Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i po roku bezawaryjnej jazdy pojawił się pierwszy problem.. mianowicie czy niesprawne termostaty mogą powodować przypadłość, że auto traci moc po przejechaniu ok 30km?? zimne jeździ lepiej.. po 30km jest muł i tak w kółko; postoi i jest w miarę.. hmm

 

320d m47 163km bez dpf..przebieg ok 164tk, wymieniany był kolektor ssący na nowy, komplet świec, wszystkie filtry, olej..

nie byłem na razie na kompie; praca praca praca.. dopiero od 20. sierpnia mógłbym się za to zabrać..

silnik wydawać się może pracuje normalnie, choć często ma opóźnioną reakcje na gaz...

wiem że seryjne 320d to nie torpeda.. ale stary ford mnie wyprzedza od świateł.. żenada trochę.. radźcie coś..

mam tylko nadzieję, że nie pojadę z nową turbiną na wakacje..

Opublikowano

Przebywasz w Krakowie? Jak chcesz, to pomogę Ci zdiagnozować o co chodzi. Borykałem się z podobnym problemem. Szwankuje najprawdopodobniej elektryczny nastawnik turbiny, mógł się poluzować lub ma już dosyć.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja ostatnio go regulowałem i auto wstawało ponizej 2k troche pojeżdziłiem i albo mam wrażenie, że znowu wstaje ciut później bo z poziomu 2-2.1k, i fakt jest jak jest żimny lepiej mu idzie, jak jest ciepły też idzie, może marudzę na zapas :), u mnie przed regulacją był tak napięty ze drżał i co jakiś czas odskakiwał w doł i znowu ciągnął po regulacji już tego nie ma, ale delikatnie jak się położy na nim palec to drży pytanie czy tak ma być, że lekko sobie drży ??. Po podaniu zapłonu robi pełen ruch góra dół więc chodzić chodzi. Jest szansa, że wymaga tylko regulacji czy ma już niestety dość ??.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

nie wystarczy tą rurę od dolotu powietrza do filtra wyjąć ( ścisnąć ją i zdjąć z zamocowan ) i masz turbo na widoku jak i ten dzyndzelek, kluczem 10 ruszasz zakrętkę i krecisz kapturkiem wiec nie ma problemu :)

 

dobrze jest miec kompa z inapą i przejechać sie po regulacji czy nie przeładowuje, jak przeładowuje to znaczy ze za nisko dałeś kapturek i zmienna geometria ie otwiera się do konca :)

 

ładowanie bez chipa powinno ci pokazywać 2.6 - 2.6 z groszem ( - atmosferyczne ) wiec wychodzi 1.6-1.6xx ale inapa ci pokaze 2.6 itp.

 

 

pzdr.Łukasz

Opublikowano

To u mnie inpa pokazuje 1.6.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Nie to u mnie widocznie pokazuje bez atmosferycznego :) Na zgaszonym w granicach 0

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Ja dzis ciutek podregulowalem, w sensie obnizylem z pol obrotu, i cisnienie doladowania jest na poziomie 2.700 czasem 2.720-2.730 wiec idealne raz na ulamek sekundy bylo 2.750 ale to juz orzy takim maxie maxow. Pojezdze pare dni i zobacze, bo gorace tyrbo sie ciezko ustawia bo po prostu jest gorace :). Zobacze jak obnize jeszcze ciut gdzies 1/4 obrotu, jako wskaznik mam czy nie idzie w gore po odpuszczeniu napiecia poki co idealnie trzyma co do mm tylko jak jest delikatnie za mocno to tez sie nie ruszy, ale sadzac po cisnieniu doladowania jest praktycznie idealnie. Zobacze za pare dni. Najlepiej znalesc moment kiedy sterownik bedzie mial ciut luzu do gory wtedy juz korekcja tego to kwestia jakiegos ulamka obrotu. Auto smiga ok czy zimne czy nie :).

