Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko z automatem. Z manuala po namyśle zrezygnowałem, za długo już jeżdżę manualem, czas na zmiany:) Powyższe opcje są z automatami, tyle że w 118i i 120d byłby 8-biegowy a w x1 6-biegowy.

 

Faktycznie roczny 118i/120d to na razie faworyt. W porównaniu do x1 lepsze silniki, lepsza skrzynia. Przewaga gabarytowa x1 jest dla mnie bez znaczenia, do jazdy po mieście nawet wolę mniejsze auto, żal tylko xdrive...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skrzynia auto czy xdrive :-) tez mi zamieszaliscie! Ja chba jednak pojde w xdrive - zawsze to kolejny element bezpieczenstwa no chyba ze wytarguje taki rabat ze i to i to sie zmiesci.

 

I jeszcze jedno pytanko. W Audi, mercedesie jako opcja mozemy miec webasto, natomiast w bmw nie ma w konfiguratorze. Rzeczywiscie w bmw nie mozna dolozyc?

Msm ten wynalazek w drugim samochodzie i to jest genialne, odpalam pilotem z domu, samochod podgrzany, odmrozony. Nie za bardzo moge zrozumiec czemu w bmw tego nie oferuja?

Moze ktos z Was dokladal w aso?

Jak w tej sytuacji jest z nagrzewaniem wnetrza w zimie przy prawdziwych mrozach, w dieslach roznie z tym bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia auto czy xdrive :-) tez mi zamieszaliscie! Ja chba jednak pojde w xdrive - zawsze to kolejny element bezpieczenstwa no chyba ze wytarguje taki rabat ze i to i to sie zmiesci.

 

.

Jeśli pod hasłem bezpieczeństwo masz na myśli wyjechanie z zaspy to tak. W innych kwestiach xdrive nic do bezpieczeństwa nie wnosi. Ja bym o xdrive myślał dopiero przy silniku ok 250 KM. Chyba ze ktoś mieszka w górach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie zgodze sie. Dla mnie im lepsza trakcja tym wyzsze bezpieczenstwo i to nie zaleznie snieg, woda, czy inne brudy. I to nie tylko w jezdzie na wprost ale przede wszystkim zakrety. Poza tym nawet jak ktos nie mieszka w gorach to wystarczy kilka sytuacji ze sniegiem w ktorych opel corsa obok sobie poradzi, zebym plul sobie w brode ze moglem wziac naped na 4 kola :-)

A moze to dlatego ze zawsze chcialem miec naped na 4 kola bede go bronil do upadlego :x

 

No ale to juz off top.

 

A co z tym webasto, nikt nic nie wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń sobie do upadłego. Auto z napędem na 4 koła nie przejedzie szybciej zakretu, lecz wolniej bo jest ciezsze. Chyba ze masz na myśli przyspieszanie po wyjściu z zakretu w warunkach słabej przyczepnosci.

 

Jak chcesz mieć komfort wyjeżdżania z zaspy, to ja nie mam nic przeciwko. Jednak nie mów o bezpieczeństwie 4x4 bo to nieprawda.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. Nie mialem okazji sprawdzic praktycznie, ale zgodze sie masa wieksza ale jednak nizej a wiadomo im nizej tym lepiej. Mysle ze predkosc wejscia w zakret bedzie podobna, natomiast moment uslizgu w przypadku oski bedzie wczesniej. A jesli nawet nie to teakcja pozwoli lepiej zapanowac nad autem. Nie jestem ekspertem dlatego tylko tak teoretycznie rozwazam. Czytalem wywiad z inzynieren ktory stworzyl gtr. Auto bardzo ciezkie jak na auta sportowe a trakcja bezkonkurencyjna. Na suchej nawierzchni objezdza carrere turbo itd. Oczywiscie w tym przypadku wchodzimy w abstrakcyjne moce i z pewniscua tak jak pisales im wyzasza moc tym te 4x4 bardziej sie przyda.

 

Ale faktycznie im gorsze warunki na drodze tym pewniej bedzie z xdrive, im lepsze warunki roznica sie zaciera. Tak jak piszesz pewnie wystarczy ta hedna zaspa zeby niz zalowac podjetej decyzji.

 

Wracajac do tematu dzisiaj siedzialem w a3 i w bmw1 wersje 3 drzwiowe i dylemat jest potezny. Swoja droga wersja 3d jedynki jest fantastyczna lacznie z szybami bez ramek :-)

W bmw jest ciasniej ale to nie jest minus, audi bardzo bardzo porzadnie, chyba porzadniej. W bejcy jak w gokarcie, siedze tuz nad ziemia a mozliwosc dopasowania pozycji za kierownica lepsza.

