Skocz do zawartości

E87, diesel 2.0 122 KM dziwne dzwięki


Jarosław

Rekomendowane odpowiedzi

Co to może być? Przy uruchamianiu silnika (jak już zaskakuje) słychać metaliczny dzwięk przez chwilę (jakieś zgrzytnięcie). Podobnie przy zgaszaniu - tylko słychać odrobinę głośniej i dłużej (może 1sekundé). Jest to wyraźny metaliczny zgrzyt. Auto nie jest jeżdżone i rzadko odpalane.

 

Dodatkowo jak silnik pracuje na biegu jałowym i trzyma sie wciśniete sprzęgło to słychać równomierny stukot, taki równomierny klekot - czy to może być coś poważnego (zakladam ze jakis element sprzęgła)?

Będę wdzieczny za jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu mozna zakladac rozsypane kolo dwumasowe ale jak problem dotyczy dzwieku to trzeba go nagrac i wrzucic...

 

Wrzuciłem filmik z nagraniem dźwięku na youtube.

 

Od góry jak się wciska sprzęgło wyraźnie słychać "dźwięk" (stukot, terkotanie?). Po wciśnięciu do podłogi dźwięk ustaje, przy wyciskaniu na górze znowu dźwięk się pojawia.

Dwumas? czy może coś mniej poważnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35000-50000tys km na takim odglosie jak masz.

Robilem ostatnio gorszy "odglos" ktory po rozebraniu i zbadaniu "mogl" wytrzymac spokojnie jeszcze 50tys km.

BMW tamto przejechalo 205tys km na oryginalnym dwumasie i moglo spokojnie dociagnac do 250.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej 120d mam ten sam odgłos , żadnego innego dyskomfortu nie ma

, oprócz akustycznego , biegi wchodzą elegancko .

 

Przebieg to 260 tys . Zakładać sachsa , luka , czy budować Custom ? Moc ciagle jest zwiększana , wiec

Moze da rade zamontować cos mocniejszego ??

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowy sachs i luk to jest to samo.

Jedyna roznica jest wtedy gdy kupisz sprzeglo sachs performance.

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z786/7863773/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/7863773/1.jpg

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze podchodzi pod zwykla dwumase ale mozesz pojsc dalej i tez "poprawic" dwumase pod sportowe sprzeglo.

Nie mam pojecia jednak jak dlugo taki zestaw wytrzyma.

Sprzeglo sportowe robione na zamowienie wyglada prawie tak samo jak te z sachs performance ze zdjecia powyzej ale ma lepszy material cierny niz sachs.

Wiem ze w moto rege regeneracja dwumasa 500PLN i extra 200PLN za sprzeglo tyle ze nie sportowe.(idealny zestaw dla tych co nie potrzebuja tuningu)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonię w tygodniu i sie dowiem .

 

Powiedzcie czy jazda z grzechoczacym dwumasem , który jednak jest cichszy od tego co kolega wcześniej wstawił na filmiku , jest mega niebezpieczna ? Musze przez ten weekend przejechać jakieś 500/600 km i za bardzo nie mam wyboru w samochodach :/

 

Biegi wchodzą elegancko , przy odpalaniu nie ma dziwnych dźwięków , a przy gaszeniu jest tak jak zawsze , odkąd mam przelot i brak klapek w kolektorze ;)

BMW e87 120d - 198,3 KM / 442 NM


FreeaksPC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.