Skocz do zawartości

Wspomaganie kierownicy F10


Fojcik

Rekomendowane odpowiedzi

Więc w moim przypadku chodzi właśnie o tak duży feedback z jezdni na kierownicę. Jeździłem 520xd brata i takiego feedbacku nie było co prawda:

to była F10 520xd a nie F11 530xd, bez EDC i na kołach 17kach, ale komfort jazdy z jego układem kierowniczym po trasie był bez porównania wyższy i pewniejszy. Czy jest jakaś konkretna część odpowiadająca za tłumienie feedbacku na kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi z tym " skacze jak oszalała" ja jeżdzę na 20" i kiera nigdy nie skacze, jest spokojna bez szarpnięć, dodatkowo nie ma w BMW tego luzu na kole kierownicy.

 

Możliwe, że koleiny Ci szarpią kierownicą, gdyż opony się nie mieszczą jeśli masz szerokie! - jednak myśle, że to jest Ci znane.

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Rafal1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał a kiere wyrywa Ci z ręki, tak jakbyś miał bicie na kole, lewo-prawo, czy po prostu czujesz ze przenosi nierówności na nia ale bez wpływu na stabilność. Co sie stanie jak puścisz kierownice jak masz ten objaw ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak jakby kierownica wyczuwała dokładnie wszystkie nierówności jezdni, nie tylko zawieszenie które je doskonale wybiera i jest cichutko tylko każda łata na jezdni ma swoje odzwierciedlenie obrotem w lewo lub prawo na kierownicy. Jak ją puszczam i jadę dość szybko na połatanej drodze to zawieszenie pracuje idealnie a kierownica skacze w lewo lub prawo w zależności, którym kołem najadę. Samochód jedzie na wprost, ale nie wiem co by zrobiło gdybym puścił kierownicę lub trzymał ją bardzo delikatnie.

Auto jest nowe, więc nie powinno mieć wyeksploatowanych części :).

Jak zmienię tryb na sport to jest o niebo lepiej, ale wtedy zawieszenie jest za twarde to takiego podłoża i tak źle i tak niedobrze. To jest trochę tak jakby nie tylko zawieszenie, ale i kierownica wybierała wszystkie nierówności - jakby nie było żadnego elementu który neutralizuje bicia zawieszenia na kierownicę. Nie chodzi tu o koleiny bo to oczywiście jest inna sprawa tylko i łaty i inne nierówności na jezdni.

Czy jest możliwe, żeby nie zdjęli mi jakiejś blokady podczas oddawania samochodu, chociaż wszystko pracuje idealnie nic nie słychać, żadnych dźwięków niepokojących?

Być może taki jest urok BMW, ale to dziwny urok jak muszę tak mocno trzymać kierownicę na nierównościach.

Dzięki i pozdrawiam,

Rafał vel Carlito

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm,

jeżdżę raz na jakiś czas 7-ką na trasie Wwa-Modlin i faktem jest, że droga połatana, ale takich efektów jakie opisujesz nie zauważyłem.

Na pewno nie ma efektu, który opisałbym jako "latanie kierownicy lewo/prawo" (też mam ROF 245/45R18), samochodem trzęsie, ale to jest po prostu trzęsienie wynikające z jechania po nierównej nawierzchni.

Zresztą nigdy, na żadnej trasie nie odczuwałem tak opisanego efektu, a przynajmniej nie w takiej skali (szczerze mówiąc, to opisywane przez Ciebie doznania są lekko niepokojące).

 

Ja bym zrobił chyba tak, jak napisali koledzy - pojechał do ASO wziął inną F10 na test i pojechał dokładnie na trasę, na której odczuwasz ten efekt.

 

W mojej pamięci Audi miało ciut bardziej bezpośredni układ kierowniczy (mniej obrotów kierownicą miedzy skrajnymi położeniami), i zdecydowanie mocniej wspomagany. Lepiej na parkingu.

A jeździłeś kiedyś BMW z ActiveSteering?

Jak nie, to polecam doświadczyć przy jakiejś okazji w ASO. Dopiero tam są ciekawe doznania (zwłaszcza a'propos ilości obrotów kierownicy).

