Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą - objawy uszkodzenia.


jaypablo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w styczniu sprowadziłem z Niemiec BMW E46 330i 2000r.

Po 20 dniach w zbiorniku wyrównawczym zrobiło się sucho (pusto) na kokpicie zapaliła się kontrolka.

Musiałem dolać ponad litr płynu chłodzącego.

 

Trasę jaką musiałem pokonać z Niemiec do Polski to jakieś 1380 km.

Średnio jechałem 150-170 km/h. Czy to normalne, że płynu ubyło tak dużo?

 

Po dolaniu płynu wszystko wróciło do normy. Po około trzech miesiącach ponownie ubyło mi płynu.

Więc się umówiłem z mechanikiem na wymianę go. Mechanik wykrył, że był uszkodzony korek odpowietrznika.

Korek został wymieniony, płyn zalany i układ "odpowietrzony". Na drugi dzień około godziny 22 wskazówka temperatury silnika podskoczyła.

Zjechałem samochodem na pobocze. Zaglądam pod maskę, a tam wyciek płynu - eksplodował gumowy wąż wychodzący ze zbiornika wyrównawczego.

 

Na drugi dzień zadzwoniłem do mechanika z informacją, że mam ten sam problem. Spytałem się czy sprawdzali termostat i cały układ.

Dostałem odpowiedź, że tylko zlecałem wymianę płynu i to zrobili. Po chwili Pan mechanik mówi, że musi to być uszczelka pod głowicą.

 

Wymienię dzisiaj termostat i przewód który uległ uszkodzeniu. Boję się jednak, że może to być uszczelka pod głowicą.

Co prawda auto mi nie kopci, w zbiorniku wyrównawczym nie widać oleju, paliwa, a w oleju płynu. Bagnet też czysty. Chociaż pod korkiem oleju jest maź alla kawa, ale pokonuje małe trasy - 4km do pracy.

 

Wczoraj po otwarciu zbiornika wyrównawczego poczułem delikatnie woń paliwa, ale tak delikatnie, że prawie niewyczuwalne. I tu moje podejrzenia, że uszczelka jest do wymiany.

 

Tak wygląda korek oleju:

 

http://www.paczkazdo.pl/bmw/korek.jpg

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy uszczelkę masz do wymiany.

Niepokoił by mnie znikający płyn i rozerwany wąż.

W pierwszym przypadku szukałbym wycieków.

W drugim widzę dwie możliwości. Pierwsza wąż był stary i nie wytrzymał panującego w układzie ciśnienia, druga, moim zdaniem bardziej prawdopodobna, to uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego.

Korek ma za zadanie niedopuszczenie do zbyt wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia. W 330i próg zadziałania tego korka to 2BAR i wartość ta jest chyba na korku napisana.

W przypadku wystąpienia w układzie chłodzenia ciśnienia powyżej 2BAR, korek powinien popuścić.

Zweryfikuj wycieki, sprawdź koniecznie korek, bo jak jest uszkodzony lub niewłaściwy i nie popuszcza ciśnienia to rozerwie Ci coś innego. Najczęściej puszczają zbiorniki wyrównawcze.

Uszczelka na samym końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z innej beczki, nie chcę zaśmiecać forum zakładaniem nowego tematu, dlatego zapytam w tym wątku: jak poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia?

 

Szukałem w internecie i każdy piszę co innego. Jedni odpalają silnik, drudzy włączają zapłon.

 

 

Wypowiedzi ludzi z for dyskusyjnych, każdy co innego piszę i czego się tu trzymać?

 

100% sprawdzona metoda na zmiane plynu w M52TU i M54

 

1. Wlaczasz zaplon

2. Ogrzewanie na maksa, a wiatrak na mala predkosc co by sie niepotrzebnie nie krecil

3. Odkrecasz maly odpowietrznik na rurze idacej od termostatu do zbiorniczka wyrownawczego

4. POWOLI zalewasz caly uklad. Chodzi o to zeby powietrze ucieklo skad ma uciec, dlatego warto sie nie spieszyc i lac powoli

5. Po pewnym czasie z odpowietrznika zacznie lac sie plyn juz bez powietrza - zakrecamy odpowietrznik

6. Dolewamy plynu pod korek i zakrecamy korek

7. Odpalamy autko - niech chwile pochodzi ale ktorko zeby sie nie zagrzalo. Jednoczesnie mozna odkrecic na moment odpowietrznik i sprawdzic czy nie uchodzi powietrze

8. Na drugi dzien na zimnym aucie sprawdzamy poziom plynu i jak cos to dolac

 

U mnie po takich krokach chlodzenie hula jak trzeba

 

 

 

 

Odpalasz auto

Ustawiasz ogrzewanie na max

Nawiew na min lub ciut więcej

Uzupełniasz płyn na max w zbiorniczku wyrównawczym. (max - nie oznacza pod korek lecz do poziomu max wg. skali)

Zakręcasz zbiorniczek

Popuszczasz odpowietrznik ok 2 obr śrubką przy zbiorniczku wyrównawczym

Idziesz do auta trzymaj obr ok 3500 - 4000obr przez powiedzmy 10sek.

