Skocz do zawartości

E91 325i chrobotanie, ocieranie na luzie, sprzęgło?


static86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, mam pytanko jeszcze apropos dziwnego chrobotania, ocierania jak auto pracuję na luzie. Po wciśnięciu sprzęgła ocieranie dźwięk en cichnie. Jak wbiję 1-szy bieg i powoli puszczam sprzęgło, to objawów ocierania nie ma, tylko na luzie ww objawy. Kiedyś w innym samochodzie miałem podobny objaw, wtedy winowajcą było łożysko oporowe na sprzęgle, tutaj jednak takowego chyba nie ma? Co to może być? Dwumas? sprzęgło? skrzynia? Proszę o sugestie, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Dodatkowo czasami pojawia się jakaś wibracja przy ruszaniu z małą ilością gazu. Może to być łożysko oporowe albo koło dwumasowe w tym aucie tak ma - na amerykańskich forach kiedyś wyszperałem ludzi z tym samym zachowaniem i z tego co pamiętam po wymianie kompletu sprzęgła i kola dwumasowego, owo chrobotanie potrafiło od razu pojawić się z powrotem.

 

Ja ten temat na razie zostawiam bo w moim warsztacie robocizna za wszelkie naprawy związane ze sprzęgłem to 500 PLN i miałbym dylemat czy tylko wymieniać łożysko czy może całe sprzęgło, a jak całe sprzęgło to czy może jeszcze nie dwumasę :D Ale jeżeli robocizna cię nie przeraża lub masz jakiś tańszy warsztat, to bardzo chętnie dowiem się czy to nie właśnie łożysko jest problemem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Dodatkowo czasami pojawia się jakaś wibracja przy ruszaniu z małą ilością gazu. Może to być łożysko oporowe albo koło dwumasowe w tym aucie tak ma - na amerykańskich forach kiedyś wyszperałem ludzi z tym samym zachowaniem i z tego co pamiętam po wymianie kompletu sprzęgła i kola dwumasowego, owo chrobotanie potrafiło od razu pojawić się z powrotem.

 

Ja ten temat na razie zostawiam bo w moim warsztacie robocizna za wszelkie naprawy związane ze sprzęgłem to 500 PLN i miałbym dylemat czy tylko wymieniać łożysko czy może całe sprzęgło, a jak całe sprzęgło to czy może jeszcze nie dwumasę :D Ale jeżeli robocizna cię nie przeraża lub masz jakiś tańszy warsztat, to bardzo chętnie dowiem się czy to nie właśnie łożysko jest problemem...

 

W innym wątku mam temat koła pasowego, i nie wiem od czego zacząć. Koło pasowe czy skrzynia, koszta już ok 3 tyś :( Nie napisałem, że na 1 i 2 biegu mam dziwny dźwięk, coś takiego jak się jedzie na wstecznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba to samo w N52B30 120k. Dźwięk jest szczególnie dobrze słyszalny np. w podziemnych pargingach centrów handlowych. U mnie nie ma żadnych drgań, ani wibracji, słychać tylko na rozgrzanym silniku przy małych prędkościach gdy wciskam sprzęgło takie dosłownie "chrabotanie" przez 2-3 sekundy później cisza.

Jeżdże tak od dwóch lat i nic się nie dzieje ani nie jest głośniej ani ciszej, więc przyzwyczaiłem się. Przeczytałem też całą masę postów zagranicznych i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi prócz wyżej wymienionych propozycji czyt. koło dwumasowe lub łożysko oporowe.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrobotanie słychać jak naciśniesz sprzęgło czy jak stoisz bez biegu i bez wcisnietego sprzęgła?

 

Dźwięk ten słychać jak silnik pracuję na luzie bez wcisnietego sprzęgła, jak nacisne na sprzęgło, chrobotamie cichnie. Mechanik obstawia łożysko oporowe...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Łożysko oporowe "działa" wtedy, kiedy naciśniesz sprzęgło. Jeśli nie naciskasz sprzęgła, łożysko oporowe nie jest obciążone i (jeśli nie jest zużyte) nie wywołuje dźwięków.

Bez wciśniętego sprzęgła hałas może powodować łożysko w skrzyni, albo dwumas... albo w ogóle coś nie związane ze sprzęgłem. Objawy zużytej dwumasy znajdziesz jak poszukasz w google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe "działa" wtedy, kiedy naciśniesz sprzęgło. Jeśli nie naciskasz sprzęgła, łożysko oporowe nie jest obciążone i (jeśli nie jest zużyte) nie wywołuje dźwięków.

Bez wciśniętego sprzęgła hałas może powodować łożysko w skrzyni, albo dwumas... albo w ogóle coś nie związane ze sprzęgłem. Objawy zużytej dwumasy znajdziesz jak poszukasz w google.

