Skocz do zawartości

lukecz

Zarejestrowani
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i 1993 [M43]
  • Lokalizacja
    Dąbrowa Górnicza

Osiągnięcia lukecz

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Wczoraj podczas wykręcania hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu w silniku M43 (M43B16) niestety jakoś wystrzelił mi tłoczek z napinacza. Był zablokowany kluczem imbusowym, ale widocznie o zbyt małej średnicy i tłoczek się wyślizgnął. W BMW TIS piszą że aby go złożyć, należy użyć narzędzia 11 4 140 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/76 http://tis.spaghetticoder.org/images/10/00/85.gif http://tis.spaghetticoder.org/images/10/00/86.gif Jaka jest rola tego narzędzia? Czy można jakoś ścisnąć tłoczek narzędziami (zamiast 11 4 140) aby znowu go zablokować do montażu? (narazie próbowałem ręcznie wcisnąć tłoczek aby nie uszkodzić elementów, ale coś jakby blokuje w środku) Proszę o pomoc Pozdrawiam
  2. Mam problem z jedną z zakupionych @allegro blokad do rozrządu dla silników M40/M43 (dokładniej chodzi o blokadę do koła zamachowego): http://img577.imageshack.us/img577/2953/blokadaq.jpg Część blokady o większej średnicy nie mieści się w otworze w silniku (czyli automatycznie część o mniejszej średnicy nie jest w stanie dostać do otworu w kole zamachowym). Grubsza część blokady ma średnicę 11,94mm - czy taką średnicę ma mieć otwór w silniku M43 (M43b16)? Czy średnica blokady nie powinna być trochę mniejsza niż 12mm? Otwór w kole zamachowym jestem w stanie zblokować wiertłem lub śrubokrętem (średnica 8mm), ale wolę zrobić to blokadą, której (jeśli dobrze rozumiem) grubsza część powinna wejść w otwór w silniku, a węższa część w otwór w kole zamachowym.
  3. Dzięki za info. Czy zamienniki firmy Elring: 423.531 (na rys. nr 16) 423.471 (na rys. nr 17) 919.897 (na rys. nr 25) 921.265 (na rys. nr 3) będą dobrym wyborem? Przed ściągnięciem łańcucha rozumiem że muszę zblokować wałek rozrządu i wał korbowy. Czy muszę użyć specjalnych narzędzi takich jak na aukcji: http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-m40-m43-e30-e34-e36-instrukcja-i2672413095.html czy może istnieje jakiś "domowy" sposób zablokowania wałków? (dół niektórzy blokują wiertłem, ale górę to chyba tylko odpowiednio tym wyprofilowanym płaskownikiem?? Widzę że wg TIS zaleca się posmarowanie łączenia uszczelki 16 i 17 preparatem Drei Bond 1209: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/57 Czy zastąpie go z powodzeniem masą uszczelniającą Elring Dirko? Do ściągnięcia miski olejowej, muszę lekko unieść przód silnika. Ile może ważyć taki przód silnika? Niestety nie mam ani podnośnika ani punktu zaczepienia np pod sufitem, stąd planowałem umieścić gruby kawał rury w poprzek silnika ustawiony na stosach z kół zapasowych i zawiesić przód silnika na linie do tej rury, ale właśnie zastanawiam się jaką to może mieć wagę? No chyba że mogę w jakiś sposób podeprzeć silnik od dołu żabą lub małymi podnośnikami hydaulicznymi?
  4. Mam problem z wyciekiem w okolicach łańcucha rozrządu: W jednym rogu "wyszedł" kawałek gumowej uszczelki Wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach: http://img59.imageshack.us/img59/7383/dscf4518cj.th.jpghttp://img198.imageshack.us/img198/1408/dscf4528f.th.jpg Jeśli dobrze widzę jest to numer 16 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/v/8.png Żródło: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1376&hg=11&fg=10 Znalazłem info o wymianie uszczelki, ale numer 17 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/57 Czy taką uszczelkę z numerem 16 da radę wymienić bez ściągania głowicy czy dla niej jednak trzeba głowicę ściągnąć (i wykonać wszystkie czynności jak przy wymianie uszczelki pod głowicą?) Uszczelka nr 16 ma numer oryginału 11141709593 - czy jest to uszczelka dostępna tylko w ASO? Przy uszczelnianiu uszczelek w okolicach obudowy rozrządu używa się (chyba nieprodukowanego już) Drei Bond 1209 - co jest jego zamiennikiem (słyszałem że nie chodzi tu o silikon wysokotemperaturowy)? Z góry dzięki za wszelkie info.
  5. Trochę odkopię wątek, ale może się dowiem czy mechanik który robił mi ręczny (wymiana zużytych szczęk+tłoczek który lał) zrobił to tak jak powinien Samochód to E36 316i, czyli z tyłu bębny. Mechanik ok. 3 miesięcy temu, po wymianie powyższych elementów powiedział abym przyjechał do niego ponownie na darmową regulację ręcznego (ręczny po naprawie wydawał się dobry, ale mechanik powiedział że po jakimś czasie osłabnie i żeby przyjechać na regulację, jeśli mnie pamięć nie myli to owe osłabienie miało mieć coś wspólnego z rantem). I rzeczywiście, po pewnym czasie ręczny praktycznie przestał działać (jego zaciągnięcie nie robiło większego wrażenia na ruszającym/jadącym samochodzie), więc podjechałem na tą regulację. Po regulacji jest lepiej, ale może pomożecie określić czy tak powinno być: - dźwignia ręcznego przy użyciu lekkiej siły zatrzymuje się na 4 ząbku (nie zatrzymuje kół), ale jak użyję większej siły to wchodzi nawet na 11 ząbków - przy prędkości ok 40km/h nie jestem w stanie zatrzymać kół używając ręcznego (nie wiem czy to ma znaczenie ale szer. opon to 205, tak wiem że przy 1,6 nie powinno ich tam być ;) ) - po zaciągnięciu na te 11 ząbków ręcznego podczas postoju i próbie ruszenia, w aucie podnosi się tył i ciężko, z dużym oporem ale udaje się ruszyć (wiem - nie jest to chyba mądry sposób na sprawdzanie ręcznego, ale może da to jakiś obraz tego jak to działa). Czy powyższe obserwacje są normalne dla ręcznego wE36 na bębnach, czy może powinienem reklamować usługę u mechanika?