Wracasz i sprawdzasz ilość płynu w zbiorniczku w razie potrzeby dolewasz.

Zakręcasz i znów trzymasz go na obr i tak do momentu aż zacznie ciągle lecieć gorące powietrze z nawiewu.

Wtedy zakręcasz odpowietrznik i po sprawie.

 

 

ja odpowietrzalem tak:

 

- wlacz silnik na wolnych obrotach

- daj na maksa ogrzewanie

- odkrec korek od chlodnicy

- odkrec korek odpowietrzajacy (obok tego przy chlodnicy, maly, plastikowy)

- powoli wlej plyn do momentu az zacznie uciekac korkiem odpowietrzajacym

- wkrec plastikowa srubke i dokrec z wyczuciem

- dolej jeszcze troche plynu, az wyskoczy miernik na zewnatrz

- zakrec korek od chlodnicy

 

i zawsze bylo ok

 

 

nic prostszego

spuszczasz stary plyn

nastepnie nalewasz nowy , odkręcasz śrubę odpowietrzająca przy korku chlodnicy

po ukazaniu sie plynu korku odpowietrzającym zakrecasz go i uruchamiasz silnik

zostawiacjac go na biegu jalowym (korek od chlodnicy odkrecony , ogrzewanie na max)

w miare nagrzewania silnik samoistnie sie odpowietrza w miedzy czasie dolewasz plynu jak wskanik poziomu opadnie na dno

po ok 15 minutach (termostat sie otworzy ) dolewasz plyn wg wskazan plywaka zakrecasz korek i 4000 obr/min przez ok 30 sek

wylanczasz silnik ostrożnie odkrecasz korek sprawdzasz stan ewentualnie dolewasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprawdzić czy uszczelka jest OK należy udac się do firmy posiadającej sprzęt do sprawdzania zawartości spalin w układzie chlodzenia i sprawdzania ciśnieniowego szczelności układu chłodzenia. Prosta czynność rozwiewająca wątpliwości.

 

Twój korek olejowy wygląda poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japablo witaj !

W zasadzie wszystkie metody odpowietrzania powinny dać dobry rezultat.

Najbardziej popularne to

spuszczasz stary plyn

nastepnie nalewasz nowy , odkręcasz śrubę odpowietrzająca przy korku chlodnicy

po ukazaniu sie plynu korku odpowietrzającym zakrecasz go i uruchamiasz silnik

zostawiacjac go na biegu jalowym (korek od chlodnicy odkrecony , ogrzewanie na max)

w miare nagrzewania silnik samoistnie sie odpowietrza w miedzy czasie dolewasz plynu jak wskanik poziomu opadnie na dno

po ok 15 minutach (termostat sie otworzy ) dolewasz plyn wg wskazan plywaka zakrecasz korek i 4000 obr/min przez ok 30 sek

wylanczasz silnik ostrożnie odkrecasz korek sprawdzasz stan ewentualnie dolewasz[/qu

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem się czy sprawdzali termostat i cały układ.

Dostałem odpowiedź, że tylko zlecałem wymianę płynu i to zrobili. Po chwili Pan mechanik mówi, że musi to być uszczelka pod głowicą.

 

 

No to ładna fachura... :mad2: Spuszczając cały płyn (co mu zleciłeś mówiąc, że chcesz wymienić) MUSI czekać aż termostat się otworzy przy odpowietrzaniu. Sam przyznał że tego nie zrobił to mógł się układ odpowietrzyć bo dopiero wypełniło pustą chłodnicę a powietrze z niej mogło zapowietrzyć układ i stąd podwyższona temp.

 

Korek jest ok to są stare opary oleju które są takim nagarem.

 

Zacznij od likwidacli wycieków jeśli są i zmienił bym korek koniecznie na oryginalny.

Edytowane przez danielxc717
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tez podejrzewam uszczelke, raz rozsadzilo mi zbiornik, raz wyrwalo waz, ale nigdy wskaznik temp nie drgnal nawet milimetr w prawa strone. przy normalnym cisnieniu w ukladzie nie ma szans na wyrwanie weza czy pekniecie zbiornika. Robilem test spalin w ukladzie, teoretycznie nic nie wyszlo, ale jakos temu nie wierze a takze najlepszy magik od bmw w mojej okolicy powiedzial zeby sie tym mocno nie sugerowac, z tym ze moje auto stalo u niego 2 dni i sprawdzal ja cala i odpowietrzal. U mnie nie ma zadnej mazi, oleju w plynie i na odwrot, tylko puchna mi weze i wywala plyn korkiem, choc tez nie zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten najlepszy magik mówił że po kilkunastu latach te korki mają wadliwe zaworki w korku i tak ludzie niepotrzebnie ścigają głowicę?

