Skocz do zawartości

LICZNIK NIE DZIAŁA ... POMOCY !!!


byrtas

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi z tym licznikiem w E36 ... u mnie nie działa prędkościomierz i ekonometr u kumpla siada wszystko po pstrykaniu (śmieszne a jednak) problem tkwi w samym liczniku bo podobno wadliwa seria wychodziła do 320 czy baterie w liczniku siadają po czasie, czy też może czujnik w tylnym moście... Czy ktoś MĄDRY może mi napisać co tak na prawdę jest przyczyną tak kuriozalnej rzeczy jak licznik w BMW e36 ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem, ktory probuje rozwiazac juz od 5 miesiecy i nic

kupilem nowe zegary nie pomoglo, sprawdzalem czujnik w moscie nie pomoglo bylem u 3 elektromechanikow i tez nic nie pomogli i nie wiem co pomoze chyba tylko serwis BMW

pozdro

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem i zrobilem po kolei to co napisaliscie. Dopiero wymiana czujnika z wtyczka w moscie zalatwila sprawe wszystko ok, wtyczka kosztuje 11.40, a czujnik 74.40 teraz kapie mi z tego olej. Kropla za kropla mam zabawe dalej. Jacek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie wystepuje podobny problem. Mianowicie jak jest na zewnatrz chlodno do wkazowka od predkosciomnierza nichce zabardzo sie podnosic natomiast jak jest cieplo to chodzi ok. Rozkrecilem licznik i okazalo sie ze cos blokuje wskazowke jak jest chlodno, podejzewam ze wskazowka czy ten " elektromagnes" jest nasmarowany jakims smarem.Ten smar pod wplywem temperatury zmienia swoje wlasciwosci i przez to sa problemy.

 

Wracajac do czujnika to moze jakies dziadostwo lub opilki masz w dyfrze i one uniemozliwiaja prawidlowy odczyt danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u Mnie z kolei jest tak: miesiac temu w trakcie jazdy patrzac na wskazania zauwazylem ze nie pokazuja pelnych wartosci ... tz. paliwo, temp. wody , ekonomizer, obroty i predkoscc sa zanizone o jakies 0,5 cm bo tyle brakuje do pelnych wskazan ... al po chwili podnosly sie i przez dulgi czas nie mialem tego problemu az do dzisiaj ... odpalam auto i patrze a tu ekonomizer na max sie nie wychyla i paliwa pokazuje mi okolo 40 litrow a mam 45 litrow ...

 

I O CO CHODZI !! Elektryk z Rafmaru twierdzi ze raczej liczniki padly (jakis soft w nich) .... inny mowi ze to klopot z komunikacja .... A JA WKU...WIAM sie ze nie wiem ile jade bo na oko majac 100km/h pokazuje 80 .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asek22 napisz czy rozwiązałeś swój problem z tym prędkościomierzem bo mam identyczny problem

 

teraz jest cieplo wiec niemam problemu z licznikiem. Problem zacznie sie jak bedzie chlodno.Jedyne co pozostalo to wymiana samych tarcz albo tego elementu co "napedza" predkosciomierz.

 

W twoim liczniku sa jakies akumlatorki( jakos tak sie to nazywa) one po tylu latach lubia padac. Sprawdz je i ewentualnie wymien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk z Rafmaru twierdzi ze raczej liczniki padly (jakis soft w nich)

Mnie też to mówili - i że potrzebna wymiana liczników za 350zł

ale jakoś wszystko idealnie działało zanim się zabrali za "naprawę"

a teraz już jest ruletka... :evil:

 

Ja akurat mam liczniki za 100 zl ....

 

 

A co najsmieszniejsze ze od soboty wieczorkiem wszystko dziala jak nalezy .... tylko ciekawe do kiedy ... ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzis u mnie pojawil sie problem z licznikiem:

 

:arrow: Po odpaleniu auta nie swieci sie wskaznik obslug technicznych (inspection itp).

:arrow: Ledwo swieci licznik dziennych kilometrow (nie moge go skasowac).

:arrow: Swieci na stale kontrolka ukladu hydraulicznego hamulca (czyli wykrzyknik) i hamulca recznego (czyli P ) - kontrolki te swieca podczas jazdy, mimo ze wszystko z autem wydaje sie byc w porzadku.

:arrow: Nie dziala obrotomierz.

:arrow: Nie dziala wskaznik temperatury silnika.

:arrow: Dziala za to normalnie predkosciomierz podczas jazdy

:arrow: Nie moge uruchomic testu zegarow.

 

Jaka diagnoza? Wyglada to na uwalony licznik czy jakies czujniki?

 

Dodam tylko ze niedawno podczas zmiany amorkow, gdy sciagalem zacisk z przodu z lewej, to troche uszkodzilem czujnik zuzycia wkladek ciernych, ale po zlozeniu potem wszystkiego do kupy wszystko bylo ok.

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na brak jednego z zasilań na płycie licznika.

Jeżeli bezpieczniki są dobre to należy sprawdzić zasilania na wtyczkach.

Często się zdarza, że instalacja znajdująca się pod dywanikiem od strony kierowcy ulega zmoczeniu od dostającej się wody i przegniwa. Musisz rozplątać wiązkę i przyjrzeć się złączkom/rozdzielkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.