Skocz do zawartości

Tłumaczenie błędów INPA


Cichykon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Po raz kolejny zwracam się z prośbą o pomoc. Próbuje rozwiązać problem jak w temacie powyżej, z wieloma sprawami sobie sam poradziłem ale ten błąd mnie wykończył, nie mam pojęcia o co w tym chodzi i gdzie go szukać. dokładnie brzmi on tak P1622-map cooling thermostat control circuit electrical. . sprawdzałem wtyczke na termostacie wyglada na ok. termostat tez działa bo samochód szybko sie nagrzewa, nie wiem moze sie zawiesza cos i trzeba nowy wstawic, bład wykazuje jakby jakis sygnał nie dochodzil do komputera, nie mam pojecia o co w tym biega. byłem u roznych majstrów ale z nimi to taka rozmowa bez celu, wiele spraw sam rozwiązałem dzieki forum. dzieki za pomoc. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo i ja mam u siebie. Jedyny błąd jaki mi zgłasza INPA w silniku. Walczyłem i nic nie wskurałem. Jedno co wiem to wymiana termostatu i czujników to wyrzucenie pieniędzy. Walkę toczyłem z jednym z członków tego forum. Kolega ten wymienił u siebie całą obudowę termostatu z czujnikami i nie dało to poprawy. Jedno o czym mnie poinformował to to że jakiś jego znajomy miał kiedyś taki sam kłopot w 540 i po wymianie UWAGA! wentylatora klimatyzacji błąd już sie więcej nie pokazał. Ja tego akurat nie testowałem. Spotkałem sie też z opiniami że były wadliwe oprogramowania w niektórych modelach BMW. Te wady tyczyły się właśnie występowania tego błędu. U siebie np zauważam pewną zmianę tzn. podłączam INPĘ kasuję błąd i odpalam auto. Obroty silnika są (przy braku błędu) około 800 obr/min, natomiast jak błąd powróci opadają do około 650 obr/min. Według mnie minimalnie za małe. Olałem już to a na owy kłopot z niskimi obrotami mam radę. Jeżdzę całły rok z włączoną klimą. Jak jest włączona to sterownik silnika podnosi mi obroty biegu jałowego właśnie do takich jak być powoinny czyli około 800obr/min. Jak coś z tym wymyślicie to dajcie znać. Napewno nie jednemu z nas sie to przyda. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam....to jest cytat jednej osoby na temat tego błedu.....Czeka Cię niestety wymiana termostata.

Termostaty w nowszych konstrukcjach posiadają już dodatkową grzałkę elektryczną umiejscowioną w samym termiku termostata i niewykluczone, że obwód z nim jest już przerwany.....innymi słowy przegnity na łączeniu z gniazdem elektrycznym.

Jako, że całość jest tak zintegrowana, że nie możliwe jest naprawienie, musisz wymienić całość. Da się rozebrać, ale nie złożyć aby było sprawne. ....czy to możliwe aby to był termostat ? On ma bmw 328

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem kolega wymieniał cały termostat z grzałką i czujnikami. Nie przyniosło to efektów. Może u Ciebie przyniesie. Tego nie wiem. Ja u siebie termostatu nie zmieniałem, autem jeżdzę już pół roku z tym błędem i nic się nie dzieje. Swego czasu już się z tym nawalczyłem a teraz poprostu nauczyłem się z tym żyć, tym bardziej że nic nie wskazuje na to żeby było coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja z tym walczyłem (wymieniałem termostat, czujnik temperatury na powrocie). Ponad trzy tygodnie temu wymieniłem wetylator klimy (który niby pracował ale chyba nie na wszystkich zakresach). Błąd zczytałem INPĄ i skasowałem i po kilku dniach zrobiłem ponnowne odczyty INPĄ i błąd na razie się nie pojawił (odpukać). Będę jeszcze raz sprawdzał na razie nie mam laptopa z portem com i muszę podpinać się na pożyczanym. Dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wymienione opornice e wiatraku klimy, Nie są oryginalne - majster wsadzil mi najzwyklejsze oporniki.

 

Ciekawe czy jakims cudem ma to związek. Moze komp głupieje w tym miejscu.

prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja

Mam auto ze stycznia 98 - przedliftowe.

Wiatrak jest właściwy.

 

Tak czy inaczej ciekawi mnie czy jakikolwiek błąd wiatraka (opornice, inny wiatrak etc) mogą kłócić komputer.

prawdziwy mężczyzna musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja

Mam auto ze stycznia 98 - przedliftowe.

Wiatrak jest właściwy.

 

Tak czy inaczej ciekawi mnie czy jakikolwiek błąd wiatraka (opornice, inny wiatrak etc) mogą kłócić komputer.