  6. Dzięki za info. Wracając do sprawy szyberdachu i klimatyzacji: czy powinnabyć jakaś wzmianka np w briefie albo innym dokumencie że kiedyś kupujący wybrał taką wersję? Chodzi mi o upewnienie się że klimatyzacja nie została w tym aucie "dołożona". A może wersje 320i z 1995 wszystkie miały już w standardzie klimatyzację i nie powinienem się przejmować tym że jest tam szyberdach?
  7. Witam Mam do Was pytanie: czy w aucie z klimatyzacją (w tym konkretnym przypadku manualną, dwustrefową) możliwe jest że seryjnie montowany był szyberdach? Czy była to tylko jako opcja dostępna na zamówienie i np taka opcja zaznaczona była w briefie (auto z niemiec) lub innym dokumencie? Pytam bo brat zainteresowany jest zakupem betki E36 320i (w automacie) z 1995 roku w sedanie i ma ona właśnie wspomnianą klimatyzację i szyberdach. Patrząc na aukcje allegro nie za bardzo widzę aby akurat w sedanie z 1995 roku z klimatyzacją był montowany szyberdach, dużo jest wersji coupe z szyberdachem i klimatyzacją. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy w takim aucie z roku 1995 nie powinien być OBC (w miejscu komputera w kabinie znajduje się zwykły zegarek analogowy z półeczką, tak jak w mojej 2 lata starszej 316i), oraz czy powinien się wtedy pod maską znajdować silnik M50 czy M52 (jak je odróżnić?)? Będę wdzięczny za wszelkie info. Pozdrawiam Łukasz
  8. Witam Mam E36 316i (M43) z końca 1993 roku (bez klimy - myślę że to może być istotne w moim problemie). Uszkodzeniu uległa chłodnica (cieknie na łączeniu ciepłowodu z korpusem) oraz licznik (najpierw było disco, a teraz PPPPP). Mam ofertę kupna tych części, ale chciałbym Was spytać czy części które zamierzam kupić będą pasować do mojego auta. Na obrazkach (miniaturkach - po kliknięciu pojawi się pełne zdjęcie, po kliknieciu na nim - pojawi sie zdjecie w pelnym rozmiarze) postaram się pokazać jak wyglądały moje części oraz jakie części mogę zakupić. Licznik - mój: http://img245.imageshack.us/img245/9025/dscf0934z.th.jpg http://img98.imageshack.us/img98/8334/dscf0935.th.jpg http://img30.imageshack.us/img30/1516/dscf0937.th.jpg Licznik - do kupienia: http://img30.imageshack.us/img30/1871/lk013.th.jpg http://img214.imageshack.us/img214/8827/lk015.th.jpg http://img215.imageshack.us/img215/8821/lk014h.th.jpg Jak widać liczniki wyskalowane w identyczny sposob, ale roznią się kolorem obudowy i numerem pod nazwą VDO Chłodnica - moja: http://img30.imageshack.us/img30/4336/20090830326.th.jpg Chłodnica - do kupienia: http://img245.imageshack.us/img245/2442/lk009v.th.jpg Chłodnice różnią się wymiarami. Czy ta do kupienia to wersja dla auta z klimą? Mam nadzieję że doradzicie czy części do kupna będą pasowały i działały bez problemu w miejscu moich uszkodzonych elementów
  9. Cześć. Zakupiłem na alledrogo termostat firmy Febi do BMW E36 (316). Numer katalogowy Febi tej części to 23531. Chciałbym się upewnić czy jest to oryginalna część wyprodukowana przez Febi. Na termostacie (i obudowie) nie ma nigdzie logo/napisu Febi-Bilstein, nie ma również numeru katalogowego firmy Febi. Na części znajdują się jedynie napisy: * "Made in Italy" * "8428 95°C" * ">PPS-GF MX 55<" Jeśli ktoś kupował już termostaty z Febi to proszę o informację czy brakowało n nich oznaczeń z Febi, oraz czy były produkowane we Włoszech. Dzięki z góry Pozdrawiam
  10. Czy ktoś mógłby napisać jakie występowały liczniki przy których wersjach silnikowych? Myślę że taka informacja byłaby dobrym uzupełnieniem tematu o wymianie zegarów w E36. Aktualnie szukam zegarów do E36 316. W moim aucie znajdował się licznik wyskalowany do 220km/h i 7000rpm, natomiast na allegro widzę liczniki niby z 316 ale skalowane nawet do 240 (przypuszczam że jest to z 1,8).
  11. Witam Chciałbym się dowiedzieć (w przybliżeniu) jaki powinien być koszt wymiany kompletu sworzni (zewn. wewn. lub jak kto woli - krótki i długi) oraz tulei przednich wahaczy w BMW e36 (czyli w sumie 6 elementow: 4 sworznie i 2 tuleje). Pytam bo nie chcę się naciąc na nieucziwy warsztat... W zasadzie do wymiany mam tylko zewn. sworznie ale dla pewności zmienię komplet elementów wahacza, chyba że wymiana zewn sworzni jest prosta i będe w stanie taką wymianę zrobic samodzielnie w garażu z kanałem (jakis specjalny mechanik ze mnie nie jest ale amortyzatory i sprezyny wymienilem sobie sam). Prosze o info, porady, linki... Z góry dzięki
  12. Czy łożysko amortyzatora ma zamienniki (lemfoerder, febi) czy tylko oryginal z aso (uzywka odpada)?
  13. Coś może być w tym że wina stoi po stronie akumulatora. U mnie również była dyskoteka na liczniku (gasnął i zapalał się co chwilę i to podczas jazdy i postoju, czasem gasnął na stałe - wtedy pomagało odpięcie i podpięcie spowrotem akumulatora). Odkąd wymieniłem akumulator (nie ze względu na licznik, ale na jego uszkodzenie) problemy z licznikiem zniknęły - mam nadzieję że na stałe ale okaże się to dopiero w zimie gdzie disco na liczniku miałem najczęściej :)
  14. lukecz

