Skocz do zawartości

[e87]Poprawienie serii | Modyfikacje


freakishear

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

 

Założyłem ten temat ,żeby był takim zbiorem poprawek i modyfikacji do seryjnej 1er (w moim przypadku m47)

 

Moje e87 po skończeniu Alfy i zbudowaniu Nissana s13 będzie kolejnym kompleksowo robionym samochodem w MadnessPerformance.

 

Chcę poprawić wszystko co było zepsute już po wyjeździe z salonu, dołożeniu wielu części (jak choćby zegary temp i doładowania ) , jak i kompleksowo przerobić silnik , zawieszenie , zmienić body i poprawić wnętrze .

 

Najpierw zależy mi na doprowadzeniu wszystkich rzeczy mechanicznych , aby była idealną podstawą do dalszych modyfikacji .

Na czasie mi nie zależy, plan zakłada wyjechanie po zimie , żeby było to idealnie wszystko zrobione .

 

 

Lista moich poprawek :

1.Klapki (założyć zaślepki )

2.Wymiana obydwóch termostatów + wymiana płynu chłodzącego

3.Zaślepienie EGR (może ktoś ma na sprzedaż już przerobiony EGR ? )

4.Uszczelnienie wszystkich wycieków.

5.Wymiana koła dwumasowego + kpl sprzęgło

6.Wymiana odmy

7.Wymiana wszystkich rolek + pasek osprzętu

8.Wymiana oleju + filtra oleju + wszystkie filtry dodatkowe

Do czego jeszcze powinienem zajrzeć przy okazji rozbierania silnika ? Przebieg to ori 265 tysięcy ( na liczniku 215... zostanie to skorygowane, bo ktoś spieprzył cofanie )

Jakie bolączki ma silnik M47n2 ? Co muszę poprawić, co sprawdzić?

 

Dzięki za każdą odpowiedź . Dużo się wzoruję na tym forum, ciągle spisuję wszystko co można poprawić przeglądając opisane tutaj samochody.

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnika,skrzyni.(corteco lub lemforder,OEM)

Olej w tylnym dyferencjale i skrzyni.(sprawdz typ na dyf/skrz)

Tuleje przedniego stabilizatora(gumy)+ (tylnego?)-(lemforder,moog)

Swiece zarowe i sterownik swiec (przed zima) plus nowy filtr paliwa.(akumulator?)-(beru lub bosch)

Plyn hamulcowy i plyn chlodniczy(przed zima)

Mechanizm tylnej wycieraczki(wyczyscic przed zima)

Oslona dolna silnika(sprawdzic czy cala przed zima)

 

To lista rzeczy ktorych wymiana wyprzedzi awarie a zdarzaja sie w kazdej e87 diesel :)

Ja dodatkowo wymienilem wszystkie tarcze i amortyzatory wraz z poduszkami ale taki mialem kaprys i nie kazdy musi to robic.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KumatyWujek , na Ciebie zawsze mozna liczyć !

 

Ja hamulce mam z tylu wymienione , z przodu tez , ale ciagle zbieram sie za dokończenie kompletowania zestawu z 335d .

 

Amory mam komplet Gwint ISC N1 .

 

Jak jest ze stabilizatorami ? Będę wymieniał te gumy tak jak pisałeś , ale moze przy okazji założyć jakieś grubsze stabilizatory ??

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos cos tam wymienial na grubszy stabilizator przedniej osi z bmw serii 3.

Grubszy stabilizator ma tez m-pakiet zawieszenie ktore bylo montowane jako opcja w bmw e87.

Patrz przy zakupie by gumy stabilizatora nie mozna bylo scisnac dlonia zbyt latwo.

Ja z przodu mam moog a z tylu nie moglem kupic i wstawilem meyle ktore jakosciowo bylo tragiczne w porownaniu do mooga.

Bede musial jeszcze raz to wymienic.

Jak kupisz laczniki firmy lemforder to bedziesz mial starte logo BMW(ja tak mialem) czyli OEM ale po 73PLN szt.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z czyszczeniem kolektora dolotowego? Opłaca się ? U mnie jest tam multum nagaru . Jak to może się przekładać na przyspieszanie samochodu?

 

Chcę poprawić wszystko tak, aby zbudować bezpieczne 240/250 koni . Także musi być wszystko tip top ! Dlatego każda wskazówka się przyda.