 

Oj coś mi sie wydaje że w Twoim przypadku powód występowania tego błędu będzie inny. Sprawa dotyczy tylko wentylatorów sterowanych impulsowo z ECU, czyli tych poliftowych, gdzie w kości zasilania wentylatora są trzy przewody. Stare wentylatory mają cztery przewody i są sterowane tylko z czujnika ciśnienia klimatyzacji oraz z czujnika temperatury (wspomaganie studzenia cieczy chłodzącej). Jeśli działają Ci wszystkie biegi w Twoim wentylatorze to nie sądzę żeby on był powodem błędu. Moze faktycznie uszkodzony masz termostat lub któryś z czujników? Zacznij od czujnika odpowiadającego właśnie za włączenie wentylatora klimatyzacji w przypadku kiedy auto sie nagrzewa. Nie wiem dokładnie gdzie on jest w E38. W poprzednim aucie w E39 był poprostu w obudowie chłodnicy. Jedno jest pewne w e38 też musi być w jej pobliżu. Czujnik będzie najprawdopodobniej trzy pinowy. Masz w nim dwa biegi. Pierwszy oraz trzeci. Jak odepniesz kostkę to zewrzyj środkowy pin raz z lewym raz z prawym. Powinieneś tym spowodować włączenie wentylatora. Raz bieg pierwszy raz trzeci. Jeśli pierwszego (wolniejszego) biegu nie będzie to masz uwalony opór pierwszego biegu. Trzeci zawsze musi być ( o ile masz sprawny silnik wentylatora) bo jest to zasilanie równe zasilnaiu w instalacji. Nie idzie przez opornik. W poprzedniej e39 też miałem uwalony opór pierwszego biegu i zastosowałem dwa rezystory połączone równolegle o mocy po 50W każdy. Łacznie wyszło 100W. Oryginał ma 85W. Rezystancji niestety nie pamiętam, ale jeśli chcesz to mogę to sprawdzić. To co opisałem jest w oparciu o E39, więc musisz dokładnie sprawdzić jak jest w Twoim aucie w E38. Uważam ze zasada nie zmieniła się bo jest to ten sam wentylator i ma taką samą funkcję. A jeśli włączysz klimatyzację to wentylator odrazu sie włącza czy dopiero jak klima popracuje? Powinien włączyć się odrazu. Jeśli tak nie jest tylko włacza się po pewnym czasie na pewien czas, to masz na 100% uwalony pierwszy bieg wentylatora. W tym rozwiązaniu pierwszy bieg musi działać odrazu po włączeniu klimy. Drugi załącza się jak wentylator na pierwszym biegu nie zdąża zchłodzić chłodnicy. To tyle mam nadzieję ze coś pomogłem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam a ja od wczoraj borykam sie z tym samym bledem.wczoraj wymienialem termostat wraz z obudowa i po podpieciu kompa caly czas wychodzi ten blad a temp ok - sprawdzalem na kompie.dodam ze mam e38 728 po lift.czyzby byly 2 rodzaje termostatu? Do przed i po liftowych.jakos nie widzialem tam zadnej grzalki.moze ktos wrzuci jakies photo z tymi termostatami.wiem jedno - na pewno winny jest temu termostat bo przed wymiana nie mialem tego bledu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Pacjent to E38 740 M62TU '00

Cuda zaczęły się dziać jakiś czas temu - zaczęły zanikać na zegarach kierunki, kontrolka od długich, komunikaty od komputera pokł. (po kliknięciu prawego przycisku na zegarach również brak reakcji), jednak sam OBC chodzi.

Nie działa także navi (jest DSP na pokładzie).

INPA nie łączy się z silnikiem - DME.

W IKE pokazuje błąd :

136 I bus

Short circuit to ground

Czy może to mieć związek?

Wszystko co było na szynie I-Bus, tj,

- LCM

- czytniki navi

- ekran navi

- radio

- PDC (czujniki parkowania)

- guziki na kierownicy

Zostało odpięte (LCM zamieniony) i niestety nadal to samo.

Czy ma ktoś może jakieś pomysły?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Od wielu lat nie napotkałem takiego problemu jaki mam teraz.

 

m52b28 pracuje często nieróno po przegazowaniu wraca do normy po jakimś czasie znowu nie pracuje na wszystkie cylindry.

na sekwie jak i na PB jest to samo najczesciej na ciepłym silniku.

 

błędów w MS brak

 

w sumie pomaga czasami odpiecie jednej sondy ktore 2 krotnie wymieniono na nowe dla pewności problem nadal, szukam nieszczelności powoli mnie to irytuje

 

http://imageshack.us/a/img850/2671/igef.jpg

http://imageshack.us/a/img23/2940/5rj4.jpg

 

http://imageshack.us/a/img51/5971/ku9i.jpg

http://imageshack.us/a/img853/3482/79dr.jpg

http://imageshack.us/a/img818/1992/ki15.jpg

http://imageshack.us/a/img22/2325/vbmy.jpg

http://imageshack.us/a/img46/8616/05u1.jpg

http://imageshack.us/a/img837/8574/ojv2.jpg

http://imageshack.us/a/img542/82/gnsh.jpg

http://imageshack.us/a/img15/5459/ahvc.jpg

http://imageshack.us/a/img600/5890/ynx2.jpg

http://imageshack.us/a/img600/5890/ynx2.jpg

http://imageshack.us/a/img4/9407/it0r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi i tak się nie podoba napięcie tej jednej sondy. Powinny pokazywać chwilę poniżej 1V i chwilę w granicach 5V, a ta pokazuje 2,5V

Jest to sonda 2 więc odpowiedzialna jak sie nie myle za 4-5-6 cylinder, a tu na wykresie widać opóźnienie zapłonu dla tych cylindrów:

http://imageshack.us/a/img51/5971/ku9i.jpg

 

Lambdy sprawne na 100%? Jakiej firmy? do m52 to chyba siemensy powinny być czy bosche?