 

Auto po chipie i ma podniesione doladowania z 1.6 do 1.7

 

 

Pzdr. Łukasz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam.mam dziwny problem z muleniem.turbo dopiero ciągnie od 2.5tys .turbina jest po regeneracji.co może być przyczyną??.czasem jak zejdzie z wyższych obrotów tak do 2tys to ciągnie normalnie ale przez chwile i potem znowu traci moc
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
witam.mam dziwny problem z muleniem.turbo dopiero ciągnie od 2.5tys .turbina jest po regeneracji.co może być przyczyną??.czasem jak zejdzie z wyższych obrotów tak do 2tys to ciągnie normalnie ale przez chwile i potem znowu traci moc

to nie jest dziwny problem a raczej normalny. poprostu jestes kolejnym przykładem ,że na 10 turbin po regeneracji 8 źle chodzi. Typowe objawy ,źle zrobionej reg. Tych turbin Ci co sie znają nie chcą regenerować bo nie mają do tego sprzętu a inni sie biorą bo klient płaci. Mi regeneracji odmówił dysrybutor tych turbin wiec to o czymś świadczy. Kupiłem nową a moją ktoś kupił za 200 zl i dał do regeneracji - ciekawe jak mu chodzi. Jako objawy złej regeneracji wskazali własnie ,że raz będzie ciągnąć a raz nie :norty:

Opublikowano

może być kwestia tylko zaworu regulacji zmiennej geometrii jak ktoś nie ma sprzętu albo auta na testy to nie ustawi tego za chiny. Tak naprawdę, można to regenerować bo to najzwyklejsza w świecie turbosprężarka żadne ahy ehy itp. To że dystrybutor ci odmówił regeneracji to wiesz dystrybutor SPRZEDAJE rzeczy więc ja na jego miejscu też bym ci SPRZEDAŁ nową za którą gwarancje bierze producent niż NAPRAWIAŁ i musiał dać na to swoją gwarancje no zastanów się, i na regeneracje trzeba pracy czasu itp, a czas poświęcony na sprzedanie turbiny i załatwienie tego to w porywach 10 min od zamówienia turbiny pogadania z tobą i zamówienia kuriera :]. Jest to naprawdę najzwyklejsza w świecie turbina nie wiem czym tu się ktoś podnieca chyba tym że jest do BMW...

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Nie może raz ciągnąć raz nie. Oddajać turbo do regeneracji masz gwarancje i tam nie ma wzmianki, że zastrzegają sobie, że turbina może raz ciągnąć a raz nie. :mad2:

Ja myślę, że bardziej winni tutaj są mechanicy którzy montują te regenerowane turbiny.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Ja pół roku walczyłem z usatwieniem zmiennej gemetri, po regeneracji turbiny, wkręcałem wykęcałem, i nby już było bobrze auto jeździło, potrafiło jeździć normalnie tydzień w miarę normalenie, i nagle brak mocy. Wystrczyło zgasić odpalić i jechał znowu, najgorsze, że nigdy nie było wiadomo kiedy przestanie jechać. Po pół roku kupiłem nową zamontwałem, i spokuj. I terez odradzam każdemu regenerację, turbiny mitsubisi BMW 2.0d.
Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano
No i okazało się, że mój problem z "zamuleniem" rozwiązał się sam gdyż NIGDY GO NIE BYŁO. Po powrocie z wakacji a zrobiłem ok 1600km w sumie w trasie preferując dynamiczną jazdę i auto dało radę; dostało trochę po tyłku i to chyba było to. Dzień przed wyjazdem pojechałem na dokładny przegląd całego auta wraz z komputerową diagnozą (korekcja wtrysków; zero błędów, żadnych wycieków). Heh przejechałem się potem e90 330d i jednak na szczęście dla mnie TYM RAZEM stwierdzam, że za dużo oczekiwałem od 163 konnej 320d.. to auto po prostu tak jeździ.. -szczerze to ulżyło mi.
Opublikowano

1,5 roku jeździłem samochodem i zaakceptowałem taki stan rzeczy uważając, że "ten typ tak ma". Rozpędziłem się nawet na Autobahnie do 235 licznikowych. Czar prysł, kiedy podjechałem go G-CS na hamownie i wyszło mi 138KM oraz 240nm. Samochód miał z uwagi na wadliwie działającą turbinę meeega laga. Po kilkudziesięciu sekundach w końcu pompował ile trzeba było na wysokich obrotach (dlatego v-max w normie), jednak hamownia inercyjna ujawniła ten problem. Umów się z Grześkiem, przedzwoń, dla forumowiczów ma naprawdę dobre ceny. Jak będziesz miał wykres w łapie, to wtedy będziesz mógł powiedzieć, że wszystko jest OK.

