Skocz do zawartości

e46 330d M57N nietypowy sterownik klapek kolektora


Bogi330D

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, koleżanki,

 

w moim M57N (2004, 204 KM) wystąpił problem z przetwornikiem ciśnienia sterującym klapkami. Co więcej okazało się, że nie jest to typowy

przetwornik (zawór podciśnienia) występujący w tym modelu ozaczony symbolem 7796634. Wygląda na to, że rozwiązanie jest fabryczne. Czy ktoś

z Was spotkał się z takim nietypowym sterownikiem? Potrzebuję go wymienić, ale nie sposób znaleźć takiego.

 

Standardowy sterownik (7796634) wygląda tak:

http://static.nanodatex.com/media/e8551887a7d0a1c195f80884360a1824.jpg

 

Zdjęcie sterownika z mojego m57n dorzucę możliwie szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogi330D

 

Masz standardowy sterownik dla 3.0d 204 KM z informacją w vin auta:

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

 

Jak przypuszczam turbo jest sterowane elektronicznie a nie pod-ciśnieniowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - wtyczka jest na 4 pin.

 

Na zagranicznych forach/stronach udało mi się namierzyć ten sterownik: swirl flap actuator (w wolnym tłumaczeniu sterownik/serwo klapek wirowych).

Nie jestem pewien, że to typowe rozwiązanie w m57n 204 KM - na forach anglojęzycznych mało jest opisów tego mechanizmu. Wszyscy piszą raczej o standardowym przetworniku podciśnienia (vacuum converter).

 

U mnie problem wygląda tak, że przy wciśnięciu gazu w podłogę nie zawsze podłącza się turbina ( z samą turbiną jest wszystko ok). Podejrzenie padło na błąd pochodzący z tego sterownika. Dodam, że klapki w kolektorze zostały już dawno usunięte.

 

W tej sytuacji najlepiej byłoby wymienić sterownik, ale w obliczu braku takich części pozostaje:

- wymienić kolektor (kosztowna sprawa)

- próbować naprawiać sterownik

- zastowować rozwiązanie pokazane poniżej

 

na Ebay jest taki bypass pasujący do tej wtyczki na 4 pin.

 

http://www.ebay.com/itm/BMW-e46-x3-330d-swirl-flap-motor-actuator-bypass-emulator-/262642396361?hash=item3d26b4ecc9:g:eGgAAOSw9N1Vs74D&vxp=mtr

 

Na filmiku widać, że podłączenie tego bypassu pozwala uniknąć błędów ze sterownika (sam sterownik jak zakładam nie jest już potrzebny skoro nie ma klapek).

 

 

Pytania:

1. czy znacie przypadki stosowania takiego rozwiązania (bypass)?

2. może ktoś orientuje się, czy jest szansa dostać taki sterownik z Pierburga bez kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Mam ten sam problem, klapek nie ma, silniczek po nich został i ostatnio zaczął się pojawiać błąd od niego. Zamówiłem emulator, tylko teraz mam pytanie jak mniej więcej dostać się do tej wtyczki? Muszę ściągać kolektor, czy można to zrobić na ślepo? Jak tak, to gdzie szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inpa często mi wywala ten błąd pomimo że kolektor miałem nowy razem ze sterownikiem, a ISTA i DIS cisza. Dlatego każdy był przekonany że to fikcyjny błąd. Ale skoro mówisz że wpływało to na osiągi. A skacze Ci czasem podczas delikatnego przyspieszania wskazówka od ekonomizera ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie doszedł, poza tym dopiero za 2 tygodnie będę w PL i go założę, więc napiszę ;) prawdopodobnie będę w Warszawie przez jakiś czas, więc moglibyśmy się spotkać i mógłbyś też go sprawdzić u siebie jakbyś chciał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

 

natknąłem sie na ten temat, ponieważ mam identyczny problem. O emulatorze z eBaya słyszałem. Natomiast mój kolega mechanik wysnuł wniosek że być moze da się się ten emulator zastąpić opornikiem 4.7 kOhm odpowiednio wpietym we wtyczke.

Naz ten pomysł natknął się na forach mercedresa gdzie występuje podobny aktuator firmy Pierburg.

 

Wiecej info na tym forum

http://www.300cforums.com/forums/crd-intake-swirl-turbo/97281-swirl-motor-cheap-replacement-solution-pennies.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.