 

http://imageshack.us/a/img600/5890/ynx2.jpg

A na tym screenie widać jakby adaptacje były na pierwszych 3 cylindrach, a 4-5-6 nie było zmian w adaptacjach (czyli jest rozjazd pomiedzy 1-2-3 a 4-5-6). Jak wygląda sprawa z czujnikami stukowymi? Można je zobaczyć w inpie w m52?

Jak pokasujesz adaptacje i jezdzisz na samym pb to jest lepiej czy to samo? Jak gaz jest ustawiony nieprawidłowo to też potrafi siać i pierdzieli wtedy adaptacje krótko terminowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Koledzy, po zmianie świec i oleju wykonaniu adaptacji silnika pojawiły się błędy w INPA i samochód nie chce iść, szarpie do około 2000 obr. NA wolnych obrotach też czuć jakby czasami gubił zapłon, ogólnie mułowate się zrobilo.

 

Ktoś może podpowiedzieć od czego zacząć

 

27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)

Error frequency : 15

Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 680.00 /min

relative air charged (rl) 41.25 %

Intake air temperature 3.75 Grd C

gas level 26.00 l

Error occured 2. times at:

Engine speed 680.00 /min

relative air charged (rl) 39.75 %

Intake air temperature 3.75 Grd C

gas level 25.00 l

Error occured 3. times at:

Engine speed 560.00 /min

relative air charged (rl) 42.00 %

Intake air temperature 6.75 Grd C

gas level 3.00 l

Error currently available

--

--

Limit at lean range reached current,

--

--

Limit at lean range reached Initial,

--

--

E-Flag debounce

CARB debounce

SCATT-active

--

--

Fault sporadic

--

--

-------------------------------------------------------------

26 LR-Adaption multipl. Area1

Error frequency : 13

Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Engine speed 680.00 /min

relative air charged (rl) 39.00 %

Intake air temperature 3.75 Grd C

gas level 25.00 l

Error occured 2. times at:

Engine speed 680.00 /min

relative air charged (rl) 33.75 %

Intake air temperature 6.00 Grd C

gas level 24.00 l

Error occured 3. times at:

Engine speed 560.00 /min

relative air charged (rl) 42.00 %

Intake air temperature 6.75 Grd C

gas level 3.00 l

Error currently available

--

--

Limit at lean range reached current,

--

--

--

Limit at lean range reached Initial,

--

--

E-Flag debounce

CARB debounce

SCATT-active

--

--

Fault sporadic

--

--

-------------------------------------------------------------

28 LR-Adaption additiv per Time

Error frequency : 1

Logistic counter: 39

Engine speed 600.00 /min

relative air charged (rl) 27.75 %

gas level 16.00 l

Control factor Bank1 0.75

Error currently available

--

--

Limit at lean range reached current,

--

--

Limit at lean range reached Initial,

--

--

E-Flag debounce

CARB debounce

SCATT-active

--

--

-------------------------------------------------------------

29 LR-Adaption additiv per Time Bank 2

Error frequency : 1

Logistic counter: 39

Engine speed 520.00 /min

relative air charged (rl) 30.00 %

gas level 16.00 l

Control factor Bank2 0.75

Error currently available

--

--

Limit at lean range reached current,

--

--

Limit at lean range reached Initial,

--

--

E-Flag debounce

CARB debounce

SCATT-active

--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odpowiem co było odpowiedzialne ze te błędy może komuś kiedyś się przydać.

Wiec po wymienia na nowy przepływomierz powietrza wszystko się naprawiło.

Dodam że przepływka nie wykazywała żadnych błędów oraz pokazywała w INPA poprawne wartości przepływu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam.

Dziś po podłączeniu INPY do silnika wywaliło mi takie 2 błędy

A mianowicie:

 

--------------------------------------------------------------------------------

- 66 Wire fault DWA/EWS Input (Short circuit or Interruption)

Error frequency : 50

Check byte 0.00 [1]

Check byte 00.0 [1]

 

Short circuit to batt+

Fault stored after de-bouncing delay

Error not present

Sporadic error

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

-13 Lambda probe signal Probe 1

Error frequency : 50

Engine speed 1560.00 rpm

Coolant temperatur 83.25 Grad Celsius

Interruption

Exhaust gas relevant fault

Fault stored after de-bouncing delay

Error present

Static error

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć mi co to są za błędy??

Od razu powiem że silnik nie równo pracuje i trzęsie karoserią na biegu jałowym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.