 

330D to zupełnie inna klasa. 320D po chipie to przepaść w porównaniu 330D, a Ty do serii porównałeś ...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A widzisz :) to tyle my tu pisaliśmy o tych turbach a dopiero teraz napisałeś jak to u ciebie się naprawdę miało :) więc generalnie dużo inaczej niż u mnie, u mnie wydmuchało serię auta Flotowego przed chipem 153konie i koło 330nm czy 340nm ( nie pamiętam dokładnie ), z tym że problemem było jedynie to że turbo wstawało od 2.1-2.2K zamiast od około 1.8k, po regulacji zaworka ewidentnie wstaje w okolicy 1.8k i pompuje bdb. Powinienem być na śląsku 16-18Wrześień może przedzwonię do Grzegorza jak będzie miał czas 17 w poniedziałem na sam pomiar to wjadę na hamownie zmierzyć dokładnie co jak wyglada.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

@artuj słyszalem o G-SC -tak może zrobię, ale najgorsze jest to ze zachciewa mi się powoli 330d LCI.................:/

wrażenie pozostało w żołądku.

Opublikowano
witam.mam dziwny problem z muleniem.turbo dopiero ciągnie od 2.5tys .turbina jest po regeneracji.co może być przyczyną??.czasem jak zejdzie z wyższych obrotów tak do 2tys to ciągnie normalnie ale przez chwile i potem znowu traci moc

 

sprawdze jeszcze zaworek cisnienia i przeczyszcze egr może coś pomoże.

Mam pytanie ustawiał ktoś z was turbine testerem ADT-1 i czy ktoś z was takie urządzenie posiada??

Z tego co się dowiedziałem od poprzedniego własniciela mojego auto to to ze turbina była zakupiona regenerowana a sterownik został przełożony ze starej i pewnie kapturek tez został wkrecony na oko.

Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

hehe z ciekawości napisałem do producenta tego "ustawiacza" z tego co pamietam to 8400 kosztuje :).

 

Co do kapturka na upartego można samemu to ustawić mając inpe, metodą prób/błędów/pomiarów ..... w skrócie jest srania z tym ale do ogarnięcia w sumie bardzo dokładnie.

 

Ale jest to czasochłonne i wymaga wielu podejść do auta, a po teście z pomiarem itp turbo jest gorące i strach tam łapy pchać :), ale jak ostygnie to podchodzisz ponownie odkrecasz nakręteczke i kapturek myk pół obrotu góra/dól w zależności od potrzeb i tak do skutku aż turbo bedzie startować z okolicy 1.800 i nie przeładowywać, tzn 1600 jest standard i dopuszczalne jest 1620-30 i jest jak najbardziej ok i można tak to zostawić, nawet jak ci przy mocnym bucie na 2-3 wskoczy na wiecej na ułamek sekundy ale przy płynnej ostrej jeździe na wyższych biegach z gazem w podłodze będzie pokazywać 1.600-1630 jest ok.

 

 

Ale tak jak mówię to X podejść i wątpię, z racji temperatury spreżarki po jeździe że ogarniesz w 1 dzien :) no chyba ze bedziesz miał fart :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Bawiłem się dziś regulacją turbiny. i to mnie zaciekawiło ze ze jak miałem wykręcony kapturek dość wysoko to po wyłączeniu tego zaworku ciśnienia nie było luzu tzn nie szło cięgno już do góry ja jak wkręciłem 2 obroty w dół to też nie było tego wymaganego luzu niby 0.5mm turbo wstawało tak koło 2100-2200 ale wydaje mi się ze miał mniejszego kopa niż jak wstawało koło 2400-2500 na 1 biegu bo potem w miarę od 2000 ciągło . Czy ktoś z Was wie gdzie mogę wyregulować turbinę w okolicy żywiec/bielsko-biała
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano

