Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od dawna mam problem z gluchym stukiem od strony hmm skrzyni podczas wciskania sprzegla pod mocnym obciążeniem na jedynce lub dwójce(czyli gaz w podłodze i wysokie obroty), to samo stukniecie jest podczas jazdy na jedynce lub dwójce przy np 2tys obrotów gdy puszcze gaz, czuć ze jest hamowanie silnikiem i wtedy nacisne sprzeglo. Przy puszczeniu sprzegla nie ma żadnych stukow. Jak myślicie co to może być? Sprzeglo, skrzynia, elastyczny łącznik walu, podpora walu, krzyzak albo jakiś luz w tylnym zawieszeniu? Czytałem trochę tematów ale w nich było o stukach przy wciskaniu sprzegla i przy przyspieszeniu. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
z e46 to jest raczej przegub, jeśli podczas ruszania słychać taki głuchy stuk, może przeskakiwać na przegubie. Tak samo gdy się jedzie i odpuścić nogę z gazu jest stuk gdy się doda gazu też jest stuk jak ma większe luzy. Na youtube był filmik gdzie było słychać ten przegub.
Opublikowano
Sprawdź elastyczny łącznik wału. Jak się tulejki od gumy poodrywają to wtedy pięknie stuka :).
Opublikowano
Przy ruszania nie ma żadnych stukow, tylko podczas zmiany biegu gdy jest mocniej obciążony napęd czyli jak jadę sam i depne i na wysokich obrotach z jedynki zmiana na dwójkę to łupnie w podgloge tak jakby ktoś walnął gumowym młotkiem, czasem to jest w połowie czy za skrzynią a czasem z tyłu w okolicy dyfra. Przy wbijaniu biegu podczas gdy auto stoi słuchać głuchy stuk z tyłu, z pod spodu auta podczas wbijaniu biegu ten dźwięk już nie jest jak z gumowego młotka tylko taki metaliczny. Jak wrzucę wsteczny i pojadę i nacisne sprzeglo to słychać jakby coś luźno latalo z pod spodu : o jak mocno wciska gaz np na dwójce przy 3tyś to pobuja 3 razy całym silnikiem i napędem to samo jak puszczę gaz i zacznę hamować silnikiem. Na kanale widziałem że skrzynia się poci trochę i olej zalał poduchy silnika
Opublikowano

Masz do wymiany tulejkę dyferencjału, też to przerabiałem, koszt takiej to 89zł oryginał bmw :). I nie patrz na to że jest okej bo nie jest, wsadź jakąś łyżkę (łom) między dyfer a sanki i podważ, a zobaczysz że ta tuleja już nie istnieje.

 

nr4

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BG11-EUR-11-1995-E36-BMW-328i&diagId=33_0366

 

 

I jak mówisz że masz poszarpany łącznik wału to też to wymień, bo będzie niedługo tak:

http://pics.tinypic.pl/i/00807/gztworknfk0e_t.jpg

Opublikowano
Zaparlem lomem o dyfer i sanki, poruszalem no i widać że ta tuleja nr4 rusza się o jakieś hmm 3mm. Niemialem drugiej osoby do pomocy dziś ale zauważyłem że jak wfisne sprzeglo i szybko wbije jedynke to z tyłu na wysokości mostu lupnie tak jakbym gumowym młotkiem a jak wrzucę bieg powoli to nic nie słychać. Czy poradzę sobie sam z wymianą tej tulei? Mam nadzieję że jak już to da radę ja wymienić bez rozbieranie połowy zawiasu
Opublikowano
no i widać że ta tuleja nr4 rusza się o jakieś hmm 3mm.

 

I to jest właśnie sedno Twoich problemów z autem.

 

Spróbuj, trochę chęci a zdołasz ją uwolnić (dyfer musisz ściągnąć jakby co :) ), a jak nie to warsztat, więcej jak 40-60zł od Ciebie nie wezmą. Powodzenia.

Opublikowano
A wymieniłeś ta tuleje może sam ? Jeśli tak to może dalbys mi jakieś wskazówki na co uważać i co po kolei wymontowac i jak wyjąć Stara tuleje i jak włożyć Nowa :) i czy muszę mieć jakieś specjalne narzędzia czy podstawowe klucze i chęci wystarczą :)
Opublikowano
Sam nie wymieniałem, dałem do warsztatu bo nie miałem czasu. Poszukaj na necie jakiegoś poradnika, albo daj do mechanika, w ten sam dzień jeszcze odbierzesz auto.
Opublikowano
Już miałem jechać z autem do mechanika gdy zauważyłem jedną bardzo dziwna rzecz. Gdy auto było zimne podczas wrzucania jedynki nie było żadnego stuku z tyłu, podczas jazdy również nie było stuku przy normalnym przekonaniu biegow (na obciążony napędzie czyli pakowaniu nie sprawdzałem bo wiadomo silnik zimny) w miarę nagrzewania się silnika i skrzyni biegów stuk był coraz glosniejszy. Olej wymienialem parę miesięcy temu, tam siedział jeszcze oryginał chyba, barwie miał zolta a na skrzyni miałem zolta nalepka atf. No olej zalałam średni bo hipol dextron 2. No jaki najlepiej zmienić olej?
Opublikowano
A co najważniejsze na skrzyni mam żółtą naklejkę z napisem Atf oil, a podczas tamtej wymiany olej był zolty a nie czerwony :/ jak ze już go wtedy zlalem ze skrzyni to zalalem tego hipola i teraz sam już niewiem co tam powinno być. Bo napisane jest ze atf a kolor oleju był zolty tak jakby tam był olej mtf :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.