Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam opon w garażu, będzie to nowy zestaw. Ale wiesz wolę spytać dwa razy i być upierdliwy, niż kupić i potem bujać się ze sprzedażą za pół ceny :D Wybacz, że dupę zawracam. Czyli kupuję przód 8,5JET30 235/35/19, tył 9,5JET35 265/30/19. Dzięki za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy

będzie mniejsza, wiesz co to jest profil opony?

to nie jest rozmiar do twojego auta i tak nawiasem mówiąc to dziury w nadkolach zrobią ci się większe.

upierasz się przy 215 zalezy ci na spalaniu mniej 0,01% na 100 km? to proponuję 165/55 i felgi 15"

225/45 i tak są tanie jak barszcz nowe półka premium ile 300 zł sztuka? Podejdź do tego z głową i rozsądkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy słabszych silnikach większe cięższe felgi i szersze opony nie do końca jest to efekt placebo . Na elastycznosci np 60 -100 na 4 biegu jest to juz mierzalne przy silnikach poniżej 200 kucy , szczególnie bez turbo , gdzie moment jest niższy. Miedzy 205 16 a 225 17 jest róznica wyczuwalna przy silniku 2.0 benz 170 koni. A już miedzy 225 17 a kompletem18 z opona z tyłu 255 ( takie sobie założyłem i żałuję trochę już ) to jest znaczna róznica ...w spalaniu . Waga kół plus szer opony tył robi różnicę wyraźną. Przy samym ruszaniu i przy wiekszych predkosciach czuc przymulenie. Trzeba mocniej gaz wciskać , żeby jechał tak samo jak na 17 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już miedzy 225 17 a kompletem18 z opona z tyłu 255 ( takie sobie założyłem i żałuję trochę już ) to jest znaczna róznica ...w spalaniu.

Jak duża ta różnica?

 

No wychodzi mi , że 1L . Niby niedużo , ale jeżdzę sporo , wiec koszta się robią , bo żeby to chociaż był 330i , to nie żal wtedy byłoby mu lać bo przynajmniej jest moc , ale ja mam 2.0 benz 170 km automat i przy tych 18 ( styling 162 - mega ciężkie felgi ) i jeździe takiej normalnej wyszło 11.4 l . Przy takim samym stylu jazdy na 225 17 spalał 10.4 . Teraz po zalaniu znowu do pełna jeżdżę już z przewagą dynamicznej jazdy i ciekawy jestem ile mi wyjdzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie , 11 czy 12 przy dynamicznej jezdzie to norma przy benzynie 2.0 , a juz tym bardziej z automatem i na duzych kołach. Po prostu się nie spodziewałem wzrostu spalania jakiegoś zauważalnego w stosunku do 17 calowych , a jedynie spadku dynamiki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponta ma rację, przy tym samym rozmiarze felgi, 215 a 225 to żadna różnica w dynamice czy odczuciach w jeździe.


Ale np. ja przesiadałem się z zimówki R16 205, na lato R18 przód 225, a tył 255 i różnica w dynamice była już znaczna. W spalaniu ok. 2l. Ja problem rozwiązałem wrzucając chipa, bo jeżdżę dieslem. Ale w przyszłości na tyle wrzucę 225. Zgubię rant ochronny, ale jednak za duże te walce jak na auto z 190km. Kilka stron prędzej któryś kolega pisał też o wadzę opon i oporach. Nie sprawdzałem tego. Ale jak wrzucę dunplopy sport maxx (bo taki jest plan w przyszłości) to na pewno opiszę różnicę między Pirelkami, które mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, mam pytanko. Na moją e90 polift chce zakupic styling 442 m pakiet i opony na nich są:

przód 225/40/19 felga 8j et36

tył 255/35/19 felga 8,5j et47


wg specyfikacji producenta BMW profil powinien być przód 35 a tył 30, tutaj mamy delikatnie inaczej, czy będzie ok? pomijając fakt że na tył na pewno musiałbym założyć dystanse.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam, mam pytanko. Na moją e90 polift chce zakupic styling 442 m pakiet i opony na nich są:

przód 225/40/19 felga 8j et36

tył 255/35/19 felga 8,5j et47


wg specyfikacji producenta BMW profil powinien być przód 35 a tył 30, tutaj mamy delikatnie inaczej, czy będzie ok? pomijając fakt że na tył na pewno musiałbym założyć dystanse.


Pozdrawiam

Zakładaj, będzie lekkie przekłamanie na liczniku i nie słuchaj tych lamentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są opony do twojego pojazdu więc nie kupuj tych felg, albo kup i kup nowe opony.

Już nie mogę tego słuchać jak ktoś kupuje BMW i szkoda na opony. Co dwa dni takie dywagacje.

No ale co to stan pojazdu LICZY SIĘ FELA.

 

Bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze stąd moje pytanie, a po co mam kupować opony które będe musiał sprzedawać? Wtedy wolę kupić same felgi.

 

Zakładaj, będzie lekkie przekłamanie na liczniku i nie słuchaj tych lamentów

 

Dzięki za info, a nie będzie wywalało błędu tpms? Tzn może nie samego błędu ale np informacji że w oponie spadek ciśnienia?


I przy okazji- myślę że na tył dystanse 30mm (teraz jeżdżę na et30 i miejsca w nadkolu trochę jest w dodatku ze tutaj et47. ) a przód zostawić bez, bo najmniejsze jakie znalazłem na dystom to 20mm wiec chyba nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponta, chciałem podziękować za pomoc w doborze wymiarów.

Zdecydowałem się na wariant 235 i 265 na 19 calach, jestem mega zadowolony, autko wygląda o niebo lepiej, jest lekka koza, ale co kto lubi, przy wymianie amorów, może wjadą eibach pro kit i będzie lepiej, ale nie jest źle. Nic nie chaczy i nie szoruje, to najważniejsze. A co do odczuć i różnicy pomiędzy 205/55/16? Lekko twardziej, ale spodziewałem się, że będzie gorzej, serio jest dobrze. Co do osiągów? Autko minimalnie dostało po kuniach, ale bez przesady, da się żyć do 140 jakoś jedzie, wjedzie mapa i będzie cacko. Dzięki za pomoc, jestem zadowolony :) Jr28 siedzi legitnie na e91 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Małe sprostowanie w temacie zwiekszonego spalania po zmianie z 17 225 na 18 z opona z tyłu 255... kilka postów powyzej pisałem , ze mi ponad litr wzrosło spalanie , ale jak sie okazało , tak sie złożyło , że w tym czasie kiedy zmienialem koła zepsuł mi sie zawór EGR ( bez zadnych kontrolek na zegarach , tylko gasł czasem na swiatłach ) i to przez tą usterkę samochód zaczął palić srednio te 11.8 , a po wymianie EGR spadło na 10.2 . Ja zwaliłem to na większe koła , także cofam to , żeby nie wprowadzać w błąd nikogo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.