Skocz do zawartości

Bmw e91 bez kata/bez dpf 3.0d KOPCI


Pierred0lish

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem. Kupiłem bmw e91 3.0d z wyciętym katem i dpf, do tego jest chip, problem polega na tym ze na zimnym i na rozgrzanym silniku na postoju kopci, podczas szybkiego ruszania walnie chmura. Podam link do filmu, być może ktoś już się z tym spotkał, założyłem nowy filtr powietrza, odma czysta. Może tak ma być kiedy auto ma wycięty kat? Dodam że zrobiłem tym ok 6tys km i nie wzięła oleju, ostatnio jechałem nad morze, przez 50km prędkością cały czas 200/220km/h reszta drogi cały czas 150 w górę i stan jaki był taki jest, spaliny strasznie śmierdzą i gryzą w nos, już nie wspomnę o tym ze łzy ciekna po minucie przebywania w nich.

 

Wtryski sprawdzane komputerem, nie są złe, może być winna przepływka? Egr odłączony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niestety ale tak się zachowują auta które mają "przelot" w wydechu bez kata bądź DPF. Jeżeli jeszcze do tego masz zrobiony chip to moim zdaniem jest to w 100% normalne. Mało prawdopodobne ale możliwe, że ktoś lekko przypsuł mape silnika robiąc chip i go troche za bardzo podlewa na wolnych obrotach. Zostawił bym tak jak jest lub kupił kata/dpf (co tam miałeś w serii) lub jechał to dobrego tunera na lekką korekte lub sprawdzenie programu.

 

Gryzące spaliny to jest combo wyłączonego EGR oraz braku katalizatora. Chociaż przy samym odpięciu egr też minimalnie gryzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, zacząłem coś z tym robić, mieszkam blisko Opola dlatego też pojechałem tam do dobrego mechanika tylko od bmw, wgral mi oryginalna mapę, bmw dalej dymi, jak by trochę mniej, w czasie jazdy w ogóle nie widzę nic w nocy zazwyczaj było widać z tyłu jak auta jadące z tyłu świeciły światłami, teraz deptam i jak by ani dyma, jednak na wolnych dalej dymi z tym ze trochę jak by mniej. Wali nie przepalonym paliwem jak byk, może rzeczywiście musiałbym chociaż kata założyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy liczę na waszą pomoc, dzisiaj odłączylem rurę z IC przed egr żeby zobaczyć czy jest tam olej, jest go tam jakby w ch*j, ale na wolnych nie widać żeby pryskało, w czasie gdy miałem ta rurę odłączona to z tyłu było siwo strasznie, po dodaniu gazu zaczęło pryskac olejem, czy istnieje możliwość żeby przez turbo lub zje*ana odme zbierał się olej gdzieś w kolektorze i później go przepalało? Hm ale spaliny nie śmierdzą olejem? Może dlatego że jest przelot i czuć bardziej spalone paliwo? Dodam że ostatnio po 6000tys sprawdziłem olej, ubyło trochę, zawsze leje do pół stanu, aktualnie mam prawie minimum, nie robiłem jeszcze dolewki. Czekam na lawinę waszych odp. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem na filmik forumowicza "Pierred0lish" na YT i zgadaliśmy się mam taki sam problem w moim 325d

Oto filmik

Start na zimno

Start na ciepło

 

Na ciepłym silniku nagrywałem to w nocy wiec niestety nie widać niebieskiej chmurki

Ogólnie u mnie był kat, na zimno jak odpalałem była lekka chmurka niebieskich spalin i spokój. Po wywaleniu kata efekt jak wyżej.

Odma wymieniona, wtryski podmienione, turbospreżarka nowa, dymił tak przed programem i po. Oleju po 10 tys praktycznie nie ubywa no może troszkę. Egr zupełnie usuniety .

 

Niemożliwe że nikt poza nami nie miał czegos takiego, piszcie co to moze być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie podobny problem. Auto lekko kopci na wolnych obrotach. Najbardziej widać to w temperaturze zewnętrznej 3 - 20. W innych przedziałach temp. zewnętrznej raczej problem nie widoczny.

Wtryski ok. Znaczenie dla objawów ma jakość tankowanego paliwa. Np. na statoil na ON tym pozbawionym dodatków bio jest najlepiej - praktycznie nie dymi. Najgorzej na zwykłym najtańszym ON.

Auto zużywa jakieś 0.8 l oleju silnikowego na 10 tys km.

Jaki katalizator założyć. Czy oryginalny nie jest czasem połączony z dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem z chmurą gdy stoi i spalinami odczuwalnymi w kabinie dodatkowo w mroźne dni czuje przez ok. 2 sekundy jak by silnik się trząsł. Czytałem i wertowałem ten problem i natrafiłem na tezę dotyczącą spalin że może to być pęknięty kolektor wydechowy. Świece są ok :cool2:, nie wiem tylko jak sprawdzić szczelność kolektora, podobno wystarczy mikro pęknięcie :cry2: . Jeżeli chodzi o chmurę to mam wycięty dpf i kat i myślałem że to jest przyczyna nie pomyślałem o programie bo też mam zrobiony. Myślę o zamienniku dpfa :D zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przed wycięciem dpf było czuć spaliny w srodku ?

 

kupiłem już z wyciętym dpf-em a więc nie wiem. Kupowałem go latem i w lato nic nie czuć, tylko w zimę czuć spaliny. Były 3 wycieki oleju jak samochód się rozgrzewał to było czuć bardzo intensywnie zapach spalonego oleju ( leciał na układ wydechowy który się nagrzewał i spalał się na wydechu :( ) ale to już ogarnięte, nadal jednak czuć delikatnie spaliny :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.