Skocz do zawartości

Jakie ciśnienie w oponach 225/50/17 nie Run Flat


Gino71

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo standard w E60 to opony typu run flat i ciśnienie podawane przez producenta dla opon 225/50/17 to 2,4/2,7 przy niskim obciążeniu (naklejka na słupku). Jak się domyślam wartości ciśnienia są podane właśnie dla tego typu opon. Run flaty mi się ,,skończyły" więc założyłem opony ,,normalne" w tym samym rozmiarze i teraz jakie dać ciśnienie to same to chyba za dużo? Czy np. 2,3/2,5 będzie OK? Edytowane przez Gino71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
225/55 R17 to błędny rozmiar dla BMW.

 

Jesli już jeździsz na takich to ja minimum jakie dałbym to 2,5-2,6 wszędzie. W R19 latam na 2.8 bara.

Co to znaczy błędny rozmiar? Taki rozmiar opon mam wyszczególniony na słupku wiec rozumiem, że taki jest przewidywany dla tego modelu. Run Flaty były w tym samym rozmiarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na słupku nie pisze że są to wartości dla opon run flat, ja wywaliłem rft i nadymałem na maxa :D

Nie jest napisane, jednak jak wiadomo run flat to opona nieco twardsza i stąd podejrzewam, że skoro w E60 to jest standard to podane wartości ciśnienia są większe, może się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy błędny rozmiar?

 

Prawidłowy to 225/50 R17. Ale piszesz że masz na słupku w aucie... ale czy to nie jest dla 16 cali ? czyli 225/55 R16 ?

Przepraszam faktycznie mam ,,zwykłe opony" 225/50/17 na słupku naklejka również ,,mówi" o 225/50/17 z tym, że jak się domyślam chodzi o wartości ciśnienia dla run flat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za off ale mam pytanie do kolegi Gino71 i wszystkich ktorzy przeszli na "zwykle" opony.

Auto kupilem na run flat - letnie i zimowe (225/50/17) i nie mam porownania jak sie jezdzi na zwyklych.

Zimowe mam w miare, za to letnie 2szt mam bardzo dobre, pozostale 2szt mam w kiepskim stanie (juz malo bieznika i sa wyzabkowane) i teraz nie wiem czy kupowac tylko 2szt run flat czy moze 4szt zwyklych + dojazdowka (lewarek i klucz juz mam...).

Te w gorszym stanie sa chyba z 2008r (Bridgestone Potenza S001) te w dobrym stanie sa z 2012r i sa innej firmy (nie pamietam jakiej), ale wydaje mi sie ze sa "bardziej komfortowe" od tych Bridgeston'ow.

Czytalem gdzies ze te pierwsze wersje opon run flat (czyli pewnie te moje z 2008r.) byly bardzo niekomfortowe, jednak w ostatnim czasie trend ten sie zmienil i opony typu run flat nie sa tak twarde (niekomfortowe).

Czyli krotko mowiac, wymieniac wszystkie 4 na zwyke, czy kupic 2szt run flat i jezdzic dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tej tabeli dla opon zwykłych jak i dla SSR/RSC/RunFlat o rozmiarze 225/50/17 powinno być ciśnienie 2,4 przód i 2,8 tył (bez obciążenia) i 2,8 przód 3,3 tył (pod obciążeniem) dla 530d E60.

Niedawno byłem u dobrego wulkanizatora na zmianie i sprawdzeniu opon... nabił mi w mojej 5 E61 2,5 przód i 3,0 tył, opony Bridgestone RSC ten sam wymiar. Twierdził że ten model jest ciężki, że niektórzy walą nawet równo po 3,0 przód i tył ale to nieprawidłowe, a że do zwykłych bije się tyle co podają tabele bez obciążenia, a dla RSC średnią z min i maksimum. Posługiwał się własnie tą tabelą.

 

Jeździłem na zwykłych i runflatach... zwykłe miękkie i bardziej komfortowe ale niepewne na autostradzie (zwłaszcza w zakrętach), runflaty z kolei kiepsko na koleinach, odczuwalnie twardsze, ale na prostej i zakrętach z dużą prędkością zdecydowanie pewniejsze. Co dla ciebie lepsze musisz sam wybrać. Cenowo chyba wyjdzie podobnie... nowe runflaty to około 600/szt a zwykłe markowe z 500/szt chinole 900 komplet...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp, akurat w koleinach nie ma zadnego problemu zarowno na letnich jak i zimowych, denerwuje mnie tylko ich twardosc i podejzewam, ze normalne oponyc sa cichsze(?).

Jesli chodzi o chinole to w ogole nie biore ich pod uwage...

Jesli przy wiekszych predkosciach auto niepewnie sie zachowuje to chyba kupie 2szt run flat i nie bede kombinowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalaj runflaty i montuj zwykle :cool2: lub jak jezdzisz malo to do tych dwoch dobrych runflatow dokup zwykle 2 szt i pomieszaj. Runflaty wtedy daj na tył a za rok dokupisz dwie kolejne zwykle ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Kolego cisnienie nie powinno przedewszystkim byc za male ani za duze bo opony sie niszcza i nie maja odpowiedniej trakcji jezeli zaladujesz 3atmosfery na tyl to drift murowany przy zwyklych oponach i je wyzabkujesz .najlepiej na stacji diagnostycznej (uczciwej) napompuj oni maja legalizowane pistolety bo te darmowe na stacjach maja duzy odchyl ja letnie gumy tez mam225/50/17 nexen nfera su1 xl fr 98y staram sie praw fizyki nie przekraczac ale sa to super opony na deszcz autostrade i do codziennej jazdy nie widze roznicy miedzy uniroyal rainsport 3 moze tamte w deszcz byly cudowne ale na te nie nazekam sa bardziej ciche przy wiekszych predkosciach .ja mam nabite we wszyskie 2.5bara i je obserwuje czy rowno sie zuzywaja bo uniroyale zona zajezdzila nierownym cisnieniem od1,7do2,7 wkoncu jest bladynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A czy na oponach czasami nie ma informacji o prawidłowym ciśnieniu?

Zgadza się, faktycznie na oponach jest taka informacja. Trzeba jednak pamiętać, że dla każdego auta jest coś takiego jak wartość zalecana (można znaleźć czasami etykietę na słupku przy drzwiach, przy wlewie paliwa albo pod maską).

 

Z resztą nie będę się tu produkować

http://www.abmoto.pl/cisnienie-w-oponach

 

Warto zauważyć, że wartość ciśnienia dopuszczalnego nie zawsze oznacza, że takie jest zalecane. Prawidłowe ciśnienie zależy od wielu czynników; rozmiaru opon i felg, ładunku jeśli jakiś przewozimy, samego przeznaczenia auta a nawet umiejscowienia silnika... Mówiąc krótko gro różnych czynników. Najlepiej znaleźć tabele ciśnień w której figuruje auto i pompować zgodnie z tym co jest tam napisane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... jak jest z tym pompowaniem opon azotem w praktyce? Mamy tu kogoś kto to praktykuje?

 

Temat prawidłowego ciśnienia w oponach jest od lat poruszany a i tak większość ludzi to zlewa... Potem przy pierwszych jesiennych przymrozkach owijają się na drzewach i płacz "przecież miałem już opony zimowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.