Audi nowsze i nie wiadomo co wyszykuje w quattro i jaka bedzie moc silnika, bo na bank nie bedzie w poblizu 180km.

 

Z Audi mam jeden duzy problem, snobistyczny :-), ze to drogi Golf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film fajny, ale żeby naprawdę solidnie porównać oba napędy trzeba by jeszcze sprawdzić jak się zachowują przy podjeździe po śliskim, przy ruszaniu po śniegu. Tu już pewnie pojawiłaby się przewaga przedniego napędu. Chyba jednak nie bez powodu są w sieci te wszystkie filmiki o bmw nie mogących podjechać pod niezbyt strome podjazdy.

 

Nadal nie podjąłem decyzji.

 

Jedynka wprawdzie jeździ rewelacyjnie, ale x1 18d którym kiedyś jechałem też pozostawił przyjemne wspomnienie. Być może jednak kompromisem będzie roczne x1 18d xdrive i automatem. Osiągi gorsze, ale większy komfort zimą.

 

Co do ogrzewania to faktycznie ciekawe że nie ma postojowego w opcji, ale wydaje mi się że nagrzewnica elektryczna działa w bmw nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film fajny, ale żeby naprawdę solidnie porównać oba napędy trzeba by jeszcze sprawdzić jak się zachowują przy podjeździe po śliskim, przy ruszaniu po śniegu. Tu już pewnie pojawiłaby się przewaga przedniego napędu. Chyba jednak nie bez powodu są w sieci te wszystkie filmiki o bmw nie mogących podjechać pod niezbyt strome podjazdy.

 

Nadal nie podjąłem decyzji.

 

Jedynka wprawdzie jeździ rewelacyjnie, ale x1 18d którym kiedyś jechałem też pozostawił przyjemne wspomnienie. Być może jednak kompromisem będzie roczne x1 18d xdrive i automatem. Osiągi gorsze, ale większy komfort zimą.

 

Co do ogrzewania to faktycznie ciekawe że nie ma postojowego w opcji, ale wydaje mi się że nagrzewnica elektryczna działa w bmw nieźle.

Chyba nie bierzesz pod uwagę faktu, ze technika idzie do przodu. Tylny napęd plus dobre opony to nie jest problem na śniegu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli zakopię się w śniegu to żeby wyjechać muszę wyłączyć systemy wspomagające. Z tego by raczej płynął wniosek, że mimo tego że nowe samochody są wyposażone w prawie kosmiczne technologie wspomagające kierowcę to w przypadku utknięcia w śniegu beemka sprzed 20 lat ma takie same szanse na wyjechanie jak współczesne auta. Więcej zależy od opon niż od generacji samochodu.

 

Tak jak mówiłem nie obawiam się samej jazdy po śliskim, a tego że nie będę mógł sam ruszyć. Mieszkam pod miastem, drogi niby utwardzone, ale zimą jak jest śnieg muszę się wydostać z nieodśnieżonej uliczki, koleiny w śniegu, czasem zmarznięty, wyślizgany śnieg. Przednim napędem wyjeżdżałem w takich warunkach bez problemów, nigdy nie utknąłem. Gdyby się okazało, że tylnym napędem nie jestem w stanie rano wyjechać spod domu to pewnie mimo całej sympatii do jedynki (bo jeździ bajecznie) kląłbym dość zdecydowanie:) Stąd powyższe wątpliwości i branie nadal pod uwagę xdrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Najlepiej poczekaj na takie warunki i popros o jazde próbna. Przekonasz sie sam. Niestety opony fabryczne nie są idealne, ale pogląd sobie wyrobisz. To ze wylaczasz TCS nie ma tu nic do rzeczy Sporo zmienia zawieszenie i rozkład masy .zauwazam np. ze jedynka sprawuje sie lepiej niż trójka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ilu uzytkownikow bmw, jesli by moglo miec wolaloby xdriva?

Z jednej strony frajda z tylnego napedu, z drugiej proza zycia. Na YT mozna znalezc filmik z fifth gear w ktorym porownuja napedy przod, tyl i cztery na cztery w idealnych warunkach tzn sucho w omijaniu przeszkody ktora znajduje sie na ostrym zakrecie. Ku mojemu zaskoczeniu wygrywa bmw jako reprezentant tylno napedowcow. Jako jedyne nie wypadlo z drogi i dalo sie w pelni kontrolowac, pozniej nieco z tylu bylo quattro, a naped przedni najslabiej.

