Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć

 

Irytuje mnie skrzypiący fotel który skrzeczy podczas jazdy w zakrętach.

Dzieje się tak jak jest ciepło na dworze i wnętrze się rozgrzewa.

Skrzypi podczas naciskania na boki w zakrętach.

Jak ktoś z was coś takiego miał i sobie z tym poradził to proszę o info.

 

I jeszcze pytanie jak zdemontować plastikowy panel - plecki fotela sportowego?

Czy są tam jakieś zatrzaski czy trzeba plecki przesunąć w górę lub w bok?

 

pozdrawiam

Grzegorz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nikomu z was fotel nie skrzypi?

Nikt nie wie jak zdjęć plastikowe plecy fotela przedniego?

 

pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej, to jest nas dwoch.

Tyle ze ja mam 1er, fotele sportowe alcantara.

Nie wiem czy sa dokladnie takie same jak w 3er, trzeba by bylo w etce sprawdzic.

Skrzypi tak jak mowisz w zakretach, przy mocniejszym wciskaniu w fotel.

W sumie to nie wiem czy skrzypi to dobre slowo, bardziej jakby cos "trzeszczalo" czy "haczylo", dzwiek trwa bardzo krotko (ulamek sekundy) i pojawia sie nieregularnie, niemilosiernie tez irytuje (zalatuje tandeta).

Za 2 tys km mam serwis w ASO to zwroce im na to uwage to moze cos poradza.

Napisz tez prosze jezeli uda ci sie cos samemu zdiagnozowac/zaradzic.

.

Opublikowano

Witam

mi tez fotel kierowcy skrzypi na zakrętach ale tylko jak go maksymalnie opuszczę na dół .

wystarczy troszkę do góry i jest ok w serwisie mówili ten typ tak ma

pozdrawiam

Opublikowano

Napisze po raz kolejny:

 

Jak słysze "ten typ tak ma" to mnie szlak trafia... :duh: :duh: :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zdjąłem plecy fotela, żeby sprawdzić w srodku mechanizmy czy są luzy i ewentualnie nasmarować.

Nic tam jednak nie znalazłem luźnego, za to jestem prawie pewien, że problem dotyczy mocowania całego fotela w szynach podłogowych.

Problem jest prawie na pewno w miejscu połączenia szyn fotela z szynami w podłodze.

 

Chcę wyjąć fotel i porządnie nasmarowac prowadnice - tak mi też mówił mechanik specjalizujący się w naprawianiu BMW.

Myślę, że mógł mieć rację.

 

Pytanie tylko czy moge swobodnie wypiąć wtyczki z fotela w tym airbag i czy nie bedzie potem problemu z jakimis błędami w kompie.

Może ktoś z was wie jak bezpiecznie wyjąć fotel?

 

pozdrawiam

Grzegorz

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

ja rowniez mam problem ze skrzypiacym fotelem kierowcy. Swiezo co kupilem f31 i troche mnie to irytuje. Rozwiazal ktos z Was moze ten problem? Jezeli tak, to podzielcie sie informacjami. Z gory dzieki i pozdr.

Opublikowano

podobno trzeba wyjąć fotel i nasmarować prowadnice.

nie robiłem tego jeszcze bo nie wiem co stanie sie po wyjęciu wtyczek fotela

 

pozdr

Grzegorz

  • 1 rok później...
Opublikowano

Powiem Wam, że obecne F31 nie jest moim pierwszym BMW i gdybym był "zwykłym" zjadaczem motoryzacyjnego chleba, to bym już do marki nie wrócił. Chyba że za parę lat, jak modele serii G udowodnią swoją jakość.

A że jestem fanem marki, to się pomęczę i zwalczę ten nieszczęsny fotel i uszczelki. Na niemieckich forach wątki na temat strzelającego fotela kierowcy mają po kilkadzisiąt stron. Konkluzja - wymiana stelaża. Userzy donoszą o wielu przypadkach wymiany na gwarancji, ponoć nawet była PuMa. Niektórzy próbują smarować prowadnice, ale nie będę się w to bawił. Pomęczę ASO o wymianę w ramach gestu :mrgreen: albo przynajmniej o upust, bo auto już dawno po gwarancji.

Drugi temat to uszczelki drzwi: wiem już, że silikon nie zdaje egzaminu na dłuższa metę, powalczę więc z teflonem lub wezmę się za to komiczno-żenujące podklejanie taśmą.

Postaram się zdać relację, co i jak :twisted:

Opublikowano

Na tym samym co z preparatem do uszczelek, tylko zamiast niego bierzesz np. taki suchy smar na bazie teflonu, klik ---> https://eshop.wurth.pl/Suchy-srodek-smarny-w-sprayu-PTFE-SUCHY-SMAR-Z-PTFE-300-ML-300ML/0893550.sku/pl/PL/PLN/


Zaznaczam, że sam nie korzystałem jeszcze, ale ponoć daje lepszy i bardziej długotrwały efekt niż silikon.

Opublikowano

Update w kwestii uszczelek: silikon szkodzi, co zresztą zaobserwowałem sam i potwierdziła mi osoba z tzw. struktur BMW Polska. Oficjalne stanowisko to podklejenie teflonem styku uszczelki tzw. meszka i listwy shadow line. Co ciekawe, problem skrzypienia dotyczy głównie shadowa, a chromu – nie. Ja na razie nic nie podklejałem, zastosowałem na newralgiczne miejsce preparat na bazie wazeliny i, na razie, pomogło.


W kwestii strzelającego fotela – walczę.

:duh:

Opublikowano

Spróbuj, jak nie pomoże to będziesz wiedział ;)


Co do stelaża - mam wycenę z ASO. 2500 zł całość, czyli części plus robocizna :mrgreen:

Nie wiem jeszcze czy będę walczył o gest czy odpuszczam i szukam używanego stelaża :duh:

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odkopie temat.

Czy udalo sie znalesc rozwiazanie ? 

Mam f11 fotele sport-alcantara i tez mi zaczal skrzypiec fotel na zakretach, wydaje mi sie , ze to boczek fotela od strony drzwi przy fotela skrzypi. Mega irytujace. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.