Skocz do zawartości

[E46]330d Kupno używanego wtrysku czy regeneracja?


Bulailokiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam do wymiany jeden wtrysk w e46 330d 184KM i chciałem już oddać do regeneracji ale usłyszałem od znajomego,że lepiej kupić używany sprawny,gdyż taki wtrysk po regeneracji pochodzi max okolo rok...

 

 

Przy zakupie używki wiadomo,że nie będę do końca pewny co do stanu wtrysku ale wtedy przed włożeniem zawsze mogę wrzucić na sprawdzenie na maszynę za 50zł...

 

Co radzicie,co lepiej zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ci głupoty opowiada

regeneruj, jak się da oczywiście, jak zrobisz to na porządnych częściach w porządnym warsztacie to będzie jak nowe

używany to loteria, w 90% szrotów i magazynów z używanymi częściami wtryski leżą luzem na kupie, nie zabezpieczone w żaden sposób przed śmieciami i wilgocią

u mnie w warsztacie jak już wtrysku się nie dało naprawić i klient chciał używkę to i tak szła ona na sprawdzenie i praktycznie zawsze trzeba było je regenerować

 

moim zdaniem jak jeden padł to oddaj wszystkie do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, to wyjdzie taniej niż wymiana silnika jak któryś padnie i zacznie lać

szczególnie jak zamierzasz pojeździć tym samochodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ogólnie wygląda tak ,że auto mi kuleje przez jeden z wtrysków - pierwszy wtrysk na kompie ma korekcje zazwyczaj od 1 do +4 czasami nawet leje do +7 do +8 wtedy auto faluje i gaśnie.

Jeżdżę już tak kilka miesięcy i nie mogłem znaleźć winowajcy i znalazłem-wcześniej wszystkie wtryski miały wartości ujemne czyli idealne i raz na jakiś czas był problem z tym 1 wtryskiem teraz to w najlepszych momentach ma z +1,0,+1,5.

Był robiony test przelewowy i wyszło,że wszystkie idealnie równo leją,ale ja w to nie wierzę i raczej to będzie ten wtrysk i chce go zregenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, test przelewowy, a lanie wtrysków, to dwie różne sprawy. Co do pewności, który wtrysk szwankuje, to podpowiem, że wtryski nawzajem się równoważą, a suma wartości na plus i na minus, musi wyjść 0. Można pozamieniać wtryski miejscami i patrzeć czy ta duża wartość "idzie" za wtryskiem. Oczywiście najlepiej wyjąć wszystkie i oddać do sprawdzenia, a później, gdy już będziesz miał pewność, wymiana lub regeneracja.

 

PS. Ja jestem z tej szkoły, która mówi, że lepszy używany oryginał, niż regeneracja.. ale to Twój wybór.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Ja jestem z tej szkoły, która mówi, że lepszy używany oryginał, niż regeneracja.. ale to Twój wybór.

 

trafisz dobry i będzie super, trafisz lejący, tłok popłynie silnik się zatrze i masz po motorowni, jak ktoś lubi ryzyko to czemu nie, akurat wtryski w tym silniku to Bosch, są one w pełni naprawialne, części są dostępne więc naprawiony wtryskiwacz będzie jak nowy, w każdym serwisie dostaniesz na to papier z wydrukiem z testu

koszt regeneracji to ok 400zł za sztukę, używany kosztuje ok 200-300zł

 

Korekcje są wprowadzone, żeby jak najbardziej zrównoważyć pracę silnika, więc rozwalony dwumas, czy koło pasowe też ma na nie wpływ

tak jak kolega wyżej napisał możesz przełożyć wtryski i zobaczyć czy złe korekcje pójdą za wtryskiwaczem

jak chcesz jeździć tym samochodem dłużej niż pół roku, to ja bym oddał wszystkie do sprawdzenia i ewentualnie naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przelewy i lanie to dwie różne sprawy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma rację, na komputerze widzisz tylko korekcje

na korekcje wpływ ma wiele czynników, takich jak stan koła zamachowego, stan koła pasowego i osprzętu, generalnie im bardziej wyeksploatowany silnik tym bardziej korekcje będą się różniły, rozjechana korekcja może, ale nie musi być podpowiedzią który wtryskiwacz leje

 

próba przelewowa pozwoli ci ocenić stan wtryskiwacza, zasada jest taka że najgorszy wtryskiwacz nie powinien odbiegać więcej jak 40% od najlepszego, czyli jak najelpszy naleje 10ml to najgorszy nie powinien nalać więcej niż 14ml itd, są jeszcze oczywiście normy przez ile czasu robi się taką próbę, zadane obroty itp, ale to trzeba by się bardziej w teorię zagłębić

 

w dalszym ciągu NIE jesteś pewien w jakim stanie są końcówki, to da się stwierdzić tylko po wyjęciu wtryskiwaczy i teście na stole probierczym

jeśli mówimy o "laniu wtryskiwacza" to chodzi właśnie o złe rozpylanie końcówek, tego nie da się sprawdzić bez demontażu wtrysku

zdjęcie poglądowe jak to wygląda:

http://perrisautorepair.com/wp-content/uploads/2014/11/injector.jpg

 

lanie wtryskiwacza to jedna z groźniejszych usterek, ropa w dużych dawkach lejąca się w jedno miejsce powoduje znaczny miejscowy wzrost temperatury, co skutkować może popłynięciem tłoka lub zaworu, ot po prostu się roztopi, silnik oczywiście po czymś takim do wywalenia, ewentualnie generalnego remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autem do czasu do czasu mam problemy z falowaniem na wolnych obrotach(czasami przy tym gaśnie) i ma problemy z odpalaniem niezależnie czy ciepły czy zimny.