Już tyle przypadków było na forum że albo zdjęli mechanicy głowicę, albo chcięli bo to już 100% uszczelka ale ktoś zmienił korek i wszystko grało.

 

Dlatego lepiej zacząć od korka i porządnego odpowietrzenia. Korek to ok 60-80zł więc nie dużo w porównaniu do UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u Ciebie rzeczywiście też bym podejrzewał uszczelkę chyba że miałeś pecha i kupiłeś wadliwy korek co na tym forum też się zdarzyło :mrgreen:

 

Albo któraś rzecz co pisałem wyżej. Mało wydajna pompa może takie coś też powodować. Nawet jeśli jest przelew. Tylko miał byś raczej trochę wyższą temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ten magik mowil ze to prawie na pewno nie uszczelka, ale ciezko mu bylo zdiagnozowac na 100% bo mialem nieszczelnosc w ukladzie, teraz ja usunalem i czekam na termin az bede mogl do niego postawic auto, bo kolejke ma dluuuuuuga. Przelew jest bardzo mocny i tak jak pisalem, auto nigdy nie przekroczylo 98 stopni, nawet jak strzelil waz od zbiorniczka ;)

 

ktora firma robi oryginalne korki, mozna je dostac poza aso? z tego co widze mam korek febi/bilstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś w miarę oryginalny przebieg? Jaki jest?

 

Może ktoś przed Tobą ją przegrzał albo co najgorsze w tych silnikach ostra jazda po odpaleniu. A tego nigdy nie będziesz wiedział.

 

Przynajmniej u Ciebie mechanik sprawdza i jak widać to co trzeba, a nie przez telefon mówi że to uszczelka :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japablo witaj !

W zasadzie wszystkie metody odpowietrzania powinny dać dobry rezultat.

Najbardziej popularne to

spuszczasz stary plyn

nastepnie nalewasz nowy , odkręcasz śrubę odpowietrzająca przy korku chlodnicy

po ukazaniu sie plynu korku odpowietrzającym zakrecasz go i uruchamiasz silnik

zostawiacjac go na biegu jalowym (korek od chlodnicy odkrecony , ogrzewanie na max)

w miare nagrzewania silnik samoistnie sie odpowietrza w miedzy czasie dolewasz plynu jak wskanik poziomu opadnie na dno

po ok 15 minutach (termostat sie otworzy ) dolewasz plyn wg wskazan plywaka zakrecasz korek i 4000 obr/min przez ok 30 sek

wylanczasz silnik ostrożnie odkrecasz korek sprawdzasz stan ewentualnie dolewasz[/qu

 

 

Według książki "Sam naprawiam" przy silniku M54 (330i) należy:

 

- Ustawić ogrzewanie wnętrza samochodu na maksymalną wydajność, wyłącznik dmuchawy na niski stopień i włączyć zapłon.

 

- Odkręcić śrubę odpowietrzającą u góry przy chłodnicy, obok zbiornika wyrównawczego.

 

- Napełnić zbiornik wyrównawczy świeżą cieczą chłodzącą, aż ciecz pozbawiona pęcherzyków powietrza wypłynie przy śrubie odpowietrzającej. Dokręcić śrubę odpowietrzającą.

 

Uwaga. Śrubę odpowietrzającą dokręcić bardzo lekko, momentem 2,5 Nm

 

- Napełnić zbiornik wyrównawczy cieczą chłodzącą do maksymalnego poziomu. Dolny znak pływaka znajduje się wtedy na wysokości górnej krawędzi króća wlewu.

 

- Zamknąć zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.

 

- Uruchomić i nagrzać silni, aż otworzy się termostat, na co wskazuje nagrzewająca się chłodnica

 

- W celu sprawdzenia poziomu cieczy chłodzącej ostudzić silnik tak, aby ciecz chłodząca miała temperaturę 30C lub mniej. Jeśli temperatura otoczenia jest wyższa niż 30C, ostudzić silnik przynajmniej do temperatury otoczenia.

 

- Odkręcić ostrożnie korek i sprawdzić poziom cieczy chłodzącej. Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się między oboma znakami na iglicy pływaka.

 

- Dolać cieczy jeśli jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarze mówią że koło 500-600 można spodziewać się zużycia uszczelki, przepalenia jej z racji przebiegu. Ale zdarzały się silniki co miały i nawet 800-900tys i silnik nie rozbierany jedynie uszczelniacze.