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał vel Carlito,

 

Teraz rozumiem @anwod pisał do ciebie;)

 

Nie umiem Ci pomóc, nie powinno tak być! Powinieneś udać się do serwisu, masz nowe auto i sprawdzić na innym czy to twoje subiektywne odczucie.

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właśnie wróciłem z jazdy F10 520xd mojego brata i też nie było takich odczuć na kierownicy jak mam u siebie co prawda ja mam F11 i EDC i 18ki, ale ty masz 20ki i nic. Jutro jestem umówiony w serwisie, zobaczymy co powiedzą. Cholera to nowy samochód. MOże nie zdjęli jakiejś blokady? Mój też w trybie comfort jest miększy niż u mojego brata w F10, a kierownica u niego chodzi lżej. Dzięki za informacje. Pozdrawiam,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

 

ja mam u siebie dokładnie to samo (opisywałem problem w innym temacie)

Miałem 225 55 17 ROF i na nierównościach itp było bardzo dobrze, zero odczuć na kierownicy itp. Zmieniłem na 245 45 18 i 275 40 18 tył dunlop ROF i jest słabo. Przy mniejszych prędkościach (do 60km/h) mocno szarpie kierownicą na boki. Jak trzymam mocno to auto jedzie prosto, ale jak trzymam lekko to potrafiło by wyrwać ją z rąk. Mam edc i jak włącze sport i kiera się usztywnia to względnie jest ok. Ktoś pisał że powinno się zaktualizować soft modułu wspomagania i wtedy problem się rozwiązuje.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie aktualizowałem jeszcze. Tak mi ktoś napisał po prostu. Ale fakt jest taki ze jak zmieniłem z 17 na 18 to sie nieźle ździwiłem. W sumie to juz sie przezwyczaiłem do tego (w UK drogi są całkiem niezłe). Gdzieś coś wyczytałem na ang forach że podobno koduje sie rodzaj koł i opon jakie są założone. Ktoś coś wie w tym temacie?
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie aktualizowałem jeszcze. Tak mi ktoś napisał po prostu. Ale fakt jest taki ze jak zmieniłem z 17 na 18 to sie nieźle ździwiłem. W sumie to juz sie przezwyczaiłem do tego (w UK drogi są całkiem niezłe). Gdzieś coś wyczytałem na ang forach że podobno koduje sie rodzaj koł i opon jakie są założone. Ktoś coś wie w tym temacie?

 

 

rodzaj kół ?? ja mam teraz na zimę 18 cali a wcześniej od września do listopada jeździłem na 19 calach i na kierownicy nic nie bije na obu kompletach mam edc, dynamic i adaptive drive

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@monogramus

Tez mi sie tak wydaje ale tak pisza na zagranicznych forach.

 

Tak, dokladnie jak napisalem po zmianie z 17 na 18 auto kompletnie inaczej sie prowadzi. I zauwazylem to w pierwszej minucie jazdy. Zmienila sie tez szerokosc opon co tez ma znaczenie. Efekt jakby byl luz na koncowce drazka albo ktoryms wahaczu.

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem (w kwestii zmiany prowadzenia, nie komfortu) to nie tyle zmiana średnicy felg co właśnie zmiana szerokości opon.

No i oczywiście zmiana kształtu bieżnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wróciłem z serwisu, jeździłem z mistrzem serwisu poleconym przez znajomego - po 30 minutach różnej nawierzchni powiedział, że wszystko jest idealnie, że na osiemnastkach ROF tak pracuje układ kierowniczy. Zaproponowali mi w przyszłym tygodniu wymiane na 17ki żebym sobie pojeździł 2 dni i sprawdził, ale wg niego wszystko jest idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wróciłem z serwisu, jeździłem z mistrzem serwisu poleconym przez znajomego - po 30 minutach różnej nawierzchni powiedział, że wszystko jest idealnie, że na osiemnastkach ROF tak pracuje układ kierowniczy. Zaproponowali mi w przyszłym tygodniu wymiane na 17ki żebym sobie pojeździł 2 dni i sprawdził, ale wg niego wszystko jest idealnie.

 

mogleś od razu po jeździe wsadzić mistrza w inną efkę stojąca jako demo

chyba że jeździliście po nawierzchni gdzie nie wykazało zachowania Twojego auta, które opisujesz. dla ASO bardzo często jest wszystko ok i ten typ tak ma...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.