Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

co jeszcze...

trzeba wybrać kilka aut w pewnym regionie wyjechać obmacać każde, przejechać się i wybrać jedno, które wydaje się "najlepsze"

 

warto jeszcze zwrócić na piasty - nie wiadomo, kto wcześniej jeździł - tylny napęd... krawężnik i piasta będzie buczała. Łatwo ją sprawdzić trzeba się troche rozpędzić do ok 80km/h i skręcając autem powinno być słychać uszkodzoną piastę. Skręcając w lewo cała masa auta będzie przechodziła na prawe koła i jak przy tym skręcie będzie słyszalne, jakieś buczenie to już będziesz wiedział, że to piasta.

 

Sprawdź również, czy są wszystkie obudowy / osłony na dole auta. (na początek trzeba wiedzieć, jakie te oslony laja być? - proponuję na jakiejś stronie znaleźć nową lub prawie nową E87 i ją sobie dokładnie oglądnąć) jak będzie czegoś brakowało to się trzeba dowiedzieć dlaczego?

 

Amortyzatory, czy nie są zmęczone.

 

silniki w E87 "d" nie mają wycieków i muszą być idealnie suche - sprawdź jeszcze połączenie turbo - intercooler - rura - EGR, czy się nie poci. Jednakże pocenie na tych elementach nie musi świadczyć o uszkodzonej turbinie, ale może świadczyć o wadliwej odmie, która była montowana w tym roczniku. Potem BMW zmieniło odmę na tzw. "cyklonową / stożkową" bez filterka, gdyż strasznie się on zapychal i nie było odpowietrzania, a silnik genereował ciśnienie. Efektem tego wywalało uszczelniacze na turbo lub w głowicy i potem same kłopoty. Zapytaj również sprzedawcę, "czy robił coś z odmą" nie pytaj, czy wymieniał na nowy model, tylko dokładnie tak, jak Ci napisalem. większość nie wie, że coś trzeba tam zmieniać.

 

W urtytym menu możesz również sprawdzić ładowanie alternatora, temperaturę silnika (w BMW są dwa termostaty)

viewtopic.php?f=16&t=57919

viewtopic.php?f=33&t=118296&hilit=ukryte+menu

 

i jeszcze jedna ważna rzecz, która może pomóc.

sprawdź wszystkie uszczeliki drzwi, czy dobrze leżą, a przede wszsytkim listwy poczne. Jeżeli były źle zdejmowane to będą "pofalowane" musząbyć idelanie równe - sprawdź to siedząc na miejscu kierowcy w lusterkach bocznych :cool2:

nr 3 na zdjęciu

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG51&mospid=48925&btnr=41_1635&hg=41&fg=40

 

na chwile obecna to tyle może, jak się jeszcze prześpię to coś mi się przypomni :mrgreen:

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dziękuje Ci bardzo, dużo informacji, spora pomoc dla mnie, mam nadzieje ze kiedys bede mógł sie odwdzięczyć :)

 

Póki co, zastosuje się do rad, trzymac kciuki :)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do reflektora to aż tak bardzo bym tego nie brał pod uwagę ,bez przesady .... Sam ostatnio upaliłem żarówkę ksenonową i przy montażu zagubiłem jeden metalowy docisk , zaparowanie reflektora to tylko kwestia czasu .Ja kupując samochód miałem delikatnie nagięty w dół przedni zderzak ,mimo ,że sprzedający zapewniał o aucie jako bezwypadek .Ostatnio wjeżdżając w bramę ,lekko się o nią otarłem. Zgłosiłem szkodę z AC itd .Okazało się poźniej ,po dokładnym badaniu samochodu ,że to na 100% bezwypadek ,a fakt ,że zderzak się opuścił ,to ktoś lekko musiał uderzyć jak ja w jakąś przeszkodę ,dzięki czemu puściły mocowania ślizgu .Także jakby ktoś wcześniej oglądał moje auto ,również by stwierdził że na 100 % bite itd .

Badały 3 osoby u mnie auto i mówiły ,że super egzemplarz ,badanie grubości lakieru ,wszędzie idealne ... po zdjęciu zderzaka również wszytko pięknie ,poza ślizgami ,także Panowie owszem większość to oszuści sprzedający samochody ,ale nie wszyscy ...

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak Tomasz napisał.

Jeżeli pojedziesz po auto i będzie zaparowany reflektor to sprawdź w pierwszej kolejności, czy są wszystkie "zaślepki" w tym reflektorze - nie sądze, aby ktoś rozklejał i na nowo sklejal reflektor :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie zwróciła uwagę końcówka wydechu - bo z tego co widze to jest przed FL i powinien mieć końcówkę skierowaną do dołu - przynajmniej u mnie tak jest w 120d - dopiero chyba te z DPF'em miały proste ale niech mnie koledzy poprawią jak się mylę. Może to świadczyć o wymianie na ten po FL z jakiegoś powodu - u mnie np tłumiki wyglądają idealnie a rocznik mam ten sam.