ja robiłem to metodą prób i pomiarów, 1 obrót potem komp do auta z inpą, sprawdzanie jak ładuje i na odczucia własne jak wstaje, jak zaczeło wstawać w okolicy 1.8 1.9 ( sprawdzane na 2 biegu tzn wygladało to tak 1 start zaraz 2 przy 30km/h gaz w podłogę i czekasz aż turbo zacznie łądować i obserwujesz obrotomierz kiedy jest strzał mocy ), jak pokazało się na 1.8 to potem odkręcałem czapeczkę do góry aż przestało przeładowywać i dalej wstawało od około 1.8, może ci lekko przeładowywać np na 2-3 przy max gazie na wysokich obrotach jak masz serie to nawet jak ci na ułamek sekundy wskoczy na 1.660-1.690 to nie panikuj,jak już dobijesz do 5-6 i dobrej predkosci i jak pokaże ładowanie na poziomie 1.610-20 jest OK i zostaw tak. Proces jest żmudny bo każ∂e odkrecenie/dokręcenie czapeczki wiąże się z testem pomiarem i potem ostygnieciu auta przed dalszym przestawieniem :).

 

 

Ja będąc na śląsku podjechałem do Grześka na pomiar dokłądnie 17.09 w poniedziałek, ( przy okazji olej nabyłem ), i wykresik wyszedł PIĘKNIE idealny turbo wstaje przu 1.8k a przy 2K ma już dokładnie 388nm ( grzesiek sprawdzał w programie ).

 

O to wykresik wczesniejsze też poszukam zaraz to wstawię widać tam zafalowania miedzy 1.8-2.1k stąd też miałem 2 programy i jeden zewzgledu na dymienie trzeba było ciut ubniżyć, teraz jadąc na sląsk zrobiłęm płukanke wtrysków liguid molly i ogołnie dymienie nawet po owej małej redukcji jest znikome, no ale brak DPFa więc tyle to tam tyle co nic ( grzesiek może potwierdzić )

 

http://imageshack.us/a/img713/5432/photo17092012132101.jpg

 

Wcześniej miałem 195km i 397nm teraz jest 192konie i 403.5nm w szczycie choć tak jak pisałem prawie 390 jest od 2k.

 

Dodam, że auto miało teraz od wymiany zrobione 14000km przebiegu jak było na hamowni, więc zarówno filtr powietrza jak i oleju jak i olej, jest właśnie do zlania ( w sobotę idzie millers ) ,wiec pewnie było by pewnie kilka nm i koni więcej ( 1 pomiar i chip był jak filtry i olej mial ze 2 albo 3k przebiegu )

 

 

 

EDIT: mam wykresik bez regulacji,

 

http://imageshack.us/a/img163/2930/photo09082012104008.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Więc tak pierwszy był niebieski program, ale na nim no za mocno dymiło ( pewnie przez rozregulwoaną turbine za mało powietrza kiedy musiało być ), jak i wstawało przy 2.2k , program został ciut osłabiony mianowicie jest ten ZIELONY, gdzie przy 2k było ledwo 360nm i rosło no tak se, teraz od 1.8 wali moc i moment.

 

jedyne co się zmieniło to REGULACJA zaworka no i wtedy filtry i olej były ledwo przejechane ( i to na serii flotowej 153konie ) teraz jak widać wykres jest pikny, myślę, że to pierwsze ( niebieska linia z 2 fotki ) również by zdało egzamin.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Mam jedno pytanie im wyżej odkręcony kapturek to powinno szybiej turbo startowć czy odwrotnie im bardziej wkrecone na dół tym szybciej wstaje koło tych 1800-2000??
Pozdrawiam Kuba:)
Opublikowano
teraz podkreciłem o 2 obroty w gorę bo wczesniej miałem za bardzo skreconą w dol i startował od 2500 i za duży mial strzał mocy. w poniedziałek pojezdzę z inpą to bede wszystko wiedział. ale czuje ze teraz jak podkreciłem do góry to szybciej turbo wstaje. zresztą jak wczesniej pisałem turbina była po regeneracji i wydaje mi sie ze kapturek był tak na oko wkręcony zbyt nisko bo gwintu nad nakrętką to było z 8mm
Pozdrawiam Kuba:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.