 

I gdy auto chodzi normalnie to korekcje są w dobrym stanie nie więcej niż +-1 wręcz wzorowe,leczy gdy auto zaczyna falować i nierówno chodzić to na komputerze można zaobserwować wahania 1 wtrysku do prawie +8 a wszystkie pozostałe odejmują(korekcje ujemne).Wtrysk się zacina czy co się dzieje :O?

 

Dodam,że auto w ogóle nie kopci.

 

I teraz co mam robić,wywalić kilka stów na sprawdzenie wszystkich wtrysków,myślicie że ten 1 będzie do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaje korektę na +, więc podaje za mało mieszanki. Ja bym zrobił mu płukankę, na zbiornik paliwa pół litra benzyny i miksolu. Stosowałem juz pare razy i zawsze to pomagało, uspokajało prace , wyciszało klekota. Efekt jest identyczny jak przy stosowaniu LM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ja tych płukanek wlałem już chyba z 3(Liqui Moly i 2xstp) na pełny bak i też ostra mieszanka - np 20 litrów paliwa i ten specyfik...

Może fizycznie coś pomogło,ale dalej są takie objawy z autem...Ten wtrysk potrafi mieć po +7

 

Jutro zamierzam oddać auto na sprawdzenie wtrysków i teraz pytanie czy dać do sprawdzenia te wszystkie 6 wtrysków(koszt ok 600zł) czy wystarczy tylko ten 1(ok 350zł) co tak mocno mu skacze korekcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo sprawdzenie wtrysku 50zł,ale za demontaż razem z kolektorem 300zł.

Chyba raczej nikt za darmo mi tego nie wymontuje i zamontuje,chyba że 300zł to jest dużo za takie coś...Dlatego myślę czy nie zlecić wymontowanie wszystkich wtrysków,żeby ewentulanie na przyszłość nie płacić tych 300zł za kolejny montaż i demontaż...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedyne słuszne wyjście to zrzucić kolektor samemu i powalczyć z wtryskiwaczem. Napisałem powalczyć, bo w m57 może być problem z wyjęciem. Jak masz trochę podstawowych narzędzi i klucz dynamometryczny to warto pogrzebać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,odebrałem dzisiaj auto z serwisu boscha-zrobili mi diagnostykę komputerową i stwierdzili,że rzeczywiście ten 1 wtrysk jest do regeneracji,został wyjęty sprawdzony i zregenerowany.

 

Korekcja tego wtrysku teraz wynosi ok między +0,9 a +1,3,myślicie że to są dobre korekcje?

Wszystkie pozostałe wtryski są poniżej -1.0

Dopiero 1 dzień po odebraniu wtrysku mam nadzieje,że się nie pogorszy.

 

 

P.S

Jeszcze nie wymieniłem filtra paliwa,mam nadzieję że jutro dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,odebrałem dzisiaj auto z serwisu boscha-zrobili mi diagnostykę komputerową i stwierdzili,że rzeczywiście ten 1 wtrysk jest do regeneracji,został wyjęty sprawdzony i zregenerowany.

 

Korekcja tego wtrysku teraz wynosi ok między +0,9 a +1,3,myślicie że to są dobre korekcje?

Wszystkie pozostałe wtryski są poniżej -1.0

Dopiero 1 dzień po odebraniu wtrysku mam nadzieje,że się nie pogorszy.

 

 

P.S

Jeszcze nie wymieniłem filtra paliwa,mam nadzieję że jutro dojdzie.

dodaj wszystkie wartości 6 wtryskiwaczy. Jeśli osiągniesz wynik 0 to masz wszystko idealnie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witajcie zregenerowałem ten wtrysk i auto generalnie zaczęło chodzić sztywniej,równo.Ale już po kilku km zaczeły się lekkie falowania aż po kilku dniach znowu wszystko wróciło tak jak to było wcześniej,czyli falowanie obrotów,nierówna praca silnika.

 

Na komputerze dalej korekcje pierwszego wtrysku są czasami mocno dodatnie (od 4 do 7+) czasami jest normalnie(czyli max +1,5) pozostałe wtryski na minusie.

 

I teraz pytanie czy ten wtrysk może dalej chodzić źle po takiej regeneracji,bo już sam nie wiem co robić dalej?

Czy jeden zepsuty wtryskiwacz może powodować falowanie obrotów,nierówną prace silnika,gaśnięcie i problemy z odpalaniem?

 

http://i.imgur.com/ZNSy8fo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup sprawną używkę z gwarancją rozruchową, osobiście nie ufam regeneracji a szczególnie mechanikom :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.