    jakie amortyzatory

    Nie wiem czy chodzi Ci o sposób w jaki odnajduje części na realoem.com czy też konkretnie o to w którym miejscu znajduje się numer Twojej części więc napiszę od początku: Na stronie: realOEM.com wpiszesz ostatnie 7 cyfr z numeru VIN, po wyświetleniu danych samochodu o tym numerze VIN na dole wybrać Browse Parts. Dla amortyzatorów wybieramy po kolei: 31 FRONT AXLE 31 10 FRONT AXLE SUSPENSION wybrać obrazek z FRONT SPRING STRUT/SHOCK ABSORBER (w przypadku standardowego zawieszenia) Pod obrazkiem widoczny będzie opis, w którym amortyzator chyba zawsze ma numer 1 (LEFT/RIGHT FRONT SPRING STRUT), w kolumnie "Part number" odnajdziesz oryginalny numer części. Mając ten numer wchodzisz np. na katalog Bilstein'a: Katalog Bilstein gdzie z lewej wpisujemy nasz numer oryginału w "szukanie artykułu", po zatwierdzeniu powinien wyskoczyć numer amortyzatora firmy Bilstein odpowiadający naszemu oryginałowi (np. dla numeru oryginału 31311091773 jest to VNE-4419) Co do amortyzatorów oferowanych @allegro to mam mieszane uczucia - gdy zakupowałem swoje Bilsteiny, największy ich sprzedawca na allegro odpowiadał bardzo wymijająco na pytania odnośnie ich pochodzenia i warunków gwarancji, dlatego kupiłem je w sklepie.
  15. lukecz

    problem z zegarami

    Mam tak już od dłuższego czasu, nie znalazłem rozwiązania... To "gaśnięcie" licznika nasila się w zimie (pewnie chodzi o wilogoć) - w lato prawie wogóle mi się tak nie dzieje. Czasami licznik gaśnie jakby na stałe - wtedy pomaga dopiero zdjęcie i założenie spowrotem klem akumulatora. Ktoś przerobił ten temat i znalazł usterkę?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.