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba logiczne ze po wyczyszczeniu kolektora dolotowego i zaworu EGR silnik bedzie "chodzil" lepiej,zaden konstruktor nie zaklada przeciez zalegajacego tam osadu.

Jak to wplywa na przyspieszenie to niewiem bo mam czysty.

Ja dodaje oleju semi synthetic 2T shell advance VSX do paliwa(ON) jakies 150ml na zbiornik i u mnie sie poprawila kultura pracy jednostki napedowej.

Staram sie nie tankowac "zoltych" paliw (bio) jesli to mozliwe w danym sezonie pogodowym.

W tym silniku co masz (163KM) czesto wystepuje problem z panewkami ktore sie zacieraja i "glutami" na sitku pompy olejowej od interwalow LL oleju Castrol.

Co ciekawe problem glownie wystepuje w serii 3 E90 a nie w serii 1.

Jednak biorac pod uwage ze chcesz go "wyciskac" musisz sprawdzic czy masz "gluty" w silniku i wyplukac zalegajace syfy jakas plukanka(archoil???)

Tu na forum wszyscy leja motul xclean 5w30 ale ja leje ELF LLX full tech.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chcę poprawić wszystko tak, aby zbudować bezpieczne 240/250 koni

Te koniki bezpieczne nigdy nie beda ale wazniejsze pytanie jest jak dlugo chccesz sie tymi KM cieszyc i ile chcesz w to wsadzic kasy...

A jak to jest z czyszczeniem kolektora dolotowego? Opłaca się ? U mnie jest tam multum nagaru . Jak to może się przekładać na przyspieszanie samochodu?

Jesli masz tam nagar to wine za to ponosza uszczelniacze zaworowe i nalezy je wyminic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze , temat sie troche ruszył - bardzo mnie to cieszy , bo liczę , ze bedzie to temat z którego sporo osób bedzie brało wskazówki do tego jak dbać i kontrolować stan swojego auta.

 

@kumatywujek

 

Czyli czyszczenie kolektora jest musowe ( egr bedzie zaślepiony i wyczyszczony )

#Czym najlepiej go wyczyścić ? Są jakieś konkretne specyfiki ?

 

Staram sie tankować wyłącznie shell vpower nitro + (on) i zacznę chyba dolewać dodatkowo tego oleju , zobaczę cz poprawi to jego kulturę , bo moim zdaniem naprawdę sposób działania mojego silnika jest straszny .

 

Co do panewek , napewno zajmę sie tym problemem - to spora wada tego silnika i trzeba ja skontrolować .

Jaki jest dobry specyfik do płukanki , co polecacie ?

 

Ja jeżdzę na motulu xclean 5w30, wymieniam go co 8-10 tysięcy z filtrem oleju i paliwa .

 

@kotin44

 

Wiadomo , ze moce rzędu 240-250 koni nie bedą do końca bezpieczne , to Wkoncu wzrost o około 80-90 koni względem serii. Dlatego chce przygotować cała mechanikę do tego. Zawieszenie , hamulce , układ napedowy oraz przeniesienia napędu bedzie sprawdzony i jeżeli to możliwe wzmocniony . Zrobię 230 koni i 470 nm to tez będę zadowolony .

 

 

To ma byc wizytówka mojego garażu , zrobiona z głowa , najlepiej na seryjny h częściach z mocniejszych odmian BMW .

 

Najpierw mechanika pózniej styl .

 

Termin ukończenia - przyszłoroczny zlot BMW klub Polska !

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslep egr odma na zewnatrz ale odpowietrzenie poza komore silnika... najlepiej gdzies w blotnik.... wywal chlodnice egr zaspawaj kolektor wydechowy, wymyj kolektor ssacy, zalóż turbo z 525D 177koni przebuduj caly dolot na elementach z FMIC.pl na wiekszej srednicy, bo oryginalnie miejscami jest tylko 45mm srednicy co moze wplywac niekorzystnie na przepływ zimnego powietrza, na wydechu downpipe, zalóż lapacze powietrza filtr k&N duze IC wtryski 219 i masz te 250KM ciagnace z dołu na szczyt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę tylko tyle ,,,, wymiana oleju jaki by on nie był przy mocach 250+ najlepiej co 5000km ,,,,, A wiem co mówię bo zrobiłem już jedną 120d N47 na 270KM :D

Ps. Kolega Cypisek coś o tym wie :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest olej zmieniac trzeba czesto.... obecnie uzywam olej PENRITE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No olej to pewne , Że często zmieniany musi byc .

