Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opona 225 na feldze 8,5" będzie miała duży naciąg (jak dla mnie), a tył 255 na 9" będzie równo i będzie to wyglądało brzydko.


zakładając że zalecenia producenta to:

przód 225/35/R19 = 640,1mm średnica koła, tył 255/30/R19 = 635,6mm średnica koła. Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył 4,5 mm (0,7 %).


Ja bym coś takiego dobrał;

przód 255/30/R19 = 635.6mm średnica koła, tył 265/30/R19 = 641.6 mm średnica koła. Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył 6 mm (0,9 %)


Widziałem na E90 4szt. 8,5" felgi z oponami 255 przód i tył. Ale czy coś obcierało tego nie wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O rozmiarze opon nie dyskutujemy. To sa rozmiary zakladane przez bmw fabrycznie. (Byly w serii e) 255 jest zakladana fabrycznie na felge 9 cali a 225 na 8 cali.


Rozmawimy wylacznie o tym czy taki rozmiar felg zmiesci sie bez problemu.

Opublikowano
Rozmawimy wylacznie o tym czy taki rozmiar felg zmiesci sie bez problemu.

 

upchnie sie to bez problemu do e90 z oponami 225/35 i 255/30?

 



Opona 225 na feldze 8,5" będzie miała naciąg, jeśli ci to nie przeszkadza.



:roll:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wejdzie bez problemu, na tył wypadałoby dać dystans, aby to lepiej wyglądało.
Opublikowano (edytowane)

Ja to inaczej widzę, tak wygląda opona 225 na feldze 8,5" R18

a na R19 jest jeszcze mniej rantu!



d6w01kujkt6i_t.jpg


Generalnie to może i nie przeszkadzać, ale jak się przypatrzysz jak auto stoi to na dole opona z naciągiem ucieka i względem drugiego koła które jest dobre widać optycznie że jedno koło jest mniejsze i w sumie coś jest nie tak... (też mam taki zimowy zestaw :( )



Jak już zamontujesz opony do daj fotki jak wygląda przód i tył. :wink:

Edytowane przez aditonie
Opublikowano
Ok teraz jak najbardziej rozumiem nie tyle co dobranie opon przód tył do siebie tylko cały zestaw jest za wysoki. To teraz inne pytanie skoro i tak muszę wszystkie 4 opony wymienić to możliwe ze pokusiłbym się zejść z 19 cali na 18 , co o tym sądzicie ? Jeżeli chodzi o wygląd mysle ze prży serii 3 Alu 18 wyglada tez jak najbardziej dobrze ale czy będzie się rzeczywiście jeździć wygodniej i zmieni się coś w osiągach ? Co waszym zdaniem lepiej 18 czy 19 ? I jak 18 to wtedy jakie oponki przód tył ?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

To są 19, to się zdecyduj czy 18 czy 19.

19" do e90 to średnio bo profil zostaje 35 i 30, a to naleśniki. Jakbyś miał profil 40 i tył 35 to można brać te 19", bo inaczej wóz drabiniasty.

Nie zagłębiając się w gusta i guściki, to 351 mimo wszystko bardziej uniwersalny i klasyczny wzór.

Na 403 e90 ma zbyt starą budę.

I jak myślisz, że na 19" będzie sportowo - zapomnij będzie tylko twardo, zero właściwości jezdnych w e90 na 19" nie ten profil. Zobacz jaki profil miała w serii M3 e90. Podpowiem nie 30 :D

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie przesadzaj, są granice dobrego smaku. 19" to absolutny max wg mnie i tak zbyt dużo.

Zobacz jak wygląda auto poniżej :mad2: Opony namalowane markerem na feldze :D

image;s=644x461

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

19 może być w F30, bo tam inżynier jeden z drugim przewidział profil 40 i 35 na tył.

Twoje auto, wsadzaj i 21".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jakbyscie mieli wybrac do e90 miedzy 403m a 351m to ktore? ;)

 

Wg mnie ani jedne ani drugie nie pasują wyglądem do E90, ale jak już to 403m. Przedlift czy polift?

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Witam, znudziły mi się już moje 17-stki na lato i chciałbym się przesiąść na 19 cali.

Obecnie pod Bunią były na lato 17-stki, chyba model z X3. 8 cali szerokie odsadzenie ET46. Miałem dystanse wrzucone na jedna i druga oś, wyglądały spoko. Praktycznie licowały się z przodu i z tylu z błotnikiem.


Później postaram się wrzucić zdjęcia, jak to wyglada.


Znalazłem na aukcji styling 177, naprawdę wpadł mi w oko i oczywiście głównym powodem jest cena. Gdybym nie chciał oszczędzić kupiłbym jakiś zestaw za 6k ale w tym roku chce się zmieścić do +/- 2500 z gumami.


Rozmiar tych 177 to jest 9” i ET48, odsadzenie jak widać praktycznie identyczne jak moich. Tylko boje się tego, ze są szersze o cala, zrobi to duża różnice? Będę musiał wymienić dystanse? Najbardziej boje się przodu i odległości od amortyzatora.


Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi

Opublikowano

Nie mam żadnego zdjęcia z przodu, bo aktualnie stoi na innych, ale ładnie też leżało to koło prawie równo z błotnikiem.


atb14F.jpg

honwh8.jpg

FUpHHw.jpg

xTqC5w.jpg

xTqC5w.jpg


vvjZkw.jpg

Opublikowano

Koła zamówione, padło na styling 238.

8,5” szerokie. Teraz zastanawiam się jaka gumę na to? 235 czy 255/35?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No ale przód i tył 8,5?

Bez sensu zrobiłeś, bo to nie jest ani 8 cali seryjne na przodzie a ni tam nie wstawisz rozmiaru 255/35 z tyłu.

Nie w 5 ni w 10 te felgi szczerze mówiąc.

Zakładaj 225/40 wszystkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.