 

Więc przy takim to musiało być kiedyś przegrzanie o ile to rzeczywiście będzie uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy korek w ASO to koszt 70 zł

http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/13645/

 

a tak przy okazji może wrócimy do mojego problemu odpowietrzenia układu ;)

 

Czy ten sposób będzie dobry:

 

Według książki "Sam naprawiam" przy silniku M54 (330i) należy:

 

- Ustawić ogrzewanie wnętrza samochodu na maksymalną wydajność, wyłącznik dmuchawy na niski stopień i włączyć zapłon.

 

- Odkręcić śrubę odpowietrzającą u góry przy chłodnicy, obok zbiornika wyrównawczego.

 

- Napełnić zbiornik wyrównawczy świeżą cieczą chłodzącą, aż ciecz pozbawiona pęcherzyków powietrza wypłynie przy śrubie odpowietrzającej. Dokręcić śrubę odpowietrzającą.

 

Uwaga. Śrubę odpowietrzającą dokręcić bardzo lekko, momentem 2,5 Nm

 

- Napełnić zbiornik wyrównawczy cieczą chłodzącą do maksymalnego poziomu. Dolny znak pływaka znajduje się wtedy na wysokości górnej krawędzi króća wlewu.

 

- Zamknąć zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.

 

- Uruchomić i nagrzać silni, aż otworzy się termostat, na co wskazuje nagrzewająca się chłodnica

 

- W celu sprawdzenia poziomu cieczy chłodzącej ostudzić silnik tak, aby ciecz chłodząca miała temperaturę 30C lub mniej. Jeśli temperatura otoczenia jest wyższa niż 30C, ostudzić silnik przynajmniej do temperatury otoczenia.

 

- Odkręcić ostrożnie korek i sprawdzić poziom cieczy chłodzącej. Poziom cieczy chłodzącej jest właściwy, jeśli górna krawędź króćca wlewu znajduje się między oboma znakami na iglicy pływaka.

 

- Dolać cieczy jeśli jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

muszę zaprowadzić samochód do mechanika.

Do wymiany uszczelka pod głowicą.

 

Wiem, że tematów na forum i w internecie co nie miara, ale nie znalazłem konkretnych rad co jeszcze ewentualnie przy okazji wymienić i zrobić w silniku.

 

Podstawa to:

 

- planowanie i sprawdzanie głowicy

- wymiana gniazd i prowadnic zaworowych

- uszczelniacze zaworowe na nowe

 

1. Co jeszcze przy okazji zrobić aby silnik działał cacy.

2. Części ori?

3. Jak się kształtują ceny u Was? U mnie za wymianę niektóry sobie życzą 1500-2000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicę się planuje gdy ma wżery , głowicy się nie planuje gdy jest krzywa bo będzie pękał wałek rozrządu.

 

Gniazd zaworowych i zaworów nie trzeba wymieniać wystarczy zregenerować ich powierzchnie i dotrzeć.

 

Jeśli prowadnice mają nadmierny luz to się je wymienia jak są ok to niema sensu ich wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

gdzieś przeczytałem, że jedną z objaw uszczelki głowicy która nadaje się do wymiany,

jest to, że silnik nierówno pracuje zanim się nagrzeje.

Otóż zanim mój się nagrzeje, to obroty raz na kilkanaście-kilkadziesiąt sekund potrafią spaść/skoczyć.

Schemat mniej więcej taki:

odpalam - 1/2minuty - obroty spadają o pół tys - 1/2 min. - ponowny nagły spadek obrotów, no i o ile

nie zgaśnie to po paru minutach silnik jest w miarę ciepły a obroty przestają skakać.

 

Ktoś inny zasugerował mi kiedyś, że owe skaczące obroty gdy silnik jest zimny,

mogą być spowodowane przez vanosa, co w ogóle dla mnie jest niezrozumiałe,

gdyż zmienne fazy rozrządzu przekraczają mocno granicę mojej moto-wiedzy.

Czy sugestia ma ręce i nogi, nie wiem, nie wiem czy jest trafna, bo nawet nie

wiem czy mój model vanosa ma :mrgreen: Nie wiem jak to sprawdzić i tyle :D

 

No więc jeżeli ktoś by miał jakąś sensowną teorię spiskową, dlaczego mi skaczą

obroty na zimnym (właściwie to skaczą w dół, bo auto przygasa), to chętnie posłucham.

 

Najlepiej, żeby to było poparte jakimiś argumentami, a nie, że

'to część X bo wujek henryk tak miał w swojej ładzie i to raczej to'

 

Dodatkowo prosił bym o jeszcze dwie rzeczy, skomentowanie czy mój pomysł,

że winowajcą może być przepływomierz ma sens,

oraz czy jeżeli kupię zestaw do komputerowej diagnostyki auta, to czy jestem

nim w stanie sprawdzić co za to odpowiada, czy takie programy działają zbyt

ogólnikowo i bez odpowiedniej wiedzy nie dojdę do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.