 

@cypisek21

 

Na Ciebie zawsze mozna liczyć w tych sprawach , a szczerze bardzo mocno wzoruje sie na twoim projekcie czerwonej 120d , dlatego twoje pomysły i wskazówki bedą mega pomocne !

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli czyszczenie kolektora jest musowe ( egr bedzie zaślepiony i wyczyszczony )

#Czym najlepiej go wyczyścić ?Są jakieś konkretne specyfiki ?

Ja kupuje w motoryzacyjnym plyn DIPER do mycia silnikow rozcienczam kolektor do wiadra i moczy sie cala noc nastepnie kolektor do wanny sciagam sluchawke z weza i plukanie goraca woda - jak masz kobiete to przy niej tego nie rob

zacznę chyba dolewać dodatkowo tego oleju

No prosze Cie..

To nie auto lat 80 tych...

Ty masz walczyc o KM a nie marnotrawic

Oleju w dyfrze tez nie wymieniaj

A wiem co mówię bo zrobiłem już jedną 120d N47 na 270KM

Tak z ciekawosci tylko zapytam

Ile silnik mial przejechane jak mu dolozyles wigoru?

Ile wytrzymal ?-chodzi mi o dol silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja zona jezdzi teraz Itsa mocna jedynka i jezdzi rewelacyjnie :) caly czas.... zero problemow ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewanie polsyntetyka 2T do ON nie "marnotrawi" koni i smaruje pompe wysokiego cisnienia co wplywa na wzrost jej wydajnosci koltin

Mozna tez dodawac to w zamian 2t :

http://galonoleje.pl/sklep/home/901-kleen-flo-diesel-lubricant-192l-smar-do-silnikow-diesla.html

 

PS.Dodawanie smarowosci nie jest wymagane w autach po 12/13r. ktore sa juz przystosowane do "suchych" paliw.

BMW e87 diesel nie nalezy do takich aut wiec trzeba uszlachetniac paliwo.

 

Oleju w dyfrze tez nie wymieniaj :)

Koltin skad ty sie urwales?!

Olej w dyfrze byl przewidziany na "lifetime" gwarancji auta a nie na "lifetime" auta...

Nie ma oleju ktory w naszym ostrym klimacie po 10 latach by nadal spelnial swoje zadanie.

Wymiana i sprawdzenie stanu to podstawa.(tym bardziej ze uszczelniacze polosi w tym modelu przeciekaja po tym jak ktos uderzy kolem o kraweznik co zdarza sie bardzo czesto)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no , wiadomo , nie ma oleju którego żywotność jest wieczna . To jest jasne i nie ma co z tym dyskutować . Wszystkie oleje zostaną wymienione , a olej w silniku bedzie wymieniany cześciej ( zajrzę tez do pompy i wszystko sprawdzę )

 

Czyli od przyszłego tygodnia zabieram sie za odszczurzanie mojego auta . Chce to zrobic kompleksowo , ponieważ za rok , mniej wiecej o tej porze , dostanie go moja narzeczona po ślubie . Oczywiście bez zawieszenia gwintowanego ...:D które wrzucę do e90.

 

 

Musze zrobic listę od czego zacząć i robic to etapami , zeby nie rozgrzebać wszystkiego naraz . Od czego poleciacie zacząć , samochod jeszcze musi chwile pojeździć , około dwóch tygodni.

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmy i inne pierdoły.... kup sobie kolektor wydechowy.... kosztuje grosze... przygotujesz sobie na spokojnie pod turbo z 525... trzeba nieco zwiekszyc srednice wylotową na turbo.... turbinke tez mozesz kupic downpipe dopiero po zalozeniu turbo trzeba budowac. ICka tez mozesz zalozyc w dowolntm etapie. wtryski tuz przed strojeniem turbo, downpipe tez. rowniez tuz przed strojeniem wywalenie EGR bo inaczej bedzie check na desce.... ale on nie ograniczy mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie dp w 120d a w 525d jest inne przy turbinie :/ zapomniałem , a rok jeżdżę juz na dp u siebie , wiec przebuduje obecny downpipe Pod nowe turbo .

