Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Zabrałem się poważnie do sprawy, sprzętowo jestem przygotowany, jednak potrzebuję wsadu tuningowego do sterownika BOSCH 0 261 200 413 (Motronic 3.3.1 @ M50B25 vanos). Jak tylko go dostanę i przetestuję, to opiszę sytuację i polecam się forumowiczom (odnośnie innych silników również).

 

Oprócz tego może komuś leży taki sterownik gdzię w garażu lub pod szafą, to chętnie kupię do dalszych modyfikacji (wolałbym zawsze mieć oryginał w szufladzie nieruszony).

Kai
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i?

 

Nikt się nie zajmował nigdy takimi sprawami?

Nikt nie handluje sterownikami silnika?

Nikt nie ma chipa, z którego można wyciągnąć wsad?

 

Nie wierzę :mrgreen:

 

Dajcie znać!

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie do tych sterowników też mam :) Niestety dopiero 413 ma sterowanie zaworem vanosa, więc nic z tego.

 

Dzięki.

Kai
Opublikowano
pytalem kumpla pracującego w ASO czy nei maja czegos do oddania, powiedział, ze niestety nie. Ale podal mi ze dwa miejsca w w-wie, gdzie mozna sprobowac poszukac. Tylko nie wiem, czy bylbys zainteresowany zakupem tego, bo pewnie u siebie tez znajdziesz, tylko kwestia ceny

pozdrawiam

t.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytalem kumpla pracującego w ASO czy nei maja czegos do oddania, powiedział, ze niestety nie. Ale podal mi ze dwa miejsca w w-wie, gdzie mozna sprobowac poszukac. Tylko nie wiem, czy bylbys zainteresowany zakupem tego, bo pewnie u siebie tez znajdziesz, tylko kwestia ceny

 

Kwestia ceny to raz, ale po drugie, to nie umiem dostać takiego w wersji 413. Tylko ten obsługuje vanosa. Chciałbym mieć drugi do zabawy, a oryginalny niech zawsze leży na półce.

Kai
Opublikowano

A ja tak z innej beczki. Mam dwa komputery do mojej beci.

Jeden orginał nie ruszany (leży własnie na półce) a drugi po modyfikacjach.

 

Podłączając sie do komputera zaden interfejs nie rozpoznaje co to za rodzaj silnika itd ;D Wywalony jest katalizator, wpisana stała wartość lambdy no i wywalona jest blokada obrotów.

 

I teraz pytanie. Czy jest możliwość zamontowania obu do samochodu?

 

Bo na przerobionym autko lepiej sie wkręca, ma po prostu lepszy moment i moc. Ale niestety bierze 30-33L/100km jak deptam. No i przy hamowaniu silnikiem lekko szarpie. Poprostu jest przygotowane do jazdy ostrej na wysokich obrotach.

 

Fajnie byłoby mieć pstryczek i sie przełączać... jak chce to śmigam, jak nie chce jade spokojnie...

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja tak z innej beczki. Mam dwa komputery do mojej beci.

Jeden orginał nie ruszany (leży własnie na półce) a drugi po modyfikacjach.

 

Podłączając sie do komputera zaden interfejs nie rozpoznaje co to za rodzaj silnika itd ;D Wywalony jest katalizator, wpisana stała wartość lambdy no i wywalona jest blokada obrotów.

 

I teraz pytanie. Czy jest możliwość zamontowania obu do samochodu?

 

Bo na przerobionym autko lepiej sie wkręca, ma po prostu lepszy moment i moc. Ale niestety bierze 30-33L/100km jak deptam. No i przy hamowaniu silnikiem lekko szarpie. Poprostu jest przygotowane do jazdy ostrej na wysokich obrotach.

 

Fajnie byłoby mieć pstryczek i sie przełączać... jak chce to śmigam, jak nie chce jade spokojnie...

 

Raczej to jakiś większy problem nie jest. Wsadziłbym obie pamięci do jednego, a "pstryczek" przełączałby tylko sygnał CE (pin 20)... wszystko.