Z drugiej strony na YT sa setki filmikow ze sniegiem w tle w ktorych wypasione bmki stoja bezradnie na drodze.

 

Ja raczej na bank xdriva, zeby jak przyjdzie ten jeden gorszy dzien nie zalowac grubej kasy :-)

 

Choc nie ukrywam ze gdybym mieszkal w kaliforni wybralbym rwd. No i sa jeszcze wspomnienia sprzed wielu lat jak to jezdzilo sie fiatem 125p po sniegu - bezcenne :-) i to bez opon zimowych! a to cud ze zyje :-) i dawalo rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spora część (świadomych) użytkowników BMW chyba jednak woli tylny napęd. Świadomych bo ponoć spory odsetek użytkowników jest przekonanych, że jeździ samochodem z przednim napędem. Nie wiem, może to odsetek w bezśnieżnych krainach:) Z tymi filmikami z YT to jest też tak, że jednak spora część jest związana z brakiem zimowych opon. W usa i uk zimowe opony raczej nie są powszechne, sporo filmików jest stamtąd.

 

Z drugiej strony w związku z moimi poszukiwaniami gadałem z kilkoma użytkownikami tylnego napędu i każdy zachwala, ale jednocześnie każdy przyznał, że zdarzyło mu się zakopać. Coś więc chyba jest na rzeczy.

 

Przymierzę się jeszcze do trójki z xdrivem. Żeby się zmieścić w przedziale cenowym o kolejny rok starsza i z większym przebiegiem. Zobaczę jakie będą wrażenia z jazdy w porównaniu do jedynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90, 2010 r., sprawdzę czy to przepaść w porównaniu do jedynki

Przepaść może i nie ale różnica spora.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

118i z automatem

 

Nie chce robic jakiejs reklamy,a tak to moze wygladac bo pisalem juz o tym autku w innym watku natomiast w Bawaria Motors w Jankach mają obecnie bardzo fajnie wyposazone F20 na sprzedaz w ramach Premium Selection - 118i z automatem, pakiety: Sport Line, Polski Plus, Drive Comfort, do tego navi z kamera cofania i internetem, deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie, audio HiFi, szyberdach i kilka innych mniej lub bardziej potrzebnych ale cieszacych gadzetow :wink: ). Ogloszenie mozesz sobie znalezc poprzez wyszukiwarke Premium Selection (wklejanie linkow bezposrednich nie dziala) - przebieg 23k km, cena ok. 120k PLN - mimo wszystko chyba troche drogawo, ale gdyby udało sie opuścić 10-15k PLN wtedy IMO moglo to byc dobre rozwiazanie :8)

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz ja zrobię reklamę sobie i napisze ze oddam swoją jedynkę za 99900. 2010r 49k przebiegu gwarancja do grudnia 2013.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie sprawdziłem, że 118stki z PS można mieć za niewiele ponad 110 tys, biorąc pod uwagę jak są wyposażone to super oferta w porównaniu do nowych.

 

Ja jednak z bólem serca odpuściłem sobie jedynkę. Z bólem bo wrażenia z jazdy niezapomniane. Potrzebuję jednak samochodu co do którego będę miał pewność, że nie zakopię się na zaśnieżonym placu czy ulicy. Temat zgłębiłem i zbyt dużo tych historii o problemach jedynek na śniegu żeby machnąć na to ręką. Mam wrażenie, że to absolutnie perfekcyjny samochód (pomijając cenę:) ale dla kogoś kto w śnieżne dni mógłby go zostawić w garażu, ewentualnie wyjechać nim tylko dla przyjemności, a nie po to aby sprawnie przemieścić się z punktu a do b. Dla mnie to odpada.

 

Biorę nadal pod uwagę xdrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę jedynkami od blisko 5 lat i z mojej perspektywy to co piszesz o tym sniegu to jakaś paranoja. Bynajmniej nie chce cię obrazić. Po prostu naogladales się głupot. Ludzie radzili sobie 30 lat temu kiedy nie było zimowych opon a auto z przednim napędem było równie ekskluzywne co dziś RWD. Do tego te auta miały kiepski rozkład masy (większość na oś nienapedzaną). Dziś jazda po śniegu takim autem jak jedynka to po prostu bajka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.