 

Kolektor to rzeczywiście małe pieniądze wiec kupie i przerobię go .

 

Ogarnę przy okazji wszystkie odmy,termostaty , paski , rolki , napinacze , oleje ( w skrzyni , silniku , wspomaganiu , dyfrze, chłodniczy itd )

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, bo zarys modyfikacji pozwalających osiągnąć moce rzędu 240 - 250 koni mam, to teraz czas na mniejsze bądź większe bezpieczeństwo silnika.

 

Dodatkowe zegary i turbotimer.

m

Jak wiemy, nasze 1er jaki 3 e90 nie posiadają wskaźnika temperatury płynu chłodniczego. Chciałbym dołożyć 3 wskaźniki - temp płynu, temp oleju i boost . Montował to ktoś ? Moim zdaniem to ważne zegary pozwalające monitorować pracę silnika non stop.

 

A jak to jest z turbotimerem? Wiadomo, czasem się człowiek spieszy, nie ma czasu czekać aż silnik ostygnie i turbo wyhamuje. Chciałbym w to miejsce założyć turbo timer , co by pomagał trochę :)

 

Montował kiedyś ktoś takie ustrojstwa ?;)

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dolewanie polsyntetyka 2T do ON nie "marnotrawi" koni i smaruje pompe wysokiego cisnienia co wplywa na wzrost jej wydajnosci koltin

Poczytaj ile potrzeba powietrza do spalenia ON a ile do oleju silnikowego.

Dla mnie to Ty mozesz dolac do oleju wody spod ogórków.

Pompa Cr wydaje ok 1800 Bar cisnienia a twoja jest wydajniejsza?-to ile podnioslo sie u Ciebie jej cisnienie?

PS.Dodawanie smarowosci nie jest wymagane w autach po 12/13r. ktore sa juz przystosowane do "suchych" paliw.

Czyli do 2012 producenci wypuszczali pojazdy nie przystosowane do paliw ktore sa w sprzedazy?

Od kiedy olej napedowy jest suchym paliwem?

Olej w dyfrze byl przewidziany na "lifetime" gwarancji auta a nie na "lifetime" auta...

Nie ma oleju ktory w naszym ostrym klimacie po 10 latach by nadal spelnial swoje zadanie.

Wymiana i sprawdzenie stanu to podstawa.(tym bardziej ze uszczelniacze polosi w tym modelu przeciekaja po tym jak ktos uderzy kolem o kraweznik co zdarza sie bardzo czesto)

Na ten temat byla juz burzliwa dyskusja jesli zapomniales to moge Ci odszukac ten temat...

Jaki zatem przewidujesz przebieg dla dyfra jesli ktos nie wymienia oleju?

P.S

Z tym co napisales w nawiasie to znowu zasadziles jak dzik w sosne...

Nie no , wiadomo , nie ma oleju którego żywotność jest wieczna . To jest jasne i nie ma co z tym dyskutować . Wszystkie oleje zostaną wymienione , a olej w silniku bedzie wymieniany cześciej ( zajrzę tez do pompy i wszystko sprawdzę )

Zrobisz kolego jak bedziesz uwarzal-to Twoja decyzja.

Pamietaj tylko iz producent nie wykonal otworu spustowego i zalal olejem ktorego zadaniem jest trzymac zanieczyszczenia przy obudowie dyfra i dlatego wlasnie nie ma w instrukcji nic wspomniane o jego wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie , odbiegające od spraw mechanicznych , ale skupiających sie na modyfikacjach .

 

Chce Wkoncu Obkleić listwy , a ze samochod za tydzień wjeżdża do garażu na wszystkie naprawy itp , to bedzie unieruchomiony , i przez ten czas będę mógł zamawiać / wymieniać części zewnetrznego body kitu jak tez z wnętrza . I tak na początek idą listwy w Carbon . Pytanie teraz jest nastepujące :

 

Jak zdemontować listwę z która jest wokół popielniczki ? Wiem ze te z drzwi , długa listwa z deski jak i ramka wokół dźwigni zmiany biegów są na wcisk ( spinki ) . A jak z ta wokół popielniczki ??

 

I ciagle zastanawiam sie czy montować dodatkowe zegary razem z turbotimerem . Jakieś sugestie ??

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

so popielniczki zeby sie dobrac musisz wyjac tunel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.