 

typson - dzięki za numer, dzwoniłem: nie mieli, nie mają, nie będą mieć.

Kai
Opublikowano
Witam ! a ja potrzebuje bin. do kompa z końcówką 402 masz może taki ??

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moich zasobach opisane mam tylko 400 i 403. Nie mam opisanego 402. Jeżeli straciła Ci się pamięć, a masz kogoś z takim sterownikiem, to skopiowanie wsadu do nowej pamięci nie stanowi problemu.

 

Ja wytargałem sterownik z auta i zczytałem mój program (1 267 357 623). Teraz już "tylko" muszę znaleść odpowiednik tuningowy. Na szczęście w Motronikach 3.x.x EPROM jest w podstawce.

 

Napisałem do paru ludzi i firm. Jest parę prywatnych odpowiedzi, ale chcą za samo przesłanie mailem programu od 250 do 450zł! Jak za nie ich produkt, to całkiem sporo. Szukam dalej.

Kai
Opublikowano
Włąsnie chodzi mi też o bin tuningowy ! A do 400 i 403 tez posiadam !

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może inaczej...

 

Jakby się znalazło parę osób (nawet ze trzy) z tym samym sterownikiem (wiele wysiłku nie trzeba, żeby odczytać numer, bo jest na obudowie sterownika), to można kupić program. Ja zaprogramuję epromy i roześlę albo nawet podmienię, jak ktoś niedaleko mieszka.

Kai
Opublikowano
No to ja potrzebuje o końcówce 402

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
To może inaczej...

 

Jakby się znalazło parę osób (nawet ze trzy) z tym samym sterownikiem (wiele wysiłku nie trzeba, żeby odczytać numer, bo jest na obudowie sterownika), to można kupić program. Ja zaprogramuję epromy i roześlę albo nawet podmienię, jak ktoś niedaleko mieszka.

 

mozna wiedzieć co to da ?

 

ja mam chyba 0 261 210 053 coś takiego

nie, zmieniam zdanie, raczej nie ten, innego na razie nei znalazłęm :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to nie to czego szukasz?

http://www.motronic.ru/blok/ecu/bmw/eprom/bosch/bosch.htm

 

Pozdrówka

 

Prawie... :) to są oryginalne wsady, natomiast ja szukam tuningowanych. Dzięki za chęci.

 

zeusiasty - w przypadku M50B25S2 daje to extra 16-17KM i extra 30Nm.

Kai
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Raczej to jakiś większy problem nie jest. Wsadziłbym obie pamięci do jednego, a "pstryczek" przełączałby tylko sygnał CE (pin 20)... wszystko.

 

JA CHCE MÓJ ZCHIPOWANY CPU!!! Właśnie zrobiłem 500km na zwykłym komputerze w mojej 535. I stwierdzam... mół straszny! Po prostu zero rewelacji. Jednak soft ma baaaaaaaaardzo duże znaczenie. Nie ma opcj zeby cały czas jezdzić na zchipowanym kompie bo mnie na to poprostu nie stać (32-34L/100km).

No to tak. Montuje 2 komputery. Przełączam je przyciskiem. Ale... Co z adaptacją? Jak przekładam jeden i drugi komputer to z dobre 15-20 minut wariują obroty. Komputer uczy się Sondy Lambda itd.

 

Czy faktycznie idzie to zrobić by przełączać się pomiędzy jednym a drugim CPU? Czy można to zrobić podczas jazdy? Jak zrobić by nieużywany komputer nie gubił pamięci?

