Skocz do zawartości

e39 530d chrobotanie przy hamowaniu


mardok1980

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem w mojej e39 touring lift ze jak hamuje to mi tak chrobocze jak by klocków niebylo i własnie je wymieniłem i były wytarte do zera od wewnętrznej strony tarczy a od zewnętrznej tylko do połowy były zużyte,tarcze są nacinane i w dobrym stanie i tak samo jak klocki mają tylko mały rant od wewnętrznej strony.Zastanawiam sie czy poprostu nie kupic nowych tarczy ale niechce tez ładowac w nie kasy jesli problem tkwi gdzies indziej dlatego was prosze o jakies rady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski do wyczyszczenia, gumki wszystkie do wymiany, jak Ci wyjechało klocek od wewnętrznej strony to zacisk stoi i wypycha tylko od wewnątrz. Wyczyść wszystko dobrze i nie wiem jak to wygląda na żywo ale rzadko kiedy na warsztacie trafiam na przypadek, że tarcza nie jest mocno podjechana przez to...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale kiedy puszczam hamulec to wszystko jest ok i tylko tak hrobocze przy hamowaniu

 

Bo jak hamujesz to hamuje Ci z jednej strony tarczy i CHrobocze, a jak puszczasz to z obu stron nie hamuje i jest cisza. Chyba jasne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kiedy puszczam hamulec to wszystko jest ok i tylko tak hrobocze przy hamowaniu

 

Bo jak hamujesz to hamuje Ci z jednej strony tarczy i CHrobocze, a jak puszczasz to z obu stron nie hamuje i jest cisza. Chyba jasne :mrgreen:

to teraz rozumiem.Czyli musze kupic zestaw naprawczy? czy są do kupienia te uszczelki czy gumki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić wszystko to co odpowiada za ruch całego zacisku. Zaciski są tzw pływające czyli cały zacisk przesuwa się względem tarczy. Jak od wewnątrz klocek jest wypychany przez tłok to jednocześnie przesuwa on cały zacisk w stronę tarczy dzięki czemu klocek, który znajduje się po zewnętrznej stronie tarczy też jest do niej dociskany i hamuje. Skoro u Ciebie wyjechało tylko wewnętrzny klocek tzn, że zacisk jest zapieczony / zakleszczony na prowadnicach i nie przesuwa się względem tarczy. Musisz to wszystko rozebrać, wyczyścić i zobaczyć w jakim jest stanie. Jak coś ma wżery itp itd to musisz kupić nowe/inne, żeby zacisk mógł się płynnie przesuwać względem tarczy i równo zbierać OBA klocki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.