w trasie(ok 45 min) z obrotami powyżej 4 tyś na trójce i czwórce. Po ponownym podłączeniu pokazało 105mg, komunikatu już nie było że za dużo. Następnego dnia byłem w serwisie BMW w Londynie i serwisant wspomniał że max to 400mg, gdy przekroczy sonda NOX głupieje, mi np więcej palił i to sporo więcej.

Dzięki Kolego. Już wiem coś więcej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.