 

Też yak myślałem, ale nie jest tak do końca. Jeżeli łożysko zaczyna się psuć, będzie szumialo bądź chrobotalo itp bez obciążenia, czyli na nie załączonym sprzegle, jak wcisniemy sprzęgło, całe obciążenie idzie na łożysko oporowe i je usztywnia, chyba że jest już naprawdę zużyte to nawet na sprzegle się tłucze. Owszem nie można wykluczyć skrzyni ale łożysko też może dawać taki objaw. Poszukaj objawów łożyska op. jest sporo opisanych przypadków gdzie ludzie objawy mają identyczne i po wymianie sprzęgła problem znika. Tak czy owak, szykuję kasę na sprzęgło i dwumas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja bym obserwował czy się nie pogarsza. Jeśli sprzęgło działa dobrze i nie ma żadnych innych objawów to bym nie zmieniał. Wymiana samego łożyska nieopłacalna, a szkoda wymieniać wszystko jeśli dobrze działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obserwował czy się nie pogarsza. Jeśli sprzęgło działa dobrze i nie ma żadnych innych objawów to bym nie zmieniał. Wymiana samego łożyska nieopłacalna, a szkoda wymieniać wszystko jeśli dobrze działa.

 

Co do pracy sprzęgła, czasami opór mi stawia jedynka, i potrafi szarpnąć przy ruszaniu, nie zawsze. Dodatkowo ten dźwięk. Zacznę od wymiany oleju w skrzyni, później wymienie kpl sprzęgła z dwumasą i zobaczę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zanim wymienisz sprzęgło z dwumasą, poproś żeby na podnośniku zobaczyli czy pod samochodem nic nie ociera, nie wibruje - może wał? Ja szykowałem już kasę na kompresor klimatyzacji bo po włączeniu były bardzo głośne stuki a okazało się że trzeba było dokręcić uchwyt wydechu pod skrzynią biegów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

static86 udało ci się do czegoś dojść?

może wymieniałeś to łożysko oporowe?

E90 06', N52B30, 120kkm, manual.

Rozpędzamy auto na dwójce, a następnie odpuszczamy gaz, hamujemy silnikiem i słychać wyraźnie chrobotanie.

 

Od 20 sekundy się zaczyna:

https://clyp.it/vizcjui4

 

Miał ktoś podobne objawy i się z tym uporał?

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktos coś zdiagnozował w tym temacie? U mnie też wystepuje sporadyczne szarpanie przy ruszaniu, dziwny dźwięk na luzie, ktory ustepuje po wcisnieciu sprzegla. Dwumase bym wykluczył ponieważ nie ma typowych problemów z nią. Chciałbym to zrobić w najbliższym czasie bo wracam do uk i nie chciałbym aby się coś rozwalilo po drodze. Ja po cichu obstawiam docisk sprzegla, a wy jak myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie, stoję w miejscu. W M auto powiedzieli mi, że to dwumas. Ale narazie jeździć, po drugie nie mam takiej kasy, żeby wyłożyć jednorazowo 3 tyś. Do dodatkowych objawów ale nie jestem pewien, mam coś takiego... jak redukuje z 4 na 3, to nieraz mam spore wibracje na drążku zmiany biegów. Jest to tylko przy redukcji ale nie zawsze, jak wchodzę z 2 na 3 to wszystko jest elegancko. Ma ktoś podobnie? Co do samej wymiany, znalazłem zestaw z valeo z normanym kołem zamachowym jest to Valeo 835115 cena ok 1700zl ktoś to ma, jeździ na tym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet sprzęgła i koła dwu-masowego można dostać chyba za 2400-2500. Na twoim miejscu nie kombinowałbym z kołem jedno-masowym bo to jest trochę rzeźba i jeszcze to sprawi że inne rzeczy się zaczną wysypywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja rozmawiałem z mechanikiem i obstawia docisk i tarcze, raczej jest sceptyczny do dwumasy bo nie ma typowych objawów. Mam mieszane uczucia czy to ruszać czy jeździć, w sumie nic się nie pogarsza, ale chyba nie wytrzymam i rozbiorę to grudniu jak bedę w PL. :D przypomnę, że obiawy mam te same jak static86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem na 100% jest łożysko w skrzyni biegów, które należy wymienić. Objawy to telepotanie, szum na luzie po rozgrzaniu albo dynamicznej jeździe, cisza po wciśnięciu sprzęgła. Łożysko jest tanie, natomiast operacja jego wymiany bardziej skomplikowana ponieważ trzeba zdemontować skrzynię biegów. Nie wymieniajcie przypadkiem dwumasy, to nie jest przyczyna szumów, dwumasa w benzynie bardzo rzadko pada. Łożysko oporowe to inna sprawa, chuczy ale wtedy gdy sprzęgło jest wciśnięte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.