No i przemyśl również wersję wyposażenia bo z tego co widzę to raczej skromna, a późniejsze doposażenie jest trudne i kosztowne a czesem wręcz nieopłacalne.

 

Pozdrawiam i udanych łowów :)

Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to ostatnia chwila by kupić bez DPF :norty: a potem już nic, wszyscy będziemy jeździć z siteczkami z tyłu.

 

tym się aż tak nie przejmuj, jakby sprawiał problemy to zawsze możesz drania wyciąć i przy okazji małego wiruska wprowadzić. jak pisali koledzy wcześniej - ważny stan auta, resztę sobie zawsze możesz dodać lub odjąć jak będzie Ci czegoś brakowało.

 

w ogóle - dobry wybór, wybieraj ślicznotkę i chwal się zaraz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Jestem nowy na tym forum i od razu zwracam się do was o pomoc..Otóż. planuję zakup 118d. mam już na oku pierwszy model.http://otomoto.pl/bmw-118-d-xenon-skora-salon-polska-C17405633.html Byłbym wdzięczny gdybyście powiedzieli kilka słów co sądzicie na temat tego konkretnego modelu. może ktoś z was zna ten komis ?? Z góry dziękuje za każdą wypowiedź :)

 

Pozdrawiam, nowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równo rok temu poszło na sprzedaż moje BMW 118d, też rok prod 2005, przebieg większy (ok. 90 tys), mimo że było golutkie jeśli chodzi o wyposażenie to poszło za taką samą cenę jak to z Twego ogłoszenia (magia serwisu zadziałała-nie wiedzieć czemu ludzie chętniej kupują auto zostawione w komisie przy salonie BMW). Więc jeśli wszystko co jest napisane to rzetelne i prawdziwe info-to jest to godna oferta moim zdaniem.. :cool2:

Z ciekawości-sprawdzałeś wartość rynkową takiego auta z takim wyposażeniem?

 

p.s.Naprawdę trudno jest o dobrą "1" kę (wyposażoną,serwisowaną) na rynku wtórnym.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku tygodni porównuje oferty "1"..jeśli chodzi o ten konkretny model to wydaje mi się troche....tani ? jak na takie wyposażenie, przebieg itd. przecież na rynku nie ma okazji...no ale może się mylę :P...we wtorek pojadę i przekonam się na własne oczy :P

 

Ile kosztuje sprawdzenie takiego autka w servisie ?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swoja poprzednia sprzedawalem(1) to kupujacy zaplacil za takie sprawdzenie ok 300zl,dowiesz sie stanu zawieszenia,podstawowy test komputerowy,obejrzysz od spodu-ale nikt podlogi nie odkreci,miernikiem przeleca powloki lakiernicze...takie ogledziny...czy np poduszki sa fizycznie nikt ci nie odpowie....takie powierzchowne sprawdzenie.... Ale zawsze cos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się jeszcze pod swój temat :)

 

Panowie ze Słupska i okolic..., pytanie do Was :)

Namierzyłem autko w Słupsku, gdzie podjechać i podpiąć auto pod kompa i ogólnie jakieś lepsze sprawdzenie, może ktoś polecić jakiś solidny serwis?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za porady i w ogole

zakup dokonany :D padło na E90 325i :)

 

pozdrawiam wszystkich

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Z góry przepraszam jeżeli wybrałem zły dział, ale mam kilka pytań dotyczących 120D.

 

Obecnie chcę sprzedać swoją A4 B6 i kupić coś mniejszego, myślałem nad A3 ale silniki 2.0TDI 140km to totalna klapa, zresztą od dawna marzyło mi się BMW z RWD :)

 

Myślę nad BMW 120D, czy możecie mi powiedzieć czy za około 40000zł kupię dobry egzemplarz? Wiem że o dobrym wyposażeniu mogę zapomnieć, ale chodzi mi raczej o stan ogólny samochodu.

 

Czy BMW 120D jest bardzo awaryjne? Co się najczęściej psuje? Jak wrażenia z jazdy ?:)

 

Bardzo dziękuję za wszystkie opinie i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego za 40 tys to nie kupisz pewnej 116i a co dopiero 120d.

 

 

Ceny E 87 spadają (niestety :) ), za 40 tys. ciężko będzie kupić solidne 120d , ale sądzę ,że 116i jak najbardziej a może nawet 118d.

Tak jak pisałeś , szaleństwa w wyposażeniu nie będzie ale coś znajdziesz.

 

Pozdrawiam! i życzę udanych zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.