Skocz do zawartości

e90 320i N46 szarpie, falowanie obrotów, gaśnie.


gucios011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna ok 4 mies jestem właścicielem Bmw 2.0i 150km 2005r przebieg 160tys km

Od kąd go kupiłem to obroty delikatnie falują na biegu jałowym schodzą nawet do ok 600obr co np. w korku czuć wewnątrz samochodu bo po prostu trzęsie..

2 miesiące temu założyłem gaz lpg tj. stag 300 wszystko chodziło ok ale od pewnego czasu co jakiś czas jak odpalę to silnikiem strzasznie trzęsie tak jakby chodził na 3 gary po paru przegazowaniach wszystko wraca wmiarę do normy lecz gdy naglę nacisnę na gaz zrobi siędziura jakby obroty spadną i dopiero wzniosą się tak jakby go dławiło coś... po przejechaniu kawałka jest już wszystko ok czasem tylko np jak silnik ciągnie np pod górkę na jednakowych obrotach idzie wyczuć jakby miał czkawkę delikatną ale to już na lpg czyli wina nie jest po stronie gazu. co mogę jeszcze dodać 500km temu wymieniłem świece ngk irdowe oleje i wszystkie filtry wymienione ok 5tys temu

Proszę o pomoc co może być nie tak że takie są objawy tego silnika...

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ale wina nie stoi po stronie lpg gdyż odpalam na benzynie i dzieje się to na benzynie na zimnym silniku

a ta delikatna czkawka i falowanie / spadanie na niskie obroty ok 600obr to jest bolączka na benzynie jak i na gazie

 

Może warto podpiąć auto pod komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy byłem na kompie czyli u kolegi na kts bosch i nie wskazał zadnych błędów ale jak to stwierdził sprawdził powierzchownie..

zna ktoś może dobrego szpeca od tego tematu?? u koturego mogę dobrze sprawdzić auto np. disem??

z tego co czytałem to może też być to wadliwe oprogramowanie... lub elektro zawory od vanosa.. mogę je poprostu wyciągnać i wyczyścić?? jak je sprawdzić??

a może ktoś zna jakiegoś fachmana z okolic wadowic tzn mogę dojechać np na śląsk lub kraków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Ja mam 320i ale bez gazu, ma prawie 200 tys na dzien dzisiejszy i jesli chodzi o falowanie obrotow i lekkie trzesienie to tez to mam.

Czasem auto nawet tak nisko zejdzie ze zgasnie(zdaza sie raz na tysiac dwa tysiace km), przed wymiana uszczelki pod zaworami i odmy zdazalos ie znacznie czesciej.

Ja u siebie upatruje winowajce jako czujnik polozenia walu.

Aczkowliek prosty test, odpal auto i wlacz klime(oborty powinny pojsc w gore na okolo 800-900 jak rozgrzany jak zimny spadna z 1200 na te nizej)

Jesli szwankuje vanos, badz cos z zasilaniems ilnika to wtedy tez bedzie falowac....Jesli natomiast wszystko w normie i bedzi etrzymac rowno obroty szukalbym czujnika jako winowajcy bo nie daje zadnych oznak na kompie...

 

Pozdro i daj znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś przeczyściłem elektrozawory vanosa wymieniłem uszczelki, przeczyściłem kostki w nich i nawet w czujnikach wałków rozrządu..

Potem podłączyłem się kompem dominator max + bmw znalezłem tam dość ciekawe parametry które pokazywał odchylenie kąta wałków itp z czego wynikłem że vanos musi być ok skoro działają odchylenia.. obroty w jakich oszczyluje silnik to ok 730obr

kolega wyżej podpowiada czyjnik wała rozrządu hmm spróbuje zrobić rano ten test o którym wspomniałem... dodam tylko że tu są dwa owe czujniki;/ podpowie ktoś może z której firmy można kupić dobry czujnik?? bo sami wiecie jak z tymi czujnikami jest;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kupuj, najpierw jakiegoś DISa podłącz. U mnie silnik szarpał po sprawdzeniu kompresji w ACS Serwis w Warszawie, gdzie po sprawdzeniu tak zakręcili mi świece że pękła ceramiczna obudowa. Jeździłem kilka razy na reklamacje ale bezskutecznie, póki sam nie zlokalizowałem świece. Po wymianie szarpanie zniknęło.

W DISie da się podnieść obroty jałowe silnika, ale to według mnie nie jest rozwiązaniem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie po podpięciu kompa obroty na wolnym biegu zagrzany silnik to ok 690 - 720 tak falują

kolego robiłem ten test na simnym jak odpalam i zaczyna mocno falować dałem wtedy klime na maxa i nadal tak samo falowało w tym samym zakresie obrotów...