 

Poradzcie bo mam straszną ochote na zmieniony soft.. ale nie na codzień ;D

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
Mozecie tutaj bardziej opisac zasade dzialania chipa tuningowego? Chetnie poczytam. A chce tutaj bo jak czytam z roznych zrodel to czasem nie wiem czy wierzyc w to co pisza. Chcialbym jakies wady i zalety takiego chipa. Moga byc jakies zaufane i wiarygodne linki. Posiadam E36 325i coupe '92. Ile w stanie jest dac wiecej mocy takiemu silnikowi chip?? Czy w razie wzrostu mocy i momentu obrotowego nie wzrosnie zuzycie paliwa?? Wiem ze 192KM ktore mam to wystarczajaco ale czlowiek cigale ma malo:)) Z gory dzieki za jakies porady i info. Pozdrawaim.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

W moim wypadku to żaden chip tuning tylko całkowicie przerobiony soft w komputerze. Czyli właściwie de facto to samo tylko zrobione w inny sposób ;>

 

Nie znam teori. Powiem jak to u mnie było w praktyce. Zmieniałem silnik z 2.0 na 3.5. I nagle pojawił sie kolega z przerobionym gdzieś w berlinie softem i dokładnie takim komputerem co był mi potrzebny. Komputer miał wykasowaną blokadę obrotów, wstawioną stałą wartość z odczytu z sondy Lambda, wywalony katalizator.

 

Efekt był taki, ze o ja pier...

Nie byłem na hamowni i nie wiem ile koników doszło. Ale całe mnustwo bo auto poprostu zachowywało się jakby ważyło o 500kg mniej. Po prostu rewelacja. Wkręcało się niesamowicie. Na 2 i 3 biegu po prost wciskało mega w fotel. Spalanie about 32-34L na 100km. Zatankowałem za 100zł i zrobiłem 70km więc postanowiłem zmienić na zwykłego kompa. Zamontowałem. Spalanie od razu o połowę mniejsze. Ale o bucie można zapomnieć. Teraz to zwykła 3.5L padaka :lol:

 

I teraz potrzebuję mądrej głowy która mi pomorze zamontować oba CPU w samochodzie. na codzień moge jezdzić na zwykłym... ale od czasu do czasu.. :twisted2:

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Bzdura.

 

U mnie odczułem znacznie bardziej zmiane komputera niż przesiadke z 150KM na 218KM.

 

Po pierwsze auto pozbawione sondy podaje cały czas maxymalną dawke paliwa (maxymalnie dużą która nie zaleje silnika).

Po drugie nie ma odcięcia przy 6200obr. czyli autko można dużo lepiej kręcić.

Po 3 pozbycie sie katalizatora (nie tylko fizyczne ale także z komputera) daje kolejną dawkę mocy.

 

 

10KM to może sie uzyska jak sie ma silnik 1.2 w oplu corsie. Ale przy nominalnych 218KM 10KM oznacza wzrost o nie całe 5%... więc nie rozśmieszaj mnie.

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Jak sie lubisz smiac to sie smiej, ale proponuje ci przejechac sie do firm robiacych takie strojenia w wolnossakach i spytac ich ile wyciagaja z fabrycznych niepotraktowanych walkami i wydechem silnikow.

 

Wtedy moze przestaniesz wierzyc w bajki zejdziesz na ziemie.

 

 

>Po pierwsze auto pozbawione sondy podaje cały czas maxymalną dawke

>paliwa (maxymalnie dużą która nie zaleje silnika).

 

I co z tego? Moc i moment nie bierze sie z ilosci wtrysnietego paliwa, tylko zassanego powietrza. Chyba ze masz zepsuty sterownik i jezdzisz na permanentnie zubozonej mieszance ponizej stosunku stochastycznego, nawet przy WOT. I przy okazji powiedz po co jest przeplywomierz skoro leje sie caly czas max czas otwarcia wtryskow, hehe... :duh:

 

>Po drugie nie ma odcięcia przy 6200obr. czyli autko można dużo lepiej

>kręcić.

 

Co ma wplyw na moment/moc osiagana jedynie na pierwszych 2 biegach, ale rzeczywiscie zwykle poprawia przyspieszenie kosztem zywotnosci silnika.

 

>Po 3 pozbycie sie katalizatora (nie tylko fizyczne ale także z komputera)

>daje kolejną dawkę mocy.

 

Pozbycie sie katalizatora z komputera...fajna teoria :D Wyciecie kata moze spowodowac lepsze oproznianie cylindrow, ale nie ma na to reguly bo zjawiska falowe sa nie do konca przewidywalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.