 

jeszcze jedno napięcie na aku podczas pracy silnika na luzie to 13.9V-14V czy to może wpływać na to że obroty falują i opóźnia reakcję na naciśnięcie padał gazu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak wlaczam klime oborty Stoja sztywno okolo 900/850

na zimnym silniku jest idealnie u mnie nie ma najmniejszego bujniecia albo skakania obrotow......

napeicie na aku sadze ze nie ma znaczenia, mialoby raczej przy odpalaniu jak za niskie to by byla choinak a nie na odpalonym, whaa sie od ladowania pewnie....

Podzuc jakis filmik jak to wyglada z obrotami, zachecisz wiecej ludzi do diagnozy na suchio nikomu si enie chce pisac za bardzo;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

koledzy stało siętroszke wilgotno na polu (mgły i deszcze) i kłopot powrócił..

na biegu jałowym szarpie silnikiem obroty oscylują ok 700obr i ostatnio po przejechaniu ok 3km cofałem i auto zgasło.. odpaliłem przegazowałem cofnołem i znowu gasło odpaliłem ruszyłem z dużych obrotów ruszył i się zdławił po czym odpaliłem i udało mi sięruszyć z duzych obrotów i jechałem ale czułem jakby coś poszarpywało nim delikatnie... dodał że to było przy temp -1 i była mgła czy to moze być wina cewak?? jeśli tak jak mogę je sprawdzić??

chyba że ktoś zna jakiegośfach mana z okolic wadowic...

lub kupiłem oststnio d-can z inpą ale za choleręnie mogę go zainstalować bo tak to jakoś bym sobie poradził (działełem kiedyć na op-com także pojęcie jakieś mam)

Hmm co wy o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie czym to może być spowodowane???

Koledzy dziś odpaliłem silnik i na biegu jałowym odłączyłem przepływomierz i nic się nie stało nie szarpło silnikiem ani nic chodził cały czas tak samo.. i zadnego błędu nie wywaliło czy to normalne??

zna ktoś może jakiegoś fachmanaw dobrycg pieniądzach z okolic wadowic ?? podjadę też do bielska lub krakowa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu efekt jezeli masz gaz to wina zanieczyszonego ukladu paliwowego przez to ze nie uzywasz prawie w ogole benzyny. Znany problem ludzi ktorzy zapomnieli ze jak masz lpg powinienes jeszczic 20% dystansu na benzynie aby utrzymac na chodzie uklad zasilania benzyna, Czysczenie uklada zasilania wychodzi jakies 300 zl /400 zl w wawie

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, potrzebuję waszej pomocy jeśli będzie to możliwe

 

Posiadam e90 330i 2005r. Od nadejscia zimy pojawiły się problemy - auto po przejechaniu 300m po odpaleniu mocno szarpie, rzuca obrotami a na światłach gaśnie. Na biegu jałowym dzwięk jest taki przed zgaśnięciem jakby cylindry nie pracowały równo, silnik się dławił i gasł. Co dziwne usterka wysteępuje tylko rano gdy silnik jest zimny. Po południu już wszystko jest OK. Ponadto gdy rano mocno go nagrzeję webasto przed jazdą również wszystko jest ok ...

 

Na diagnozie nie było żadnych błędów na kopie - jedynie nieprawidłowa zmiana napięcia na cewkach. Tydzień temu zmieniłem cewki praz świece na nowe . Wiecie może co dodatkowo powinienem sprawdzić?

 

Z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam,

 

Mam podobne objawy w mojej E90 320i 2005r.

Na zimnym silniku nie chodzi tak jak powinien i gaśnie po wciśnięciu sprzęgła przed światłami.

Jak się rozgrzeje to jest OK.

Na komputerze zero błędów.

 

Co to może być???

 

Ja właśnie rozwiązywałem podobny problem, który zżarł mi mnóstwo nerwów i pieniędzy (gdyby mechanicy mnie posłuchali, dawno nie byłoby sprawy, a tak, mam zawalony katalizator i nie wiem, czy mi się go uda wypalić).

 

Do sprawdzenia macie świece, cewki.

 

Wymienić tę świecę, która jest osmolona i czarna (cała od sadzy, czyli niedopalonych spalin) i zamienić 2 cewki miejscami. Jeśli komputer pokaże błąd Cylindra nr...(i tutaj pojawi się błąd konkretnego cylindra) nadal, po wymianie świecy - oznacza to padnięty wtrysk.

 

NIE polecam przeciągania sytuacji, bo zawali Wam katalizator, jak u mnie i będzie bieda.

 

Raz jeszcze: jechać do mechnika, odczytać błędy - jeśli Cylinder - sprawdzić świece, cewki (zamienić miejscami) - jeśli problem trzęsienia, falowania obrotami nadal występuje i nadal pojawia się na danym cylindrze błąd - duże prawdopodobieństwo wymiany wtryskiwacza.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.